Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Nee ... geen proefritje gereden :$

Wel de motor gestart vanaf koudstart. Goed gecontroleerd of die wel degelijk volledig koud stond.

Verder wel zaken nagekeken door hem op de middenbok te laten zetten.
Balhoofdlagers. Wiellagers. Remmen (lopen niet aan). Wielen zijn niet krom. Ketting is nog goed en zo voort ...
Echt alles heel grondig nagekeken.

Heb er wel vertrouwen in.
Dit is nu mijn 6de, en van alle 6 heb ik er met slechts 1 een proefrit gedaan.
 
Gefeliciteerd Patrick,

Mooi dat je na alle ellende weer rijden kan.

Maar Euh, die kilometerstand!😳 Vergeet je niet dat hij nog ingereden moet worden!😅
 
Mooi dat je er weer een hebt Patrick.
Op naar de ton. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee ... geen proefritje gereden :$

Wel de motor gestart vanaf koudstart. Goed gecontroleerd of die wel degelijk volledig koud stond.

Verder wel zaken nagekeken door hem op de middenbok te laten zetten.
Balhoofdlagers. Wiellagers. Remmen (lopen niet aan). Wielen zijn niet krom. Ketting is nog goed en zo voort ...
Echt alles heel grondig nagekeken.

Heb er wel vertrouwen in.
Dit is nu mijn 6de, en van alle 6 heb ik er met slechts 1 een proefrit gedaan.

Van harte gefeliciteerd met de 6e ;) zeer goed bezig.
Nou hopen dat je snel weer helemaal hersteld bent en kunt rijden.

Ik had enkele weken geleden een slijpende achterrem. Even de blokjes eruit gehaald en de geleide pinnen van corrosie ontdaan. Vervolgens alles weer netjes terug gezet. Zuiger was zeeeeer gangbaar.
Motortje van mij heeft nou 31000 gelopen. gekocht met 13000 in 2014 haha. :P
 
Btw ...
full

Ik denk dat ik alvorens ermee te rijden, toch best effe de kleine kost doe voor nieuwe olie en oliefilter ...

... en dan op 20.000km, ná de motor ingereden te hebben, opnieuw :P
 
Jawel! Vanwege zijn zeldzaamheid! :t

Staat die te koop?

Nou ja, ik heb er plaats noch geld voor :/

Mijne niet die is pas hier en begint net aan zijn metamorfose :+

Valt me op dat gros hier gaat voor de 600/750. Die zijn wellicht wat hanteerbaarder maar dat blok van de 1100 maakt zoveel goed :}
full
 
Dat weet ik. Toch zijn ze er gebruikt genoeg en als je goed zoekt ook met lage kmstand. Blok heeft zon bak meer vermogen onderin. Ik ben der erg mee in mn nopjes.

Mbt je oliewissel, loop je niet de hele fiets ff na dan?

Remvloeistof verversen, zuigertjes oppoetsen, luchtfiltertje etc?

Edit: zuigertjes remklauw uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik. Toch zijn ze er gebruikt genoeg en als je goed zoekt
Hier in B vind je ze amper :/
Remvloeistof verversen, zuigertjes oppoetsen, luchtfiltertje etc?

Edit: zuigertjes remklauw uiteraard
Zijn dingetjes waar ik al aan dacht om zeker te bekijken en indien nodig op 20.000km onder handen te nemen :Y

Omdat ik weer een symetrische koplamp wil, ben ik op zoek of ik geen betaalbare tweedehandse USA koplamp unit kan vinden.
Maar met het zoeken naar een USA koplamp unit kom ik ook dit tegen:
Niet meteen mijn ding, maar zoals die DRL's onder de spiegels, zo had ik er graag oranje onder gehangen als pinkers.
Maar ik zou het wat discreter en afgewerkter willen zien.

DRL's zelf horen laag te zitten naar mijn mening.

Ik wil er aan mijn vorkpoten bevestigen.
 
Ik zou met name remmetjes banden en kettingset goed nalopen voor je de weg opgaat.

Mijn 1100 is weer betrekkelijk fris met een nieuwe kettingset, nieuwe bandenset en oliewissel met filter, luchtfilter, rem en koppelingsvloeistof en de klauwen ff schoongemaakt; zuigertjes en binnenkant klauw. Bougies end van t jaar met klepspelingcontrole en carb synchronisatie en dan zou die tiptop moeten zijn. Laatste besteed ik uit en acht ik nu nog niet strikt noodzakelijk. Wiellagers waren nog goed evenals remblokken.

Goed onderhoud geeft mij een gerust gevoel in plaats van vertrouwen op hoe een vreemde dat al dan niet gedaan heeft. Je komt toch vaak wonderlijke dingen tegen. Heb nu na ophalen slechts 1 rit gemaakt maar wel stevig boven de 200 gereden en ding moet dan gewoon goed zijn.

Recent electra aangelegd via een extra contactslot vanaf de accu gezekerd voor inbouw voltmeter en verstralers die op de onderste blokbevestiging komen. Superbikestuur geplaatst en eerdaags met kennis een laadstroom modificatie doen. Wacht nog even op bar end spiegels en dan weer eens rijden ermee ;)
 
Mijn schoonouders gaan vaak in Groningen op vakantie. Meestal gaan wij met de auto dan ook even langs, maar nu voor het eerst een 100km+ rit naar het noorden.

Vanmiddag even naar Duitsland geweest, en de gsx eens vol open getrokken. verder dan ongeveer 205kmh op de teller kwam hij niet. Hoe hard willen die van jullie?

Niet dat het erg belangrijk is, sterker nog zo vaak kun je niet eens zo hard en voor mij is 150 / 160 echt hard zat.
 
Het snelste dat ik ooit heb gereden op een van mijn GSX'en, was 235km/u op teller, dus 230km/u in real. En dat was die met de drie koffers erop.

Tot 200 trok die goed door, om daarna de 235 te halen had die nog wel een zee van tijd nodig, en iets later begon die te stotteren. De benzinetoevoer kan dat niet lang volhouden op die snelheid.
 
nice! de 600 gaat best snel naar 160 / 170 en dam merk je dat hij het lastig heeft. tot 190 wil wel maar daarna duurt het lang inderdaad. was die 235 op een 600cc? ik gok een 750?
 
De benzinetoevoer kan dat niet lang volhouden op die snelheid.

Ach jawel joh ;)

Mijn 750 loopt de teller uit. Ik gok een centimeter tot anderhalf ofzo? Is wel sinds ik een kleiner voortandwiel heb geplaatst destijds. Trok eerder niet goed door in de 5 en nu loopt ie bijna tegen de begrenzer aan. Is wel hard op zo'n oud ding, dik 260 op de teller dus maar wat zal dat zijn...240 max ofzo? :+
 
Ja dan trekt ie harder en loopt dus hoger in toeren. Als die in de laatste versnelling echter niet op toeren komt, het gewoon niet trekt, dan kun je met een kleiner voortandwiel een hogere snelheid halen als die dan wel doortrekt.
 
Ja dan trekt ie harder en loopt dus hoger in toeren. Als die in de laatste versnelling echter niet op toeren komt, het gewoon niet trekt, dan kun je met een kleiner voortandwiel een hogere snelheid halen als die dan wel doortrekt.
Niet echt, want door dat kleiner tandwiel vooraan bedriegt je km teller meer ;)
 
Maar het is waar hoor. Bij de gsx f vanaf 1998 wordt de snelheid gemeten op de uitgaande as (geen idee bij de modellen voor 1998). Dus als je het verzet verkleint, kan je sneller optrekken, maar gaat je snelheidsmeter meer afwijken, in die zin dat het teveel dat hij aangeeft groter wordt.
Maak je het verzet zwaarder, gaat hij minder trekkracht hebben, maar gaat de afwijking in omgekeerde richting. Dus bij een kleine wijziging gaat de snelheid ongeveer correct worden, bij grotere wijzigingen gaat hij te weinig snelheid aangeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan