Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het motor forum.
Sinds 2 maanden mijn rijbewijs en ik heb een Yamaha Diversion 900 als 1e motor.
Ondertussen al zo'n 4500 km gereden en nog geen moment spijt gehad van de investeringen die je ervoor moet doen, alleen dat ik het nog niet eerder heb gedaan.

Nu heb een GSX 600f uit '94 op de kop weten te tikken welke een tijd stil heeft gestaan.
Een erg leuke motor en lijkt een stukje sportiever dan de Yamaha dus ik ben erg benieuwd hoe deze zal rijden.

De vorige eigenaar heeft 2 jaar niks meer met de motor gedaan en onlangs weer begonnen met de fiets aan de praat te krijgen echter ging hij verhuizen en heeft geen tijd meer gehad om hem weer rijdbaar te krijgen. Nu heb ik de motor thuis staan met een losse tank en caburateur. Om een begin te maken met het vinden van het probleem wil ik de boel weer allemaal aansluiten en dan stap voor stap het startprobleem vinden maar liggen alle bezineslangen los.
Heeft iemand een tekening hoe deze aangesloten moeten worden?

Met auto's heb ik veel sleutelervaring alleen zijn motoren nieuw voor mij. Vandaar deze wellicht domme vraag.
Overigens heb ik op het forum gezocht maar niks kunnen vinden dus als iemand een foto of tekening heeft zou dat geweldig zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!

dunne slang vacuum, dikkere normale stand en reserve.

kraan omlaag is open, ik meen naar voren reserve en naar achteren pri
 
nou t gaat om trillingen in het stuur zelf daar doet een stuurdemper niks aan.
Ja dat is ook weer waar.
hoe meer massa hoe minder snel het gaat vibreren uiteraard. ene motor is de andere niet. ik heb ze eens verwijderd en ervaarde hinderlijke trillingen in het stuur. daarnaast gaat niet om een paar gram, die loden klompjes zijn best zwaar in verhouding tot de sier afdekdopjes die je voor een appel en ei ergens koopt.
Die gewichtjes zijn idd niet bepaald licht. Ik heb het nog nooit geprobeerd eens te rijden zonder. Misschien wil ik dat wel is proberen :P

Btw: juist al mijn uitgaven aan de motor van afgelopen anderhalve maand bijgewerkt. Ik kom tot de conclusie dat ik nog iets meer dan 1.700km nodig heb om met de 6 GSX 750 F'en die ik rijd en gereden heb, aan een totaal van 200.000km te komen! 8-):]
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het motor forum.
Sinds 2 maanden mijn rijbewijs en ik heb een Yamaha Diversion 900 als 1e motor.
Ondertussen al zo'n 4500 km gereden en nog geen moment spijt gehad van de investeringen die je ervoor moet doen, alleen dat ik het nog niet eerder heb gedaan.

Nu heb een GSX 600f uit '94 op de kop weten te tikken welke een tijd stil heeft gestaan.
Een erg leuke motor en lijkt een stukje sportiever dan de Yamaha dus ik ben erg benieuwd hoe deze zal rijden.

De vorige eigenaar heeft 2 jaar niks meer met de motor gedaan en onlangs weer begonnen met de fiets aan de praat te krijgen echter ging hij verhuizen en heeft geen tijd meer gehad om hem weer rijdbaar te krijgen. Nu heb ik de motor thuis staan met een losse tank en caburateur. Om een begin te maken met het vinden van het probleem wil ik de boel weer allemaal aansluiten en dan stap voor stap het startprobleem vinden maar liggen alle bezineslangen los.
Heeft iemand een tekening hoe deze aangesloten moeten worden?

Met auto's heb ik veel sleutelervaring alleen zijn motoren nieuw voor mij. Vandaar deze wellicht domme vraag.
Overigens heb ik op het forum gezocht maar niks kunnen vinden dus als iemand een foto of tekening heeft zou dat geweldig zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Welkom in het grote GSX F topic!!! *O*
En ook welkom op MF uiteraard :t
 
Om topic van wat plaatjes te voorzien;
Tandwielkapje evenals schetsplaat voetsteun 2 driehoekjes uitgehaald tevens het deel rechtsonder helemaal verwijderd :)
 

Bijlagen

  • 20180916_115827.jpg
    20180916_115827.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 18
Dooie boel hier...

Slave 1100r gemonteerd en zadel weggebracht voor opvullen, ander model en nieuw overtrek :)
 
Azo... nou dan blijf ik ook niet trekken aan een dood paard... jammer maar helaas
 
Ofschoon de GSX-F is ingeruild voor een tracer 700 blijf ik wel terug komen. FB is nu eenmaal niet mijn ding. De GSX-F blijft gewoon wel mijn ding.
En dat paard: maken we hier in het zuiden zuurvlees van :9 .
 
Ofschoon de GSX-F is ingeruild voor een tracer 700 blijf ik wel terug komen. FB is nu eenmaal niet mijn ding. De GSX-F blijft gewoon wel mijn ding.
En dat paard: maken we hier in het zuiden zuurvlees van :9 .
Ik ben ook niet zo into FB. Maar op min of meer aandringen van Riccardo had ik er me toch in aangemeld. Daarbuiten gebruik ik FB enkel werk gerelateerd, en nog 1 ding buiten het werk, planespotting. Ik was aangemeld bij twee groepen. Bij een van die twee groepen heb ik mezelf weer uit die groep gehaald, zo ook heb ik mezelf weer uit de GSX F groep op FB gehaald. Het werd mij allemaal een beetje te veel, al dat sociale media gedoe.
Op de groepen van mijn werk (4 in totaal) post ik zelf praktisch nooit iets, alsook reageren doe ik er zeer zelden. Ik gebruik die eerder om snel aan de nieuwste informatie te komen. Want ja, op FB verschijnt die als eerste, de moderne tijd zeker? De ene planespottersgroep waarin ik actief ben, daar ook enkel in beperkte mate, enkel als ik eens een heel mooie foto heb kunnen maken.

Ik heb het besluit genomen om uit de GSX F groep, en die andere planespottergroep te stappen, om minder druk te zijn met sociale media. Wat MF betreft, ook daar probeer ik mij te beperken tot de voor mij meest interessante topics, namelijk dit topic uiteraard, het TRG topic, en in mindere mate het petflesspel topic. Als ik in een of ander topic buiten deze post, betekent dat dat ik mij op dat moment verveel, of echt niks anders zinnigs te doen heb :+

Ik heb al heel wat topics "ontvolgd", en uit mijn bookmarks gehaald, en wat betreft zowel FB als MF, krijg ik nu héél wat minder meldingen binnen. Geloof het of niet, ik voel mij weer meer en meer mens worden.

Het laatste wat ik zal opgeven is uiteraard wel dit topic, immers, het is via het grote GSX F topic dat ik op MF terecht gekomen ben :]
 
Ow ik verlies topic niet volledig uit het oog maar hoef er ook geen dagboek van te m maken ;)

Had een 1100r slave cilinder gebruikt gekocht maar die lekt helaas. Speel even op safe en een nieuwe besteld ipv revisieset. Peins nog wel of een nieuwe kant en klaar is voor gebruik of rubber eerst gesmeerd moet worden met remvloeistof/ate vet?

Deksel voortandwiel nog 2 gaten bij gemaakt, heel minimalistisch nu. Klein undertailtje van traanplaat onder achterlicht gefabriekt zodat er geen modder onder het zadel geslingerd kan worden. Zadel zelf weggebracht voor overtrek, opvullen, ander model etc. En spatflap aan voorspatbord omdat ik die wat kort vond. Glimt vanwege verse verf :)
20180922_220121.jpg
 
2 driehoekjes extra eruit en vindm daarmee wel grappig geworden
20180926_234708.jpg
 
Is bedoeld als knipoog naar de ratbikescene met mijn lookalike. Ik vind m ook grappig maar echt origineel is het niet :)
 
Zadel klaar, erg chique vergeleken bij wat het was qua overtrek. Meer model erin, langer zitdeel bestuurder en steviger schuim om beter te zitten.
Screenshot_20180929-095431_Messenger.jpg
 
Ik ben er ook graag mee bezig, ding beter dan verwacht. Niks vastgerot of dol, roest oppervlakkig etc. Moet alleen de ketting nog eraf pakken dan kan t blok eruit dat slechts nog hangt aan de twee bouten achter. :)
20181006_191937.jpg
 
Dan begint t pas hè ;)
Bandensetje, wiellagers, kettingsetje, remblokken en seals voor remklauw revisie, andere schokbreker, uitlaat en tank, grote beurt blok, voorvork revisie, rubbertje hier en pakkinkje daar...
 
Ik vind het nog steeds jammer dat ik mijn ongevalmotor heb laten gaan, voor die 100€ had ik hem evengoed zelf kunnen houden en helemaal demonteren ... had ik er nog plezier aan, en hier en daar wat onderdelen ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan