Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Na dat laatst behaalde record van 600,0km (waar ik echt niet meer overheen ga gaan :+ ), al mijn laatste tankbeurten nog maar eens aangevuld in mjn excell file:
full



Ook mijn uitgaven file nog maar eens aangevuld, en die vertelt mij nu dat mijn motor me op dit moment 0,1669€/km gekost heeft :t


Witte knipperlicht glaasjes, niet iets dat ik direct koop maar vind ze wel heel leuk op mat zwart :)


Ik zou het alvast een pak mooier vinden dan de oranje, want dat breekt een beetje uit je "mat-zwart-thema" :Y

Heb er ook al aan zitten denken om zowel voor- als achteraan witte kapjes te bestellen. Achteraan heb ik rode LED's gestoken, uitgeschakeld zien ze dus oranje, maar pinken doen ze in mooi en fel rood, een stuk sterker dan de stoplichten zelfs. Met witte kapjes zou dat mooier zijn.

Maar ik zou me eigenlijk eerst eens met mijn koplamp moeten bezig houden, en de kofferset terug plaatsen. Dat laatste zou er alvast toe bijdragen dat mijn vrouwtje en ik bij een daguitstap, of zelf een niet te ver afgelegen meerdaagse trip met de motor zouden doen ipv met de auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al tijdje setje remschijven op het oog, vandaag besproken en morgen ophalen. ;)
 
Het heeft even geduurd, maar sinds zaterdag hoor ik ook bij de club ;)

Bekijk bijlage 1404126

Gelijk een vraag: welke touring ruiten worden er door jullie aangeraden naast de Puig ruit?
Ze staat er mooi bij zo!

Veel merken en types van touring ruiten ken ik niet. Ik heb voor een van mijn vorige GSX F'en ooit een sterk verhoogde ruit tweedehands gekocht. Was van het merk GIVI. Ik wist voorheen niet eens dat die kuipruiten maakte.

Die was dan wel sterk verhoogd, maar had geen spoiler vorm. Het hielp wel goed, maar met spoiler vorm zou nog beter zijn.

Voor mijn model vind ik die meestal aan ongeveer 85€, wel nieuw dan.
Voor die van jou kost een gelijlaardig model quasi hetzelfde.

Maar er zijn nog andere mogelijkheden natuurlijk.
En er zullen nog wel wat andere sites zijn ook.
 
Ze staat er mooi bij zo!

Veel merken en types van touring ruiten ken ik niet. Ik heb voor een van mijn vorige GSX F'en ooit een sterk verhoogde ruit tweedehands gekocht. Was van het merk GIVI. Ik wist voorheen niet eens dat die kuipruiten maakte.

Die was dan wel sterk verhoogd, maar had geen spoiler vorm. Het hielp wel goed, maar met spoiler vorm zou nog beter zijn.

Voor mijn model vind ik die meestal aan ongeveer 85€, wel nieuw dan.
Voor die van jou kost een gelijlaardig model quasi hetzelfde.

Maar er zijn nog andere mogelijkheden natuurlijk.
En er zullen nog wel wat andere sites zijn ook.


Bedankt, ben er ook erg blij mee!
Heb nog een paar dingen die ik wil aanpakken, maar verder is de motor erg compleet.

Had die ruiten inderdaad al gevonden, maar bedankt voor het delen van je ervaring met de Givi ruit.

Iemand anders nog tips/ervaringen?
 
1404480



En ondanks uhm... sportief gebruik in de Eiffel toch nog 1/17 gereden.
Stiekem toch wel trots dat mijn buffel de rest goed voor kon blijven. Die KTM 1290 die rondom voorbij vlogen was dan weer even minder :}
 
Bekijk bijlage 1404480


En ondanks uhm... sportief gebruik in de Eiffel toch nog 1/17 gereden.
Stiekem toch wel trots dat mijn buffel de rest goed voor kon blijven. Die KTM 1290 die rondom voorbij vlogen was dan weer even minder :}

Wat bedoel je met sportief gebruik? Flink gas erop op rechte stukken? Sturen doet zo'n 1100f toch niet of ervaar jij dat anders?

Ik ben geen super coureur maar vergelijk met mijn 750f die stuurt best aardig. De 1100 vind ik zo'n lomp hok qua bochtenwerk e.d. heb zgan banden dus daar ligt het niet aan. :)


Edit: wel veel schik met de 1100 maar als tourmotor of lange ritten, lange stukken snelweg als vervoer bv
 
Wat bedoel je met sportief gebruik? Flink gas erop op rechte stukken? Sturen doet zo'n 1100f toch niet of ervaar jij dat anders?

Ik ben geen super coureur maar vergelijk met mijn 750f die stuurt best aardig. De 1100 vind ik zo'n lomp hok qua bochtenwerk e.d. heb zgan banden dus daar ligt het niet aan. :)


Edit: wel veel schik met de 1100 maar als tourmotor of lange ritten, lange stukken snelweg als vervoer bv
Het is nogal een zware jongen. Hard remmen voor de bocht trailen en dan laat insturen zodat je maximaal gebruik kan maken van zijn koppel. Ik heb een circuit dag gedaan en daar best veel geleerd. En twist of the wrist denk ik keertje of 10 gekeken. Ben er nog lang niet en met een andere groep heb ik het hard te halen maar kom wel goed mee.
Ik rijd stiekem ook best veel en oefen veel met bochtenwerk. Mischien dat dat scheelt. De Z 750 van mijn broertje voelt wel een stuk vergevingsgezinder als mijn GSX. En mogelijk dat de sportdemons nog verschil maken. Krikg noet de vellen eraan zoals worldbeater mr scrubs lukt wel.
Heb een app kurviger en die zet ook binnen nederland routes uit waarbij je flink aan de bak kan.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee of dit iets zou kunnen zijn?

Mijn plan is om op 60.000km (nog iets minder dan 6.000km dus), groot onderhoud te doen.
Olie, oliefilter, brandstoffilter vervangen.
Kans is groot dat ook de beide banden en de ketting/tandwielen vervangen moeten worden.
Maar vooral, het is dan nog eens tijd voor de kleppen na te kijken en te stellen indien nodig.
Ook moeten de bougies vervangen worden. Daarbij ben ik van plan dat dit keer sowieso te doen door iridium bougies, die zullen er dan blijven inzitten tot op de 100.000 99.999km.

Mijn vraag is alleen, zou ik voor deze durven gaan?
Ik wil nog wat verder zoeken, want de originele CR 9 EK heeft twee pinnetjes, deze iridium vervangers hebben er maar 1)
Iridium komt er dus sowieso in, indien dit te riskant, worden het gewoon de "dure" vervangers die ik bij RAD vind.

Per slot van rekening gaat het mij niet om de financiele besparing (al is dat ook wel mooi meegenomen), maar gaat het mij vooral om de besparing aan werk/onderhoud. Op 60.000km alles open en veel werk, daarna blijft dat blok dan weer dicht tot op de ton :t


Edit: bij NGK noemt het CR9 -EIX, bij die via AliExpress draaien ze dat om naar EIX-CR9 (om plagiaat te vermijden :? ) Verder zal het wel overeenkomen natuurlijk.
Anyway, waar mijn vraag ligt, is over de betrouwbaarheid hiervan, want die dingen steken wel boven je pistons, het hart van je motor ... Je wil niet dat daar iets misloopt ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naja 1 kant lijkt al wat :)

20190626_170314.jpg


Had gekozen voor een rechte fitting onder en een m16 banjo oog. Dat komt te dicht op t carter en past dus niet. Heb nu o.a. een m16/an8 adapter besteld om daar een 90 graden elleboog op te zetten met die an8 aansluitingen zodat daar deze slang op past. Kan ook direct met een 90 graden an fitting maar omdat ik deze nu erop heb die rechte maar een extra verloopje ertussen.
 
[/QUOTE]
Twee blauwe geen optie? :)

Te koop onderdelen Suzuki gsx 1100f
N.o.t.k.

Zijn niet als nieuw meer zie ik nu...
Ga er geen pipo de clown fiets van maken. En dat dieprood spuiten zie ik ook nog niet
Iemand een idee of dit iets zou kunnen zijn?

Mijn plan is om op 60.000km (nog iets minder dan 6.000km dus), groot onderhoud te doen.
Olie, oliefilter, brandstoffilter vervangen.
Kans is groot dat ook de beide banden en de ketting/tandwielen vervangen moeten worden.
Maar vooral, het is dan nog eens tijd voor de kleppen na te kijken en te stellen indien nodig.
Ook moeten de bougies vervangen worden. Daarbij ben ik van plan dat dit keer sowieso te doen door iridium bougies, die zullen er dan blijven inzitten tot op de 100.000 99.999km.

Mijn vraag is alleen, zou ik voor deze durven gaan?
Ik wil nog wat verder zoeken, want de originele CR 9 EK heeft twee pinnetjes, deze iridium vervangers hebben er maar 1)
Iridium komt er dus sowieso in, indien dit te riskant, worden het gewoon de "dure" vervangers die ik bij RAD vind.

Per slot van rekening gaat het mij niet om de financiele besparing (al is dat ook wel mooi meegenomen), maar gaat het mij vooral om de besparing aan werk/onderhoud. Op 60.000km alles open en veel werk, daarna blijft dat blok dan weer dicht tot op de ton :t


Edit: bij NGK noemt het CR9 -EIX, bij die via AliExpress draaien ze dat om naar EIX-CR9 (om plagiaat te vermijden :? ) Verder zal het wel overeenkomen natuurlijk.
Anyway, waar mijn vraag ligt, is over de betrouwbaarheid hiervan, want die dingen steken wel boven je pistons, het hart van je motor ... Je wil niet dat daar iets misloopt ...

11.06 bij autodoc zou ik het risico niet voor nemen. Ngk 3521
 
Laatst bewerkt:
11.06 bij autodoc zou ik het risico niet voor nemen. Ngk 3521
Dank voor de tip :t
Ik krijg ze zelfs aan maar 10,97€ te zien :P dus 43,88€ voor de vier.
Maar wel + 9,95€ verzendkosten, maakt 53,83€ totaal.

Bij RAD betaal ik 77,20€ voor de 4. Dus toch nog steeds 23,37€ minder.

Bij autodoc nog is bekeken wat het mij kost voor autobanden, heb er binnenkort 2 nodig, dus ... om zo onder de verzendkost uit te komen (vanaf 110€ geen verzendkosten).

Maar de banden die ik wil kosten daar 18€ duurder dan op bandenleader.be dus 36€ voor 2. Dan ben ik de besparing van de verzendkost alweer kwijt, integendeel, ik betaal nog 26€ bij door meer te betalen voor mijn banden :P

Maar ach, als ook mét verzendkost de besparing ruim 23€ is, daar kan je al wat anders mee doen natuurlijk :t
 
Bij autodoc nog is bekeken wat het mij kost voor autobanden, heb er binnenkort 2 nodig, dus ... om zo onder de verzendkost uit te komen (vanaf 110€ geen verzendkosten).

Maar de banden die ik wil kosten daar 18€ duurder dan op bandenleader.be dus 36€ voor 2. Dan ben ik de besparing van de verzendkost alweer kwijt, integendeel, ik betaal nog 26€ bij door meer te betalen voor mijn banden :P
Voor banden kan je ook eens kijken bij Oponeo.
Met vergelijken was de Pirelli Corsa Rosso voor de motor daar de beste aanbieding. :Y
Maar het kan iedere dag verschillen denk ik.

Autobanden ook wel eens ergens in Duitsland gehaald.
Scheelde 200 euro met Euromaster (en voor de helft van dat bedrag kon ik nog nieuwe remschijven kopen ook).
Anders had ik 600 euro voor de beurt moeten betalen. :P
 
Laatst bewerkt:
Voor banden kan je ook eens kijken bij Oponeo.
Met vergelijken was de Pirelli Corsa Rosso voor de motor daar de beste aanbieding. :Y
Maar het kan iedere dag verschillen denk ik.

Autobanden ook wel eens ergens in Duitsland gehaald.
Scheelde 200 euro met Euromaster (en voor de helft dan dat bedrag kon ik nog nieuwe remschijven kopen ook).
Anders had ik 600 euro voor de beurt moeten betalen. :P
Ja, kan het idd eens goed vergelijken.
Maar ik hoopte op autodoc dezelfde prijs te vinden als elders, om zo onder de verzendkosten van de bougies uit te komen.

Moet ik natuurlijk wel iets bij bestellen wat ik ook echt nodig heb, zoals dus 2 (of 4) autobanden, of motorbanden, maar die laatste hebben ze niet op autodoc. Anders gaat die besparing van de verzendkost meer dan verloren in andere zaken 🤪

Edit: vroeger kocht en liet ik autobanden in een auto onderhouds zaak monteren (auto5), maar sinds ik motor rijd en mijn banden daarvoor online koop, en meestal zelf monteer, maar soms bij Auto5 laat monteren, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat bij de auto ook kan. Motorband (los wiel) kost mij daar 10€ voor montage, autoband + uitbalanceren (dat laatste doe ik niet bij mijn motorwielen), kost 15€ per wiel. Ze schroeven de wielen er dan ook wel zelf af en weer op. Maar ik vind mijn banden op bijvoorbeeld bandenleader.be gemakkelijk 50 tot 70 € goedkoper, dus met de montagekost scheelt het nog tussen 35 en 55 per band, doe dat x2, of zelfs x4, kunnen we een paar keer eens goed voor gaan eten ... of de auto nog is 2 keer voltanken :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...
600,0 km op één tank! *O*
...
Gegevens:
600,0 km
21,75 Liter getankt.
3,625 L/100 km (1:27,586)
Nee, dat record van 600km heb ik niet gebroken, wil ik ook niet, 600 is écht wel genoeg geweest.
Maar gisteren kwam ik wel weer heel kort bij :P

596,6 km.
21,65 L getankt.
Verbruikt: 3,629 L/100km (1:27,556)

Nochttans niet bewust voor gegaan, maar wel zat er op deze tank géén snelweg bij. Dat doet ook wel veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan