Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Dat vermoed ik, ook al velen gezien met aangetaste achterbrug waar t zuur erover gelopen is. Tis trouwens makkelijk te omzeilen met een relais.
 
Dat vermoed ik, ook al velen gezien met aangetaste achterbrug waar t zuur erover gelopen is. Tis trouwens makkelijk te omzeilen met een relais.
Toch vreemd heb 7 jaar op zo’n 1100 gereden en heb daar nooit iets van gemerkt. Had op een gegeven moment wel een lek gereden oliekoeler die was mega duur.
 
Zo, vandaag mijn onderhoud van 50.000km uitgevoerd.
Echter enkel olie, oliefilter en luchtfilter vervangen, niet de bougies, en ook de kleppen niet gesteld.
Ik weet uit ondervinding dat die bij mijn rustige rijstijl amper afwijken. Gewone bougies gaan 20.000km mee, dus de volgende komen erin op 60.00pkm, en dan steek ik er iridium in, die kunnen dubbel zolang mee, dus tot 100.000km.

Wel heb ik mijn achterste remblokken moeten vervangen. Ik heb ook de remvloeistof nog eens volledig doorgepompt, zowel om te ontluchten als om de vloeistof nog eens te vervangen. En het probleem van 2 keer te moeten pompen om druk te hebben is nu helemaal weg. Bij gewone pedaaldruk heb ik nu meteen de nodige druk, en dat voelt goed. Ik denk nu toh echt dat het aan de vloeistof lag, want het verraste me, daar kwam een viezigheidje uit ...

Denk dat ik me nog een busje remvloeistof ga bij halen, en de vloeistof van de voorste remmen ook eens volledig ga doorpompen.
 
Toch vreemd heb 7 jaar op zo’n 1100 gereden en heb daar nooit iets van gemerkt. Had op een gegeven moment wel een lek gereden oliekoeler die was mega duur.

Het is toch een bekende kwaal waar vele last van hebben. Ik weet de exacte getallen niet meer maar royaal boven de 15V had ik m, nu braaf 14.4/14.5.

Ik ga voor een aftermarket koeler maar dan zijn die bijbehorende leidingen weer erg prijzig.
 
hey folks...

zit met een probleem bij het vervangen van de wiellagers van het voorwiel op een GSX F750 van 2000, ik heb geen wiellager trekker en ik wil hem er uit slaan met een "drift" of een schroevendraaier, probleem is dat ik gewoon "bijna" geen rand heb om op te slaan, het binnebusje al langs alle kanten gedraaid om te zien of dit verschil maakt maar noppes.is dit normaal bij dit model?
 
hey folks...

zit met een probleem bij het vervangen van de wiellagers van het voorwiel op een GSX F750 van 2000, ik heb geen wiellager trekker en ik wil hem er uit slaan met een "drift" of een schroevendraaier, probleem is dat ik gewoon "bijna" geen rand heb om op te slaan, het binnebusje al langs alle kanten gedraaid om te zien of dit verschil maakt maar noppes.is dit normaal bij dit model?
Om te beginnen:

Welkom in het grote GSX F topic! *O*
en ook op MF natuurlijk! :t


Nou, ik heb nog nooit wiellagers moeten vervangen, bij geen van mijn 6 GSX F'en, dus heb er geen ervaring mee.
Wel ooit balhoofdlagers, maar bij die kan je er "van binnen uit" goed aan en heb je voldoende "rand" om met lichte tikjes verdeeld over de omtrek van de lagerschaal, deze schalen eruit te krijgen zonder de zittingen te vervormen.

Wat betreft het wiel, als je daar zelf niet goed aankan, en het je aan gepast gereedschap ontbreekt, raad ik je aan het losse wiel bij een zaak binnen te brengen om de lagers te laten vervangen. Die lagers krijgen immers heel wat te verduren, en je wil ook niet dat die niet goed zitten, of speling hebben doordat de zittingen vervormd zijn bij het uitslaan van de oude.

Iemand anders hier die al wel eens wiellagers zelf vervangen heeft? Die kan dan meer vertellen natuurlijk :t
 
had verleden jaar bij een GSX 600F van 91 de balhooflagers vervangen zonder speciaal gereedschap, dus gewoon eruit meppen, en ja, daar was een mooi randje aan.
dacht dat het met een wiellager ook zo zou zijn, staat nochtans in het Haynes werkplaatshandboek zo uitgelegd, gewoon er uit meppen.
die keilbouten zijn geen slecht idee, anders zal ik toch maar een setje lager trekkerset scoren, komt later ook nog wel eens van pas.
HBM 5 Delige Verzonken Binnenlagertrekkerset met slagtrekker
morgen eens naar de HUBO voor die keilbouten, maar die kosten ook al 5 tot 7 euro.
ben nog aan het twijfelen, ga er is over slapen.....
dus bij deze , sloppel

en hier is mijne brommer...
1393928
 
had verleden jaar bij een GSX 600F van 91 de balhooflagers vervangen zonder speciaal gereedschap, dus gewoon eruit meppen, en ja, daar was een mooi randje aan.
dacht dat het met een wiellager ook zo zou zijn, staat nochtans in het Haynes werkplaatshandboek zo uitgelegd, gewoon er uit meppen.
die keilbouten zijn geen slecht idee, anders zal ik toch maar een setje lager trekkerset scoren, komt later ook nog wel eens van pas.
HBM 5 Delige Verzonken Binnenlagertrekkerset met slagtrekker
morgen eens naar de HUBO voor die keilbouten, maar die kosten ook al 5 tot 7 euro.
ben nog aan het twijfelen, ga er is over slapen.....
dus bij deze , sloppel

en hier is mijne brommer...
Bekijk bijlage 1393928
Mooie motor zo :t

Keilbouten, die kan je dan maar 1 keer gebruiken als ik het goed begrijp?
Dan ben je idd beter af met dat setje, en kan idd nog wel eens dienen.

Btw: "sloppel", is een dialect woord dat mij erg bekend voorkomt. Van welke regio ben je als we dat mogen weten?
 
Mooie motor zo :t

Keilbouten, die kan je dan maar 1 keer gebruiken als ik het goed begrijp?
Dan ben je idd beter af met dat setje, en kan idd nog wel eens dienen.

Btw: "sloppel", is een dialect woord dat mij erg bekend voorkomt. Van welke regio ben je als we dat mogen weten?
Misschien heb je hier iets aan? 8-)
 

Bijlagen

  • Wiellagers.pdf
    1,7 MB · Weergaven: 8
bedankt voor de reacties en ook de .pdf file, heb die set van HBM zopas besteld, de wiellagers komen vandaag binnen, deze had ik al besteld bij MLM-Parts, kleine 20 euro verzending inbegrepen.

ik ben van 1830 Machelen, op een 12 km van Brussel, laatste generatie van dialect sprekenden in onze familie, mijn 4 kinderen en de kinderen van mijn broers/zusters spreken alleen maar Algemeen Beschaafd Nederlands :-)
 
ik ben van 1830 Machelen, op een 12 km van Brussel, laatste generatie van dialect sprekenden in onze familie, mijn 4 kinderen en de kinderen van mijn broers/zusters spreken alleen maar Algemeen Beschaafd Nederlands :-)
"Sloppel" klinkt vooral Antwerps, maar is ook erg in gebruik in Vlaams-Brabant en Brussel idd, vandaar dat het mij bekend voorkwam ;)
Mijn familie is grotendeels van Antwerpse komaf.
Ook mijn 2 kinderen gebruiken die woorden niet, geen idee hoe het komt, masr de meeste dialecten verdwijnen stilaan. Maar ook deels omdat bij mij thuis de voertaal meestal Engels is, en als ik Vlaams spreek tegen de kinderen, klagen ze dat dat hen niet helpt om Engels te leren _O-

Machelen ... dan woon je ook niet bepaald ver van mijn werk zo te zien, ik werk op Brussels Airport ;)
 
Ohw ja, en deze morgen deed ik het wéér, tanken op 555,5km :')
Begint een gewoonte te worden :X is al de vijfde keer, en ik doe het er niet speciaal voor.

21,65Liter ging er wel in, dus ik denk iet dat ik het volgende tankstation* nog gehaald zou hebben :P
3,90L/100km (1:25,66)

* het volgende tankstation was 2,8km verder. Maar tussenin zijn ze nig ergens een fonkelnieuw tankstation aan het bouwen. Dat dát nog gebeurt in deze politiek incorrectheid wat fosiele brandstof betreft, oprichten van een nieuw tankstation ...
enfin, het wordt wel gebouwd waar ruim 10 a 12 jaar geleden ook al een oud tankstationnetje stond, wellicht heeft dat het verkrijgen van de nodige vergunning vergemakkelijkt ...
 
de 6/11 wordt verwend vermoed ik:

1.jpg


de rf shock was budgettair heel leuk maar te slap helaas. de demping is niet alles en met maximale veer voorspanning zakt ie nog belachelijk ver in. los van stukje veiligheid vrees ik voor mijn uitgaande as en eerdaags vernieuwde ketting set als ik die rf erop hou dus dan maar zo. word niet heel vrolijk van al deze kostenposten op het eind van de rit maar ding moet wel goed, veilig en degelijk zijn. dat wil zeggen: banden zijn binnen evenals ketting, tandwielen onderweg is het wachten nog even op. Schokbreker zit in de planning, dan even sparen weer en moet ik nog 310 mm remschijven hebben, seals voor de klauwen, koeler met leidingen en dan zijn we klaar voor de afstelling op de testbank. Tot die tijd zal die voornamelijk stil staan maar heb ik gelukkig de twee andere nog om mee te rijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan