Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum

Bijlagen

  • Gearshift.PNG
    Gearshift.PNG
    52,6 KB · Weergaven: 5
Bertha haar brandstofkraan moet helaas ook gereviseerd worden. Gezien Bertha krap komt te zitten in haar 500 euro Challenge budget... Hoeveel koste zo'n setje? O-)
 
Bertha haar brandstofkraan moet helaas ook gereviseerd worden. Gezien Bertha krap komt te zitten in haar 500 euro Challenge budget... Hoeveel koste zo'n setje? O-)
Was dat niet iets tussen de 15 en de 20 € ?
 
Ja daarom juist! Ik rijd dan 100 in de 5e versnelling. Terwijl ik eraan 'hoor' dat ik er nog een bij zou moeten hebben. Maar ik krijg de versnelling met geen mogelijkheid in de 6e versnelling. Dát is dus het probleem.

even op de middenbok, motor aan en dan schakelen, 5x omhoog dan heb je 6 versnellingen (eerste versnelling is naar beneden), kan je maar 4x omhoog mis je idd een versnelling.
Lijkt mij dat er wel ergens op de bak een onderdeelnummer zou moeten staan om erachter te komen of het een 600 dan wel een 1100 bak zou zijn??

Zie plaatje staat al het goed is gewoon op je motorblok
Dit is een losse afdekplaat en niet je bak zelf er kan van alles achter zitten wat men kan veranderen dus dit zegt nog niks ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Jazeker, die tandwielkappen zijn onderling uitwisselbaar maar...

De kans dat iemand een 600f blokje openhaalt en er een 5 bak in zet lijkt me niet aannemelijk. Ik had ook zon blokje, verkocht voor 75 euro... hoeveel kun je spenderen aan een blok dat je voor een appel en een ei op de kop tikt?
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
even op de middenbok, motor aan en dan schakelen, 5x omhoog dan heb je 6 versnellingen (eerste versnelling is naar beneden), kan je maar 4x omhoog mis je idd een versnelling.
Lijkt mij dat er wel ergens op de bak een onderdeelnummer zou moeten staan om erachter te komen of het een 600 dan wel een 1100 bak zou zijn??


Dit is een losse afdekplaat en niet je bak zelf er kan van alles achter zitten wat men kan veranderen dus dit zegt nog niks ;)
Begrijp ik. Ik ga het x owls je voorsteld controleren.
 
Vandaag voor de 2de keer getankt op 555,5km! :o
Het was echter niet mijn bedoeling het zover te trekken, en heb zelfs 2 keer in opgaande zin naar het werk 120 gereden ipv 90, en al die "speciale technieken" om super zuinig te rijden heb ik deze keer ook niet toegepast.
Maar gisteren moest ze op reserve, op 440km, en dan wéét ik dat ik nog ruim 120km kan rijden, dus moest het lukken, en dusdanig vandaag weer zo gereden dat ik aan een tankstation stopte met 555,5km op tripteller 2.
21,45 liter ging erin. Daarmee geen nieuw zuinigheidsrecord, want dat geeft 3,86L/100km (1:25,90), en dat was vorige keer minder. Maar dat vind ik niet erg, want wat verbruik en actieradius betreft hoef ik nu ook geen nieuwe records meer. Daarom ook bewust getankt op 555,5km ipv nog een beetje erbij te doen :P

Desondanks de zuinigheid echter merk ik dat de motor tegenwoordig weer regelmatig niet zo zuiver draait, en eergisteren viel ze weer eens stil. Zou het door het brandstofkraantje kunnen komen?

En een ander probleem heb ik met de achterrem. Werkte sinds het laatste onderhoud altijd goed, heb die bij vervanging van de remklauw ontlucht, en daarbij verse remvloeistof ingedaan, en blijven ontluchten tot er klare remvloeistof uitkwam. Maar nu, als ik even niet meer geremd heb, duw ik dat pedaal tot beneden, en remt slecht lichtjes. Echter bij loslaten en terug remmen heb ik voldoende druk en remt ie goed. Gisteren nog eens opnieuw ontlucht, en het probleem was even weg, maar in de namiddag kwam het probleem terug.
 
Vandaag voor de 2de keer getankt op 555,5km! :o
Het was echter niet mijn bedoeling het zover te trekken, en heb zelfs 2 keer in opgaande zin naar het werk 120 gereden ipv 90, en al die "speciale technieken" om super zuinig te rijden heb ik deze keer ook niet toegepast.
Maar gisteren moest ze op reserve, op 440km, en dan wéét ik dat ik nog ruim 120km kan rijden, dus moest het lukken, en dusdanig vandaag weer zo gereden dat ik aan een tankstation stopte met 555,5km op tripteller 2.
21,45 liter ging erin. Daarmee geen nieuw zuinigheidsrecord, want dat geeft 3,86L/100km (1:25,90), en dat was vorige keer minder. Maar dat vind ik niet erg, want wat verbruik en actieradius betreft hoef ik nu ook geen nieuwe records meer. Daarom ook bewust getankt op 555,5km ipv nog een beetje erbij te doen :P

Desondanks de zuinigheid echter merk ik dat de motor tegenwoordig weer regelmatig niet zo zuiver draait, en eergisteren viel ze weer eens stil. Zou het door het brandstofkraantje kunnen komen?

En een ander probleem heb ik met de achterrem. Werkte sinds het laatste onderhoud altijd goed, heb die bij vervanging van de remklauw ontlucht, en daarbij verse remvloeistof ingedaan, en blijven ontluchten tot er klare remvloeistof uitkwam. Maar nu, als ik even niet meer geremd heb, duw ik dat pedaal tot beneden, en remt slecht lichtjes. Echter bij loslaten en terug remmen heb ik voldoende druk en remt ie goed. Gisteren nog eens opnieuw ontlucht, en het probleem was even weg, maar in de namiddag kwam het probleem terug.
Verlies dus ergens druk? Zie je nergens lekkage?
 
Huh? Zoveel km op een tank?
Dan ben ik toch bang dat er met de mijne iets niet goed is...
Ik heb net 110km gereden en zit al bijna op een halve tank... :?
 
Dkp heeft nieuwere type die zijn zuiniger , hebben minder vermogen en hij rijdt niet door ;)

Mijne zuipt nogal de laatste tijd, ik wijt het aan de luchtweerstand. Laatste ritjes liepen de remmen aan voor omdat de gebruikte blokken moeten inslijten op de nieuwe schijven, voorwiel liep echt bizar zwaar... verbruik 1:12.8 hehe
 
Dkp heeft nieuwere type die zijn zuiniger , hebben minder vermogen en hij rijdt niet door ;)
Klopt helemaal :t
Plus dat ik ook nokvol aftank, maar dan ook echt nokvol, er kan dan geen 5cl meer bij, en ik dan rijd tot ze net niet weer leeg is ;)
 
verbruik is sinds vorig jaar van 1 op 16 gestegen, kennis wees me erop dat naarmate je harder rijdt de luchtweerstand meer parten gaat spelen zo zonder kuipen met de hele motor alles behalve aerodynamisch. lees DKP iets over 90 km/h, ik rijd snelweg altijd 140 en ook hele stukken 160 binnendoor ook wel stevig :)
 
wat is nokvol? als ik schud dan zakt het en kan dit meermaals blijven herhalen, ik neem dat niet zo kritisch. baal wel van het hogere verbruik, mn 1100 loopt veel zuiniger maarrrr ik rij alleen recreatief, weinig en verdeeld over meerdere motoren dus zoveel maakt het verbruik dan ook niet uit voor die paar duizend km per jaar ;)
 
verbruik is sinds vorig jaar van 1 op 16 gestegen, kennis wees me erop dat naarmate je harder rijdt de luchtweerstand meer parten gaat spelen zo zonder kuipen met de hele motor alles behalve aerodynamisch. lees DKP iets over 90 km/h, ik rijd snelweg altijd 140 en ook hele stukken 160 binnendoor ook wel stevig :)
Tegenwoordig rijd ik zelfs eerder over de provinciale wegen naar het werk, omdat ik de snelweg zo saai vind. Ben ik wel een kwartiertje langer onderweg, maar het is leuker. In de namiddag als het drukker is zal ik wel de snelweg eens nemen, en dan idd ongeveer 90 a 95, op de eerste baan blijven en lekker relax rijden ipv continue te moeten vertragen en weer optrekken, en regelmatig van baan wisselen.

Maar als het zo goed weer is als vandaag, dan neem ik weer binnendoor (eigenlijk is dat nuet binnendoor, want omweg) met leuke bochten en minder verkeer en verkeerslichten. Snelheid ligt ook hier lager.

Maar toch, met de laatste tank niet altijd even rustig gereden, doch ook geen 160 uiteraard ;) dus ik was wel verbaasd toen die pas op 440km op reserve moest.
 
wat is nokvol? als ik schud dan zakt het en kan dit meermaals blijven herhalen, ...
Ik heb het fijne ontluchtingsgaatje van de overvulbeveiliging groter gemaakt, waardoor je die gemakkelijk tot aan de "kraag" kan vullen. Beetje schudden, kan er nog 10cl bij, dat kan je nog eens doen, maar dan zit ze wel echt vol. Eens de kraag bereikt moet je wel stoppen want anders duw je er benzine uit bij het sluiten van de tankklep.

En niet vergeten, dat mag je NOOIT doen als je na het tanken maar 5km ofzo meer te rijden hebt. Voor goed te zijn doe je dat enkel wanneer je nog minstens 25km te rijden hebt als je de motor binnen kan zetten, moet je de motor buiten zetten, is 50km als minimum raadzaam, zeker bij zo een zonnig weer als vandaag.
 
Die spiegel zien er een beetje zielig uit... Uit de orginele spiegels kan ik ook niet veel achter me zien. :X

@DKP Jesus wat een afstand / verbruik. Bertha heeft de 1:10 al gezien. Dat je 90 durft te rijden op de snelweg. Eens met een aanhanger gereden op de snelweg, maar dan kom je werkelijk alle gekken in het verkeer tegen. Iets vlotter dan de rest heeft dan ook mijn voorkeur. 8)7
 
Hmmm ik denk dat ik m'n spiegels ook eens zo ga proberen. _O-

Grote vraag. Sinds ik de R6 veer heb ingereden is de voorkant wel heel erg slap. Iemand een idee om de '88 gsxf wat stugger te krijgen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan