Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Ik heb een setje gloednieuwe glijbussen liggen voor de GSX600F. Wat blijkt; Bertha heeft er piekgave glijbussen inzitten (niet de originelen dus *O*).
Mocht iemand interesse hebben, laat het weten. Hoef er geen CMSNL prijs voor te hebben. ;)

Bekijk bijlage 1392296
Op een van mijn GSX F'en heb ik die ook eens moeten vervangen.
Als je die er pas in hebt gestoken, en weer in elkaar schuift*, heb je merkbare speling. Ik dacht, dat zijn niet de juiste, dus ik bel naar een Suzuki dealer, en die vertelde mij, dat is normaal, eens je er de vorkolie er indoet zwellen die langzaam op (niet meteen mee rijden dus!), en dan zit daar 0,0 speling meer op. En idd, na enkele uren niks speling meer! Maar hij zei wel, om goed te zijn minstens 24 uur laten "trekken", want er komen immers hoge krachten op je vorkpoten, en je voelt met de hand dan wel geen speling meer, de "spanning" is nog niet ten volle.


* moet in een bepaalde volgorde, die ik na het vervangen van de oliekeerringen foutief deed, met gevolg dat ik nieuwe glijlagers nodig had.
 
Grote remmen ;)
20190508_133903.jpg
 
Bovenstaande begrijp ik vrij weinig van... :X Gaat mij bij de glijbussen om de staat van de teflon coating.

Hebben jullie nog suggesties voor luchtkamer en pre-load voor de gsxf vorken? Dacht aan 1cm minder luchtkamer en 1cm meer pre-load.

@Ivan Ruilen van voorkant voor Bertha? :+
 
Van ruilen komt huilen ;)

Het is slechts in opbouw; deze schijven zijn op en enkel voor de maatvoering en de klauwen moeten nog voorzien worden van nieuwe seals en blokken. Moet een 16 mm rempomp op en betwijfel of de remleidingen lang genoeg zijn duzzz ;)
20190508_171259.jpg


20190508_171246.jpg
 
Bandjes besproken, wordt toch iets anders dan eerst in gedachten, meen michelin road trail 5. Kettingset besteld in 14/48 dus voor 1 tandje minder én achter 3 tanden meer 😇

Gemaild voor aftermarket oliekoeler met leidingen, dan weer stukje verder in de juiste richting :)
 
En ook het 2e setje in huis, 1 voor de 6/11 (met de verloopblokjes) en 1 voor de 1100f die komt met busjes ertussen bevestigd. Zeer nette set inc zgan remblokken dus blij mee. Beide sets nog te voorzien van nieuwe seals slechts :)

20190511_231142.jpg
 
Ohw ja, een aantal dagen geleden zei ik dat ik die "goedkope LED" toch nog eens in de motor zou proberen.
Heb ik dan eindelijk eens gedaan.
full

Een echte verbetering kan je het niet noemen, maar ze doen ook niet onder voor de gewone halogeen. Raar dat dat wel zo is in de projector van mijn auto.
Voor mijzelf als rijder zie ik er amper beter door dan met halogeen, maar voor tegengesteld verkeer ben je wél duidelijker zichtbaar.
De LED blijft er dus voorlopig inzitten, maar onder mijn zadel heb ik nu wel de H7 halogeen nog steeds mee, moest ik ze toch eens nodig moeten/willen wisselen.

Mezelf opgelegd om toch nog eens proberen eraan te denken mijn andere koplamp om te bouwen met die projectors, ik weet een goede manier om ze stevig te kunnen bevestigen, maar moet over mijn luiheid heen geraken :$

Straks bij thuiskomst heeft ze 50.000km, en dus tijd voor weer een onderhoud. Ik had gehoopt die andere koplamp daartegen klaar te hebben ... niet dus ...-O-

Eens kijken of ik het tegen de 55.000km voor elkaar krijg ...
Ik ben ook nog steeds aan het wachten op mijn nieuwe pinkers/achterlichten, verwacht die wel een van komende dagen. Benieuwd of het iets goeds gaat zijn.
 
En gisteren voor de 4de keer op 555,5km getankt, en weer was het niet de bedoeling.
Heb zelfs enkele keren een stukje sportiever gereden.
Pas toen ze op reserve moest bij 438km heb ik er wel weer een beetje op gelet, maar nog lang niet zo als toen met die eerste poging.

Er gingen 21,60 liter in, dus goed voor 3,89L/100km, oftewel 1:25,72.

Omdat ik mij er de laatste tijd zorgen om begon te maken, volgde ik regelmatig de tellers op aan de hand van referentiepunten, bijvoorbeeld op de snelweg km-paaltje 10,0 passeren bij 154,8km op de dagteller, moest dat bij het 30,0 km paaltje 174,8km zijn, en dat klopt nig steeds. Ik begon me echt af te vrepagen of ze niet gewoon teveel aangaf, maar niet dus.

Deze morgen ook naar het werk gereden, exact hoe maps.google het aanduidt, en zowel beide dagtellers als ODO kwamen overeen. Volgens maps was het 51km (geeft geen decimaal aan), op ODO waren er idd 51km bij geteld, op dagteller 1 & 2 waren er 51,3km bijgeteld.
 
Ik heb er niet heel veel verstand van hoor. :)

Opletten dat de uitlaat niet rot is waar de pijpen de collector in gaan, dat hebben er veel. Als je m aan het lopen hebt, checken of de membranen vd carbs niet lekken dwz alle schuiven omhoog gaan, of de koppeling goed werkt (modificatie voor met afdraaien korf of slavecilinder gsxr1100 plaatsen) en of accu spanning niet te hoog oploopt met droogkokende accu, modificatie voor.

Zo snel eerste indruk, of binnenpoten vork roestvrij zijn, geen roest in tank en blok vrij van olielekkage of zweten?

Is niet veel geld voor de motor, blokken zijn erg gewild à 300 euro. Resterende onderdelen veelvuldig aangeboden voor weinig.
 
Oja ff checken of ruitje werkt, als je dat belangrijk vindt... ik heb al die trammelant er juist vanaf gesloopt haha
 
Ik heb er niet heel veel verstand van hoor. :)

Opletten dat de uitlaat niet rot is waar de pijpen de collector in gaan, dat hebben er veel. Als je m aan het lopen hebt, checken of de membranen vd carbs niet lekken dwz alle schuiven omhoog gaan, of de koppeling goed werkt (modificatie voor met afdraaien korf of slavecilinder gsxr1100 plaatsen) en of accu spanning niet te hoog oploopt met droogkokende accu, modificatie voor.

Zo snel eerste indruk, of binnenpoten vork roestvrij zijn, geen roest in tank en blok vrij van olielekkage of zweten?

Is niet veel geld voor de motor, blokken zijn erg gewild à 300 euro. Resterende onderdelen veelvuldig aangeboden voor weinig.
Dank voor je uitgebreide reactie👍 Ik durf het niet aan, zie idd blokken te koop staan die duurder zijn dan deze hele motor. Hij handelt in motoren dus er zal een reden zijn waarom zo lage vraagprijs. Wil graag weer een 1100 rijden of als klus motor aanschaffen met een beetje zekerheid dat heb je nu totaal niet.
Ga gewoon verder kijken zie ze regelmatig voorbij komen op MP.
 
Bij twijfel niet doen.

Ik kocht er 1 voor meen 400 ver van huis... alleen blok moest goed zijn.... nou dat was ie niet dus en de rest sja... spul is geen bal waard dus deel achter de hand en gros oud ijzer.
 
Mijn ervaring is dat een opknapper achteraf vaak duurder is dan een exemplaar in nette staat aanschaffen. Ff dit en ff dat, onderdelen zijn zo duur!

Mijne was best netjes met weinig km maar ff bandjes, kettingsetje, beurtje, remleidingen, accu etc etc ching ching ;)
 
Mijn ervaring is dat een opknapper achteraf vaak duurder is dan een exemplaar in nette staat aanschaffen. Ff dit en ff dat, onderdelen zijn zo duur!

Mijne was best netjes met weinig km maar ff bandjes, kettingsetje, beurtje, remleidingen, accu etc etc ching ching ;)
Klopt dit heb ik ook gemerkt bij mijn gsx750. Kleine dingen maar als je ze op ga tellen dan was het nog veel geld. Trouwens wel veel van geleerd en heel veel plezier gehad met het sleutelen. Nu rijd hij als een zonnetje en is heerlijk toeren op een mooie dag maar het sleutelen is ook mega leuk😇😇
 
Klopt zeker!

Ik heb een 600 met 1100 blok. De basis was 150 euro, uitlaat en blok verkocht toen had ik 5 tientjes over. Nou toen begon het... achterbrug lagers, balhoofdlager en bouw maar op met de belangrijke dingen nieuw. Eerdaags bandjes en kettingsetje 500, hopen dat de wiellagers nog goed zijn... moeten nog seals in de klauwen, setje gebruikte schijven. Low budget is voordeliger dan nieuw en beste kwaliteit maar (voor mij) totaal plaatje nog best wat geld. Voor de verkoop niet interessant maar bij mij ook niet aan de orde ;)
 
Klopt zeker!

Ik heb een 600 met 1100 blok. De basis was 150 euro, uitlaat en blok verkocht toen had ik 5 tientjes over. Nou toen begon het... achterbrug lagers, balhoofdlager en bouw maar op met de belangrijke dingen nieuw. Eerdaags bandjes en kettingsetje 500, hopen dat de wiellagers nog goed zijn... moeten nog seals in de klauwen, setje gebruikte schijven. Low budget is voordeliger dan nieuw en beste kwaliteit maar (voor mij) totaal plaatje nog best wat geld. Voor de verkoop niet interessant maar bij mij ook niet aan de orde ;)
Dat heb ik nu ook met mijn gsx 750, is uit 2006 zie ze veel op Mp voor bijna 2k voorbij komen maar wil hem niet weg doen. Bevalt prima rijd lekker en beleef zoveel plezier aan dat ding. Maar een tweede erbij om een beetje in je mancave te klussen is wel verleidelijk hoor. Ik kijk nog wel ff verder op Mp deze zomer komen er zeker nog leuke voorbij.
 
Komt vast goed maar let maar eens op, bijna alle 1100,s hebben nét een nieuwe accu 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan