Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Heeft Black Widow geen RVS full system voor de katana? Zou je ook kunnen overwegen voor niet al te duur.

Carburateur van een nieuwer type gekocht voor lieve Bertha. Voor dit type carburateur heb ik ruimschoots reserve onderdelen liggen. *O*
 
Bedankt voor je reactie! En past een 4 in 1 van gsx750f nieuw model 1998> misschien beter?

Dat weet ik niet.

Gsx750r 90/91 past maar volgens mij is die uitlaat van een slabby, eerder type. Op blok zou t moeten passen maar weet niet of je onder het blok met carterpan die ruimte hebt.
 
Goedemiddag allemaal,

Zal me even voorstellen. Ik ben Freek en kom uit Venlo.
Heb sinds een 4 weken het rijbewijs en een paar dagen daarna mijn eerste motor gekocht namelijk een suzuki GSX600F '97.
Heerlijk motor om mee te rijden.

Nu heb ik wel een vraag of jullie wat tips voor mij hebben wat voor een uitlaat erop past. Die er nu op zit is een beetje doorgeroest en dat heb ik nu voor zolang kunnen lassen. Is een uit laat van 4 naar 1.
Bedankt alvast :)
 
En de 1100 ook een alu beugeltje aan geprutst zodat die ook een slot heeft om de helm aan het wiel vast te maken cq motor op slot te zetten
20190717_192710.jpg
 
Beste mensen. Vandaag kwam een maatje van me langs met zijn gsx750f uit 2004. Had een probleem(uitvallen/inhouden op hoge snelheid). We hebben alles nagelopen (vacuumslang/tankontluchting/vacuum brandstof kraan) en alles werkt picobello. Wellicht is het probleem nu opgelost na wat kleine werkzaamheden. Maar nu het volgende, ik kwam iets tegen waarvan ik niet weet wat het is of wat het doet. Zie foto, iemand een idee? Tis het onderdeel met de 2 blauwe draadjes.
 

Bijlagen

  • 20190717_210012.jpg
    20190717_210012.jpg
    168,3 KB · Weergaven: 8
Gek ding, lijkt wel een bimetaal schakelaar. :?
Staat er niets aan de onderkant qua waarde?
 
Beste mensen. Vandaag kwam een maatje van me langs met zijn gsx750f uit 2004. Had een probleem(uitvallen/inhouden op hoge snelheid). We hebben alles nagelopen (vacuumslang/tankontluchting/vacuum brandstof kraan) en alles werkt picobello. Wellicht is het probleem nu opgelost na wat kleine werkzaamheden. Maar nu het volgende, ik kwam iets tegen waarvan ik niet weet wat het is of wat het doet. Zie foto, iemand een idee? Tis het onderdeel met de 2 blauwe draadjes.
Zit ook op mij GSX750F uit 2006, volgens mij een temp sensor. Als je de draden volgt zie bij al je carbs een draadje die is aangesloten op een soort gloeiplug.
Ik heb bij de mijne alles verwijderd, rij toch niet met extreme kou. Dingetje zorgt dus bij kou dat je vlotterkamer wordt verwarmd.
 
Zit ook op mij GSX750F uit 2006, volgens mij een temp sensor. Als je de draden volgt zie bij al je carbs een draadje die is aangesloten op een soort gloeiplug.
Ik heb bij de mijne alles verwijderd, rij toch niet met extreme kou. Dingetje zorgt dus bij kou dat je vlotterkamer wordt verwarmd.
Zag die gloeiplugjes zitten idd. Ken die fiets niet dus heb wat beter gekeken, en het lijkt er idd op dat het een voeler/bi-metaal ding is ivm carburatie verwarming. Overigens rijd de fiets op snelheid moeilijk en houd wat in(160kmpu) . Als je de snelheid laat zakken naar ik zeg 100kmpu rijd hij weer goed. Vacuumslangen zijn niet gescheurd en knellen niet af onder de tank. Heb het idee dat de vacuumgestuurde brandstofkraan niet helemaal goed werkt . Als je de brandstofkraan op pri zet kan je wel zonder problemen 160kmpu rijden. Tankontluchting is open. Zal er dus waarschijnlijk een brandstofkraan revisie setje tegenaan moeten gooien. Tank is eraf geweest en heb vacuüm gezogen aan het slangetje welke achterop de kraan zit. Er loopt dan wel brandstof maar naar mijn idee net ietsiepietsie minder dan wanneer deze op pri (normaal open niet vacuüm bediend) word gezet.
 
Laatst bewerkt:
Zag die gloeiplugjes zitten idd. Ken die fiets niet dus heb wat beter gekeken, en het lijkt er idd op dat het een voeler/bi-metaal ding is ivm carburatie verwarming. Overigens rijd de fiets op snelheid moeilijk en houd wat in(160kmpu) . Als je de snelheid laat zakken naar ik zeg 100kmpu rijd hij weer goed. Vacuumslangen zijn niet gescheurd en knellen niet af onder de tank. Heb het idee dat de vacuumgestuurde brandstofkraan niet helemaal goed werkt . Als je de brandstofkraan op pri zet kan je wel zonder problemen 160kmpu rijden. Tankontluchting is open. Zal er dus waarschijnlijk een brandstofkraan revisie setje tegenaan moeten gooien. Tank is eraf geweest en heb vacuüm gezogen aan het slangetje welke achterop de kraan zit. Er loopt dan wel brandstof maar naar mijn idee net ietsiepietsie minder dan wanneer deze op pri (normaal open niet vacuüm bediend) word gezet.
Kraan al uit de tank gehad? Mogelijk de tankfilter dicht.
 
Kraan al uit de tank gehad? Mogelijk de tankfilter dicht.
Nog niet, maar dan gaat er na die 15 jaar zeker een revisie set in als dat los leverbaar is. Zie wel complete kranen te koop voor ik dacht 70 of 80 euro..
 
Zit ook op mij GSX750F uit 2006, volgens mij een temp sensor. Als je de draden volgt zie bij al je carbs een draadje die is aangesloten op een soort gloeiplug.
Ik heb bij de mijne alles verwijderd, rij toch niet met extreme kou. Dingetje zorgt dus bij kou dat je vlotterkamer wordt verwarmd.
Ik had die niet op mijn 1999, die had ik toch ook aardig gestript en deze niet gezien.
Maar dan is het een bimetalen temperatuurschakelaar die bijvoorbeeld vanaf vijf graden het circuit sluit. :Y

De voorverwarmer had je zonder schakelaar ook kunnen gebruiken in een topkoffer om de hamburgers van de afhaal warm te houden. :+ :+

Hoe ziet die verwarmer er trouwens uit? Is het een lint? Gloeiplug?
Plaatje misschien? Hoe zit die aan/tegen de carburateur? :)
 
Ik had die niet op mijn 1999, die had ik toch ook aardig gestript en deze niet gezien.
Maar dan is het een bimetalen temperatuurschakelaar die bijvoorbeeld vanaf vijf graden het circuit sluit. :Y

De voorverwarmer had je zonder schakelaar ook kunnen gebruiken in een topkoffer om de hamburgers van de afhaal warm te houden. :+ :+

Hoe ziet die verwarmer er trouwens uit? Is het een lint? Gloeiplug?
Plaatje misschien? Hoe zit die aan/tegen de carburateur? :)
Is een heel klein plugje die in de carbs geschroefd zitten. Totaal 4 stuks.
 
Kijkgaatje voor de toekomstige olie temp meter. Stelt niks voor maar vind m zo cool 😎

20190719_203023.jpg


Resteert 1 klein olielekje (helaas) bij boutje klepdeksel maar wordt nog gefixt uiteraard.

20190719_200344.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan