Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
vorige week een ritje gedaan met de gsx, ik rijd met optoplastieken maar toch veel last (nog steeds).

Ik kwam vanmiddag toevallig een oud-mede-lesser tegen en die noemde dat hij voor zijn motor een windscherm op ali had geritseld waardoor het veel minder was (een Honda cbr 600f)

Vanavond kon ik het niet laten en ben ook eens gaan rondneuzen, ik had al een ruitje van MRA gekocht, dat is iets beter maar ver van perfect.

deze heeft een 'bubbel', en ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat.

Het product:
New For Suzuki GSX600F gsx750f GSX 600F 750F katana 600 750 1998 2006 bike motorcycle/motorbike Windshield/Windscreen Smoke-in Windscreens & Wind Deflectors from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

onder revies staan foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zag laatst dit scherm volgens mij ook op facebook, toen gevraagd waar hij deze vandaan had.. echter nooit reactie gehad.


Ik heb er zo een, bevalt wel, of t veel windgeruis scheelt weet ik niet maar de pasvorm is redelijk goed en t schermpje is verder netjes :)
 
De kosten te verwachten tot aan de 99.999km;

De lekkages aan het motorblok zijn op te lossen dmv relatief goedkope onderdelen:
De dichting waar het pennetje voor de koppeling doorgaat, 6€.
Het oliekijkglaasje 14€
Maar ik denk dat er wel redelijk wat werk bij komt kijken.

Komt erbij dat ik ook nieuwe oliekeerringen voor de voorvork nodig heb á 13€
Daarbij ook nieuwe vorkolie á 19€

Nieuwe balhoofdlagers á 40€

Een tandwielen kettingset + éénmalig gereedschap erbij á 195 €
(want ik wil geen DID meer en denk Afam te proberen)
Maar andere adviezen zijn zeker welkom! :t


Een set banden MPR4 á 225€

En het gebruikelijke groot onderhoud, olie, oliefilter, bougies á 205€
(77,50€ op 90.000 en nog eens op 99.999km, + 30€ voor ook nog een luchtfulter op 99.999km)

Reset km-teller á 85€

Remschijf achter zal bij de volgende blokkenwissel ook vervangen mogen worden á 38€
(al verwacht ik dat pas na de 99.999km)

Alles samen is dat dan zo een 848€ onderhoudskosten gedurende de volgende 12.000km (staat nu op 88.078km), als ik juist geteld heb en niets vergeten ben ...

Iemand een idee of ik goed geteld heb, en of er nog wat zou moeten gebeuren?

Soms ben ik wel bang dat de koppeling rond, of kort na die 99.999km ook nog wel eens aan vervanging toe zou kunnen zijn ...
... en de batterij ... van die weet ik dat die zijn beste tijd gehad heeft ...

Remblokken vooraan moeten ook nog, maar die heb ik nog liggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:o
full
 
Het enige waar het mij lijkt te kunnen uitkomen is dus dat gaatje van die pen.
Dit kan zeker, maar het kan ook een lekke oliekeerring van de uitgaande as zijn. Die waar het voorste kettingwieltje om zit dus. Dit was het bij mijn Suzuki in elk geval na zo'n 80 dkm.
Alles heel goed schoonmaken (met diesel of zo) en daarna goed droogmaken.
Gaan rijden en zodra de boel warm is kijken waar de olie ontsnapt.
Als het serieus lekt komt het er met lopende motor met de fiets op de middenbok ook al uit.

full


Ik weet niet hoe het bij de GSX zit, maar bij de SV is de oliekkeering eenvoudig van buitenaf te vervangen.
Borgplaatje verwijderen (3 boutjes) , de stalen bus die om de as zit eruit trekken, dan met een schroevendraaiertje de oude keerring eruit wippen, de boel schoonmaken, nieuwe en mooi vlak inzetten (even een houten malletje met een gat maken en de nieuwe keerring voorzichtig erin tikken met een hamer op het houten hulpstukje), en de boel weer in elkaar zetten. Een uurtje werk voor de zelfsleutelaar.

Flinke lijst met werkzaamheden nog voor de ton.
Maar waarom heb je het over 99.999 km?
Gaat de teller niet verder op 100.000?
Vandaar ook deze? "Reset km-teller á 85€"
 
Laatst bewerkt:
Klopt, teller blijft op 99.999 staan.
O, vreemd.
Heeft de GSX geen 6 cijferige km-teller?
Er staat nog een '0' voor de km-stand als je nog onder de ton zit, toch?
Vreemd dat ie dan toch niet doortelt. Dan heeft het eerste cijfer helemaal geen zin.
Mij SV staat op 098486 , dus over ruim 1500 km weet ik wat de teller daarvan doet ..
 
O, vreemd.
Heeft de GSX geen 6 cijferige km-teller?
Er staat nog een '0' voor de km-stand als je nog onder de ton zit, toch?
Vreemd dat ie dan toch niet doortelt. Dan heeft het eerste cijfer helemaal geen zin.
Mij SV staat op 098486 , dus over ruim 1500 km weet ik wat de teller daarvan doet ..
Nee, op deze GSX F'en staan geen 6 cijfers voor een km stand -O-
Zelfs bij Suzuki weten ze niet hoe het komt, en hebben ze niet het nodige gereedschap om te resetten 😕
 
Nee, op deze GSX F'en staan geen 6 cijfers voor een km stand -O-
Zelfs bij Suzuki weten ze niet hoe het komt, en hebben ze niet het nodige gereedschap om te resetten 😕
Alsof ze er niet vanuit zijn gegaan dat mensen er meer dan een ton op zouden rijden . . . -O-
 
Alsof ze er niet vanuit zijn gegaan dat mensen er meer dan een ton op zouden rijden . . . -O-

Eigenlijk vind ik het wel hilarisch dat bij de GSX de teller stopt na een ton en de SV doodleuk wel door kan tellen _O- .
Als ik er een moet kiezen waarvan ik verwacht dat ie bij normaal onderhoud over een ton heen kan voor er hele dure defecten zijn..
 
MRA is dus inderdaad wel fors hoger zo te zien. Ik hoop voor je dat die dubbel-bouble net even een andere werveling van de lucht veroorzaakt zodat je minder lawaai om het hoofd hebt.

Ik ben benieuwd.
 
Ik zou ook nog steeds een hoger kuipruit willen.
Dubbel bobbel vind ik niet mooi, het zou een "spoiler" tyoe moeten zijn. Da type werkt ook het beste, maar voor mij moet het ook echt zichtbaar hoger zijn, pakweg minstens 30% hoger.

Maar ik vind het nergens -O-
 
Dank, ik heb gister avond eens goed kunnen babbelen met een andere motor rijder. Hij zei al dat als je op meerdere motoren er last van hebt (devaulille met een variable spoiler, gsx met 2 ruitjes, en de er-6f van mijn vriendin) dan ligt het wss aan je helm en niet meer aan de motor(en).

Ik had echt verwacht dat die het hogere schermpje zou zijn zoals op facebook. juist met die MRA lijk ik precies in de turbulentie stroom te zitten.

Straks zet ik het bobbel ruitje erop ga eens met een oude helm rijden en de nieuwe en dan maar eens langs een dealer op zoek naar een nieuwe helm. Het geklapper van de turbulentie komt op de trommelvliezen, daar doen de oordoppen weinig tegen.

Klinkt allemaal best plausible..

Keep you posted!
 
net even met oude helm en zonder ruit gereden.. hoop wind komt er via de onderkant binnen omdat de helm niet helemaal goed past.

De `nieuwe` helm is vrij stil.

Bobbelruitje erop; je merkt duidelijk dat de winddruk minder is, maar mijn nieuwe helm doet weer turbelent zijn.
De oude helm valt dat mee; maar is de herrie vanaf de onderkant goed merkbaar.

binnenkort maar eens langs een helmen toko en daar eens kijken of wij goed advies kunnen krijgen. Tot nu toe is de variant nieuwe helm zonder ruitje het fijnst.
 
hmm jammer..

Van het weekend hopelijk even langs een motortoko en misschien toch kijken voor en naked..
 
Eigenlijk vind ik het wel hilarisch dat bij de GSX de teller stopt na een ton en de SV doodleuk wel door kan tellen _O- .
Als ik er een moet kiezen waarvan ik verwacht dat ie bij normaal onderhoud over een ton heen kan voor er hele dure defecten zijn..
Bij normaal gebruik en onderhoud halen ze dan beide.

Op mijn tweede GSX600F heb ik 86.000 km gereden (nieuw gekocht, dus zelf ingereden) en als probleemloze motor ingeruild. Er is afgezien van 1 achterlampje NIETS aan kapot gegaan, nog geen vorkoliekeerring! Ik moet er wel bij zeggen dat de motor toen pas een jaar of 4 oud was dus onderdelen die aan veroudering (ongeacht kilometrage) onderhevig zijn zoals oliekeerringen waren nog niet aan de beurt. Wel altijd netjes zijn onderhoud gehad uiteraard. Naar verwachting zal die motor bij normaal gebruik de ton gemakkelijk gehaald hebben.

Mijn huidige SV staat over 1100 km op de ton. Hiervan ruim 75 dkm zelf gereden en ik heb alleen 2x een spanningsregelaar en een setje vorkoliekeerringen hoeven vervangen, naast de standaard slijtagedelen. Valt ook best mee dus.
 
Laatst bewerkt:
Heb ze beiden staan, de SV als eerste motor. Ondertussen alweer 7 jaar terug, de GSX nu nog geen 2 jaar.
Nou zal ik vast wel echt een maandagochtend SV hebben hoor, maar met allebei ga en ging ik ongeveer even laks om. Staan buiten, meestal niet onder een kleedje waarbij vermeld moet worden dat de SV beter beschut staat onder het afdakje.
Die moet ten allen tijde aan de druppellader want ergens zit een lekstroompje. Na 2 weken is de accu leeg.

Ben vrij scherp op standaard dingen als banden/ remmen/ olie maar bij de SV komt er gewoon veel bij. Meer nog dan bij de 33 die ik normaal als dagelijks vervoer heb.

De GSX ondergaat het allemaal met wat minder protest. Enige gezeik dat ik daarmee heb is dat de knipperlichten het niet altijd doen, zal wel iets met de schakelaar op het stuur van doen hebben. Gaat ie eerdaags eens voor naar de garage.

Eens zien wat de SV nog voor verrassingen in petto heeft voor me. Ik gebruik hem al 3 jaar niet meer. Ding is netjes gemaakt voor mijn vriendin, als die er meer mee gaat rijden worden de gremlins vast wel weer wakker ;p
 
Terug
Bovenaan Onderaan