Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Je kan m toch ook leeg rijden met een jerrycan mee met een litertje benzine?
Zelfs een half liter colaflesje* is genoeg, daar kan ik pakweg 12,5km op rijden (gerekend aan 4L/100km), in België heb je op die afstand al 2 tot 4 tankstations gehad als je niet op de snelweg zit :P

* ik bedoel dan een leeggedronken colaflesje, hervuld met benzine he ;)

Edit: op de 51km naar het werk, als ik niet via de snelweg rijd, 28 tankstations, en er is pas een nieuwe bij gekomen, dus 29 nu.
En nog elders 2 nieuwe tankstations afwijkend van de route, enkele straten maar, dus binnen bereik.
Ik snap het niet, de politiek is zo heftig met benzine als crimineel product te beschouwen, en wil iedereen op elekrisch, maar er komen toch nog steeds nieuwe benzinestations bij ...
 
Kan allemaal kloppen idd :Y

In tegenstelling tot de modellen 1998-2006, waar bijna alles uitwisselbaar is tussen 600 en 750, is er bij de 600 en 750 versies in de modellen vóór 1998 best heel wat verschillend.

600tje komt ook kleiner en sportiever over. Heb de 750 sinds 2003 en altijd standaard gehad tot voor kort en ervaar op de 750 meer beenruimte, rechterop zitten, langere stuurhelften en wat zwaarder/groter en lomper. Kan een ilusie zijn maar de eerste zit op de 600 deed me al denken "goh wat een klein iel smal en kort fietsje " :)
 
600tje komt ook kleiner en sportiever over. Heb de 750 sinds 2003 en altijd standaard gehad tot voor kort en ervaar op de 750 meer beenruimte, rechterop zitten, langere stuurhelften en wat zwaarder/groter en lomper. Kan een ilusie zijn maar de eerste zit op de 600 deed me al denken "goh wat een klein iel smal en kort fietsje " :)
Bij de modellen 1998-2006 is er niet dat merkbare verschil.
Enige verschil is dat de 600 fabrieksaf iets dieper op zijn voorpoten ligt, en de bovenste kroonplaat anders is, waardoor je ook een iets "plattere" houding hebt.
Verder is het gehele frame en alle kuipdelen en tank, van voor tot achter, gewoon hetzelfde.
Je kan ook de speedometer tussen beide uitwissellen. Maar wellicht heb je dan geen juiste meting. Of misschien wel als je de vertanding ook aanpast, want ik dacht wel dat die wel verschilde.
De 750 heeft 15/45. De 600 weet ik niet.

Een 600cc +98 eigenaar hier die vanbuiten weet welke vertanding deze hebben?
 
Edit: er zijn WEL verschillen tussen de modellen tot begin 2003, en de modellen die in 2003 met de facelift van de band gingen! Dat was ik even vergeten!

De drie grootste verschillen zijn:
- achterkuip/achterlicht
- voorspatbord
- remschijven vooraan
Achterkuip is (enkel inclusief achterlicht) wel uitwisselbaar.
 
Ik heb me net de remklauwtjes inc adapterblokje afgeplakt en gespoten om de draad weer op te pakken ermee. Blokje met loctite op de bout muurvast gezet dat ie als geheel met de klauw erop en eraf gaat. De remleidingen die erop zitten moeten passen, resteert de set nieuwe seals en schijven. Budget kwestie dat dit nog niet binnen is. Oliekoeler ligt op schap tot ik een aluhoekprofiel heb. Leidingen volgen later omdat ik eerst wil kijken of de originele enigzins passen. Wil voortijds nog wel 1 ritje gehad hebben met de nieuwe tandwielverhouding, kettingset, schokbreker en banden om te testen. Nog niet van gekomen maar wel erg nieuwsgierig naar.

Zag vd week op marktplaats nog een nette öhlins schokbreker voor de 1100f maar me kunnen beheersen, vrij snel spijt maar ach.

De 750 gister veel mee gereden maar lekt wat bij de carterplug, druppelwerk maar iriteert wel. Wellicht eens een andere plug en alu ring gebruiken ipv de koperen die er nu tussen zit.
 
Dan mag ik toch hopen dat na de revisie van de carburateurs mijne iets zuiniger gaat worden dan 1 op 16...;(
Die ouwe zuipen meer ;)

Mijn 750 liep altijd 1 op 16 met flink gas erop overal. Nu iets minder zuinig zonder kuipwerk met windvangers
 
Ok, thnx allen. Veel verschillen dus. Zorg dat ik zorgvuldig te werk ga.

Heb inmiddels nieuw al wel wat kofferrekjes gevonden, vooralsnog erg prijzig idd. Blijf markplaats voorlopig maar in de gaten houden.
 
Blokje aan de bovenste ophanging valt mooi weg zo in kleur :)
20190528_214519.jpg
 
is het heel erg als ik aan het kijken ben voor een andere motor :P zaterdag ff op een GSR600 rijden, maar heb toch ook wel een voorkeur voor een hayabusa :D
mis een beetje vermogen onderin zeg maar.
 
Iemand ervaring met deze kit?

Is dat inderdaad plug&play?
Als het goed is zit alles erbij qua langere kabels en remleiding...toch?

Nee geen ervaring mee maar dank voor de link, bestelling is geplaatst...
in de omschrijving van het artikel staat dat er kabels en remleidingen bijgeleverd worden indien van toepassing.
Nu heb ik ooit begrepen dat de gas chokekabel en koppelingskabel lang genoeg zijn, misschien moeten die iets verlegd worden
Alleen de remslang is te kort die naar het verdeelstuk op je voorvork loopt, die wordt dus bijgeleverd.

Helaas ben je dan nog niet klaar.....:N
Verder in bestelling staan; superbikestuur, nieuwe handvatten en stuurgewichten (omdat ik deze niet meer loskrijg zonder de schroef te slopen) maar dan krijg je wel een gratis sleutelhanger...*O*
 
is het heel erg als ik aan het kijken ben voor een andere motor :P zaterdag ff op een GSR600 rijden, maar heb toch ook wel een voorkeur voor een hayabusa :D
mis een beetje vermogen onderin zeg maar.

GSR 600, mooie modellen. Rijdt ook leuk zo'n 600cc naked.

Wat betreft je Hayabusa, ik heb een Blackbird gehad. Erg fijne motorfiets en dat zal de Hayabusa ook wel zijn, echter rijden ze pas echt fijn boven de 7000 toeren (ook een 4 in lijn) waardoor je in de praktijk het liefst overal minimaal 130/150 kmh rijdt. Dat rijdt zo'n ding immers in zijn 2e versnelling met ongeveer dat toerental. Motorrijden werd voor mij daardoor erg saai. Voor vermogen onderin vond/vind ik een 2 cilinder veel leuker. Heb dat ervaren met een SL1000Falco, en nu met mijn Varadero. Misschien een overweging om te doen voordat je hem koopt. Evengoed lijkt me een Hayabusa wel gaaf.
 
... echter rijden ze pas echt fijn boven de 7000 toeren (ook een 4 in lijn) waardoor je in de praktijk het liefst overal minimaal 130/150 kmh rijdt.
En net om die reden is bij mij de BMW K1200S snel weer de deur uitgegaan, reed niet leuk op lagere (lees: legalere :+ ) snelheden.

Wel zelf nog nooit op een Hayabusa gereden. Wel op gezeten, alsook op een Kawasaki ZZR 1400.
Die laatste vind ik bloedmooi, de Hayabusa vind een een stuk minder mooi.
Maar de Hayabusa zat mij enorm goed, net als de GSX F voelde dat aan als "gegoten". De ZZR juist helemaal niet, dus als ik voor zulk een "beest" zou gaan, dan wel de Hayabusa! :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan zon ding niet betalen anders wist ik het wel haha

de 1100 ook, ja een 4 in lijn loopt hoger in toeren ook goed maar genoeg koppel om al vlot op te pakken. iets lichtere tandwielverhouding en hoop fun vergeleken bij een 600/750fje
 
Iemand interesse in een ‘92 GSX600F met net geen 40.000km op de teller?
Enige “probleem”....carburateurs lek.
Dus moet een revisiesetje in.

Dus ben je handig en kun je dat zelf, heb je een hele mooie gsxf voor weinig.
Hoef niet de hoofdprijs...
C25E1625-A61F-4647-8A5C-8CFC50680C0C.jpeg
27DC7941-C446-4526-B8C4-5F712A6B4626.jpeg
1BEC6AFF-3EEF-4330-9C0A-4C955191EAD4.jpeg
 
@DKP Heb nog een probleem, maar dat is meer een probleem vd bestuurder.
Ik kan het niet langer dan 30min volhouden met het originele stuur.
Als ik dan alles moet laten doen...dus carburateurs en stuurombouw, kost het mij meer dan de aanschafprijs...;(

Vandaar dat ik hem verkoop en zelf wat anders ga zoeken.
 
@DKP Heb nog een probleem, maar dat is meer een probleem vd bestuurder.
Ik kan het niet langer dan 30min volhouden met het originele stuur.
Als ik dan alles moet laten doen...dus carburateurs en stuurombouw, kost het mij meer dan de aanschafprijs...;(

Vandaar dat ik hem verkoop en zelf wat anders ga zoeken.
Ik begrijp het wel hoor ;)

Geen idee hoe groot jij bent, maar ik vermoed merkbaar groter dan ik. Ik meet 1,82m. Dat geeft (op de +98 modellen, geen idee voor de oudere) een nagenoeg perfecte houding.
 
@DKP Heb nog een probleem, maar dat is meer een probleem vd bestuurder.
Ik kan het niet langer dan 30min volhouden met het originele stuur.
Als ik dan alles moet laten doen...dus carburateurs en stuurombouw, kost het mij meer dan de aanschafprijs...;(

Vandaar dat ik hem verkoop en zelf wat anders ga zoeken.

Jammer dat je het niet zelf kan, wil of aandurft en daardoor noodgedwongen verkoopt :)

Snap wel dat het maar een klein fietsje is waar je nogal opgevouwen op zit. Ik ben 1.87 en vind de beenafstand beperkt en het stuur erg smal. Tis mn fietsje voor erbij en vergeleken bij de andere mn sportfietsje/racertje maar de tijd zal uitwijzen op welke termijn er een sbk stuur op komt hahaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan