Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Ik was toch wel erg moe na de nachtshift, en heb redelijk lang geslapen ... ik wordt oud :')
Ik ken het, draai al 37 jaar nachtdiensten.
Het weer nodigt nu ook niet uit om te rijden. De mijne staat al enkele weken opgebokt te wachten op het voorjaar. Ik ben al zo oud dat ik in de winter de auto moet pakken O-)
 
Hierbij het geluid:
Het klinkt mij alsof er een cilinder niet meewerkt?
Verder geen idee wat het kan zijn, maar als het mijne niet was, en ik vond het niet, bracht ik ze ervoor naar de dealer.

Btw: baan nog nat, maar de zon schijnt, ik ga testritje doen :]
 
Klinkt idd als 3 pootjes ;( .
Ben benieuwd DKP.
Ben een vriend aan het assisteren met een ZX7R met carb probleempjes, benzine in carter. Waarschijnlijk vlotter niet OK.
IMG_0880.JPG
 
Hier de wieltjes erin voor nu, ding is erg hoog dus dat is mooi. Zal best met blok en mij erop wat in de veren zakken maar toch. Met panlat onder de middenbok en wiel in voorste stand het achterwiel nét vrij met de kale band.
20181209_161133.jpg
 
Klinkt idd als 3 pootjes ;( .
Ben benieuwd DKP.
Ben een vriend aan het assisteren met een ZX7R met carb probleempjes, benzine in carter. Waarschijnlijk vlotter niet OK.
Bekijk bijlage 1341797
Ik zou nu al durven zeggen, ultrasoon (laten) reinigen, EN een revisiekitje erin!
Ik ben blij dat ik volgehouden heb, en daarvoor wil ik mijn dank betonen aan degenen die mij hier een beetje "gepusht" hebben om door te zetten:t:} ... want zonder had ik al lang opgegeven :$

Btw: hoe zie je dat? Of er benzine in het carter zit? Want ... *

===================================================================

Ik ben dus ook alweer even terug van mijn testritje;
  • Starten: zonder choke, zoals dat hoort bij deze temperaturen, wel een 20tal seconden met het gas moeten spelen alvorens ze zelfstandig bleef draaien, maar dat valt dus wel mee.
  • Gaan tanken, ging 16,8L in, samen met die 5L extra via de jerrycan maakt dat 21,8L, over 463,4km, dat maakt 4,7l/100km. Dat had ik erger verwacht!
  • Richting snelweg, eens de snelweg op door naar 120km/u. Dan in 6de eens proberen door te trekken naar 160km/u, ging wel maar niet zo vinnig, terug geschakeld naar 4de en opnieuw, groot verschil!
  • Normaal doorrijden tot ik ongeveer 49km snelweg had.
  • Op de gewone wegen regelmatig proberen te hernemen vanuit lage rpm (onder de 2000, wat je normaal niet doet, maar nu bij wijze van test wel), gaat probleemloos zonder dat eerdere driecilinder-achtig draaien. Verder via de gewone wegen dus terug richting huis.
  • Wanneer ik stop aan verkeerslichten, géén benzinegeur! Herstarten lukt ook altijd probleemloos. (Ja, ik heb de gewoonte de motor stil te leggen aan lichten op het moment dat ik zeker ben lang genoeg stil te moeten staan).
  • Onderweg toch nog een beetje regen gehad. Niet erg, is maar lichte regen. Op 15km van huis weer regen, maar nu toch harder. Toch maar doorrijden, thuis komt toch dichterbij. Oeps, op 12km van huis krijg ik gietende regen, in no time nat tot op mijn armen (had ook geen regenpak aan natuurlijk), dat bleef zo gieten gedurende een 6 a 7km. Het begon nu ook mijn schoenen en handschoenen in te lopen. Motor blijft rijden ... en het stopt weer met regenen.
  • De laatste verkeerslichten, op exact 1km van huis, bij groen herstart ik de motor, maar bij vertrekt valt ze uit ..... shiiiiit! Duw ze aan de kant, probeer ze daar te herstarten. Lukt, maar op 3 cilinders ...
  • Ik besluit die ene km toch nog maar te rijden, accelereren op 3cil, draai richting huis, af en toe herneemt ze echter op 4cil, steeds langer en langer, en de laatste 400m ongeveer draait ze voortdurend op 4cil.
Mijn vermoeden zegt, water bij een van de bougies, het gevolg van zonder kuipdelen te rijden in gietende regen. Herinner mij immers dat eens voor te hebben gehad bij mijn vorige, door de rubber flap niet goed terug te steken. Dus thuis meteen weer aan het werk. Tank eraf, dwarsbalk boven de cilinderkop eraf, er is idd een minimum aan water door gesijpeld tot boven op de cilinderkop, en enkele druppeltjes in de koker van de vierde bougie, maar meer niet. Echter zit daar in de buurt van de bobines een dikke groene fiche, die was wel vrij nat.
Ik start de motor weer, zonder tank, blijft mooi op 4 cil lopen, tot iets nadat het filtertje leeg is natuurlijk.
Monteer alles weer, leg de tank erop, en start weer, het filtertje wordt mooi gevuld, en de motor draait snel weer op 4cil. Denk toch echt dat het aan de regen lag, want van lekkage aan de carbu's is totaal geen sprake meer, ook niet van benzinegeuren. (Wel na het afnemen van de tank natuurlijk, want dan mors je altijd wat natuurlijk).

Dan ook maar ineens alle kuipdelen er weer op gemonteerd. Want ik ga het erop wagen om ermee naar het werk te rijden morgen. Maar dan toch liever mét alles erop.

Maar bij het monteren van de kuipdelen een blik op mijn olieglaasje geworpen, en dan komen we bij dat asteriksje in het begin van mijn bericht:

* zou de lekkage van mijn carbu's kunnen geresulteerd hebben in benzine in mijn olie?
Ik vind dat mijn olie, om nog maar 2.000km gereden te hebben, erg voos van kleur is.
Ik denk er nu aan om morgen na het werk nieuwe olie te gaan halen.
full

De kleur is niet zo duidelijk op de foto. Het is NIET zwart, maar iets donkerder dan verse olie, maar absoluut niet meer doorzichtig ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
* zou de lekkage van mijn carbu's kunnen geresulteerd hebben in benzine in mijn olie?
Jouw olie staat lekker op max (en niet hoger). Ik ga er van uit dat je ook tot dat nivo olie hebt gevuld. Zo ja: geen of nauwelijks benzine in de olie gekomnen. Bij het projectje van mijn vriend stond het nivo beduidend hoger als het nivo waarbij de olie was gevuld, ergo: benzine heeft het nivo doen stijgen.
Toen we de motor aanvankelijk starten liep deze normaal. Toen deze echter warm werd liep deze steeds minder doordat de benzine uit de olie verdampte en via de carter ventilatie in het luchtfilter bij gemengd werd. Stationair draaiend was dit genoeg om de gas / lucht verhouding dusdanig te verstoren dat de motor gewoon "verzoop". Tevens was duidelijk te zien dat voor dit moment van verzuipen de motor begon te roken (mee getrokken olie uit het carter?). Oliefilter was hierna ook vettig van binnen.
Motor was na afslaan wel direct weer te starten. Bougies niet vettig omdat er immers extra benzine in dampvorm (niet vloeibaar) richting cilinders is gegaan.

De motor is geschorst dus echt er op rijden en kijken wat deze doet bij echte belasting is vooralsnog geen optie.
Wat ook een verschil is is dat de Kawa een benzinepomp heeft (ondanks carbs) waardoor de druk op de benzine hoger zal zijn dan bij de GSX en de benzine dus makkelijker daarheen wordt gedrukt dan waar je zou willen.
 
Jouw olie staat lekker op max (en niet hoger). Ik ga er van uit dat je ook tot dat nivo olie hebt gevuld. Zo ja: geen of nauwelijks benzine in de olie gekomnen.
Ik dacht effe, ha ja, je hebt gelijk, want idd, ik vul het bij oliewissel tot mooi op het max.
Maar tijdens de foto stond die op de middenbok, dus morgenvroeg voor het starten eerst eens op de beide wielen zetten en rechttrekken, want wanneer het dan op max staat, staat het op de middenbok een stuk lager.

Indien te hoog, misschien toch maar met de auto gaan werken, en na het werk olie wissellen?
Filter zou ik niet wisselen, maar wel goed leeg laten lopen.
 
Benzine in je olie moet je ook ruiken maar ik zou daar niet direct te panisch om zijn.

Concreet: is je motor nu weer bijna goed??

Btw. Graag gedaan als mede pusher haha
 
Ik snap alleen niet waarom die eerder geen benzine kreeg maar ben ook geen enorme techneut. Los daarvan als die dat nu wel krijgt dan is t goed toch ;)
 
Benzine in je olie moet je ook ruiken maar ik zou daar niet direct te panisch om zijn.
Ben weer wakker. Motor op de jiffy gezet, oliepeil net onder de max :o:?
Dacht altijd, op de jiffy op max, dan is het op de middenbok iets boven de min.
Zet ze dan maar terug op de middenbok, en ja hoor, peil op net niet max ...
Dus ... niet te veel zorgen maken?
Ik ga dus toch maar per motor naar het werk. Maar wat zou ik doen deze namiddag? Olie wisselen, of is dat erover?
Btw. Graag gedaan als mede pusher haha
:t
Ik snap alleen niet waarom die eerder geen benzine kreeg maar ben ook geen enorme techneut. Los daarvan als die dat nu wel krijgt dan is t goed toch ;)
Ik ook niet, totáál geen idee van, en ik zou het nochttans gráág weten!
Komt het nu door die lekkage of niet? Ach, spijt heb ik alvast NIET van dat revisiekitje, dat was ERG HARD NODIG! Later, toen ik een van de oude dichtingen aan mijn vrouwtje wilde laten zien, en ik bewoog lichtjes om de hardheid aan te tonen, brak de dichting door, zegt genoeg ...

Maar ach, dit is niks, mysteries als MH17, dat is pas erg, zeker voor de nabestaanden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben momenteel rond aan het kijken voor niet-al-te-dure koffersets (als in, ik zoek zijkoffers), en kwam laatst deze tegen, nadat ik een GSXF op straat had zien staan met de beugels (Krauser K3 of K5 schijnbaar).

Kofferset Krauser K5

Wat ik me afvraag, weten jullie of het een beetje te doen zou zijn om deze te adapteren op mijn GSXF? Want tweedehands beugels voor de goede model (zonder eens te letten op wat voor koffers) zijn amper te vinden...
Met "een beetje te doen" bedoel ik vooral zonder te hoeven lassen, want dat kan ik niet (nooit gedaan en niet het materieel in huis).

Zelfde vraag zou eigenlijk voor deze gelden, ook al heb ik het idee dat deze wat "universeler" is, maar ik kan het fout hebben...

Kofferset Krauser K2

Het enige met deze tweede is dat ik niet per se een grote fan ben van de ingebouwde knippers... Maar het is ook geen ramp eigenlijk...
 
Goedemorgen allemaal,

Ik ben momenteel rond aan het kijken voor niet-al-te-dure koffersets (als in, ik zoek zijkoffers), en kwam laatst deze tegen, nadat ik een GSXF op straat had zien staan met de beugels (Krauser K3 of K5 schijnbaar).

Kofferset Krauser K5

Wat ik me afvraag, weten jullie of het een beetje te doen zou zijn om deze te adapteren op mijn GSXF? Want tweedehands beugels voor de goede model (zonder eens te letten op wat voor koffers) zijn amper te vinden...
Met "een beetje te doen" bedoel ik vooral zonder te hoeven lassen, want dat kan ik niet (nooit gedaan en niet het materieel in huis).

Zelfde vraag zou eigenlijk voor deze gelden, ook al heb ik het idee dat deze wat "universeler" is, maar ik kan het fout hebben...

Kofferset Krauser K2

Het enige met deze tweede is dat ik niet per se een grote fan ben van de ingebouwde knippers... Maar het is ook geen ramp eigenlijk...
De eerste lijken mij wel echt een stuk mooier.
Net zoals bij zowat alle after market koffer sets, zijn de beugels (of het rek) universeel, het zijn enkel de "pas-stukken" die model specifiek zijn.
Je kan eens bij krauser zelf kijken of die nog bestaan voor een GSX F, maar heb mijn twijfels ...
Het is moeilijk om die nog te vinden voor een motormodel dat al lang niet meer gemaakt wordt, en zeker niet als dat type rek of beugel ook niet meer gemaakt wordt.
Dan kan je enkel nog door bij een goede doe-het-zelver alles laten uitmeten en pas-stukken laten maken. Vraag is, hoeveel tijd, en meer nog, hoeveel geld gaat er in zitten.
 
Beugel kenteken zeer strak gemaakt/gemodificeerd dusdanig dat je van opzij niks ziet i.t.t. bij veel andere. Kenteken sluit aan op het achterlicht enkel nog bekijken verlichting kenteken en knippers.
 
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje anoniem lezer van het motor-forum, maar heb besloten eens als geregistreerd lid door te gaan.

Sinds afgelopen maand trots bezitter van een A-rijbewijs en heb toch in afgelopen twee jaar al twee motoren gekend. Rara, hoe kan dat?!

Momenteel ben ik bezitter van een GSX600f uit '91. Leuke rode 'beginnersmotor' om ook eens per ongeluk een schrammetje op op te lopen. Althans, hoewel ik er toch best zuinig op ben net zoals je op je eerste fiets, eerste auto en eerste vriendin bent, mag deze nog best een schrammetje oplopen vind ik. Vooral aangezien ik voor deze stalen ros nog geen €300,- heb betaald. Zal zeker van een oud dametje zijn geweest?

38097421_1857738354535099_1312323855678701568_n.jpg


Na een aantal keren (illegaal, sorry!) rijden merkte ik al snel dat ik veel druk kreeg op mijn polsen. Zodoende heb ik de motor bijna weg gedaan. Toch kon ik het niet over mijn hart verkrijgen.

Het volgende wat ik mij bedacht: wat zeggen ze hierover op het motor-forum? Na veel lezen en veel googlen ben ik uiteindelijk uitgekomen op 'een superbike-kit', maar om dit oude beestje nou in waarde te verdubbelen met een stuurombouw zag ik eerlijk gezegd niet zo zitten. En aangezien ik het één-en-ander aan techniek op mijn werk beschikbaar heb, heb ik besloten een eigen DIY projectje op te starten. Doel: het stuur verhogen!

Ingrediënten:
- 1 Suzuki GSX600f '91
- 1 Kroonplaat Suzuki VX800 '94
- 1 Stuur Honda Transalp '87 Suzuki CB500 Four
- 1 Remleiding min. 40 centimeter

Via een motordemontagebedrijf hier uit de buurt (Middelburg, Zeeland) ben ik aan de kroonplaat van een Suzuki VX800 uit '94 geraakt. Het stuur van de Transalp kon ik gratis overnemen via marktplaats.

1545083417403.png

xl650v-transalp-handlebar.jpg


De clip-ons van een GSX600f zitten vast met een imbus M10. Helaas hebben de bouten die op de stuurstroppen van een VX800 een andere spoel en paste deze dus niet 1-op-1 in de gaten waarin de clip-ons bevestigd zaten. Toch heb ik er voor gekozen het schroefdraad van de gaten in de originele kroonplaat niet door te boren, aangezien ik de GSX (als het project zou mislukken) nog moet kunnen terugbouwen.

Hierdoor koos ik er voor om de stuurstroppen die op de kroonplaat van de VX800 zitten iets uit te boren. (diameter 17mm) Het boutgat van de stuurstroppen is namelijk net niet groot genoeg om de imbus m10 in te laten zakken.

Na deze simpele handelingen komen we aan waar het voor mij tot nu toe is geëindigd. Het monteren van het stuur:

1545084061257.png

1545084109629.png

1545084134826.png

1545084190297.png


Kosten tot nu toe: €22,-

Tot zo ver het avontuur, to be continued!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje anoniem lezer van het motor-forum, maar heb besloten eens als geregistreerd lid door te gaan.
...
Welkom in het grote GSX F topic, en op MF! *O*

Wat een mooi koopje voor maar 300€! :o

En idd mooi en goed opgelost met je stuur! :t
 
Ik heb vandaag ergens rond de 475km afgehaspeld:]
's morgens eerst naar het werk, onderweg een TRG puntje gemaakt, na het werk naar Den Haag, een groen flesje ophalen, en in die heenweg nog een TRG puntje gescoord.
In de heenweg heeft de motor echter opnieuw 2 keer gehaperd B|
Maar verder geen problemen ...
In de terugweg dat flesje weer verstopt, en daarna, over de grens meteen getankt.
Km stand trip 2 = 502,9 km.
Liters getankt = 21,00 liter.
Dat maakt 4,18 L/100km (1:23,95).
Dat is voor zover ik weet een nieuw record, voor zover ik me kan herinneren heb ik dat ook met geen van mijn 5 vorige GSX F'jes gehaald.
Dus dat is positief. Wel rustig gereden in de heenweg tot en met de verstopplaats.
Na het tanken besloten om sneller te rijden, te snel eigenlijk, maar nog omder de rbw-intrek-limiet :P
Wilde niet te laat thuis zijn :P
Heel die terugweg, 111km, aan hogere snelheid, geen 1 keer blijven haperen. En de benzinenaald is amper verder gezakt dan bij rustig rijden.
Benieuwd hoever deze tank me gaat brengen :]
 
Veel subtieler red ik de kentekenplaathouder niet :)Bekijk bijlage 1343044
Ge zou ze nog iets dieper naar voren kunnen zetten, maar dan vrees ik dat de kentekenplaat wel erg kort bij de band gaat komen.

Anyway, het lijkt er mij goed uit te zien zo :t

Edit: mijn 2 vorige berichten had ik al eerder eens geplaatst, maar waren verdwenen door weer zo een back up dinges gedoe :')
 
Nou je zit met t binnenspatbord en een deugdelijke bevestiging. Daarnaast wou ik m wel op die plek hebben dus dan ontkom je niet aan een minimaal uitstekend stukje onder de kap. Gok dat je de originele beugel ingekort en wel zelfs nog net iets ziet. Heb namelijk best veel verwijderd tov. het origineel. Ik ben wel tevreden, tevens ander 1100 blok besproken 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan