Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Heel toevallig iemand nog een rechter spiegel liggen uit 93 in rood. Schijnbaar als je de motor er bovenop mikt kunnen ze daar niet tegen. Ben al even op zoek maar tot op dit moment weinig geluk gehad |(
 
Twee likes in de nacht. 8)7
DKP zat tussen de vliegtuigen neem ik aan.
Maar anders kunnen jullie beter slapen! :o ;)

Ik maak honderden foto's van mijn fietsen trouwens, maar nooit met mijzelf.
Kwam net toevallig een foto die ik voor iemand gemaakt om aan te geven hoe groot/klein de G310GS is die ik erbij heb.
Dus gelijk maar even gebruiken. _O- (Keep on posting! :P )
 

Bijlagen

  • DSC_1888.jpg
    DSC_1888.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 8
  • DSC_1884.jpg
    DSC_1884.jpg
    142,2 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Tijdje geleden bij AliExpress antidodehoekspiegeltjes besteld.
(zie nu dat ze intussen 5 €cent goedkoper staan :+ )
Vandaag toegekomen. Aan de bestuurderszijde reeds gemonteerd (geplakt).

Goed dat ze supergoedkoop zijn, want krasvrij zijn ze verre van, komen relatief bekrast toe zelfs. Maar goed, amper meer dan één € ...

De omtrek is echter een stuk groter dan ik had gedacht!
Dit zijn de onderdeeltjes ervan (voor 1 kant, er zitten dus zo twee zakjes bij, en geen idee waarom de foto verticaal staat ...).
Zo zou je logischerwijs het schaaltje op de houder plakken met de bijgeleverde M3 plakspulletjes, centrisch dus.
Echter had ik gelukkig al door dat je ze evengoed acentrisch kan plakken, wat ik ook gedaan heb.

Als je dan het geheel op de binnenste onderhoek van je spiegel plaatst, neemt die veel minder weg van je eigenlijke spiegel, omdat ongeveer de helf van dat cirkeltje erbuiten komt. Nu neemt die enkel dat deel van de spiegel in waarin je anders toch alleen maar je elleboog ziet.

Het geeft echt een groot zichtveld, je kan het zelf zo draaien (naar binnen toe dan) dat je op je linkerspiegeltje kan zien wat er rechts van je gebeurt _O-

Benieuwd morgen om er de eerste keer mee te rijden ...

Edit: op mijn vierde GSX F had ik ook iets gelijkaardigs, enkel aan linkerzijde. Dat cirkeltje was ietwat kleiner, maar beter nog, het was getint. Dat maakte dat je er niet op focuste, maar echt enkel als extra hulp gebruikte. Benieuwd hoe het gaat werken met mijn huidige spiegeltje. Alvorens ook rechts het tweede te monteren, wil ik eerst ondervinden of het aangenaam werkt, en niet te afleidend is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ivm dat foto gedoe onlangs, kom nog een leuke foto tegen, ook wel uit de oude doos, maar toch ...
full
 
Hier wachtend op deeltjes oliekoeler slangen. Los van dat die koppelingen gruwelijk duur zijn hier in NL, duurt levering elders ff. Goodridge meen 60/70 euro stuk, ander merk 35 euro, 4 per 2 leidingen 🤐

Ben echt geen zeurpiet qua centen maar vind dit gewoon belachelijk duur maar enfin.

Onder het blok maak ik een kopie van origineel met banjos en originele banjobout. Daar meeste vertrouwen in. Bij de koeler de aansluitingen boven gekozen en dacht met een 180 graden bocht mooi uit te komen. Niet dus. Omdat naast de koeler die zelf gemaakte alu montage platen ook enorm fors zijn, kon deze alleen aan de voorkant:

Screenshot_20190622-084318_Gallery.jpg


Niet heel mooi, deels voor de koeler de slang maar als het niet anders is... deze koppelingen komen uit Engeland, zeer goede recensies, 15 pond per stuk, goedkoper dus maar niet gratis. Met stuur draaien direct met onderste kroonplaat er tegenaan. Stuuruitslag iets beperkt zelf vanwege de 750f cockpit, hier was nu nog minder dan de helft van over.

Redelijk op schaal een 120 graden koppeling uitgeprint en gepast, moet kunnen dus gister die besteld en hoop snel binnen. Begint nu wat te lang te duren dat geklier met die koeler.

20190619_211404.jpg


Gister spatbordje ingekort en herspoten, vandaag ff afmaken en weer erop. Hoop dat dit lukt zonder voorwiel eruit maar heb mijn twijfels. Vervelende constructie met die moertjes aan de onderkant.

De wirwar aan benzineslangen aangepast. Ging uit van een kraan met 2 apparte uitgangen; 1 voor normaal en 1 voor reserve. Daarom beide slangen op 1 splitter en van daaruit weer 2 slangen uit de volgende splitter zodat ik beide standen de beide carburateur aansluitingen benzine krijgen. Was wat moeilijk gedacht, ze geven beide benzine. Voor nu een slangpilaar erin met klemmen en de afgeknipte slangen verlengd. Later eens carbs er weer af en nieuwe erop maar heb die niet liggen.

Als koeler verhaal klaar is dan kan ik ermee rijden dwz testritje, resteert de voorremmen en de testbank. :)
 
Ik zou gemakkelijkheidshalve toch maar dat voorwiel effe uitnemen.
 
Hier wachtend op deeltjes oliekoeler slangen. Los van dat die koppelingen gruwelijk duur zijn hier in NL, duurt levering elders ff. Goodridge meen 60/70 euro stuk, ander merk 35 euro, 4 per 2 leidingen 🤐

Ben echt geen zeurpiet qua centen maar vind dit gewoon belachelijk duur maar enfin.

Onder het blok maak ik een kopie van origineel met banjos en originele banjobout. Daar meeste vertrouwen in. Bij de koeler de aansluitingen boven gekozen en dacht met een 180 graden bocht mooi uit te komen. Niet dus. Omdat naast de koeler die zelf gemaakte alu montage platen ook enorm fors zijn, kon deze alleen aan de voorkant:

Bekijk bijlage 1403385

Niet heel mooi, deels voor de koeler de slang maar als het niet anders is... deze koppelingen komen uit Engeland, zeer goede recensies, 15 pond per stuk, goedkoper dus maar niet gratis. Met stuur draaien direct met onderste kroonplaat er tegenaan. Stuuruitslag iets beperkt zelf vanwege de 750f cockpit, hier was nu nog minder dan de helft van over.

Redelijk op schaal een 120 graden koppeling uitgeprint en gepast, moet kunnen dus gister die besteld en hoop snel binnen. Begint nu wat te lang te duren dat geklier met die koeler.

Bekijk bijlage 1403386

Gister spatbordje ingekort en herspoten, vandaag ff afmaken en weer erop. Hoop dat dit lukt zonder voorwiel eruit maar heb mijn twijfels. Vervelende constructie met die moertjes aan de onderkant.

De wirwar aan benzineslangen aangepast. Ging uit van een kraan met 2 apparte uitgangen; 1 voor normaal en 1 voor reserve. Daarom beide slangen op 1 splitter en van daaruit weer 2 slangen uit de volgende splitter zodat ik beide standen de beide carburateur aansluitingen benzine krijgen. Was wat moeilijk gedacht, ze geven beide benzine. Voor nu een slangpilaar erin met klemmen en de afgeknipte slangen verlengd. Later eens carbs er weer af en nieuwe erop maar heb die niet liggen.

Als koeler verhaal klaar is dan kan ik ermee rijden dwz testritje, resteert de voorremmen en de testbank. :)
Mooi project Ivan. Wat ik me afvraag. Je kan toch ook luchtdruk meuk gebruiken. Er komt geen hoge druk op het systeem en dat is best betaalbaar en redelijk voorhanden. Mischien dat dat een oplossing is?
 
Mooi project Ivan. Wat ik me afvraag. Je kan toch ook luchtdruk meuk gebruiken. Er komt geen hoge druk op het systeem en dat is best betaalbaar en redelijk voorhanden. Mischien dat dat een oplossing is?
Laat maar zie nu dat je de slangen bedoelt....
 
Vandaag heb ik het onmogelijke gedaan!

600,0 km op één tank! *O*

Nochttans was dat niet de bedoeling in het begin. Maar na 200km op de betreffende tank merkte ik dat de benzinemeter nog vrij hoog stond. En toen ben ik het er wel voor gaan doen.

Gisteren op reserve op 460km, dus ik had toch een beetje het gevoel dat het net niet ging lukken. Maar gelukkig toch wel! Al moet ik wel toegeven dat de laatste 200km wel vrij saai waren :+

Maar tegenwoordig kan ik ook nog vlotjes tussen 500 en 550 km halen bij een licht sportieve rijstijl.

Intussen volg ik al iets meer dan 1.000km mijn km standen op dmv een app die op GPS werkt, en verassend hoe goed de overeenkomst is. Na 51km heb ik een verschil tussen 180 en 400 m, niet overdreven dus.

Zulk een app is eigenlijk ook bruikbaar wanneer mijn teller blokkeert op 99.999km en ik die niet meteen kan laten resetten.

Gegevens:
600,0 km
21,75 Liter getankt.
3,625 L/100 km (1:27,586)
 
Die heb ik al zolang. Zet m op de middenbok, til de voorkant op aan de velg met de schouder onder de koplamp en zet m eronder. Heb ook een universele die met pinnetjes onderin de vork valt maar die bevalt niet. Bij deze aan ene kant een klosje onder de kortste vorkpoot en ding staat prima. Ben blij met resultaat, spatbord oogt veel beter dan voorheen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan