Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
@DKP
Het is echt hilarisch om op de foto's te zien hoe niet-intensief het eruit ziet. Terwijl je weet dat het wel heel intensief voelde.
Voorbeeldje waarbij ik er echt heel ontspannen uitzie en nog rij zoals het me is aangeleerd:
1391177


Leuk dat ze ook net het moment te pakken hebben vlak voor / vlak nadat m'n laars over de grond sleepte. Hier ging ik zo snel als ik op dat moment durfde en kon en het ziet er zo ontspannen uit :9

Na de tips van de instructeur zag het er zo uit:
1391178

Bij lange na nog niet zoals de bedoeling was: Hoofd richting spiegels, knie naar de grond, arm aan de buitenkant leunend op de tank, kont naast het zadel. Maar iig lijkt het al een stuk minder alsof ik een ontspannen zondagmiddag ritje doe_O-
 
Chique zadel

20190503_213117.jpg


20190502_220913.jpg


Inmiddels ontdekt dat je ook een corbinzadel prima kan "matzwartaniseren" want dat storende rode lijntje was geen blijvertje ;)
 
Nieuw wel zag ik maar dit is een hele nette gebruikte van 90 euro :)

Ontdekte thuis wel een klein plekje slijtage vooraan. Verkoper wou me daarmee financieel nog tegemoed komen maar dat vond ik niet nodig. Heb het zelf gerepareerd en indien t niet houdt dan laat ik het herstellen.
 
Nieuw wel zag ik maar dit is een hele nette gebruikte van 90 euro :)

Ontdekte thuis wel een klein plekje slijtage vooraan. Verkoper wou me daarmee financieel nog tegemoed komen maar dat vond ik niet nodig. Heb het zelf gerepareerd en indien t niet houdt dan laat ik het herstellen.
Mooi gekocht dan voor minder dan een kwart van de werkelijke prijs👍👍👍. Vind het echt mooi en had het nog niet eerder gezien.
 
Minder dan een zesde, meen nieuw 571 euro.

Zit voor lange ritten echt goed weet ik nog van de pan european van mijn vader.
 
Ik bemerk wel dat ik bij lange afstanden op het originele zadel wat last van zitpijnen krijg (al kan mijn overgewicht daar ook toe bijdragen :$ , maar daar wordt aan gewerkt *D ). Beetje verzitten helpt er wel goed tegen. Zo een Corbin, al heel veel goede verhalen over gehoord :t

Echter heb ik het er voor de mijne niet voor over, tenzij ik er ook eentje tweedehands zou kunnen vinden.
 
Ik ben een echte mooi weer rijder, puur voor plezier. Heb jaren door wind en regen gereden op een GSX 1100F. Als je veel rijd ga je zitvlak daar ook aan wennen. Als ik nu een stukje ga toeren zit ik bij 50 km al te wiebelen op mijn zadel. Wilde dit weekend ook weer stukje toeren maar het weer werkt niet echt mee hier op Goeree. Afwisselend regen en wat er nog meer komt. Dus hopelijk volgend weekend beter. Nu maar een beetje poetsen 😇
 
Maar nu nog wat anders, mijn extra koplamp nog steeds niet verder omgebouwd, ondanks ik de projectors en LED's heb liggen ... ik schrijf het toe aan luiheid :$ :$

Maar op AliExpress stuitte ik op veel simpelere LED lampen.
En ik dacht, voor die 7,70€ voor 1 H7 (ja, dat is wat ik betaald heb, de koers lag toen net wat anders blijkbaar), wil ik wel is zien of dat een beethe deftig werkt.
Intussen ontvangen, en effe in mijn koplamp gezet. Eerst effe gewoon los open in de hand doen branden, en in de beschrijving staat 4.000 lumen. Geen idee waar ze die gemeten hebben, leek me nog niet de helft ervan.
Maar in de reflector lijkt het toch sterker licht dan een conventionele Halogeen H7. En het lichtbeeld op de muur in mijn motorkot leek niet te onderdoen voor de Halogeen.
Verder nog niet mee gereden, en er weer uitgehaald, want ik wil ze eens in een projector in mijn auto testen.
Als ze daar een minstens even sterk en goed lichtbeeld geven dan de Halogeen H7's, en geen probleem op de boordcomputer geven, bestel ik er mij 6 stuks voor mijn auto.
al ben ik net bang dat ze juist wel een storing op de bc gaan geven ...
Ik verwacht niet dat ze super veel meer licht gaan geven, maar als het minstens even goed is, en de bc ze aanvaardt, zou het wel een stuk mooier staan op mijn auto, dat merkte ik ook in de reflector van mijn motor, echt mooi wit!
 
Maar nu nog wat anders, mijn extra koplamp nog steeds niet verder omgebouwd, ondanks ik de projectors en LED's heb liggen ... ik schrijf het toe aan luiheid :$:$

Maar op AliExpress stuitte ik op veel simpelere LED lampen.
En ik dacht, voor die 7,70€ voor 1 H7 (ja, dat is wat ik betaald heb, de koers lag toen net wat anders blijkbaar), wil ik wel is zien of dat een beethe deftig werkt.
Intussen ontvangen, en effe in mijn koplamp gezet. Eerst effe gewoon los open in de hand doen branden, en in de beschrijving staat 4.000 lumen. Geen idee waar ze die gemeten hebben, leek me nog niet de helft ervan.
Maar in de reflector lijkt het toch sterker licht dan een conventionele Halogeen H7. En het lichtbeeld op de muur in mijn motorkot leek niet te onderdoen voor de Halogeen.
Verder nog niet mee gereden, en er weer uitgehaald, want ik wil ze eens in een projector in mijn auto testen.
Als ze daar een minstens even sterk en goed lichtbeeld geven dan de Halogeen H7's, en geen probleem op de boordcomputer geven, bestel ik er mij 6 stuks voor mijn auto.
al ben ik net bang dat ze juist wel een storing op de bc gaan geven ...
Ik verwacht niet dat ze super veel meer licht gaan geven, maar als het minstens even goed is, en de bc ze aanvaardt, zou het wel een stuk mooier staan op mijn auto, dat merkte ik ook in de reflector van mijn motor, echt mooi wit!

Hou je rekening met het verblinden van andere weggebruikers? Ik ben fan van (Chinese) LED lampen en draai ze ook in iedere motor (Dus ook Bertha *O*). Echter; koop een kwaliteits- (ja echt _O-) Chinese LED lamp met een afscheiding op de lamp zelf, zodat je een vlak lichtbeeld krijgt. Vergeet natuurlijk niet stel hem af volgens de officiele richtlijn. Mijn ervaring is dat je de koplamp een paar ruime slagen naar beneden moet zetten met een LED lamp. Foto van mijn SV ter voorbeeld. :+

Dit is overigens 2x 4000lm H4 lamp. In m'n 929 draai ik 1x 4500lm H7. Ik heb in het donker geen grootlicht nodig en verblind ook niemand. #veilig :Y

1391528
 
Hou je rekening met het verblinden van andere weggebruikers? Ik ben fan van (Chinese) LED lampen en draai ze ook in iedere motor (Dus ook Bertha *O*). Echter; koop een kwaliteits- (ja echt _O-) Chinese LED lamp met een afscheiding op de lamp zelf, zodat je een vlak lichtbeeld krijgt. Vergeet natuurlijk niet stel hem af volgens de officiele richtlijn. Mijn ervaring is dat je de koplamp een paar ruime slagen naar beneden moet zetten met een LED lamp. Foto van mijn SV ter voorbeeld. :+

Dit is overigens 2x 4000lm H4 lamp. In m'n 929 draai ik 1x 4500lm H7. Ik heb in het donker geen grootlicht nodig en verblind ook niemand. #veilig :Y

Bekijk bijlage 1391528
Heb je misschien een linkje waar de juiste led is te vinden voor de motor?
 
Hou je rekening met het verblinden van andere weggebruikers? Ik ben fan van (Chinese) LED lampen en draai ze ook in iedere motor (Dus ook Bertha *O*). Echter; koop een kwaliteits- (ja echt _O-) Chinese LED lamp met een afscheiding op de lamp zelf, zodat je een vlak lichtbeeld krijgt. Vergeet natuurlijk niet stel hem af volgens de officiele richtlijn. Mijn ervaring is dat je de koplamp een paar ruime slagen naar beneden moet zetten met een LED lamp. Foto van mijn SV ter voorbeeld. :+

Dit is overigens 2x 4000lm H4 lamp. In m'n 929 draai ik 1x 4500lm H7. Ik heb in het donker geen grootlicht nodig en verblind ook niemand. #veilig :Y

Bekijk bijlage 1391528
Ja natuurlijk, daar houd ik altijd rekening mee :t
Voor ik er mij mee in het verkeer ga begeven wil ik ze er nog eens in zetten en hier op de verlaten weggetjes in het donker rijden. Zo ook wat de auto betreft.
Op het eerste zicht leek de lichtbundel dezelfde als met de halogeen, dus moet goed af te stellen zijn.

Maar ik geef uiteraard de voorkeur aan projectors, en ondanks ik nu die "simpele LED" heb liggen, ben ik nog steeds van plan de projectors in te bouwen die ik heb liggen. Die geven volgende mooie aflijning, zelfs met een conventionele halogeen er in:
(niet op de rommel letten, er lag toen nogal wat rommel en breekpuin buiten, en ook niet op de hoogte van de aflijning kijken, de projector ligt hier los op een stoel om te testen)
6000K LED:
full


Gele H1 halogeen bulb:
full
 
Net even het bulbje in een van de projectors van de auto gestoken.
Oogt heel mooi, dat LED licht in die projector!
Aangezien het dag is kon ik het lichtbeeld op de grond niet zien, maar ik moest alvast even diep bukken dan bij de halogeenzijde alvorens het in mijn ogen schijnt.

Maar ... zoals verwacht, het geeft een storing op de boordcomputer B|
Nu heb ik er geen idee van hoeveel W deze heeft, die "betere" LED's hebben 35W, geen idee of die aanvaardt worden. Maar die passen niet zonder de nodige aanpassingen. De bulbs zitten in speciale houders die je in de unit draait/klikt. Dus zonder die houders kan je de bulb niet fixeren. En die koelfanblokken op de betere LED's zouden ook niet genoeg ruimte hebben, dus dan maar met halogeen blijven rijden.
Al kan ik er wel weerstandjes bij steken, maar hoe bereken ik dewelke ik nodig heb zonder de wattage te kennen?

Edit: ik zie nu dat ze 40W zouden zijn.
Misschien doe ik later nog wel eens een test(ritje) in het donker met de auto, en zie dan nog wel of ik 6 bulbjes en weerstanden bestel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje rond kijkend voor koopjes mbt de onderdelen die iknog nodig heb voor remupgrade 6/11 en 1100f :)

Voor de 6/11 ligt het alu bij metaalbewerker, de boutjes bestel ik eerdaags. De klauwen net koop mondeling toegezegd evenals de schijven dus dat is bijna compleet.

De 1100f heb ik de klauwen al voor, schijven van de 6/11 komen daarop resteren de wielspacers die ik nog moet laten maken. Bewaar die ombouw wel voor de winter aangezien ik dehuidige bandenset wel iets wil slijten.

Betreft zelfde sets klauwen waar bij beide een revisieset in komt, 1 set nieuwe blokken andere set heeft hele nette blokken er al in zitten. Leidingen is nog ff afwachten hoe dat uitkomt :)
 
Voor de auto moet je LED lampen hebben met canbus, om de storing te voorkomen. Eerlijk gezegd vind ik witte lampen in een oudere auto er nog Sjonnie uit zien. _O-

@Ivan Klinkt als een complex plan met veel wisseltrucs. Benieuwd naar het resultaat.
 
Voor de auto moet je LED lampen hebben met canbus, om de storing te voorkomen. Eerlijk gezegd vind ik witte lampen in een oudere auto er nog Sjonnie uit zien. _O-
Klopt, maar dit goedkoop lampje is er niet met canbus ontstoring, dus moet je zelf een weerstandje bij zetten.
Dat kan wel, zonder in de kabelboom te prutsen, want daar begin ik niet aan bij mijn auto, kan gewoon mee "ingeplugd" worden en mee in de behuizing, daar is wel voldoende plaats voor.
Alleen moet ik dan weten welke waarde ik moet hebben, want is die 40W nu per ampul, of voor 2 samen?
Kan ik de Wattage uitmeten met een multimeter?

Maar voor ik me daarmee bezig houd ga ik ze er nog eens inzetten in het donker om het lichtbeeld op de grond/muur te kunnen zien, om uit te maken of het wel goed is ;)
 
Daarnet een goede muur gevonden om de auto voor te zetten, ondanks het nog licht is buiten.
LED lampje erin en eens kijken ...

Zelfs overdag kon ik al zien hoe waardeloos. De lichtbundel stond zoals het moest en werd perfect gevormd, maar de lichtsterkte is enorm ondermaats. Ondanks het er wel beter uitziet als je náár de koplampen zelf keek.

Nee dus, ze komen er niet in.

Ik ga morgenvroeg wel nog is in de motor proberen, maar verwacht er evenmin een goed resultaat van. Ik ga dus bij vetrek ook een gewone H7 mee nemen, zodat ik dat na een paar km weer kan vervangen indien nodig.

Edit: ach, het was een testje van 7€, dus niet het einde van de wereld :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag startprobleem van mijn 2005 gsxf opgelost. Het bleek de koppelingsensor. Gelukkig maar, want dat is het makkelijkste probleem om te verhelpen. Later deze week ga ik voor het eerst de ketting en tandwielen zelf vervangen.
 
Ik heb een setje gloednieuwe glijbussen liggen voor de GSX600F. Wat blijkt; Bertha heeft er piekgave glijbussen inzitten (niet de originelen dus *O*).
Mocht iemand interesse hebben, laat het weten. Hoef er geen CMSNL prijs voor te hebben. ;)

1392296
 
Terug
Bovenaan Onderaan