Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Je mag eens komen proefrijden hoor, dan merk je vanzelf of het de moeite is of niet! :t
Mooi aanbod!
Maar dat is "gevaarlijk" ... ik vrees dat ik mij dan helemaal niet meer ga kunnen inhouden om een paar bestellingen te doen 🤪

Kortgeleden moest ik het voorwiel terug in de grijze zetten, alwaar de gereviseerde voorvork van de blauwe nu inzit. Ik moest die motor verzetten vanwege werkzaamheden aan de waterontharder, en toen ik die verplastste was ik onder de indruk hoe goed die voorvork nu aanvoelt! Dus ik kan mij voorstellen, progressieve vering, kan alleen maar heel goed aanvoelen!
 
Btw: heb ik het hier ooit al verteld dat ik eens van plan was om een GSXF Diesel te maken?

Echt jammer dat dit nooit gebeurt is '(
 
@RobdeW hoe bevalt jouw schokdemper?

Ik ben er nog steeds heel content mee! Heb een beetje gespeeld met de demping (die ring onderaan) en ben nu redelijk gesetteld op een comfortabele maar sportieve stand. Eerst was hij wat zacht, een beetje deinend. Op de snelweg was dat wel erg lekker maar in de bochten wat minder.
Bevalt super! Moest wel de veervoorspanning aanpassen. Bij uitveren klapte hij gelijk op z'n eindpunt, was niet fijn bij drempels en slechtliggende klinkers, dus heb de stelschroef een stuk omhoog gedraaid zodat de veer in de basis minder ingedrukt wordt, nu heb ik nog een stukje "vrije slag, zoals het hoort. (hopelijk begrijp je wat ik bedoel 😄) Die stelknop onderaan staat nu in het midden. Ben er nog niet helemaal uit.
 
Btw, de LSL superbike ombouwset is besteld😄. Toch maar liever een goede set in plaats van "houtje touwtje" met losse risers enzo.

Ik snap de term "superbike" alleen niet echt.
 
Bevalt super! Moest wel de veervoorspanning aanpassen. Bij uitveren klapte hij gelijk op z'n eindpunt, was niet fijn bij drempels en slechtliggende klinkers, dus heb de stelschroef een stuk omhoog gedraaid zodat de veer in de basis minder ingedrukt wordt, nu heb ik nog een stukje "vrije slag, zoals het hoort. (hopelijk begrijp je wat ik bedoel 😄)

Yes, bij mij stond hij gelijk goed maar volgens mij ben ik iets zwaarder O-).

Die stelknop onderaan staat nu in het midden. Ben er nog niet helemaal uit.

Nou, ja, soms wisselt hij nog wel bij mij. Soms gaat er een klikje bij, soms af. Geen idee waar ik precies sta op de schaal van 0 tot 60 kliks (toch?), maar hij rijdt nu lekker. Vooral met duo wil ik nog wel eens een paar klikjes bij geven, dan heeft hij wel wat meer demping nodig.

Btw, de LSL superbike ombouwset is besteld😄. Toch maar liever een goede set in plaats van "houtje touwtje" met losse risers enzo.

Ik snap de term "superbike" alleen niet echt.
😍

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en foto's!

De term superbike snap ik ook eigenlijk niet. Een superbike heeft juist clip-ons.

Of zou het een superbike kit heten omdat het juist voor de superbikes is gemaakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Dat wist ik niet. Nu moet ik zeggen dat een diesel motor me nu niet direct aanspreekt.
Kort verhaal:
Tja, België is decennia lang HÉT diesel land geweest he ;)



lang verhaal:
Diesel was altijd gevoelig goedkoper dan benzine, en een diesel verbruikt ook gevoelig minder dan een benzine. De toenmalige taksen waren laag, en op diesel ook niet veel hoger dan op benzine.
Die drie factoren hebben ervoor gezorgd dat als je in de jaren 60 tot de jaren 90, 10.000+km's per jaar reed, de meerprijs voor een diesel auto er zo uit had. Ruim 90% reed met diesel.
Toen gingen de diesel taksen omhoog, begin jaren 90. Had dat niet gebeurt, was mijn eerste auto een Citroën CX 2.5TRD break geweest, zalige bakken zijn dat!
Vanaf toen moest je al 15.000 tot 20.000km per jaar doen om de aanschaf van een diesel rendabel te maken. Deden de meesten ook. Nog steeds 80% van de nieuw verkochte auto's waren diesels. Ongeveer 5 jaar geleden draaide alles om. Dieseltaks sterk omhoog! Ik betaal voor mijn huidige auto, en het is maar een 1700cc diesel, 385€ jaarlijkse taks, mijn moeder voor haar 2000cc diesel iets meer dan 500€.
Ook werd toen al aangekondigd dat de dieselprijs kunstmatig opgetrokken ging worden, tot gelijk met de benzine, en later zelfs duurder. Niemand geloofde het ...
Toen wij onze huidige auto kochten, stond de diesel nog steeds goedkoper dan benzine, maar 6 maand later stond die plots gelijk, en toen ging die erover, op een gegeven moment stond die bijna 0,30€ duurder dan de benzine. Daarna wéér gezakt tot bijna 0,15€ ónder de benzine, en sindsdien is het kat-en-muis-spel tussen de diesel en benzineprijs.
Op dit moment is de rendabiliteit van een diesel auto pas tussen 30.000 en 35.000km per jaar, dus wij zitten op het randje, we hebben een diesel, maar konden evengoed benzine rijden. Maar deze auto blijft nog wat, tot ik kan overstappen op oftewel een full electric car, oftewel een plug-in hybrid, die minstens 50km ver kan op de batrerij. Maar als ik de prijzen van beide voornoemde type auto's zie, denk ik dat dit nog redelijk lang gaat duren.

Dat het er bij motorfietsen nooit is doorgekomen, heeft heel wat redenen. In die decennias geleden werden de meeste motorfietsen niet voor woon werk gebruikt. De technologie was nog niet sterk genoeg om lichte diesels met veel pk's te maken. En het was al evenmis de meerprijs waard, vanwege de weinige km's die men ermee maakte. Buiten dat heb je in B het belastingvoordeel als je je motor voor woon werk gebruikt! Dat maakt dat het geen kwaad kan de dure benzune te tanken! Dus ja, wereldwijd is de dieseltechnologie nooit doorgetrokken in de motorwereld, en voor B alleen gaan ze zich daar niet op focussen.

Mijn nonkels hadden eens berekend met computertechnologieën (van die tijd :+ ), en kwamen er met mijn rijstijl op uit, dat ik bij woon werk met een GSXF 800 CDI minder dan 2L/100km (hoger dan 1:50), zou verbruiken.
Dat zou gewoon 1.000+ km's zijn op 1 tank!!!
 
Kort verhaal:
Tja, België is decennia lang HÉT diesel land geweest he ;)



lang verhaal:
Diesel was altijd gevoelig goedkoper dan benzine, en een diesel verbruikt ook gevoelig minder dan een benzine. De toenmalige taksen waren laag, en op diesel ook niet veel hoger dan op benzine.
Die drie factoren hebben ervoor gezorgd dat als je in de jaren 60 tot de jaren 90, 10.000+km's per jaar reed, de meerprijs voor een diesel auto er zo uit had. Ruim 90% reed met diesel.
Toen gingen de diesel taksen omhoog, begin jaren 90. Had dat niet gebeurt, was mijn eerste auto een Citroën CX 2.5TRD break geweest, zalige bakken zijn dat!
Vanaf toen moest je al 15.000 tot 20.000km per jaar doen om de aanschaf van een diesel rendabel te maken. Deden de meesten ook. Nog steeds 80% van de nieuw verkochte auto's waren diesels. Ongeveer 5 jaar geleden draaide alles om. Diesel sterk omhoog! Ik betaal voor mijn huiduge auto, en het is maar een 1700cc diesel, 385€ jaarlijkse taks, mijn moeder voir haar 2000cc diesel iets meer dan 500€.
Ook werd toen al aangekondigd dat de dieselprijs kunstmatig opgetrokken ging worden, tot gelijk met de benzine, en later zelfs duurder. Niemand geloofde het ...
Toen wij onze huidige auto kochten, stond de diesel nog steeds goedkoper dan benzine, maar 6 maand later stond die plots gelijk, en toen ging die erover, op een gegeven moment stond die bijna 0,30€ duurder dan de benzine. Daarna wéér gezakt tot bijna 0,15€ ónder de benzine, en sindsdien is het kat-en-muis-spel tussen de diesel en benzineprijs.
Op dit moment is de rendabiliteit van een diesel auto pas tussen 30.000 en 35.000km per jasr, dus wij zitten op het randje, we hebben een diesel, maar konden evengoed benzine rijden. Maar deze auto blijft nog wat, tot ik kan overstappen op oftewel een full electric car, oftewel een plug-in hybrid, die minstens 50km ver kan op de batrerij. Maar als ik de prijzen van beide voornoemde type auto's zie, denk ik dat dit nog redelijk lang gaat duren.

Dat het er bij motorfietsen nooit is doorgekomen, heeft heel wat redenen. In die decennias geleden werden de meeste motorfietsen niet voor woon werk gebruikt. De technologie was nog niet sterk genoeg om lichte diesels met veel pk's te maken. En het was al evenmis de meerprijs waard, vanwege de weinige km's die men ermee maakte. Buiten dat heb je in B het belastingvoordeel als je je motor voor woon werk gebruikt! Dus ja, wereldwijd is de dieseltechnologie nooit doorgetrokken in de motorwereld, en voor B alleen gaan ze zich daar niet op focussen.

Mijn nonkels hadden eens berekend met computertechnologieën (van die tijd :+ ), en kwamen er met mijn rijstijl op uit, dat ik bij woon werk met een GSXF 800 CDI minder dan 2L/100km (hoger dan 1:50), zou verbruiken.
Dat zou gewoon 1.000+ km's zijn op 1 tank!!!




_O- _O- _O-

Och jullie verwende Belgen.. Die €385 taks ben je hier voor een gemiddeld dieseltje in Nederland per kwartaal kwijt.

Kort verhaal:
Ik heb privé nooit diesel gereden, hoewel ik wel de kilometers maakte waarmee ik rond het kantelpunt zat. Ik vind benzinemotoren vaak gewoon lekkerder rijden en de hoge vaste lasten in Nederland hebben me altijd tegen gehouden.

Lang verhaal:
Daarbij was de laatste auto waarmee ik privé kilometers maakte (een 40.000 per jaar) een Ford Focus station 1.6 benzine uit 1999. Hele fijne auto, en zuinig voor z'n gestel. Toen we nog geen 120/130 mochten rijden op de snelweg zat ik gemiddels op een 1:14/1:15. Ik weet zeker dat ik nu met de 100 km/h grens overdag een 1:16 zou rijden. De diesel tegenhanger, de 1.8 tdci reed gemiddeld, volgens fabrieksopgaaf een 1:19 uit mijn hoofd. Ik heb de berekeningen er eens op los gelaten en met die auto was benzine nog goedkoper, omdat de diesel en benzineprijs zoals je ook al zegt steeds dichter bij elkaar kwam te liggen.

Ik heb privé nog nooit een argument kunnen vinden om over te stappen op diesel. Ik rijd nu van de zaak wel in een busje, een dieseltje, welke voor mijn gevoel niet vooruit te branden is. Maar goed, dat ligt niet aan de diesel maar meer aan de te lange versnellingsbak. Waar ik me wel aan stoor, en dat is wel weer de diesel is de brom van onder de motorkap. Zo storend op de snelweg. Ik houd écht niet van dieselherrie. Doe mij maar een rustig draaiend benzinemotortje.
 
Och jullie verwende Belgen.. Die €385 taks ben je hier voor een gemiddeld dieseltje in Nederland per kwartaal kwijt.
Weet ik, vandaar dat ik zo ironisch "per jaar" erbij vermeldde :+


de hoge vaste lasten in Nederland hebben me altijd tegen gehouden.
En dat is dus wat we in B niet hadden. Zelfs nu de taksen voor beide verhoogd zijn, en bij diesels meer dan benzine, mogen we nog steeds niet klagen op dat vlak. Dat is idd een feit :Y


zuinig voor z'n gestel
Tja ... mijn Tucson doet, als ik ermee rijd, 4,2L/100km (1:23,8).
Als mijn vrouw rijdt, ongeveer 5,5L/100km (1:18,2).
Zij rijdt meestal kortere afstanden (woon-werk), en zij is niet gebeten door een zuinigheids fetisj zoals ik 🤪

Als we deze zelfde auto hadden in benzine, was hetvrespectievelijk rond de 6L en 7,5L /100 km geweest.
(1:16,7 tot 1:14,3)


niet vooruit te branden is. ...
... aan stoor, en dat is wel weer de diesel is de brom van onder de motorkap. Zo storend op de snelweg. ...
Klopt. Maar de moderne(re) diesels gaan als de brandweer. In "den ouwen tijd" waren diesels loom. Maar wel duurzamer dan benzine's, en vooral goedkoper in algemeen gebruik. En dáár ging het de (gierige :+ ) Belgen om, goedkoper rijden.
Die Tucson komt verdomd goed uit de startblokken!
Maar de benzinemotoren hebben hun inhaalbeweging gedaan, en zijn tegenwoordig idd leuker om te rijden.
Bij Diesels is, ook bij de laatste nieuwe, het lawaai idd wel de grootste hinder.
Moest ik nu, op dit moment noodgedwongen tóch een andere auto moeten aanschaffen, zou het wel grote kans maken ook een benzine te worden. Het rijk van de diesels in B is nu echt wel gepasseerd.
 
De charme van diesels van twee generaties terug snap ik ook wel hoor. Veel koppel, lekker laag in de toeren rijden, bestand tegen hoge kilometerstanden enzovoorts. Maar sinds diesels sneller en beter zijn geworden vind ik al die 'voordelen' erg afgezwakt.

Diesels zijn zeker niet sloom, een collega heeft een BMW 335d xdrive. Heeft rond de 300pk en 600nm koppel 😍 .
Maar de algemene, allemans, dieseltjes vind ik vaak slomer aanvoelen dan een soortgelijke benzinevariant. Moderne diesels lijken heel prima te rijden in een kleine powerband, in plaats van zoals vroeger overal een beetje. Dat betekent dat ik in dat schijt busje van me continu aan het schakelen ben, terwijl je naar mijn idee een diesel juist schakellui zou moeten kunnen rijden op de koppel. Mijn huidige Ford Focus station 1.6 benzine uit 2005 daarentegen hoef ik nooit uit z'n 4, zelfs een rotonde rond. Die motor is zo soepel, vanaf stationair tot aan de rode streep overal gewoon wat prik. Doe mij maar benzine!

Of elektrisch, zou ik ook geen nee tegen zeggen. Zolang ze gewoon normale auto's elektrisch gaan maken, in plaats van lelijke futuristische aanslagen op het netvlies.
 
Btw, de LSL superbike ombouwset is besteld😄. Toch maar liever een goede set in plaats van "houtje touwtje" met losse risers enzo.
Ik snap de term "superbike" alleen niet echt.

Nee, nee, nee..., we doen ff een lesje 'geschiedenis'..., toen deze Ron nog een Ronnie was, toen had je al helden die race-dingen deden op fietsen die ze 'superbike' noemden..., puur omdat die fietsen, zelfs als showroom variant, toch wel iets van ontzag inboezemden.

Van misschien wel 900 of 1000 cc, en misschien wel vermogens (af fabriek) van rond de 100 PK.
Toen nog kale motoren, of soms al voorzien van een kleine stuurkuip.

Indrukwekkende bromtollen, van het kaliber Honda Bol d'Or, Kawa Z1000, Suzuki GS1000..., met mannen als Freddie Spencer, Waine Rainey, Wes Cooley, enz.enz.

Klinkende namen, van mannen met misschien wel bossen haar op de borst, en dan zo stug als een verse kokosmat.

Nou..., en dat soort gasten dus, stuurden dat soort motorfietsen, in een serieus gemodificeerde versie over de diverse circuits, en dan bijvoorbeeld op Daytona, Laguna Seca, enz.
En..., om de handelbaarheid van die fietsen toch nog iets te vergroten, werden er (meestal) iets plattere, maar vooral bredere sturen op gezet !

En zie daar..., de term 'superbike-stuur' werd op die manier geboren :Y

Een filmpje uit die tijd :

 
Laatst bewerkt:
Nee, nee, nee..., we doen ff een lesje 'geschiedenis'..., toen deze Ron nog een Ronnie was, toen had je al helden die race-dingen deden op fietsen die ze 'superbike' noemden..., puur omdat die fietsen, zelfs als showroom variant, toch wel iets van ontzag inboezemden.

Van misschien wel 900 of 1000 cc, en misschien wel vermogens (af fabriek) van rond de 100 PK.
Toen nog kale motoren, of soms al voorzien van een kleine stuurkuip.

Indrukwekkende bromtollen, van het kaliber Honda Bol d'Or, Kawa Z1000, Suzuki GS1000..., met mannen als Freddie Spencer, Waine Rainey, Wes Cooley, enz.enz.

Klinkende namen, van mannen met misschien wel bossen haar op de borst, en dan zo stug als een verse kokosmat.

Nou..., en dat soort gasten dus, stuurden dat soort motorfietsen, in een serieus gemodificeerde versie over de diverse circuits, en dan bijvoorbeeld op Daytona, Laguna Seca, enz.
En..., om de handelbaarheid van die fietsen toch nog iets te vergroten, werden er (meestal) iets plattere, maar vooral bredere sturen op gezet !

En zie daar..., de term 'superbike-stuur' werd op die manier geboren :Y

Een filmpje uit die tijd :

Leuk om te weten!
 
Gisteravond een rondje gedaan en merkte op het verste punt dat m'n remlicht het niet meer deed😔. Toen was het 22.30u en moest nog 110km terugrijden. Gelukkig overal uitgestorven maar voelde niet fijn. Zowel hand als voet.. wel achterlicht gelukkig, maar met remmen gebeurde er niks. Klote hoor.
Screenshot_20210511-001123~2.jpg


Iemand een snelle tip waar te zoeken? Ergens langs de achterkuip contactjes van het remlicht te vinden ofzo? Ik begin vandaag in ieder geval met het wisselen van de lampjes zelf. Zou wel toevallig zijn als bij béide het remlicht (apart spiraaltje volgens mij) is stukgegaan maar je weet maar nooit.
 
Zou wel toevallig zijn als bij béide het remlicht (apart spiraaltje volgens mij) is stukgegaan maar je weet maar nooit.
Ja klopt, en dus met 2 contact puntjes onderaan.
Het zijn 21/5W lampjes.
Het zou idd heel toevallig zijn als beide lampjes gelijk kapot zouden gaan.
(Tenzij eentje al langere tijd kapot was, en je dat niet opgemerkt had?).
Je kan die spiraaltjes goed zien als je de lampjes eruit haalt.
Het kortsbijzijnde fichke zit kort bij de lampjes, binnen de rechter achterkuip. Zakje met boord gereedschap eruit halen, dan kan je daarna goed aan dat fichke.

Ik zit nu op mijn werk, anders maakte ik snel effe een fotootje ...
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
@...Ron... bedankt voor de geschiedenisles. Interessant om te lezen, en dat filmpje.. Dat waren mannen met ballen van staal.



Ondertussen heb ik mijn voorvork voor de tweede keer open getrokken. Niks lijkt de laatste tijd in één keer goed te gaan.
Ik had alles gemonteerd (oriëntatie van de veren en de luchtkamer) volgens het Haynes handboek. YSS had er helaas geen specificaties of handleiding bij gedaan, waardoor ik er van uit ging dat alles redelijk volgens het boekje zou moeten.

Niet blijkt minder waar.
Mijn schoonvader stuurde me een berichtje: 'wel met het progressieve gedeelte (dichte windingen) boven monteren he!'.
Volgens het Haynes handboek moeten ze voor onze motor onder...

Na wat onderzoek over wat het verschil dan zou moeten zijn toch maar een mailtje gewaagd aan de importeur:

Nu hebben we een discussie over de montage richting van de veren, bij gebrek aan een handleiding.
Hij is gewend dat progressieve veren met de dichte windingen naar boven gemonteerd moeten worden,
maar volgens het Haynes handboek van mijn motor moeten veren met de dichte windingen naar beneden gemonteerd worden.

Kunnen jullie hierover wat vertellen?

En is er nog een verschil met olie, zowel de viscositeit als de luchtkamer, geadviseerd? Of gewoon de standaard aanhouden?

Heel netjes snel reactie gehad, waaruit blijkt dat ik alles fout heb gedaan:

De vorkveren dienen met de dichte windingen naar boven gemonteerd te worden, wij adviseren olie 10 te gebruiken met een luchtkamer van 150mm.

Net dus de veren omgedraaid en de luchtkamer volgens specificatie gezet.


Gisteren een flinke rit gedaan, waarbij de voorkant beter aanvoelde dan hij ooit heeft gedaan maar wel met een paar 'verbeterpunten (als je gaat mierenneuken...)'. Na op te zoeken wat die luchtkamer en de oriëntatie van de veer kan doen met het gedrag lijkt het inderdaad overeen te komen met wat ik heb ervaren. Ben dus heel benieuwd of het nu nóg beter gaat zijn.
 
Heel vreemd.. 1 los contactje maar niks in de buurt waar dat in zou moeten kunnen. Verder zit alles in orde.🤷 Ook de lampjes zelf zijn nog intact
IMG_20210511_101641~2.jpg
 
Heel vreemd.. 1 los contactje maar niks in de buurt waar dat in zou moeten kunnen. Verder zit alles in orde.🤷 Ook de lampjes zelf zijn nog intact
Bekijk bijlage 1630778


Volgens het bedradingsschema zitten de drie kabeltjes (bruin, zwart/wit en wit/zwart) die van het achterlicht/remlicht af komen op één stekker. Dat losse stekkertje zou er niks mee te maken hebben dus.

1620722366568.png



Ik gok op een lampje wat op sterven na dood is of een slecht contactje (kan ook het contactje achterop de lamp zelf zijn, in de fitting).

Je zou de stekker van de lampunit op kunnen zoeken, deze even er uit trekken, de contactjes schoonmaken en weer in elkaar steken, het lampje kunnen vervangen en dan gelijk even de contactjes even een heel klein tikje richting lamp kunnen buigen, dat je zeker weet dat ze goed contact maken. (eventueel ook schoonmaken met wat scotchbright of een schuurpapiertje.)



Ik zie in het schema trouwens nog wel een ongebruikt stekkertje voor het Europese model, met een zwart/wit en oranje/wit kabeltje er in. Deze wordt in bijvoorbeeld de Engelse variant gebruikt voor de carburateur verwarming.
excuus, dat is alleen voor het pre-facelift model.

Ik zie in het schema voor het facelift model twee stekkers ongebruikt zitten, welke in Californië gebruikt zijn voor de carburateur koeling. In Europa blijven die gewoon ongebruikt. Eén 2 polige stekker met rood en zwart/rood, en een vier polige stekker met zwart/rood, oranje/wit, rood en zwart/wit.

1620723027076.png
1620723038036.png
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: *RW*
Prachtig commentaar ook:
'Too much over the red line and the enige will turn into a spectacular junkpile'.

Het heeft ff geen 'reed' met de GSXF te maken..., maar wel met commentaar bij deze (oude) raceklasse (zooooooow mooi !!)

Tegenwoordig alleen maar dat droge, emotieloze geneuzel over 'race-pace' dit, 'race-pace' dat..., maar vroeger gingen die gasten compleet uit hun panty... :+
Sowieso, samen met het oude DTM-gebeuren (...ging ik wel eens naar toe op de Nürburgring...), zijn dit de mooiste race-klasses.

Ook uit de tijd van Jan Lammers in de 850 Estate...8-)



...opa vertelt... :/ :/


 
Laatst bewerkt:
Volgens het bedradingsschema zitten de drie kabeltjes (bruin, zwart/wit en wit/zwart) die van het achterlicht/remlicht af komen op één stekker. Dat losse stekkertje zou er niks mee te maken hebben dus.

Bekijk bijlage 1630784


Ik gok op een lampje wat op sterven na dood is of een slecht contactje (kan ook het contactje achterop de lamp zelf zijn, in de fitting).

Je zou de stekker van de lampunit op kunnen zoeken, deze even er uit trekken, de contactjes schoonmaken en weer in elkaar steken, het lampje kunnen vervangen en dan gelijk even de contactjes even een heel klein tikje richting lamp kunnen buigen, dat je zeker weet dat ze goed contact maken. (eventueel ook schoonmaken met wat scotchbright of een schuurpapiertje.)



Ik zie in het schema trouwens nog wel een ongebruikt stekkertje voor het Europese model, met een zwart/wit en oranje/wit kabeltje er in. Deze wordt in bijvoorbeeld de Engelse variant gebruikt voor de carburateur verwarming.
excuus, dat is alleen voor het pre-facelift model.

Ik zie in het schema voor het facelift model twee stekkers ongebruikt zitten, welke in Californië gebruikt zijn voor de carburateur koeling. In Europa blijven die gewoon ongebruikt. Eén 2 polige stekker met rood en zwart/rood, en een vier polige stekker met zwart/rood, oranje/wit, rood en zwart/wit.

Bekijk bijlage 1630787Bekijk bijlage 1630788
IMG_20210511_113926~2.jpg

Met behulp van een spanningsmeter geconstateerd dat er geen spanning op de + staat. Is de bruine draad. Zowel voorrem als achterrem geen remlicht meer dus waarschijnlijk zit er nog ergens een verdeler tussen het contact op de foto en de pedalen (sensoren?). Wordt een mooi zoekplaatje, ik rij voorlopig niet meer🤷☹️

Edit: ook nog even nieuwe lampjes gestoken maar helpt niet. Nog steeds alleen 2 achterlichten zonder remlicht.
 
Laatst bewerkt:
M'n ouwe vadertje van 73 zegt altijd "kap nou met oude rommel joh, koop een nieuwe! Heb ik ook altijd gedaan" geef 'm onderhand gelijk🤣 enne, ik heb liever een rotte schokdemper, daar was eigenlijk prima mee te rijden vergeleken met dit🤦
 
Trouwens, zekering kan het ook niet zijn denk ik, want dan zou het achterlicht het in het geheel niet doen lijkt mij.

Volgens schema zitten instrumentarium en achterlichten op dezelfde zekering.

Maar goed, het blijft☹️

8.32.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan