Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Met behulp van een spanningsmeter geconstateerd dat er geen spanning op de + staat. Is de bruine draad.

De bruine is de + van je achterlicht, de witte de + van je remlicht, en zwarte is de gedeelde min.

Als je remt zou er dus een spanning moeten staan tussen de witte en zwarte draad.


Voor zover ik het schema lees gaat er een afgezekerde plus (zekering 4) van je zekeringenkast afzonderlijk naar schakelaars bij je remmen. Vanaf je remschakelaars komen de geschakelde plussen bij elkaar en lopen ze als één draad naar de lamp. Dus, zekering al gechecked?
Je claxon zit overigens op de zelfde zekering. Probeer even te toeteren, als die het niet doet kun je de zekering vervangen. Als die het wel doet is het nog steeds, of een slecht contact, of twee slechte schakelaars.
 
Volgens schema zitten instrumentarium en achterlichten op dezelfde zekering.
Ik heb het schema nog niet bekeken, maar het is niet áltijd zo dat achter- en remlicht op dezelfde zekering staan.

Bij auto's komt het zelfs regelmatig voor dat bijvoorbeeld linker en rechter verlichting apart afgezekerd is, soms zelfs kruislings.

Ik ptobreer mij te bedenken wat bij jou zoal de oorzaak zou kunnen zijn ... maar ik ben asn 't werk ...
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Ondertussen maar even aan het poetsen geslagen...

Lang geleden dat hij zo heeft staan glimmen.

WhatsApp Image 2021-05-11 at 12.40.59.jpeg
 
Nee, die zitten samen op zekering 5.

Je claxon en remlicht zit op zekering 4.
Zekeringen heb ik allemaal gecheckt en zijn in orde. Alles werkt, ook de claxon. Ik zie op het schema ook nog een verbinding tussen koplamp en achterlicht, koplampen doen het allemaal dus ook daar hoef ik het niet te zoeken. Ben een beetje out of options🤷, laatste horde is de complete kabelboom blootleggen om dat na te kunnen lopen
 
Zekeringen heb ik allemaal gecheckt en zijn in orde. Alles werkt, ook de claxon. Ik zie op het schema ook nog een verbinding tussen koplamp en achterlicht, koplampen doen het allemaal dus ook daar hoef ik het niet te zoeken. Ben een beetje out of options🤷, laatste horde is de complete kabelboom blootleggen om dat na te kunnen lopen

Koplampen en achterlicht zou feitelijk niks met je remlicht te maken hebben, behalve dat je achterlicht één connector deelt met je remlicht.

Mocht je het aandurven en tijd hebben om naar Bergen op Zoom te komen ben je welkom, ik heb een multimeter, kunnen we het een en ander nameten en eventueel bypassen indien nodig. Ik heb vandaag toch vrij.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Koplampen en achterlicht zou feitelijk niks met je remlicht te maken hebben, behalve dat je achterlicht één connector deelt met je remlicht.

Mocht je het aandurven en tijd hebben om naar Bergen op Zoom te komen ben je welkom, ik heb een multimeter, kunnen we het een en ander nameten en eventueel bypassen indien nodig. Ik heb vandaag toch vrij.
Dank voor je aanbod, super! Maar gaat vandaag helaas niet. Dit wordt een langebaan project dus voorlopig kan de helm wel opgeborgen worden🤬
 
...aangestoken door de blauwe...? :+

Nou, zo pietje precies heb ik het dan ook weer niet gedaan!


Ik had hem vorige week al gewassen, maar na wat sleutelwerk en gisteren een half uurtje regen en daarna 4 uur nat en vies wegdek en een stukje onverhard was het al weer nodig hem eens te wassen. Zat helemaal onder de blubber..

Het was vandaag wel lekker weer, dus van het een kwam het ander. Eerst wassen. Toen een beetje van die bumperzwart op de zwarte plastic delen, daar knapte hij toch wel van op. Toen bedacht ik me dat ik ook nog ergens een flesje wax had staan, dus waarom niet gelijk even het doffe van de kalksporen er af poetsen. En toen eindigde het als op de foto.


Wel mooi hoor, zo'n glimmende motor. En eens zo'n polijstbeurt als de blauw lijkt me echt fantastisch. Maar ik heb daar het gereedschap en het geduld niet voor. Even een sopje er over halen vind ik wel fijn, snel resultaat, maar dan dat poetsen. Zodra je één stapje verder zet ga je ergens anders weer wat vuil zien. Dus dat moet dan ook. Maar wacht, dan moet dat stukje ook.
 
Had op mijn (ex) GSX1400 uiteraard ook zo'n stuur..., dikke old-skool fiets tenslotte..., dus dan ook zo'n stuur... :+

i-nq6R9Xg-XL.jpg




...en met wat te eten & te drinken mee voor onderweg... :+ :+

i-dsVwwKF-XL.jpg
-O-
Jij heb meer ruimte onder je zadel dan ik in mijn tank tassie
 
Dank voor je aanbod, super! Maar gaat vandaag helaas niet. Dit wordt een langebaan project dus voorlopig kan de helm wel opgeborgen worden🤬
Misschien een domme opmerking, maar wellicht een slechte massa ergens?
Als ik zo eens mee leest.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Even een vraag van een hele andere orde.

Wie van hier rijdt er met Michelin PP3's rond onder een 650Fje?
Heb er nu zelf een set Dunlop's onder (even geen idee welk type) maar vindt het niet
echt een super setje.

Note:
Nog niet met warm weer mee gereden..
Ervaring tot nu toe, 'zoekerig / glijend'
2.5 voor / 2.8 achter banden druk
 
GSX1400 = grote motor = lekker veel bergruimte
Onze 600/750 F'jes hebben een vergelojkbare ruimte, maar dan voor 2 sandwiches en een pakje boter minder :P

Ik vind het anders wel onmisbaar, dat beetje bergruimte onder het zadel.
 
De blauwe (750) aan deze kant heeft inderdaad ook een goed bruikbare bagageruimte onder de zitbank. Kun je best ff wat slot-, regenkleding-, en andere-zooi in kwijt.

...of een pakje boter inderdaad... :+
 
Misschien een domme opmerking, maar wellicht een slechte massa ergens?
Als ik zo eens mee leest.
Domme opmerking valt wel mee, ik heb er vooral een domme wedervraag op... komt ie😄: Wat kan zoiets veroorzaken?
 
Lekker smeren in de bochten :t _O-


Ik ga maar eens nieuwe banden laten monteren, ze zijn inmiddels 'goed gebruikt'.

Neig nu naar Dunlop Roadsmart 3.

DSC_2423.JPG
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Domme opmerking valt wel mee, ik heb er vooral een domme wedervraag op... komt ie😄: Wat kan zoiets veroorzaken?
Zoals al eerder vermeld, slecht contactje.
Los stekkertje.

Dacht het massa 'touwtje (draad)' is wat makkelijker te volgen.

Als je een + hebt (waar dus wel spanning op staat) dan zou je met een los 'touwtje'
Kunnen proberen om daar een extern massa draad bij te leggen om het te kunnen testen

(of is dat te simpel bedacht🤔)
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Terug
Bovenaan Onderaan