Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
20190719_230211.jpg
 
Ander achtervelgje (1100r '91, 5,5J 180 band) voor mn 1100f omdat de rf velg (zelfde specificaties) niet pas te krijgen was. Rf velg bredere naaf dus indien uitgelijnd slechts een krappe milimeter tussen tandwieldrager en brug. Tevens erg bewerkelijk om zo te krijgen.Deze 1100r is zo goed als plug en play, wel remstang aanpassen omdat ik een 600/750f klauw wil aan de bovenkant.

20190721_202215.jpg

20190721_202221.jpg


Neem voor wel de rf velg met rechte spaak (dus 2 verschillende velgen) omdat die al onder constructie was en voorzien van nieuwe lagers. Was met mijn perfectie van voorgaande jaren een no-go, zie er nu de humor wel van in.

Ook twee extra klauwen gekocht á 40 euro voor de zuigers en blokken. Had in mijn set aangetaste zuigers die wel konden maar vond ze niet enorm fraai. Zuigers 25 euro stuk maal 8 dus..deze zuigers als nieuw. Blokken in deze van vandaag ook zeer goed nog dus enkel voor die onderdelen al een goede koop geweest!
 
Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen terug een GSX 600 F (1993) gekocht om op te knappen. Maar deze zal nog wel op 35/25kw gezet moeten worden. Weet iemand waar ik dit voor een schappelijke prijs kan doen? en hoeveel zou met dat ongeveer moeten kosten?
Is dat dan op keteken of op uit draai?
 
Eindelijk het voorwiel van mn 1100f naar wens: uitgelijnd en bus met kraag in de 1100r snelheidsmeter aandrijving zodat ie past op de originele as. Klauwen komen goed uit met de schijven netjes in het midden en originele leidingen lijken ook nog te passen als ik de verdeler iets aanpas. 👍

Resteert, klauwtjes spuiten, nieuwe seals erin, busjes spuiten en velg weer ff netjes maken, bandje erop en klaar :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen terug een GSX 600 F (1993) gekocht om op te knappen. Maar deze zal nog wel op 35/25kw gezet moeten worden. Weet iemand waar ik dit voor een schappelijke prijs kan doen? en hoeveel zou met dat ongeveer moeten kosten?
Is dat dan op keteken of op uit draai?

Dag meneer,

Welkom op het forum. Natuurlijk is dat mogelijk! Ik ga exact hetzelfde kunstje doen voor Bertha de Challenge gsx600f. Momenteel ben ik nog bezig met 89-97 carbs reviseren om op m'n '88 motor te zetten. Dus kan je er later echt meer over vertellen.

Begrenzen kan op 2 mogelijkheden; TÜF of testbank. De eerste moet ik nog onderzoeken of ze beschikbaar zijn voor de gsx-f. De 2e optie daarintegen heb ik meerdere malen gedaan. Hierbij krijg je een vermogensuitdraai als bewijs van begrenzen.

Beide methoden zijn NIET op kenteken. Daarvoor moet je 400 ish euro doneren aan de RDW voor een herkeuring. Echter accepteren veel verzekeraars de vermogensuitdraai of TÜF-papieren en gedoogd de politie het. (Als je je niet als een mongool gedraagt, dat spreekt voor zich).

De kosten van het begrenzen; in beide gevallen zal je tussen de 150 en 200 euro kwijt zijn. Veel verschil maakt het dus niet. ;)
 
Dag meneer,

Welkom op het forum. Natuurlijk is dat mogelijk! Ik ga exact hetzelfde kunstje doen voor Bertha de Challenge gsx600f. Momenteel ben ik nog bezig met 89-97 carbs reviseren om op m'n '88 motor te zetten. Dus kan je er later echt meer over vertellen.

Begrenzen kan op 2 mogelijkheden; TÜF of testbank. De eerste moet ik nog onderzoeken of ze beschikbaar zijn voor de gsx-f. De 2e optie daarintegen heb ik meerdere malen gedaan. Hierbij krijg je een vermogensuitdraai als bewijs van begrenzen.

Beide methoden zijn NIET op kenteken. Daarvoor moet je 400 ish euro doneren aan de RDW voor een herkeuring. Echter accepteren veel verzekeraars de vermogensuitdraai of TÜF-papieren en gedoogd de politie het. (Als je je niet als een mongool gedraagt, dat spreekt voor zich).

De kosten van het begrenzen; in beide gevallen zal je tussen de 150 en 200 euro kwijt zijn. Veel verschil maakt het dus niet. ;)

Bedankt voor je antwoord. Kosten vallen me wel mee helemaal omdat ik de motor voor 250 heb gekocht. Dalijk maar weer druk aan de slag gaan... is nog genoeg te doen om de motor weer straat waardig te krijgen :)
 
Interresant, ik zal het zeker in alle rust een keer doorlezen. Het grootste probleem met die van mij is dat het rubber tussen de luchtbox en de carbs op 1 niet goed afsluit (de clamp is nogal verbogen door de vorige eigenaar zo te zien dus even een nieuwe bestellen) en dat de carbs heel veel benzine lekken de luchtbox in.

Dus ik vannochtend maar eens even gekeken naar de carbs maar krijg het vlotterbakje niet los zonder de schroefkoppen helemaal kapot te draaien. Alles er maar weer even opgezet en ga er mee verder zodra het hele warme weer over is want dit is niet vol te houden.
 
Omdat opgeknapte remklauwen (nieuwe rubbers en blokken) aan de voorkant bij de 750 zon enorme verbetering brachten... achterremklauw gedemonteerd :)

Zat minder prut achter de zuigers en minder corrosie bij de stofringen maar ach. Alles goed schoon gemaakt, behuizing ligt te weken nog. Morgen nieuwe rubbers binnen, blokken zijn nog prima en dan weer in elkaar.

Remklauwen voorkant 1100 voor straks met 17 inch velg gespoten, ook morgen rubbers voor binnen dan kunnen die ook weer in elkaar ;)
 
Passen, meten, proberen... bus tandwieldrager 2 mm inkorten ,tandwieldrager 2 mm afdraaien en reactiestang rem inkorten

20190728_000126.jpg
20190728_001708.jpg
 
Nu had ik ook nog een RF velg 🤔

Begrepen dat een 1100r velg plug en play is, dat klopt mits je 5 mm uit lijn met voorwiel acceptabel vindt. Ook kom ik 2 mm te kort maar enfin dat viel op te lossen.

Zojuist de RF velg erbij, maat binnenin gelijk, top!

Gepast en met iets andere bussen aan de kant van de rem komt deze ook netjes uit. De remstang vereist wel meer aanpassing met deze velg maar ach, twee dezelfde wielen is ook wat waard. Ik neig nu dus weer naar de RF velg achter 🤣
 
Dooie boel hiero, niemand die wat prutst aan zn fje??

Hier de benzine meter sensor van mn 750 vervangen. Had er nog 1 van een 600, wel iets ander ding maar neem aan dat ie werkt... als ding goed is.

Werd wat flauw van de huidige; leeg aangeven bij vol, uit eindelijk met half vol omhoog komen en dan weer afzakken naar leeg. Hoop nu een wat logischere variant te hebben erin ;)
 
Dooie boel hiero, niemand die wat prutst aan zn fje??

Hier de benzine meter sensor van mn 750 vervangen. Had er nog 1 van een 600, wel iets ander ding maar neem aan dat ie werkt... als ding goed is.

Werd wat flauw van de huidige; leeg aangeven bij vol, uit eindelijk met half vol omhoog komen en dan weer afzakken naar leeg. Hoop nu een wat logischere variant te hebben erin ;)
Herken dit wel ook mijn tank 750 half vol en de meter staat op rood. Voelt niet lekker, dan toch maar weer tanken en dan gaat er met moeite 9 liter in.
 
die meters wijken wel vaker af heb ik begrepen.

hier net een plens benzine erin en ding liep niet op, wellicht te weinig spanning (accu is niet al te best meer) want met stationair gas geven kwam die omhoog en geeft nu braaf bijna vol aan. zal het een tijdje moeten aankijken maar tot op heden tevreden. de originele heeft nog nooit zoveel aangegeven hehe
 
Terug
Bovenaan Onderaan