Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Als je vacuüm maakt en de kraan functioneert maar uit de slang komt niks... kun je die slang wel doorblazen bv?
 
Carbs zijn nu niet echt raketwetenschap ondanks dat ik geen enorme techneut ben. Ik denk dat je met logisch nadenken en iemand die een beetje stuurt en meedenkt best een eind moet komen nu je zelf al 1 en ander uitgesloten hebt.
Idd! En in dit topic al heel wat hulp en tips gehad, waarvoor mijn dank aan allen :t
Ik begrijp dat er niet continue benzine in je vlotterbakken stroomt met de kraan op pri, dat moet toch te achterhalen zijn?
Ja dat dus, heel misterieus ...
Blijven die vlotternaalden niet plakken ofzo om maar iets te noemen?
Dat liep ook door mijn gedachten, maar dan zouden ze haast alle 4 moeten blijven "plakken", heel onwaarschijnlijk.
Ik haalde dat ook aan bij de technieker, en die beweert dat ze bijna onmogelijk "boven" blijven hangen, als ze blijven hangen, is het in de open stand.

... toch zie ik daarin een mogelijk die de brandstof toevoer afsluit, geen idee hoe het anders kan.
Carbus leeg terug gezet, vlotters en naaldjes dus beneden, vullen, vlotters naar boven, starten en de motor draait, benzine wordt uit de bakjes onttrokken, vlotters dalen, maar de naaldjew blijven biven zitten, gevolg, geen benzinetoevoer meer, motor pruttelt en valt uit, want bakjes leeg.
Dat lijkt mij een logische verklaring ...
 
Als je vacuüm maakt en de kraan functioneert maar uit de slang komt niks... kun je die slang wel doorblazen bv?
Yep. Vacuum mag dan wel werken, als de carbs om een of andere reden geen benzine willen, loopt er niks door ...


Edit: ... hmmm ... maar waarom wordt het filtertje dan wel leeggetrokken?
 
Kom net van een Kawasaki dealer, wilde naar de Ninja 400 gaan kijken, maar ze hadden er nog gene staan. De 2108 modellen zijn allen al de deur uit, de 2019 komen binnen enkele weken binnen.

Ik wil toch nog mijn F'je in orde krijgen, maar ook dan gaan we zoeken naar een oplossing voor een nieuwe.
Bedoeling is dan dat de GSX F weg gaat ... maar stiekem wil ik dat niet ;(
 
Gewoon (laten) fixen en rijden. Zo ingewikkeld of schokkend kan het niet zijn denk ik ;)
 
Gewoon (laten) fixen en rijden. Zo ingewikkeld of schokkend kan het niet zijn denk ik ;)
Ik zou dat ook het liefste willen ... hoe mooi en prachtig die Ninja 400 ook moge zijn, heb nog geen zin in "einde GSX F avontuur" -O-
of ik moest de GSX F naast mijn nieuwe kunnen behouden als hobby motor ...

Daarom denk ik, tweedehands carburators, en, die revisiesetjes, nog geen bericht gehad dat die bestelling geanulleerd is, dus als ik dan die carbu's EN die setjes binnen heb, die revisie setjes in de "nieuwe" carbu's en de cabu's erin.

Lijkt dat wat?
 
Dan heb je de huidige set voor niks laten schoonmaken en krijg je geheid die kosten met de andere set ook weer
 
Dan heb je de huidige set voor niks laten schoonmaken en krijg je geheid die kosten met de andere set ook weer
Dat klopt, maar ik heb het gevoel dat er met deze carbu's iets ersntigers aan de hand is ... bah, ambetant buikgevoel ook ...

Btw: al over de helft van haar km bereik, maar wel slechts 900€:P

Maar 3.000€ voor een GSX F? Nee, dat vind ik echt wel te veel!
Suzuki gsx 750 f, bj 2004 - Te koop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand hier kijk op electra???

Bezig met een 750 dashboard op een 600 draadboom en twijfel over de benzinemeter:

Ding heeft 3 draadjes, kleuren komt 1 van overeen. Meter en draadboom beide een 3 polige stekker waarbij de ene matchende draad ook op dezelfde plek zit. De andere twee draadjes lijken precies verkeerdom te zitten maar echt dezelfde kleuren zijn het ook niet...

En ik heb dus geen bal verstand van electra haha

Gewoon proberen en anders omwisselen??

De rest kom ik redelijk uit met vergelijken met de originele cockpit en draadjes doorverbinden :)

Testen kan later pas als blok en accu erin zitten maar moet wat om handen hebben ;)
 
Iemand hier kijk op electra???

Bezig met een 750 dashboard op een 600 draadboom en twijfel over de benzinemeter:

Ding heeft 3 draadjes, kleuren komt 1 van overeen. Meter en draadboom beide een 3 polige stekker waarbij de ene matchende draad ook op dezelfde plek zit. De andere twee draadjes lijken precies verkeerdom te zitten maar echt dezelfde kleuren zijn het ook niet...

En ik heb dus geen bal verstand van electra haha

Gewoon proberen en anders omwisselen??

De rest kom ik redelijk uit met vergelijken met de originele cockpit en draadjes doorverbinden :)

Testen kan later pas als blok en accu erin zitten maar moet wat om handen hebben ;)
Ik weet niet of de meting van een 750 dashboard wel correct werkt op een 600.
Hoe de benzinemeter draadjes lopen weet ik ook niet. Nog nooit bekeken, dus geen idee hoeveel er dat zijn, en welke kleuren.
Maar jij hebt wel het oudere model GSX F dacht ik toch he?

Maar idd, je kan gewoon proberen :t
 
Dan heb je de huidige set voor niks laten schoonmaken en krijg je geheid die kosten met de andere set ook weer
Over proberen gesproken ...
Ik zou misschien als ik die revisie setjes snel binnen heb, die in de huidige carbs kunnen steken en proberen, je weet maar nooit ... ik zie toch ook niet waar het verder aan kan liggen dan daaraan ...
 
Ik weet niet of de meting van een 750 dashboard wel correct werkt op een 600.
Hoe de benzinemeter draadjes lopen weet ik ook niet. Nog nooit bekeken, dus geen idee hoeveel er dat zijn, en welke kleuren.
Maar jij hebt wel het oudere model GSX F dacht ik toch he?

Maar idd, je kan gewoon proberen :t

Jawel want toevallig de sensor vd 750 maar die zijn volgens mij gewoon gelijk.

Wel humor de hele draadboom vd 1100 alles gelabeld, vd 600 zonder fotos of opletten losgetrokken en ga die nu gebruiken dus goed kijken naar kleurtjes en welk stekkertje waar en waarin past. Kan niet heel veel verkeerd maar vind het wel een spannende puzzel haha

En ja ik heb de oude types waarbij de 600 en 750 weinig verschillen. Heb beide in onderdelen dus gebruik de beste delen zoals vorkpoten 750, tank en voorkuip ook. Achterbrug 750 is langer dus die erin ivm 1100 blok. Wielen 750 en dashboard omdat die mooier is en veel netter etc. Van de 1100 alleen het blok en de carburateurs en cdi. Oliekoeler wellicht 750 frame 600 en draadboom, tstuk voorvork, achterkuipdelen een zadel :)
 
Ik heb dit jaar 5 set carbs in handen gehad, allen zwaar vervuild. Had een nette set voor mn 750 van lopende motor. Gemonteerd en liep super... 1 ritje... daarna op 3 cilinders. Wou met geen mogelijkheid meer op 4.... laten schoonmaken en liep weer netjes op allemaal :)
 
Dat moet werken zo :)
20181201_011511.jpg
 
Ziet er wel netjes uit :t
Die twee grijze sockets, zijn dat lamphouders voor de dashboard verlichting?
Zo ja, wat voor lampen steken daarin?
Ik heb dit jaar 5 set carbs in handen gehad, allen zwaar vervuild. Had een nette set voor mn 750 van lopende motor. Gemonteerd en liep super... 1 ritje... daarna op 3 cilinders. Wou met geen mogelijkheid meer op 4.... laten schoonmaken en liep weer netjes op allemaal :)
Ik heb nog een bericht gestuurd naar mPartz, met de vraag of de bestelling nu geannuleerd is. En zo niet, dat het geen probleem is, dat ik ze toch nodig heb. Ze lieten weten dat het in hun systeem ingevoerd is als annulatie, maar nog door de dienst administratie afgehandeld diende te worden, maar dat ze de annulatie geannuleerd hebben ... wispelturige Belg zullen ze daar denken :+
Eens ik ze heb, ze in mijn huidige carbu's steken, en dan zien we wel verder.
Hopelijk heb ik ze snel, ik wil ermee voort, en hoop echt dat ik mijn F'je weer goed aan de praat krijg, heb echt nog geen zin in "einde GSX F avontuur" ;(
 
Die grijze dingen zijn van de knipperlichten :)

En inderdaad gewoon doorgaan met die soes, uiteindelijk heb je er toch wel een fijn fietsje aan ;)

Hier beetje verder opbouwen. Blok staat te wachten op kennis helaas die nu even geen tijd heeft omdat zn draaibank kapot is. Afhankelijk van derden houdt op... als blok erin kan dan gaat ie vlot
20181201_145738.jpg
 
Oogt lekker hoog, ben erg benieuwd als ie straks op zn wielen staat
20181201_145912.jpg
 
Er gebeuren rare dingen ... er verdwijnen berichten -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan