Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Hmmm ik denk dat ik m'n spiegels ook eens zo ga proberen. _O-
Geen idee of je die "verkeerd" kan zetten bij de +98 modellen. Niet dat ik dat zou willem hoor 🤪
Maar binnen 2.000km is het weer eens tijd voor onderhoud, en als ik er aan denk zal ik is kijken of je dat enigszins kán bij deze modellen :+
 
Dat zijn niet de originele hoe ik ze op beide heb
Maar die in die ene advertentie zijn toch wel de originele, maar gewoon aan de verkeerde kant gezet, met de bedoeling lage spiegels a la BMW R1200RT te hebben denk ik _O-
 
Ik heb op de 600 en 750 andere originele.

20190421_121407.jpg


Op pad met de 1100

20190421_120937.jpg
 
Ik kreeg bij de motorzaak gisteren te horen dat mijn verbruik van 1op12 nog wel beter wordt...
Eerst maar eens km maken...hij heeft te lang stil gestaan.
 
Volgens mij gaat hij al beter....
Ik heb nu al 116km afgelegd en ben nog net geen kwart brandstof kwijt.
Gisteren en vandaag maar eens wat km gemaakt en het blok eens goed los getrokken.
Hij loopt nu ook fijner stationair i.p.v. telkens in toeren te zakken en weer op te pakken.
Denk dat de monteur toch gelijk had...
Morgen nog maar eens een ritje doen!
 
Volgens mij gaat hij al beter....
Ik heb nu al 116km afgelegd en ben nog net geen kwart brandstof kwijt.
Gisteren en vandaag maar eens wat km gemaakt en het blok eens goed los getrokken.
Hij loopt nu ook fijner stationair i.p.v. telkens in toeren te zakken en weer op te pakken.
Denk dat de monteur toch gelijk had...
Morgen nog maar eens een ritje doen!
Klinkt goed :t
Maar dat je na 116km nog geen kwart kwijt bent, wil niet zeggen dat je daarom ook meteen 464km kan rijden.
Bij mijn 5 vorige GSX F'en (allemaal +98 modellen wel), begon de meter pas te zakken na een 50 a 60km, dan ging het snel door tot ongeveer 1/3, waarna het weer trager ging.
Omdat ik bij allen had dat ik halfweg de rode zone op reserve moest zetten, en ik kon doorrijden tot de naald ONDER de rode zone zat, en ik dat niet logisch vond, heb ik bij mijn huidige de stang van de vlotter in de tank bijgeplooid.
Iets teveel echter, want nu moet die al op reserve als die net een tikje boven de helf (boven horizontaal dus) staat _O-

Aangezien ik nokvol tank, en de stang bijgeplooid heb, staat de naald tot tegen het bovenste nokje, begint deze pas te zakken na pakweg 140km, en staat op het bovenste streepje bij ongeveer 200 a 220km.
Op reserve wanneer de naald dus ongeveer een naalddikte boven de horizontale stand staat, wat neerkomt op 390 a 420 km.
En op 500 a 530 km moet ik dan best weer gaan tanken, de naald staat dan bovenaan in de rode zone, ongeveer 2 a 3 naalddiktes onder het bovenste punt van de rode zone.

Ik dacht die stang weer wat terug te buigen, maar is er nog niet van gekomen. Ondertussen ben ik de meterstanden ook al goed gewoon, dus waarom zou ik dat nog veranderen?

Wel denk ik dat ik nodig eens moet uitkijken voor een revisiesetje voor de benzinekraan, of soms denk ik, waarom ook niet meteen een heel nieuw benzinekraantje? De motor valt tegenwoordig weer regelmatig uit, en ik denk echt dat het door het kraantje komt.
 
Wel denk ik dat ik nodig eens moet uitkijken voor een revisiesetje voor de benzinekraan, of soms denk ik, waarom ook niet meteen een heel nieuw benzinekraantje? De motor valt tegenwoordig weer regelmatig uit, en ik denk echt dat het door het kraantje komt.
Ik zou een revisiesetje doen...
Die kost namelijk rond de €25,- en een nieuwe kraan tussen de €75,- en €100,-!

Maar dat je na 116km nog geen kwart kwijt bent, wil niet zeggen dat je daarom ook meteen 464km kan rijden.
Klopt, maar bij mijn eerste keer had ik hem bij 160 al bijna in het rood....dus dit is al een heel stuk beter!
 
Hmmm ... aangezien ik de OP eens moet bijwerken ... is dit iets om eraan ttoe te voegen? :P

Beetje te variabel voor toch?

Ik tank trouwens niet heel secuur tot op de milimeter maar probeer wel een indicatie te krijgen van het verbruik van mn 1100. Rij er niet anders om :P
 
Briljant die spiegels! Het ziet er misschien niet uit maar grote kans dat ik dan niet meer de kippen dans hoef te doen om te zien wat er achter me rijdt.

Tada dadda dadda da :+
 
Een hele goedemorgen allemaal.

Ik ben sinds woensdag de trotse eigenaar van mijn allereerste eigen motor een gsxf 600 uit 99 wel te verstaan. Ben nog best wel een noob wat betreft motoren maar wel een handige sleutellaar. Woon in de noordoostpolder en kan niet echt zeggen dat ik al veel fjes heb zien rijden hier dus als er nog meer leden uit de omgeving zijn let me know.
IMG-20190423-WA0002.jpg
 
Een hele goedemorgen allemaal.

Ik ben sinds woensdag de trotse eigenaar van mijn allereerste eigen motor een gsxf 600 uit 99 wel te verstaan. Ben nog best wel een noob wat betreft motoren maar wel een handige sleutellaar. Woon in de noordoostpolder en kan niet echt zeggen dat ik al veel fjes heb zien rijden hier dus als er nog meer leden uit de omgeving zijn let me know. Bekijk bijlage 1389223
Welkom Royf32, geweldige fiets om mee te starten.
 
Een hele goedemorgen allemaal.

Ik ben sinds woensdag de trotse eigenaar van mijn allereerste eigen motor een gsxf 600 uit 99 wel te verstaan. Ben nog best wel een noob wat betreft motoren maar wel een handige sleutellaar. Woon in de noordoostpolder en kan niet echt zeggen dat ik al veel fjes heb zien rijden hier dus als er nog meer leden uit de omgeving zijn let me know. Bekijk bijlage 1389223

Ik woon zelf in Lelystad en heb een 95'er en ben in de afgelopen jaren ook niet veel F'jes tegengekomen in de polder.
 
Een hele goedemorgen allemaal.

Ik ben sinds woensdag de trotse eigenaar van mijn allereerste eigen motor een gsxf 600 uit 99 wel te verstaan. Ben nog best wel een noob wat betreft motoren maar wel een handige sleutellaar. Woon in de noordoostpolder en kan niet echt zeggen dat ik al veel fjes heb zien rijden hier dus als er nog meer leden uit de omgeving zijn let me know. Bekijk bijlage 1389223
Welkom in het grote GSX F topic! En ook op MF! *O*

Mooie black beauty! 8-)
De eerste van mijn 6 GSX F'jes was ook een mooie zwarte.
Het was echter mijn tweede motor, want mijn eerste motor was een 125cc, mocht ik toen met mijn b rijbewijs besturen.

En om op je vraag te antwoorden, ik ben niet van jou regio :N
Ik woon namelijk op slechts enkele km's van de taalgrens, en aangezien die in B ligt ;)
 
Welkom in het grote GSX F topic! En ook op MF! *O*

Mooie black beauty! 8-)
De eerste van mijn 6 GSX F'jes was ook een mooie zwarte.
Het was echter mijn tweede motor, want mijn eerste motor was een 125cc, mocht ik toen met mijn b rijbewijs besturen.

En om op je vraag te antwoorden, ik ben niet van jou regio :N
Ik woon namelijk op slechts enkele km's van de taalgrens, en aangezien die in B ligt ;)

Best stukkie sturen inderdaad haha 😂
 
Best stukkie sturen inderdaad haha 😂
En eens over de Waalse grens is het idd best ook een mooi stukkie toeren :]

De wegen zijn er niet altijd van de beste, maar dat vergeet je daar soms gewoon ;)
 
Een hele goedemorgen allemaal.

Ik ben sinds woensdag de trotse eigenaar van mijn allereerste eigen motor een gsxf 600 uit 99 wel te verstaan. Ben nog best wel een noob wat betreft motoren maar wel een handige sleutellaar. Woon in de noordoostpolder en kan niet echt zeggen dat ik al veel fjes heb zien rijden hier dus als er nog meer leden uit de omgeving zijn let me know. Bekijk bijlage 1389223
Mooie GSXF...
Heb zelf eentje uit ‘92.
Woon randje polder in Hattem.
 
Mooie GSXF...
Heb zelf eentje uit ‘92.
Woon randje polder in Hattem.

Dat is mooi dichtbij en dan weet jij ook vast wel een mooi rondje om te touren in de buurt. Ik sta namelijk elke zomer 6 weken op de camping in Heerde dus ben een klein beetje bekend daar in de omgeving 😂😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan