Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
@sce600katana , heb het gevonden:
Bekijk bijlage 1430873
Er staat in dat doortellen niet gaat, enkel op 0 zetten, maar ik meen me te herinneren dat er nog een mail/screenshot volgde waarin hij liet weten dat het tóch gaat. Maar sie ben ik nog niet tegen gekomen.

Is al wel van een hele tijd terug, maar contacteer hem even om na te gaan of ie het nog doet (kan).
En houdt ons op de hoogte, want ik ben wel benieuwd :Y
Bedankt! Ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd.

Ik zal t zeker even laten weten als het gelukt is!
 
Remklauwtje klaar, achter op de blokken wat kopervet, glijpennen hittebestendigvet en aan de bouten die de helften bij elkaar houden borgvloeistof. Rubbers en zuigers ingevet met remmenvet, remblokken als nieuw na staalborstel actie met boormachine en dremel en afgespoten met remreiniger. Na montage nog even met de spuitbus over de koppen van de bouten en dan ziet het er weer lekker verabbezakt uit 🤣

20190927_180036.jpg


Thermometer komt ook mooi uit, top!

20190927_172846.jpg
 
Knippers moet nog een beugeltje voor komen maar tevreden met formaat. Heb deze met een wit glaasje járen op de 750 gehad en met 21watt geen weerstanden nodig of ander relais. Kwalitatief low budget maar als ze maar fel knipperen mij prima.

20190927_181841.jpg


Luchtfilter moet even wachten, net de kappen en tank er weer op helaas. Ouwe is ook niet erg vies ofzo maar voor eigen gemoedsrust gewoon een verse erin
 
Achterbandje moest besteld worden in 170 en leverancier met vakantie nu maar voor kan erin bij mn 1100f 👍
20190928_163029.jpg
 
Originele leidingen 5 cm te kort helaas maar had nog andere die lang genoeg waren. Zijn ontlucht resteert wat matzwarte verf erover :)

20190929_143116.jpg
 
Al een tijdje wel mee zitten lezen maar niks gepost nu een vraagje van mijn kant.
De E10 brandstof discussie is losgebarsten hier in Nederland maar nu is mij niet duidelijk hoe of wat.
Mijn gsx-f van '95 zou dus geschikt kunnen zijn voor E10 maar alleen via importeur op te vragen.
Nu is mijn vraag dus of iemand hier al meer info over heeft om te delen?

Bron
Niet geschikt voor E10
Suzuki motorfietsen van voor 1991 zijn ongeschikt voor E10 brandstof.
Bij twijfel raadpleeg uw dealer, de handleiding of binnenzijde tankdop.

Geschikt voor E10
Alle modellen vanaf modeljaar 2002 en verder zijn geschikt voor het gebruik van E10 brandstof.
Sommige modellen geproduceerd tussen 1992 en 2001 zijn ook geschikt voor E10 brandstof, echter informatie hierover kan alleen worden verkregen via de dealer of de importeur.
 
Ik zou het er niet op wagen, die zooi trekt vocht aan, presteert minder etc
 
Waarom zou je dat verkiezen boven bv shell vpower of bp ultimate?
 
Goedkope motor, goedkope benzine! *O*

Zet nieuwe benzineslangen en en een modern sealkitje in je Carbs en alles is E10 proof. Schade van E10 is ook pas merkbaar na een kilometer of 20.000 (of een winterstop met E10 in je systeem) _O-
 
Ze hebben het over modeljaren toch?

Ik ben anti e10 en weiger het ook in de auto's 😂
 
Ze hebben het over modeljaren toch?
Ja dat vroeg ik me ook wel eens af. Want hoe zit het met de GSX F van 1998 tot 2001 dan?
Nu heeft de GSX F in 2003 dus wel een herziening gekregen, en dus zou het nog niet zo gek zijn dat 1998 tot en met 2002, en zelfs begin 2003, oftewel die met punt achterlicht, niet (echt) geschikt zouden zijn, en die vanaf de herziening begin 2003 wel.
Iig, ik heb er geen problemen mee, maar dat had ik met mijn vorige ook niet ... tenzij het de E10 is die ervoor zorgde dat diene kwiet achterop geknald is :+
Ik ben anti e10 en weiger het ook in de auto's 😂
Ik ben anti-dure-brandstof :+
En nog wel meer anti gedoe wat België betreft ...
Vanaf 1 januari verdwijnt de belastingaftrek op hyphotekaire leningen, leuk, net nu mijn huisje te koop staat ... dit jaar nog snel een ander huis vinden/kopen wordt moeilijk ... want eerst wil ik mijn huidig huisje verkocht krijgen.
En dan komt er nog het rekeningrijden aan ook ...
Ik zie stilaan het einde naderen voor persoonlijk vervoer voor de minder bemiddelde mens ...
ja ik weet het, momenteel erg pesymistisch ingesteld wat België en toekomst betreft :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedkope motor, goedkope benzine! *O*

Zet nieuwe benzineslangen en en een modern sealkitje in je Carbs en alles is E10 proof. Schade van E10 is ook pas merkbaar na een kilometer of 20.000 (of een winterstop met E10 in je systeem) _O-

Nou dat dus, en waarom een “performance brandstof” tanken als je geen performance fiets rijd?

Er gaat bij mij straks gewoon E10 in. Ik zie wel of het heel blijft. We hebben het over motoren die nu Rond 400€ tekoop worden aangeboden. Shell zit te ver bij mij vandaan. Dat is de andere kant van de stad.
 
Ik tank die performance brandstof omdat die bio-ethanol vrij is. Dat het spul er merkbaar soepeler op loopt is een leuke bijkomstigheid. Ik vind het prettig dat het alu van de carburateurs die continue in die drek staan niet aangetast wordt. Naast mij als leek hebben meerdere serieuze monteurs diezelfde mening dus zal er vast een kern van waarheid in zitten.

En euhm motoren van 400 euro? 🤣

Ja een slooprijp barrel vast en zeker maar een nette 600/750 of 1100f never nooit niet en ben betrekkelijk goed op de hoogte daarvan :)

Maar ach, merkte al eerder vandaag dat wij het hierover niet met elkaar eens zijn of gaan worden 😇
 
Ja dat vroeg ik me ook wel eens af. Want hoe zit het met de GSX F van 1998 tot 2001 dan?
Nu heeft de GSX F in 2003 dus wel een herziening gekregen, en dus zou het nog niet zo gek zijn dat 1998 tot en met 2002, en zelfs begin 2003, oftewel die met punt achterlicht, niet (echt) geschikt zouden zijn, en die vanaf de herziening begin 2003 wel.
Iig, ik heb er geen problemen mee, maar dat had ik met mijn vorige ook niet ... tenzij het de E10 is die ervoor zorgde dat diene kwiet achterop geknald is :+

Ik ben anti-dure-brandstof :+
En nog wel meer anti gedoe wat België betreft ...
Vanaf 1 januari verdwijnt de belastingaftrek op hyphotekaire leningen, leuk, net nu mijn huisje te koop staat ... dit jaar nog snel een ander huis vinden/kopen wordt moeilijk ... want eerst wil ik mijn huidig huisje verkocht krijgen.
En dan komt er nog het rekeningrijden aan ook ...
Ik zie stilaan het einde naderen voor persoonlijk vervoer voor de minder bemiddelde mens ...
ja ik weet het, momenteel erg pesymistisch ingesteld wat België en toekomst betreft :$

Ik rij met de motoren slechts zo'n 10.000 per jaar dus wat duurdere benzine loop ik niet op leeg. Met de auto's nog eens zo'n 50K maar daarvan is gelukkig een deel zakelijk aftrekbaar. Desalnietemin ben ik iets meer kwijt aan benzine maar slaap ik er wel beter door 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan