Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Een 600 met 99.999km ... of meer, want ze zetten het er wel niet bij in de advertentie dat de teller geblokkeerd is, en dat zullen ze nu zelf wel te weten gekomen zijn ...
Speurders
... had ik zelf een 600, wilde ik wel voor 200€ om deze als onderdelen donor te gebruiken.
 
Ohw jeetje ...
full
 
Je zoekt specifiek rose? :+
Nee, eigenlijk niet, maar naar aanleiding van de foto's die jij poste heb ik eens gezocht op "GSX F custom", en dan kom je er ergens toevallig een roze tegen, klik die aan, en heel wat roos volgt _O-

Zo wel net aan mijn vrouwtje laten zien dat ook keine Aziatische vrouwtjes kunnen motor rijden ... kijk maar *D
oke, is geen GSX F, is een Kawasaki 250 :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sterkte Patrick! Nare crash, gelukkig ben je er zelf relatief goed vanaf gekomen.

(beetje trage reactie maar ik heb dan ook geen F meer)

Hoop dat je snel herstelt en Fje nummer zoveel kan gaan rijden :]
Dank je! :t

Ben dagelijks op zoek naar GSX 750 F, hoop alleen dat de tegenpartij er een beetje snel werk van maakt, want ik wil snel weer eentje. Zels als ik nog niet kan rijden wil ik er eentje thuis hebben staan.

Stiekem wil ik dit keer wel eentje van na de face lift in 2003.

Momenteel hoop ik op deze:
Tweedehands Suzuki - Motoren
 
Die is gaaf ja!!!

Ik hoorde recent dat mijn mini knippers achter amper zichtbaar waren. Heb me der nu een joekels op gezet... als iemand dit niet ziet :+
full
 
@dkp, ten eerste heftig ongeluk en wens ik je een voorspoedig herstel.

Ik heb een vraag voornamelijk aan jou, ik ben op dit moment bezig met lessen en mag 15 juni afrijden.

Dus ik ben al een beetje rond aan het kijken naar wat voor motor ik als 1e zou wilen en dan denk ik aan cbr600f, zzr600 een thundercat of een gsxf600, en ik las dat jij 5 van deze motoren al hebt gehad en nu weer een gsxf zoekt.

Waarom de gsxf? En bijvoorbeeld niet 1 van de andere die ik genoemd heb?

Daar ben ik wel benieuwd naar omdat dit ook 1 van de motoren is die ik overweeg, natuurlijk mag de rest ook reageren over waarom ze deze verkiezen boven de eerder genoemde.

Bvd Desmond
 
@dkp, ten eerste heftig ongeluk en wens ik je een voorspoedig herstel.
Dank je man! :t
Ik heb een vraag voornamelijk aan jou, ..d
Om te beginnen, welkom in het grote GSX F topic *O*
En ook op MF natuurlijk, zie dat je nog nieuw bent ;)

Met de ZZR600 ben ik minder bekend, al vind ik dat best ook wel mooie motoren. Maar zijn die niet een tikkeltje ouder dan de GSX F'en? (ik bedoel dan tegenover de 1998-2006 modellen).

De CBR600F vind ik meteen een heel goede vergelijking :t
Die vind ik ook mooier dan de GSX F :Y
Maar de vraagprijzen liggen een tikkeltje hoger.

Ik ben eerder toevallig op een GSX F uitgekomen, en door omstandigheden, met mijn eerste GSX F heeft een autobestuurder mij met opzet geramd en er dan vandoor gegaan, ben ik verder gegaan met een volgende GSX F. Zo ben ik er beetje bij beetje aan gehecht garaakt.

GSX F is iets goedkoper, en iets zuiniger dan een CBR F. Maar de CBR F is wel een stuk mooier. Beiden zijn volgens mij erg aan elkaar gewaagd.
Voor mij is zuinigheid wel zeer belangrijk, plus minus 32.000 km per jaar. En de zithouding op een GSX F is voor mij persoonlijk nagenoeg perfect.
 
Dank je man! :tOm te beginnen, welkom in het grote GSX F topic *O*
En ook op MF natuurlijk, zie dat je nog nieuw bent ;)

Met de ZZR600 ben ik minder bekend, al vind ik dat best ook wel mooie motoren. Maar zijn die niet een tikkeltje ouder dan de GSX F'en? (ik bedoel dan tegenover de 1998-2006 modellen).

De CBR600F vind ik meteen een heel goede vergelijking :t
Die vind ik ook mooier dan de GSX F :Y
Maar de vraagprijzen liggen een tikkeltje hoger.

Ik ben eerder toevallig op een GSX F uitgekomen, en door omstandigheden, met mijn eerste GSX F heeft een autobestuurder mij met opzet geramd en er dan vandoor gegaan, ben ik verder gegaan met een volgende GSX F. Zo ben ik er beetje bij beetje aan gehecht garaakt.

GSX F is iets goedkoper, en iets zuiniger dan een CBR F. Maar de CBR F is wel een stuk mooier. Beiden zijn volgens mij erg aan elkaar gewaagd.
Voor mij is zuinigheid wel zeer belangrijk, plus minus 32.000 km per jaar. En de zithouding op een GSX F is voor mij persoonlijk nagenoeg perfect.

Dat klopt helemaal! De cbr600f en ook de zzr600 zijn in de prijsklasse van een gsxf ( vanaf 1998) wel oudere modellen ja.

Ik vind ze ondanks dat allebei ook wel interessant om er in ieder geval tzt een proefritje mee te maken.

Maar om terug te komen op de gsxf, op wat voor verbruik kan je een beetje rekenen met een "normale" rijstijl waarbij je niet zozeer op het verbruik zou letten, maar ook niet ieder stukje lege weg als een racebaan ziet :P

En hoe zit het met de onderhouds intervallen en kosten, ik ben wel van plan om het hele jaar door te rijden en zal dan denk ik op een km of 15.000 tot 20.000 uitkomen.

Sorry voor de vele vragen, maar er gaat voor mij een hele nieuwe wereld open waar ik nog veel heb te ontdekken. :)
 
Veel mensen zetten in hun verkoop advertentie "unieke ...", terwijl het enige unieke dikwijls niet meer is dan een stripje of zo ...

Maar deze mag je terecht UNIEK noemen :t
Zo kom je er beslist geen twee tegen op de wereld 8-)

Niet precies hetzelfde inderdaad maar genoeg in vergelijkbare stijl al zijn dat niet allemaal fjes ;)
 
Mijn 750f loopt altijd 1 op 16. Zit een mijlenteller op...100 mijl gereden is 10 liter benzine ongeacht rijstijl :+
 
Ik vind ze ondanks dat allebei ook wel interessant om er in ieder geval tzt een proefritje mee te maken.
Dát moet je gewoon doen! :t
Want dan zie je de motor niet alleen, je voelt ze ook, en dat is belangrijker dan ze te zien. :Y
Maar om terug te komen op de gsxf, op wat voor verbruik kan je een beetje rekenen met een "normale" rijstijl waarbij je niet zozeer op het verbruik zou letten, maar ook niet ieder stukje lege weg als een racebaan ziet :P
Ik ben daar een beetje de extremeling in. Woon werk maak ik gemakkelijk 1:22. Mijn max tot nu toe is 531kommanogeenbeetje km op 1 tank. Welteverstaan, ik tank nokvol af, en rijd ermee door tot ik net niet moet duwen :+
Maar om realistisch te zijn, licht sportieve rijstijl, niet accelereren als op een circuit, maar wel als eerste weg aan de lichten enz ... dan is 1:19 a 1:21 haalbaar hoor :Y
En hoe zit het met de onderhouds intervallen en kosten, ik ben wel van plan om het hele jaar door te rijden en zal dan denk ik op een km of 15.000 tot 20.000 uitkomen.
De GSX F is een heel onderhoudsvriendelijke motor. Zeker als je het ook nog zelf kan.
Onderhouds intervallen:
6000 km = olie wissel.
12000 km = olie wissel, olie filter, bougies, en kleppen nakijken en stellen.
Maar ik weet dat als je niet te wild rijdt, je die zelfde intervallen naar 10.000 en 20.000 mag verplaatsen.
Zo doe ik het, maar wel bij élke oliewissel het oliefilter ook, het is de kost niet.
Rijd je wel wat sportiever, zou ik me wel aan de voorgeschreven intervallen houden.
Luchtfilter kijk ik elke beurt na, en reinig indien nodig, en elke 50.000km vervang ik die.
5L 10W40 olie = ong 26€
Oliefilter = ong 10€
Luchtfilter = omg 23€
Bougies = NGK CR9EK (denk ikmtoch), ong 50€ voor de 4. Maar neem je de iridium versie, kan je ze dubbel zo lang lang zitten. Prijs is iets minder dan het dubbele.

De onderhouds intervallen en kosten van de CBR 600 F en de ZZR 600 ken ik natuurlijk niet, maar ik durf te denken dat die niet te veel zullen afwijken van een GSX F.
Sorry voor de vele vragen, maar er gaat voor mij een hele nieuwe wereld open waar ik nog veel heb te ontdekken. :)
De fijnste momenten aan het motorrijden, het leren rijden, en idd, die nieuwe wereld die voor je open gaat!!!

En vragen, die stel je maar, zoveel je wil! :t
Wij beantwoorden ze graag!
Niemand van ons wist alles van het motorrijden bij onze geboorte ;)
 
Mijn 750f loopt altijd 1 op 16. Zit een mijlenteller op...100 mijl gereden is 10 liter benzine ongeacht rijstijl :+
Jij hebt een mijlenteller?
Cool! 8-)
Heb ik nog niet zo lang geleden ook al aan gedacht, om een tweedehands mijlenteller aan te schaffen. Mijn bedoeling was die dan te laten resetten, als mijn GSX F aan 99.999km kwam, de mijlenteller erop, zou ik in de "tweede run" 160.900km kunnen afleggen *D

Maar nee hoor, op 89.849km was het sprookje uit '(

Maar misschien in de toekomst, als ik weer een GSX F heb, kan ik dat nog altijd doen ...
 
Jij hebt een mijlenteller?
Cool! 8-)
Heb ik nog niet zo lang geleden ook al aan gedacht, om een tweedehands mijlenteller aan te schaffen. Mijn bedoeling was die dan te laten resetten, als mijn GSX F aan 99.999km kwam, de mijlenteller erop, zou ik in de "tweede run" 160.900km kunnen afleggen *D

Maar nee hoor, op 89.849km was het sprookje uit '(

Maar misschien in de toekomst, als ik weer een GSX F heb, kan ik dat nog altijd doen ...

Jep en maar goed ook want in km zou die anders bijna op een ton staan :+
 
de mijne is ook ongeveer 1 op 16, en ik hang wel redelijk op 't gas bij het (uit)acceleren.. hij zal vasts zuiniger kunnen. Ik weet van de garage dat hij aan de rijke kant staat afgesteld, maar ik rij er geen 10k per jaar meer mee wss..
 
Terug
Bovenaan Onderaan