Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
20191020_130552.jpg
 
En dit zie ik nu pas ...

Leuke tool om projectors te positioneren:

Is alleen een beetje prijzig voor wat het is eigenlijk ...

Maar toch ... misschien, na mijn vakantie eens aan denken, kan ik de projectors die ik thuis nog heb liggen wel in mijn H7 en H1 spiegels monteren ...
 
Hier dubbend over hoe en wat met achterkant 750. Originele lamp wordt m helaas niet, geen gezicht:

20191021_234320.jpg


Maar niet voor 1 gat te vangen. Idee is nu vierkante aanhanger lampjes links en rechts naast kenteken. Kosten weinig en compleet, 2 maal licht, dubbele remlichten en knippers erbij in evenals kentekenverlichting. Naast kenteken staan ze ver genoeg (meer dan 180mm) uiteen om legaal te zijn, kenteken mooi rechtop dus geen gezeur met politie 👍
 
Ik dacht dat het sowieso maar tijdelijk was dat je je originele koplamp terug gezet had?

En voor je achterlicht:
Iets in de zin als een strip niet een leuk idee?
Voorbeeldje:

Maar dan iets korter of zo, een 45cm ongeveer.
Pinkers kan je er nog apart bij doen.

En indien je bij je idee van "vierkante aanhanger" lichten blijft, zou ik LED's nemen:

Ik heb er zo (als het al niet dezelfde zijn) op mijn fietsendrager staan, zeer goede lichten en pinkers! :t
Die van mij kwamen toen nog van aanhangerstore.nl en hebben iets van een 9,95€/stuk gekost. Is ook de meerkost niet om ze binnen enkele dagen te hebben :t

De kentekenplaatverlichting kan je, indien niet nodig, zwart verven, dan hinderen ze niet ;)

Edit: lijkt mij persoonlijk ook wat:

Edit 2.0: ohw wacht, de pinkers in die laatste zijn van die "looplichten", als je dat leuk vindt is het wel wat, maar ik vind het maar niks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je meedenken 👍

De originele koplamp blijft er voorlopig wel op gewoon omdat die beter volstaat dan wat ik eerder had en deze had liggen. De dubbele trokken daarnaast dermate veel stroom of spanning dat ik niet prettig reed in het donker laat staan grotere afstanden.

Achter wordt geen strip ofzo dat is te iel evenals de meeste motor achterlichten. Er komt achter het zadel een steuntje, zie foto, die is 22.5 cm breed. Een groot vierkant vlak waar ik iets mee moet wil het nog wat lijken. Als daar een klein lampje op zit boven het kenteken dan lijkt dat niet. Deze vierkante naast het kenteken, steken uit naast dat vierkante vlak waardoor dat wat wegvalt.

De steun van 2 stalen buisjes met traanplaat er tegen is een must zodat ik wat mee kan nemen. Wordt ipv duozit een anderhalf zits dus kan achter me tot die steun wat bagage kwijt en wellicht kan korte stukjes mn dochtertje er ooknog tussen ;)

20191021_234227.jpg


Op frame komen de vierkante pijpjes gelast schuin naar achteren, bovenste uitstekende deel traanplaat al eraf gezaagd. Komt bovenop een strip voor kenteken en lampen gelast dus erg stevig en degelijk 👍
 
Zou dit wat zijn?


Ben wat terughoudend met led, mij wat te modern maar anderzijds wel minder onderhoud en vocht bestendiger denk ik, keuzes... ;)
 
"Le tracteur" _O-

Maar met zulk een creatie zou ik wel voor een grotere tank gezorgd hebben, een 30L ongeveer :P

Zou dit wat zijn?


Ben wat terughoudend met led, mij wat te modern maar anderzijds wel minder onderhoud en vocht bestendiger denk ik, keuzes... ;)
Begrijp je punt wel. Maar ook zoals je zegt, er komt zelden iets aan. En met de oude(re) motoren (en auto's) geen gedoe met canbus, dus kan gewoon. Behalve de pinker relais geeft problemen.

De GSX F van '98-'06 heeft een 7-polig pinker relais, geen idee of dat ook zo is bij de oudere modellen. Die is bij mij dus vervangen door een "LED-relais" van AliExpress á 13€ ongeveer. Zal later als ik weer thuis ben de link eens plaatsen.

Anderzijds, als je gewoon 2 "vierkante trailer lichten" met gloeilampjes neemt, werkt het ook steeds goed, en ook licht voldoende. Lampje kapot? Ach, 2 schroefjes en je bent erbij. Vocht? Je motor staat bijna voortdurend binnen. Dus zal ook geen probleem zijn denk ik. Toch?


Edit:
Ik heb dus deze op mijn fietsendrager

Maar als je ze niet graag in het wit ziet (de lichtkleur zelf is wel zuiver, en dus niet roosachtig), heb je ze ook in kleur:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Owja die knippers niet eens aan gedacht. Ik kijk hier in de bouwmarkt en of automaterislenzaak ff dan ben ik meteen klaar. Toch heen omdat ik weer een slijptol gesloopt heb 😏
 
Ik heb ze van de bouwmarkt voor ik meen 5,79 euro per stuk🤣

Ik vind ze voor deze motor helemaal super!

Deksel bestaat alleen uit twee delen die in elkaar grijpen? Schuw geen kit dus dit mooi aan elkaar geplakt. Naast kenteken is het geheel iets breder dan mijn zadel dus getaileerd model in geheel 😇

20191023_181821.jpg

20191023_222108.jpg
 
Gisteren zijn mijn angel eyes / pinkers toegekomen ...
Wat jammer dat ze te laat kwamen -O-

Bedoeling was die erbij in te steken, en met relais te werken, die de DRL uitschakeld aan de kant waar je de pinker opzet. Nou, dat hoeft gewoon niet bij deze.
Zwarte draad op massa, rode op +, gele op de pinker. Zet je de pinker op, gaat de DRL automatisch uit, en blijft uit totdat de pinker langere (fracties van een seconde wellicht) uitblijft. Perfect dus!

Nou, ik ga er de koplamp niet weer opnieuw voor openmaken. Dus, weer wat om toe te voegen aan mijn "ongebruikte AliExpress collectie" :')
 
Dat is minder leuk
Ach, kleine 15€ ... en misschien kan ik ooit wel een winkel beginnen 😂

Heb al duurdere dingen besteld om nooit te gebruiken :$
Zo had ik volgende pinkers besteld, met de rode lichten erbij:
Bedoeling was als extra achterlichten, waarbij de achterlichtjes uit zouden gaan tijdens het inschakelen van de pinker. In het filmpje zie je dat ook gebeuren, maar bij die met de witte (of ice-blua) lichten erin. Bij de rode lichten gebeurt dat dus niet, telkens tussen twee pinken in brand het weer rood. Dus wilde ik het niet, en gaf dan toch maar de voorkeur aan rode LED bulbjes in mijn originele achterpinkers, dezelfde als die in mijn auto, maar dan met symetrische pennetjes.

Maar de twee duurste (samenhorende) artikels die ik nog ongebruikt heb liggen zijn wel de bi-projectors en de H1 LED dualcolor bulbs:

De versie met black shrouds without bulbs, een 23€ ongeveer, en:

Toen aan ongeveer 58€, maar verdomd heel goede bulbs, en mooi "Frans geel".
Dus een combi van pakweg 81€, dat hier maar ligt te liggen ... vandaar dat ik eraan denk die toch eens in te bouwen in een van de setje reflektors die ik nog heb liggen. Heb zo 2 sets H7+H1 liggen. Die uit de huidige motor, die ik goed ingepakt heb, want die glimmen nog als nieuw, en die uit een oudere beschadigde koplamp. Die laatste zou ik gebruiken, want bij die bi-projectors wordt, in tegenstelling tot de H4 mini projectors, de reflektor NIET gebruikt voor het grootlicht. De reflektors zijn hierbij helemaal niet in gebruik, dus zou ik ze mat zwart spuiten om "onzichtbaar" te maken. Dat zou ik dus niet met de goede doen.

En wat ik dan ga doen met die omgebouwde reflektors? Tja ... goede vraag ... 🤪
 
Ik kan wel een lijstje maken met wat ik heb liggen ...

Helemaal ongebruikt:

Besteld om destijds mijn xenons opnieuw aan te sluiten. Niet meer nodig door dat ongeval.


Gek, ik open de link in de bestellijst, en krijg er andere te zien dan die ik toen bestelde en kreeg ...


Verkeerd besteld, te laat gezien om te annuleren ...


Bedoeld om te gebruiken als pinkers op mijn GIVI Wingrack. Nooit van gekomen tot nu toe dus ...


Met symetrische pennetjes voor in de motor, en:


Chromen met asymetrische pennetjes voor in de auto.
Geen van beide setjes geeft mooi rood licht weer, en vooral, veel te zwak ligt.


De rode versie, bedoeld als achtermistlicht, of extra stoplicht. Staat uiteraard nog op de planning ...


Extra DRL's met de bedoeling laag te plaatsen, staat ook nog op de planning ...


De eerder genoemde bi-projectors, en:


De eerder genoemde bijhorende H1 dualcolor LED bulbs.


Verkeerd besteld, moesten T5 fittingkjes zijn, ook hier te laat gemerkt om te annuleren ...


De blauwe, 6 in gebruik in het dashboard, nog 4 liggen dus.


1x een H7, zat in mijn huidige motor in mijn dimlicht. Geen verbetering, geen verslechtering, maar wel mooier uiterlijk. Ligt nu dus ergens in mijn motorkot.


De eerder genoemde achterpinkers dus ...


En de eerder genoemde angel eyes / pinkers dus ook sinds gisteren ...



Terug uit mijn ongeval motor gehaald maar dus nog in ongebruik:


Oranje schakelaartje, diende voor een USB lader.



Setjes met meerdere artikels, worden gebruikt wanneer nodig:

Momenteel 1 schakelaartje van in gebruik coor de dashcamera. Bedoeling was om de koplampen ook te schakelen maar is niet gebeurt. Verder ook gepland te gebruiken voor een mistachterlicht, en de extra DRL's.
 
Ik ben een groot fan van de Ali 'Nighteye' LED lampen. Heerlijk fel en mooi lichtbeeld. Momenteel een 4000lm lamp in dikke Bertha. Niks beters dan een goede koplamp fetisj. *O*
 
Morgen nieuw bandje op de 1100, kan ik weer rijden. Best zuur als ze alle 3 in de schuur staan in niet rijdbare staat 😏

Ook benieuwd naar hoe de 1100 rijdt op 17 inch met sportbanden en serieuze remmen 😎
 
Off topic ...

Hmmm ... interessant ...

Ik zou er de dualcolor LED bulbs misschien in kunnen gebruiken (moet ik wel een weerstand bijplaatsen denk ik).

Maar het lijkt mij nogal wat irritant, dualcolor type in combinatie met automatische koplampen, onder de ene brug witte koplampen, onder de volgende gele, daarna weer eens witte, ... 🤪

Zulke bulbs zouden zo gemaakt moeten worden dat je de color veranderd door middel van een remote knopje (op een kwikbatterijtje desnoods), zodat je je kleur naar keuze kan kiezen, zodat het bij elke inschakeling niet verandert van kleur.

Ook leuk ... 8)7




misschien moet ik maar eens naar een praatgroep gaan, om mijn lampen fetish onder controle te krijgen ... :X|(8)7

Edit: om het over mijn lampen fetish te hebben, iets wat ik graag bewonder, zijn van die vrachtwagens vol met sierlampjes, op voorwaarde dat het met stijl gedaan is :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Psst @DKP I've got sum of dem gut stuff. Real fine, if ya know wha I'm talk'n bout.

€ 16,64 35%OFF | AILEO Canbus 90 W/Pair Lamp H4 LED Mini Projector Lens Automobles Lamp 20000LM Conversion Kit Hi/Lo Beam Koplamp 12V24V RHD LHD
 
Psst @DKP I've got sum of dem gut stuff. Real fine, if ya know wha I'm talk'n bout.

€ 16,64 35%OFF | AILEO Canbus 90 W/Pair Lamp H4 LED Mini Projector Lens Automobles Lamp 20000LM Conversion Kit Hi/Lo Beam Koplamp 12V24V RHD LHD
Yep, I know! :t

Maar, voor in je auto veronderstel ik?
Of heb jij ook een USA koplamp in je GSX F?

Edit: ohw ja, jij hebt het oudere model herinner ik me, dus sowieso een H4, een enkele, maar wel achter geprofileerd glas. Dus ik ga ervan uit dat de LED projectortjes wel voor de auto moeten dienen?

Edit: ik denk die adaptertjes wel te bestellen na mijn vakantie, en dan eens proberen met de dualcolor bulbs die ik heb liggen. Als dat goed werkt, bestel ik gewone witte bulbs voor de auto (indien nodig met de nodige weerstanden erbij).

Mijn auto heeft al projectors van zichzelf (maar die met een flat beam lichtbundel ipv een Europese). De eerder genoemde goedkope plug and play LED, die wel in de motor goed functioneerde, deed het bar slecht in de projectors van de auto. Maar die andere bulbs zijn zoveel beter. Maar toch eerst eens testen met de huidige bulbs alvoor ik weer te veel geld uitgeef aan andere bulbs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan