Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Staat t dan :)

20190517_132454.jpg
 
Heb me toch een fraaie schokdemper poeh!

Bult uitleg erbij en denk een hele goeie te hebben. Hij heeft er nog 1 voor mensen met interesse :)

Weet ook nu waarom de rf900 veer niet werkt, ander linksysteem waardoor op de originele een 130kg veer zit en op de rf slechts een 90 kg veer.
 
Rond kijkend voor een oliekoeler vallen de uiteenlopende prijzen op. A merk bij verschiilende aanbieders, bij de ene het dubbele als bij de ander. Ook tussen verschillende merken. Wat mij tegenstond was de bizarre prijzen van de leidingen veelal goodridge koppelingen met rvs omvlochten slangen. 150 euro ben je zo kwijt voor twee van die flauwekul dingen die buiten het zicht zitten bij mij. Maar er is licht aan de horizon... koelers zijn er ook met binnendraad m22 en adapters naar bv m16 x 1.5 en meen dat de aansluiting is van de originele slangen!
 
Snipperdagje maar met 3 motoren hoef ik me niet te vervelen:

1100f ontdaan van kuip en kappen omdat deze donderdag even gaat logeren voor klepspeling controle/stellen en synchronisatie carburatie. Nog 4 nieuwe bougietjes erin en dan is die volledig tiptop onderhouden en in principe klaar voor duizenden kilometers. Meteen maar de cockpit eraf en zo even nieuwe batterijtjes halen voor het klokje. Ding moet wel werken natuurlijk en dat deed ie na de winter minder goed.

Contact gehad over een beltenick oliekoeler voor op de 6/11 en hoopvol. Vlot contact dus das altijd fijn. Zo ff van karton een malletje maken hoe het uitkomt voor de zekerheid maar vermoed dat deze mooi past met de originele leidingen 👍
 
ondertussen zijn de wiellagers en de verzonken binnenlagertrekkerset al enkele dagen binnen maar vrouwlief had besloten dat de tuinkant van het huis een likje verf kon gebruiken dus ben ik daar al enkele dagen aan bezig. BBQ time komt er aan :)
vandaag of morgen begin ik er aan ........
 
Hier de koeler onderweg inc adapters voor zowel dash8 als m16x1.5. Twijfel of de originele slangen lukken, aangepast moeten/kunnen worden of dat er nieuwe op moeten vandaar beide opties open :)
 
eindelijk gisteren de motorfiets terug rijklaar gekregen.
het begon met een bandenwissel, de Dunlop Roadsmart achteraan was dringend aan vervanging toe, vooraan had ik nog 2 mm, aan het twijfelen tussen een setje Roadsmart 3 of de Michelin Road 5, wat reviews gelezen en dan toch maar voor de Michelin gekozen, deze dan online besteld.
En toen begon het.....
wielen er af, gemerkt dat er 1 lager NOK was, deze lagers dan besteld en dan gemerkt dat ik de wiellagers er niet zomaar af kreeg....
setje wiellagertrekkers besteld, gemerkt dat het ook met dit niet zomaar gaat, het is dan toch een combinatie van lagertrekker en old school er uit meppen geworden.
terwijl ik dan toch bezig was en het voorwiel er uit was de voorvorkolie vervangen, ging vlotjes, heb zelf niets van de kuip moeten verwijderen, kon overal aan.
was aan het twijfelen om ook de vork keerringen te vervangen maar deze zagen er nog goed uit en er was geen lekkage, heb dat dan maar zo gelaten,
Bon, ikke blij, mijne moto ziet er terug normaal uit, t'was geen zicht zonder voorwiel en vorkbenen,
we zijn ready to ride :) :]:)

ziehier enkele pics ( merk nu dat ik er geen heb van het eindresultaat) :)

1395814
IMG_20190521_184654.jpg
IMG_20190521_184654.jpg
1395816
1395817
1395818
1395819
1395820
1395821
IMG_20190521_184654.jpgIMG_20190517_180130.jpgIMG_20190521_185000.jpgIMG_20190521_190542.jpgIMG_20190521_204220.jpgIMG_20190521_204256.jpgIMG_20190521_205954.jpgIMG_20190521_184654.jpgIMG_20190517_180130.jpgIMG_20190521_185000.jpgIMG_20190521_190542.jpgIMG_20190521_204220.jpgIMG_20190521_204256.jpgIMG_20190521_205954.jpg
 
Mijn gsx600f begint ineens spontaan te stotteren. Optrekken moet ik redelijk toeren maken om weg te komen en bij stilstand slaat hij soms uit.
Enig idee in welke richting ik zoeken moet?
 
Mijn gsx600f begint ineens spontaan te stotteren. Optrekken moet ik redelijk toeren maken om weg te komen en bij stilstand slaat hij soms uit.
Enig idee in welke richting ik zoeken moet?
Kijk eens onder je zadel bij de lucht inlaat/luchtfilter, zit hier iets voor wat de doorstroom blokkeert, handschoenen, poetsdoek?
Anders misschien je brandstoftoevoer welke wat verstopt zit, draai je kraan eens op res of pri of het dan beter gaat.
Hij trekt valse lucht door scheurtje in de inlaatrubbers tussen carbs en blok of pakking ertussen in is lek?
Hij trekt valse lucht langs een afstelschroef, hier zit een rubbertje omheen.
vacuum slang los (geen idee of deze motor ze heeft heeft, als die losschiet bij een auto heb je hetzelfde probleem)
Last but not least verstopte sproeier in een of meerdere carburateurs.

Wat jij omschrijft klinkt mij als een vacuumlek/valse lucht.
 
Laatst bewerkt:
Nou na contact met een bevriende motormonteur zijn we achter de oorzaak van het stotteren...
De carburateurs lekken door...
Dat word dus een gevalletje revisie.
Tevens ga ik er dan ook maar gelijk een recht stuur op zetten, aangezien ik niet lang kan rijden door de clipons.
Kost een paar cent, maar dan heb je ook wat. |(
 
Na jaren terug van weggeweest (ik sta zelfs nog in de foto van de OP ;) ) aangezien ik gisteren geheel spontaan een GSX 750 F uit 1994 op de kop kon tikken. Fijn motortje, wel wat kleine optische zaken die wat aandacht mogen hebben. Vraagje, is de GSX750F van dat model op het blok na identiek aan de 600's van die modellijn? (denk aan kuipruiten, bagagemogelijkheden etc?)

Ik wil er eigenlijk een topkoffertje op hebben. Heeft iemand hier nog iets liggen? Of weet er iemand iets, er is voor de 750 weinig te vinden. Misschien dat een bagagerek van een 600 ook past?
 
Vraagje, is de GSX750F van dat model op het blok na identiek aan de 600's van die modellijn? (denk aan kuipruiten, bagagemogelijkheden etc?)
Volgens mij past inderdaad haast alles op elkaar.
In elk geval de kuipruit en bagagespul ook.
Alleen...die kofferrekjes om een koffer achterop te plaatsen zijn 2de hands zeer zeldzaam en nieuw zeer duur!
 
Kappen achter zijn anders, voetsteunen ook.
Achterlicht is ook anders.

En, als ik het juist heb, de voorvork ook, dacht ik he, niet zeker van.
Of zit het verschil hem alleen in de kroonplaten?
 
Ik heb kortgeleden voor de 6de of 7de keer getankt op 555,5 km, en dat zonder de bedoeling te hebben zo ver te geraken 8)7
Nu begon ik dat zelf een beetje beu te worden, telkens is ruim over de 500km ging, om het dan telkens zo uit te tellen dat ik niet onder, of niet boven die 555,5km uitkwam. Ik wilde niet onder die stand, omdat ik nu weet dat die dat probleemloos kan, maar ik wilde er ook niet bóven uit komen, om mijn record niet te breken.

Deze morgen was het echter sterker dan mezelf, en om mijzelf te behoeden in de toekomst nog op die 555,5 te willen afronden, heb ik dat record maar weer verbeterd, echter gek genoeg zonder al te veel moeite te doen. Ook heb ik ALWÉÉR de odo en tripmeters opgevolgs om zeker te zijn dat ze wel juist gaan, en ja hoor, dat doen ze! Heb het zelfs eens gecheckt door een gehele rit op te volgen aan de hand van Strava (een programma gebruikt door sporters, waaronder veelal fietsers), en alles klopte, op een 400tal meter na, op een rit van 51km. 400m gaan we niet moeilijk om doen natuurlijk.

Dus:
Getankt, 21,80L* na 575km!
Komt neer op 3,79L/100km (1:26,376)

* nee, NIET moeten duwen :+ ... maar veel verder zou ik niet geraakt zijn 🤣
 
Achterlicht is ook anders.

En, als ik het juist heb, de voorvork ook, dacht ik he, niet zeker van.
Of zit het verschil hem alleen in de kroonplaten?

Ja achterlicht uiteraard, zadel(s), subframe achter, zekering kast, cockpitje, bovenste kroonplaat, draadboom en wellicht nog wat details.

Eerste modellen/jaren hadden andere vorkpoten, wielen en schijven (alleen voor?). Vorkpoten zelf zijn bij mijne gelijk en omdat de wielen hetzelfde zijn, gok ik dat tstuk gelijk is en dat alleen de bovenste kroonplaat afwijkt. :)
 
Ja achterlicht uiteraard, zadel(s), subframe achter, zekering kast, cockpitje, bovenste kroonplaat, draadboom en wellicht nog wat details.

Eerste modellen/jaren hadden andere vorkpoten, wielen en schijven (alleen voor?). Vorkpoten zelf zijn bij mijne gelijk en omdat de wielen hetzelfde zijn, gok ik dat tstuk gelijk is en dat alleen de bovenste kroonplaat afwijkt. :)
Kan allemaal kloppen idd :Y

In tegenstelling tot de modellen 1998-2006, waar bijna alles uitwisselbaar is tussen 600 en 750, is er bij de 600 en 750 versies in de modellen vóór 1998 best heel wat verschillend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan