Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Maarr waar ik wel even een vraagje over heb,, wat doen jullie met je veer instellingen als je gaat rijden met een duopassagier? Mn meisje gaat vandaag voor het eerst mee achterop, vind ze best eng dus hopelijk na vandaag alle vooroordelen en angsten weg (mits ik normaal rijd natuurlijkšŸ™ˆ)

Maar wat betreft de veren is het boekje vaag want buiten voor veer voorspanning achter adviseren ze niks aan te passen
Ik ben niet zo een specialist in veren en instellingen daarvan.
Maar maar mijn bescheiden mening denk ik dat er beter niet te veel aan gedaan wordt als ze voor de eerste keer mee rijdt.
Uiteraard rijdt je dan rustig (niet als een bompa natuurlijk, maar je begrijpt me wel), en dan denk ik dat het aangenaam is dat het voor haar zacht en comfortabel aanvoelt ;)
Dus niet te snel over de drempels heen he ;)

Mijn vrouwtje rijdt ook wel is graag mee, en ik doe niks aan de vering. Ze weegt ongeveer 65kg. Uiteraard rijd ook ik rustig met haar erbij, maar ja, dat doe ik als ik alleen rijd ook :+

Maar er zijn er hier die vast meer ervaring hebben met veerinstellingen :t

Ohw ja, breg je verslag uit van je eerste duoritje? 8-)

Edit: ik heb wel een leuke tip, samen naar containerschepen gaan kijken is naar het schijnt best leuk! :+:+:+
 
20190324_181610.jpg
 
Kon ik dat ook maar, 75km gereden en de teller hangt alweer halverwege|(:')
Niet teveel vergapen op mij impressionante grafiekje, voor dat laatste resultaat ben ik echt extreem moeten gaan doen, fun is er dan niet meer bij hoor ;)

Edit: morgenvroeg gaan tanken, en aangezien ik de huidige tank er een stuk sportiever doorgereden heb, zal het rode bolletje morgen wellicht bĆ³ven de oranje lijn uitkomen (algemeen gemiddelde, groene lijn is evoluerend gemiddelde) :/
 
Dag beste mensen van de verbruikscijfers.

Laat ik me even voorstellen. Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een 1988/1989 GSX600F voor de hoofdprijs van 400 euro. Ze luistert naar de naam Bertha en is van plan een beste rit door Europa maken met de 500 Euro Challenge.

1380268


Nou is Bolle Bertha niet moeders mooiste, ze rijdt wel!

Ik nodig jullie graag uit om mee te lezen met haar avonturen. Nou hoop ik samen met jullie expertise Bertha om te toveren tot een fijne stuurfiets (on a budget :+).
 
vandaag getankt met nog pak em beet een kwart tank over. Geen idee hoeveel erin ging, niet op gelet. De teller stond op 87 km:+
Volgende tank zal wel wat langer meegaan, geen lekke brandstofleidingen meer enzo.

Ander puntje, denk dat ik eraan raak om ook de vacuĆ¼mleiding naar de brandstofkraan te vervangen. Vanavond vanaf werk naar huis kon ik een goeie 5 minuten 150 rijden voordat ie 'bwwuuuuuhhhhh...' deed op de snelweg. Dat ik was teruggezakt naar 100 maar de knipper uitgezet richting vluchthaven, waar er weer niks aan de hand was. Weg kunnen vervolgen met 120, bij 140 begon ie weer in te zakken bij 120 was er niets aan de hand.
Tekort peut dus.. (N.B. was na het tanken, voor het tanken niet op midden-hoogbelasting kunnen rijden)
Achteraf had ik nog even op PRI willen rijden om wat uit te sluiten, maar dat bedacht ik me aan het begin van een stuk weg waar 150 willens en wetens veel te hard is.
 
vandaag getankt met nog pak em beet een kwart tank over. Geen idee hoeveel erin ging, niet op gelet. De teller stond op 87 km:+
Volgende tank zal wel wat langer meegaan, geen lekke brandstofleidingen meer enzo.

Ander puntje, denk dat ik eraan raak om ook de vacuĆ¼mleiding naar de brandstofkraan te vervangen. Vanavond vanaf werk naar huis kon ik een goeie 5 minuten 150 rijden voordat ie 'bwwuuuuuhhhhh...' deed op de snelweg. Dat ik was teruggezakt naar 100 maar de knipper uitgezet richting vluchthaven, waar er weer niks aan de hand was. Weg kunnen vervolgen met 120, bij 140 begon ie weer in te zakken bij 120 was er niets aan de hand.
Tekort peut dus.. (N.B. was na het tanken, voor het tanken niet op midden-hoogbelasting kunnen rijden)
Achteraf had ik nog even op PRI willen rijden om wat uit te sluiten, maar dat bedacht ik me aan het begin van een stuk weg waar 150 willens en wetens veel te hard is.

En wat heeft dat met de vacuumslang te maken dan? :)
 
@dojrn Apart probleem ja. Eerder nooit gedaan?

Een grote vraag: Welke voorvorken of voorkanten zijn enigszins gemakkelijk onder de gsx-f te swappen?

Ze zeggen dat suzuki redelijk plug en play is maar omdat het je challenge bike is zou ik het houden bij een andere f vork. Anders zit je ook met je velg en de klauwen bv :)
 
Thanks @Ivan O-) De huidige vorken lijken wel niet open te halen. Er zit namelijk geen dop op de bovenkant. Zit momenteel te kijken naar een setje GSXR 600 vorken uit 1996. Bolt-on in de kroonplaat zou ideaal zijn.

Kwa remmen wil ik ook graag upgraden. De 4 potters van Suzuki verrichten geen wonderen. :+
 
Tuurlijk kunnen die wel open ;)
Screenshot_20190326-181946_Samsung Internet.jpg


En de remmen zijn misschien niet optimaal maar als ze gangbaar zijn dan ook niet super slecht. Ik heb op de 750 de originele klauwen en ben niet super ontevreden. Geen idee om deze vork op te frissen met nieuwe olie en de klauwen eerst eens los te halen en goed schoon te maken? :)
 
Normaal kun je de bovenste dop eraf draaien. Echter bij mijn vorken zit er niets om los te halen. Ik zal je morgen wel laten zien wat ik bedoel :Y

Naja ik ben een 929 inmiddels gewend. In die trant heb ik m'n SV 650 ook voorzien van GSXR remmerij. Bertha kan natuurlijk niet ontbreken. Net even afhankelijk van de vorken. 8)7
 
Dag beste mensen van de verbruikscijfers.

Laat ik me even voorstellen. Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een 1988/1989 GSX600F voor de hoofdprijs van 400 euro. Ze luistert naar de naam Bertha en is van plan een beste rit door Europa maken met de 500 Euro Challenge.

Bekijk bijlage 1380268

Nou is Bolle Bertha niet moeders mooiste, ze rijdt wel!

Ik nodig jullie graag uit om mee te lezen met haar avonturen. Nou hoop ik samen met jullie expertise Bertha om te toveren tot een fijne stuurfiets (on a budget :+).

Mooie bike voor die prijs!
 
En wat heeft dat met de vacuumslang te maken dan? :)
Die vacuĆ¼m slang trekt bij draaiende motor de benzine kraan open toch? Om bij het uitzetten door het gebrek aan vacuĆ¼m de kraan weer dicht te laten lopen.
Wat te omzeilen is door de kraan op 'PRI' te zetten.

Of haal ik wat zaken door elkaar?
 
@dojrn Apart probleem ja. Eerder nooit gedaan?

Een grote vraag: Welke voorvorken of voorkanten zijn enigszins gemakkelijk onder de gsx-f te swappen?
Niet bij de brommers nog, wel al een stuk of wat bij de auto. Maar goed, daar zit er geen vacuĆ¼m leiding aan een brandstofkraan, daar zitten ze aan de carterafzuiging header, de ontstekingsvervroeger en ooit eens aan de stationair toerental verhogen van de airco maar die is ooit eens losgekoppeld en aan zichzelf doorgelust dus niet meer functioneel :+.
Ik heb het slangetje nog in handen gehad een paar weken terug, zo'n voorgevormde met haakse bochten, heb wel slang liggen maar niet een die dat soort hoeken kan maken zonder te knikken.

Ben nog druk aan het zoeken naar een vervangende, maar denk dat ik op de verkeerde plek zoek.
 
Normaal kun je de bovenste dop eraf draaien. Echter bij mijn vorken zit er niets om los te halen. Ik zal je morgen wel laten zien wat ik bedoel :Y

Naja ik ben een 929 inmiddels gewend. In die trant heb ik m'n SV 650 ook voorzien van GSXR remmerij. Bertha kan natuurlijk niet ontbreken. Net even afhankelijk van de vorken. 8)7

Plaatje erboven is jouw vork toch ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan