Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Nou, dit is in de categorie dat ik me er lichtelijk voor schaam _O-

Het is zo'n type 'demper' waarbij je van achteren zo de uitlaatkleppen in kijkt
Oké oké, die factor helpt dan inderdaad niet mee🤣. Evengoed had ik ook het lichtelijk schaam effect dus wat dat aangaat kan je er zeker van zijn dat het went
 
Vandaag nog eens 3.99€ gespendeerd aan de grijze GSX F ...

... om de advertentie gedurende een bepaalde tijd extra zichtbaar te houden op tweedehands.be :+

Ben benieuwd ...

Ga ze komende dagen ook nog op andere sites zetten.

Edit: nog getwijfeld om de startprijs net boven de 2.000€ te zetten, maar achteraf gezien vond ik dat toch wat te veel, en dus maar net iets eronder. Er zijn er nochtans een aantal die redelijk wat meer vragen, er zag er zelfs eentje van vóór 1998 (ouder model dus), waar ze 2.300€ voor vragen :X
 
Bam!!!

Eerste bod is al binnen, 1.750€.

Benieuwd hoe serieus die persoon is, heb er al op gereageerd ...

beetje stresssssssssss
 
Ene ... nu zou die persoon die daar morgen al voor willen komen ophalen ook!!!

Ik ben nu wel eeeeeecht heel benieuwd!
 
Volgens mij werkt de uitlaat 'reparatie'. Hij lijkt stiller en soepeler te klinken nu. Blij mee.

De reden dat ik de GSX heb gepakt is minder... Net een lekke band gereden met de Transalp. Als je dan van zo'n trekker op de Suzuki stapt voel je pas hoe goed zo'n Suzuki rijdt. Wat heerlijk. Alles is soepel, hij is een stuk stabieler, nagenoeg geen trillingen.

Tip van de Sjef: als je een GSX-F voor lief gaat nemen, stap even een paar dagen op een trekker en daarna gelijk weer terug op de Suzuki. Je krijgt er weer een hele nieuwe waardering voor.
 
Goed om te horen dat het werkt!
Heb je een link van je uitlaat pasta?

Vriend van me moet een aluminium Carterpan dicht smeren. Mss werkt het daar ook wel goed voor.
 
...kettingafdekking ontbreekt... :+
Dank voor de opmerking! Effe door de kelder gegaan, en aha, daar ligt het! Snel er weer opgezet :t


Tip van de Sjef: als je een GSX-F voor lief gaat nemen, stap even een paar dagen op een trekker en daarna gelijk
Ik heb dan weer andere ervaringen ...
... als wij naar de Filipijnen gaan, huren/lenen wij daar een motor, meestal ergens tussen de 150 en 250 cc, doorgaans is het dan wel een naked bike (en slechts 1 cilinder). Als ik dan thuiskom en ik rijd terug op mijn GSX F dan is het eerste wat door mijn gedachte gaat, "jawadde, dat is precies een stoomlocomotief!"
In die zin dat die wel veel piwer heeft, maar gewoon groot, lomp, en niet door de bocht te krijgen is 🤣

Maar na twee a drie ritten is die gedachte natuurlijk volledig verdwenen :]
 
Schakelaartje die links en rechts aan elkaar verbindt, wil je dan je alarmlichten gebruiken, linker of rechter pinker aan, én dat schakelaartje sluiten, en ze pinken alle 4, en niet te traag, gewoon op de normale snelheid.
Fijn dat ik dat bericht tegenkom, ik meende ineens mij te herineren dat iemand jaren geleden zoiets omschreef, maar om dat weer terug te vinden...

Op welke punt van het circuit zou je zoiets realiseren ? Ergens tussen de kinpperlichten schakelaar en de splitsing naar voor- en achter?

Maar dat is wel een omslachtige manier om alarmlichten te gebruiken.
Wel een beetje... Vraag is, als je alarmlichten wilt, hoe vaak denk je ze te gebruiken, en is dat ene extra handeling minder hebben €50+ waard ?
Want dat is wel waar je op moet rekenen voor zo'n module waar je dan rechts en meteen links doet om alarmlichten aan te zetten...
Op de Suzuki kom ik niet erg vaak stil te zitten achter een file, die is smal en wenbaar genoeg om er meestal tussen te kunnen.
Met de PanEuropean zou eerder twee keer nadenken over hoe ik de alarmlichten aan wil zetten, want die is wel een stuk breder, en die pak ik meestal bij slechter weer, dus sta ik wat vaker achteraan de file.

Trouwens...
Als je uit het knipperrelais stroom aftapt, het naar een schakelaar stuurt en dat dan voedt aan alle 4 je knipperlichten (zeg maar parallel aan de standaard bedrading) heb je m ook toch ?
Enkel 1 schakelaar te bedienen voor je alarmlichten...
Je hebt wel wat meer kabellengte aan te leggen, maar volgens mij kan het wel.
 
Op welke punt van het circuit zou je zoiets realiseren ? Ergens tussen de kinpperlichten schakelaar en de splitsing naar voor- en achter?
Het gemakkelijkste is gewoon vlak bij de twee voorste pinkers met dievenklemmen de plus kabel aftakken, en naar een schakelaartje in uw dashboard.


Vraag is, als je alarmlichten wilt, hoe vaak denk je ze te gebruiken
Niet dikwijls. Ik gebruik ze zelden. Enkel bij het aanrijden op een file, eens ertussen gaan ze uit.
 
De koper voor mijn grijze GSX F is niet komen opdagen. Hij heeft mijn laatste berichten ook nog niet gelezen.

Is weer een gevalletje "te mooi om waar te zijn ..."
 
Mogelijk kan ik iemand mij helpen aan een klein onderdeeltje van een GSX600F (1995). Van mijn dagteller is het bedieningsding (weet niet de formele naam) eraf gekomen (zo te zien is het schroefje losgekomen en dat terwijl ik niet aan dit onderdeel gesleuteld had).
Gevolg de dagteller kan ik niet meer op "nul" zetten. Dus als je een kapotte teller heb liggen (waar het handeltje nog aanzit) is het ook goed. Het hoeft dus geen compleet werkende teller te zijn.
Daarbij het hoeft ook niet gratis :+

En omdat plaatjes ook veel zeggen hierbij (zie het deel wat ontbreekt ;) )

Alvast dank, Wim
 

Bijlagen

  • IMG_0867[1].JPG
    IMG_0867[1].JPG
    440,8 KB · Weergaven: 18
Sorry Wim, wederom kan ik je niet helpen.




Zelf zit ik nu hier mee.
Een tikkende rem. Op de video lijkt het wel heel erg, in het echt valt het mee maar het is net genoeg om een klein tikje in het stuur te voelen als je knijpt. Net (voor ik de video maakte) de remklauwen schoongemaakt, blokken schoongemaakt en de 'veer clips' even omhoog gebogen. Alleen de linker klauw lijkt het te doen overigens.

Binnenkort maar eens nieuwe veerclips bestellen, hopen dat het dan voorbij is. Het blokje wat tegen de zuigers aan zit lijkt wat speling te hebben omdat de veren niet goed aandrukken.




Edit ,deze veerclip bedoel ik, die houdt spanning op de blokken waardoor ze niet piepen en ratelen....
1657354776087.png
 
@Sjefman dank voor je reactie.

Ben ondertussen bij een Suzuki dealer geweest. Is los te leveren, dus besteld. Kosten 12 euro nogwat 😉. Daarvoor kan ik niets eens een tweedehands km-teller vinden.
 
Poeh.. drie schroeven en een veerplaatje voor in m'n remklauw... €30 8)7

Veerplaatje is nodig wegens rammelende remblokjes, één boutje om een niet originele te vervangen en twee die missen...

DSC_3298.JPG
 
De grijze is nog steeds niet verkocht. Ik blijf proberen tot eind september, dan nog niet verkocht, contacteer ik een opkoper. Staat mij in de weg.

De blauwe rijd ook niet veel meer. Zit al ruim 2 weken thuis met een kapotte rechter schouder. Ben tussendoor 1 dag gaan werken, en daarna wéér thuis.

Eigenlijk mis ik het motorrijden ook niet zo erg, ik mis het rijden met mijn trapfiets veel erger :$
 
Foei, kssssst, bah,af!

_O-

Maar vervelend met je schouder!
Is het serieus kapot, of gaat het genezen?
Morgen naar de kliniek voor een echografie.

Zal wel weer beteren hoor, maar het gaat om die schouder die 4 jaar geleden met mijn motorongeval zwaar gekwetst is geweest.

Ik vrees dat het veel tijd gaat kosten, dat wel.
 
Mannen een tijd geleden heb ik mijn koppelingskabel vervangen.
Nou heb ik nooit dat "clutch release Mechanism" gesteld. In de veronderstelling dat ik daar niet aan ben geweest, dus zal het ook wel goed staan.

Nou merkte ik dat ik tijdens een rit naar Het Sauerland in Duitsland 1x mijn koppelingskabel heb moeten bijstellen omdat ik hem lastig in de vrij kreeg en hij begon aan te grijpen met de hendel helemaal ingeknepen.

Eerst stellen en dan als het vaker voorkomt in de gaten houden en waarschijnlijk de koppeling vervangen?
 
Mannen een tijd geleden heb ik mijn koppelingskabel vervangen.
Nou heb ik nooit dat "clutch release Mechanism" gesteld. In de veronderstelling dat ik daar niet aan ben geweest, dus zal het ook wel goed staan.

Nou merkte ik dat ik tijdens een rit naar Het Sauerland in Duitsland 1x mijn koppelingskabel heb moeten bijstellen omdat ik hem lastig in de vrij kreeg en hij begon aan te grijpen met de hendel helemaal ingeknepen.

Eerst stellen en dan als het vaker voorkomt in de gaten houden en waarschijnlijk de koppeling vervangen?
Heb je een nieuwe kabel geplaatst?
Die rekken natuurlijk een beetje he. Dus is het normaal dat je na een bepaalde tijd een beetje moet bijstellen.

Koppeling vervangen?
Dat lijkt mij de laatste optie. Hoeveel km's heeft ze?
Mijn blauwe heeft nu ruim 142.000km, en nog steeds de af-fabrieks koppeling, en dat terwijl ik bij het opschakelen meestal niet eens ontkoppel :P
Wel om vanuit neutraal naar 1ste te gaan, maar vanaf dan ga ik door tot 6de, meestal zonder te ontkoppelen.
 
Mannen een tijd geleden heb ik mijn koppelingskabel vervangen.
Nou heb ik nooit dat "clutch release Mechanism" gesteld. In de veronderstelling dat ik daar niet aan ben geweest, dus zal het ook wel goed staan.

Nou merkte ik dat ik tijdens een rit naar Het Sauerland in Duitsland 1x mijn koppelingskabel heb moeten bijstellen omdat ik hem lastig in de vrij kreeg en hij begon aan te grijpen met de hendel helemaal ingeknepen.

Eerst stellen en dan als het vaker voorkomt in de gaten houden en waarschijnlijk de koppeling vervangen?

Wat Patrick zegt... waarschijnlijk is de rek nu uit de kabel, gewoon even iets stellen tot waar hij fijn aangrijpt.

Het 'clutch release mechanism' moet bijgesteld worden naarmate de koppeling slijt, daar heeft de kabel geen invloed op.
Het kan overigens nooit kwaad om het elk beurtje gewoon even te doen.
 
@DKP ik weet niet hoe het met jouw Roadsmarts zit, ik heb die van mij gisteren voor 'op' verklaard.
Qua profiel zaten ze al bijna aan de slijtnokken dus ik dacht stiekem al dat een rondje 'smeren' door de Ardennen en Luxemburg het einde zou zijn. En hoe.

Mijn motor rijdt voor geen meter meer. Hij trilt, schudt en houdt geen lijn meer vast. Voordat ik ook maar ergens anders naar ga kijken, eerst eens nieuwe banden. Deze set heeft er zo'n 15.000km op zitten, wat ik absoluut geen slechte score vind, en tot voor kort reden ze ook prima. De laatste 5000km snelweg rijden heeft ze de nek om gedaan denk ik.

Dat het nu zo beroerd rijdt? Tjah, gisteren heerlijk wezen sturen, en nu zijn ze echt verschrikkelijk gecupt. Op zich prima, de banden zijn op qua profiel en rijden, en voor en achter op zich allebei tegelijk.

DSC_3310.JPG
 
@DKP ik weet niet hoe het met jouw Roadsmarts zit
Op moment van dit schrijven, ruim 32.000km.

Qua profiel zaten ze al bijna aan de slijtnokken
Voorband zit nu ook erg dicht bij de slijtnokken, althans, de slijtnokken die voor het loopvlak dienen. Bij de achterband denk ik dat ze datzelfde niveau pas behalen pakweg 5.000km later.
Volgens mij kan de voorband nog mee tot 35.000km, de achterband nog gemakkelijk tot 40.000km.
echter, als ik besluit om op 145.000km een nieuwe voorband te steken, doe ik de achterband ook meteen mee. 5.000km verschil op zulk een hoge stand is mij te klein om de banden afzonderlijk te vervangen.

Hij trilt, schudt en houdt geen lijn meer vast.
Trillen en schudden heb ik (nog) niet veel last van. Dat van een lijn houden is ook bij mi beduidend achteruit gegaan.

nu zijn ze echt verschrikkelijk gecupt
ook hier, maar in mindere mate. Op mijn Michelins had ik er sneller "last" van. Last tussen aanhalingstekens, want bij beide bandenmerken geeft het slechts weinig negatieve invloed op het rijgedrag, uiteraard omdat het cuppen bij mij opmerkelijk minder is dan op uw foto.

Deze set heeft er zo'n 15.000km op zitten
Tja, dat mijn set al ruim het dubbele meegaat, heeft zo zijn redenen. Uiteraard dezelfde redenen die ervoor zorgt dat mijn huidige kettingset ook al erg lang meegaat. Zowel deze banden als kettingset hebben voornamelijk woon-werk dienst gedaan, waarvan ongeveer de helft van de ritten dus naar de Antwerpse haven, en je weet nog wel, ik verbruik daarbij ook maar 3.1 tot 3.5 L/100km, omdat ik die ritten aan maar 90km/u reed.

daardoor heb ik ook bij deze Roadsarts, net als bij de Michelin, achteraan na langere tijd een merkbaar platter loopvlak. Bij de Michelin kwam dat al veel eerder, en op 25.000km gaf dat al een veel lastiger effect als bij deze Dunlops op bijna 35.000km.

Ondanks ik op sommige vlakken toch meer tevreden was van de Michelins, zijn er toch ook een aantal punten die mij nu al zo goed als zeker bij mijn volgende bandenwissel weer naar Dunlops zullen doen gaan.

Wanneer dat gaat zijn weet ik niet. Door dat fietsongeval op 30 juni heb ik deze maand nog maar één keer met de motor gereden. En als het van mij afhangt, wil ik nog minstens één week langer thuis zitten. Daarna ben ik wellicht bereid terug te gaan werken, maar geen belastend werk, en wil ik via de dokter het ook zover krijgen dat ik een "verbod" krijg op auto-en motorrijden (tijdelijk uiteraard, maandje of drie), en wil ik dan met de trein gaan werken.

Als het van de dokter en/of de kliniek uitkomt, kan mijn werkgever het niet weigeren, en kan i, zoals ik zo graag wil, met de trein gaan werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan