Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
welkom in het grote GSX F topic! ... en op MF!Hallo, ik ben een beginnend rijder en heb voor het eerst, nu sinds een paar weken een GSX600F van 1997 onder mijn hoede. Nu merk ik bij het rijden dat ik niet in de 6e versnelling kom. Hoe hard ik ook trap. Ik vermoed dus dat die er niet op zit, terwijl ik eerder meende dat die er wel op zou moeten zitten.
Mijn vraag is: heeft een GSX600F van 1997, nu normaliter wél of géén 6e versnelling? Bij navraag vertellen sommige dealers dat ze er 5 op hebben en anderen zijn weer heel duidelijk dat ze er toch ècht wel een 6e versnelling op hebben zitten.
En (even voor de duidelijkheid) dat is dan exclusief de 0/neutraal.
Ik hoop dat iemand me hier serieus duidelijkheid over kan verschaffen.
Groet
Deze begrijp ik niet zo goed?...
De 3 en 5 van de 600 en 750 hebben niet echt toegevoegde waarde dus kan me er nog wel iets bij voorstellen.
Anders zo’n dingetje monteren dan weet je het zekerHallo, ik ben een beginnend rijder en heb voor het eerst, nu sinds een paar weken een GSX600F van 1997 onder mijn hoede. Nu merk ik bij het rijden dat ik niet in de 6e versnelling kom. Hoe hard ik ook trap. Ik vermoed dus dat die er niet op zit, terwijl ik eerder meende dat die er wel op zou moeten zitten.
Mijn vraag is: heeft een GSX600F van 1997, nu normaliter wél of géén 6e versnelling? Bij navraag vertellen sommige dealers dat ze er 5 op hebben en anderen zijn weer heel duidelijk dat ze er toch ècht wel een 6e versnelling op hebben zitten.
En (even voor de duidelijkheid) dat is dan exclusief de 0/neutraal.
Ik hoop dat iemand me hier serieus duidelijkheid over kan verschaffen.
Groet
Ja daarom juist! Ik rijd dan 100 in de 5e versnelling. Terwijl ik eraan 'hoor' dat ik er nog een bij zou moeten hebben. Maar ik krijg de versnelling met geen mogelijkheid in de 6e versnelling. Dát is dus het probleem.De 750 heeft ook een 6 bak en de 1100 een 5 bak. Gelezen dat versnellingsbakken uitwisselbaar zijn.
Maar je merkt het toch wel als je volgas gaat??
Misschien vergelijken met andere hier hoeveel toeren je draait in de 5 met bv 120 km per uur.... uitgaande van zelfde tandwielverhouding.... 14/45??
Ik dacht ook dat ik er eentje miste. Vandaar m'n vraag. Ik twijfelde en dacht dat ze er misschien maar 5 had. Maar het klinkt dus alsof ze nog een versnelling hoger wíl maar er niet bij komt. Of dat hij er gewoon niet op zit. Misschien idd iets opgezet van een andere versie.Ik heb zelf een ‘92 en die heeft gewoon 6-bak
MG77 welk type motor heb je precies en welk bouwjaar, dan zal ik eens kijken bij Online Motorcycle Repair Manuals - Cyclepedia Repair Library daar kan je de verschillen wel goed zien.Ik dacht ook dat ik er eentje miste. Vandaar m'n vraag. Ik twijfelde en dacht dat ze er misschien maar 5 had. Maar het klinkt dus alsof ze nog een versnelling hoger wíl maar er niet bij komt. Of dat hij er gewoon niet op zit. Misschien idd iets opgezet van een andere versie.
Haha ik doe 50 in 2 of 4 en 80 in 2 4 of 6. Samen hebben wij dus aan 1 versnellingsbak genoegIk rij 50 in de 3 en 80 in de 5. Mijn leven zou incompleet zijn zonder deze versnellingen!
De bak gevoelsmatig dicht op elkaar om hard op te kunnen trekken en de motor in z'n powerband te houden. Een gsx-f komt pas op gang rond de 9k.....
Of de 1100 zuiniger gaat zijn dan de 750 betwijfel ik. Al zal die ook weer amper meer verbruiken dan de 750 voor zolang je rijstijl gelijk blijft denk ik.Koop een 1100 blok... zuinig, hoop trekkracht ook onderin en loopt laag in toeren op de snelweg.
Het staat als het goed is gewoon op je bak bij je schakelpook....Ik dacht ook dat ik er eentje miste. Vandaar m'n vraag. Ik twijfelde en dacht dat ze er misschien maar 5 had. Maar het klinkt dus alsof ze nog een versnelling hoger wíl maar er niet bij komt. Of dat hij er gewoon niet op zit. Misschien idd iets opgezet van een andere versie.
Haha ik doe 50 in 2 of 4 en 80 in 2 4 of 6. Samen hebben wij dus aan 1 versnellingsbak genoeg
Overdrijven is ook een kunst hè vanaf 7k begint ie er echt wel aan te sleuren.
Maar eerlijk is eerlijk, door die korte bak hou je hem vanaf de 2e versnelling voortdurend in het eindschot op 11k toeren als je voluit gaat.
@MG77 dat gevoel heb ik ook hoor, maar dan in het 6e verzet. 6-7k toeren op de snelweg is gewoon best wel veel.
Zelfs de sv650 draait er minder
Het staat als het goed is gewoon op je bak bij je schakelpook....
Daar staat bij mij het schakelpatroon...
Gisteravond het revisiesetje laten monteren door een bevriende monteur...Vraagje:
Ik heb vanmiddag een klein lekje ontdekt aan mijn brandstofkraan.
Er lijkt een dekseltje oid aan de achterkant vd kraan te zitten en daar lekt hij.
Klopt mijn idee van een dekseltje?
Zoja...zit deze met schroefjes vast?
Is dit simpel te doen of niet?
Ben wel redelijk handig, maar dit is mijn eerste motor...☺
Of is het slimmer om ff langs de dealer te gaan en ff laten fixxen ivm mogelijk lek pakkinkje?
Zie plaatje staat al het goed is gewoon op je motorblokHet staat als het goed is gewoon op je bak bij je schakelpook....
Daar staat bij mij het schakelpatroon...
Tandwielverhouding moet ik even checken...De 750 heeft ook een 6 bak en de 1100 een 5 bak. Gelezen dat versnellingsbakken uitwisselbaar zijn.
Maar je merkt het toch wel als je volgas gaat??
Misschien vergelijken met andere hier hoeveel toeren je draait in de 5 met bv 120 km per uur.... uitgaande van zelfde tandwielverhouding.... 14/45??
Dankjewel! Ik heb een GSX600F van april 1997.MG77 welk type motor heb je precies en welk bouwjaar, dan zal ik eens kijken bij Online Motorcycle Repair Manuals - Cyclepedia Repair Library daar kan je de verschillen wel goed zien.