Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Koeler houdt enkel de oude olie erin, ogen eraf geknapt dus rijp voor de kliko ;)

Blok zelf staat in de keuken op temperatuur alleen kort naar buiten voor de verflaagjes :)
 
20190124_164413.jpg
 
Harde stukken in de ketting is 1 vd tekenen dat de kettingset op zn eind loopt bij mijn weten
 
Weet iemand hier hoe de draadjes zitten in die plastic huls/sok, waar die van zijn? Ik hou der 3 over namelijk haha

20190124_193046.jpg
 
Ook weet ik niet waar de draad van de oliedruk sensor ingeprikt zat...
20190124_193056.jpg
 
Was de zijstandaard schakelaar vergeten, resteren een rood/oranje en een geelgroen gestreepte... wieowie
 
Boutjes gehaald, busjes laten draaien en gemonteerd. Super mooi of flitsend is het niet maar denk er wel veel plezier aan te gaan beleven. Daarnaast past het wel bij de motor. Mn bagagerekje:
20190124_231847.jpg
 
Ik voel in de ketting van mn GSX 650F uit 2013 een vaste schakel o.i.d.
Is dit te verhelpen of moet ik er een nieuwe ketting en tandwielen op (laten) zetten?

Hebben jullie enig idee wat zoiets zal gaan kosten?

Dank jullie wel alvast.
Ik heb daar ook 1 keertje last van gehad. Geen idee hoe dat komt, maar een beetje extra smeren hielpmwel, al kwam het later weer terug.

Btw: kort geleden naar het auto/motorsalon in Brussel geweest. Blijkt dat de GSX 650 F ook al uit het gamma is :o
 
Electra werkt tot hoever te checken naar behoren, verlichting, knippers, claxon, oliedruk en vrijstand en startmotor draait.
20190127_162559.jpg
 
Leuk puzzelen uit voorraad van alle 3 de oude f modellen in onderdelen. Oliekoeler van 750 is hoger dan vd 600 dus passen de beugeltjes vd. 600 niet. Had ze toevallig vd 750 nog liggen en gok dat dit goed uitkomt... tenzij de draadbussen in frame verschillen qua plaatsing natuurlijk. Stoeien met gaskabel, bleek 750 te zijn waarvan binnenkabel te kort, gashandvatten zijn gelijk dus 1100 kabel die langere binnenkabel heeft gepakt. Kabel in geheel iets korter dan wat zoeken naar routing maar die past uiteraard wel. Twee koppwlingsstiften, 1 te lang, 1 gok te kort, benieuwd wat er in t 750 blok zit :)
 
Leuk puzzelen uit voorraad van alle 3 de oude f modellen in onderdelen. Oliekoeler van 750 is hoger dan vd 600 dus passen de beugeltjes vd. 600 niet. Had ze toevallig vd 750 nog liggen en gok dat dit goed uitkomt... tenzij de draadbussen in frame verschillen qua plaatsing natuurlijk. Stoeien met gaskabel, bleek 750 te zijn waarvan binnenkabel te kort, gashandvatten zijn gelijk dus 1100 kabel die langere binnenkabel heeft gepakt. Kabel in geheel iets korter dan wat zoeken naar routing maar die past uiteraard wel. Twee koppwlingsstiften, 1 te lang, 1 gok te kort, benieuwd wat er in t 750 blok zit :)
Beste puzzel om alles weer klaar te krijgen zo te horen😲😲 maar des te beter is het gevoel als straks alles weer klaar is!

Documenteer je dan wel wat je gebruikt hebt van welke fiets om te voorkomen dat je in de toekomst weer voor het zelfde verhaal staat indien er iets vervangen moet worden?
 
Beste puzzel om alles weer klaar te krijgen zo te horen😲😲 maar des te beter is het gevoel als straks alles weer klaar is!

Documenteer je dan wel wat je gebruikt hebt van welke fiets om te voorkomen dat je in de toekomst weer voor het zelfde verhaal staat indien er iets vervangen moet worden?

Valt wel mee hoor, is nog steeds uit het hoofd goed te behapstukken ;)
 
Bevestiging binnenkuip boven je achterwiel?


Heb je de vlotter van je brandstoftank al aangesloten?

Binnenkuip???

Achterspatbord zit achterop de accubak vast.

Vlotterbenzine tank heeft een andere aansluiting van 2 draden dus dat is m niet. Heb volgens mij meeste aangesloten en die draad over
 
Draad die ik over heb is 1 met continue spanning, ik gok dat die niet aangesloten is geweest. Verder carbs en filter erop, minimale aanpassing om tanksteun aan luchtfilter te bevestigen mag geen naam hebben.
20190130_233451.jpg
 
Slijp de lipjes eraf en maak 2 stripjes aan de steun naar het filter.

20190131_001843.jpg


Filterbak past verder prima itt elders gelezen dat het de tank 2cm lift :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een leuke rit gemaakt, ongepland, onderweg van het werk kwam het plots in me op.
En een aantal leuke foto's gemaakt. In totaal iets van een 180km gereden.
Tot hier toe begon ik steeds meer en meer opnieuw vertrouwen in de motor te krijgen. Tot plots, een paar km van thuis, ik de motor op reserve moest zetten, op 387km, wat niet slecht is.
Normaal na enkele 100 meter herpakt ze zich dan wel, soms duurt het iets langer, een 600 a 700 meter. Maar nu bleef ze na het op reserve te zetten pruttelend rijden, dus ik dacht, rijdt nog een kilometertje of twee door en dan terug draaien, maar het probleem bleef.
Heb dat nog ooit eens gehad, maar dat was ten tijde dat de carbu's nog niet gereviseerd waren.
Nu dus al pruttelend binnengezet, ongeveer 5km na op reserve gezet te hebben -O-
Morgen moet ik niet werken, maar ik ga in de ochtend de motor toch even starten en een stukje peoberen te rijden, de vorige keer ik dat had was het ook weg na een nachtje rusten ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan