Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Vandaag toch maar even de tijd genomen om de carbs goed schoon te maken. En dat was ook dringend nodig aan het aantal smeer te zien.

Alles weer in elkaar gezet en ik merkte meteen dat de motor een heel stuk soepeler loopt. Tot na een paar minutjes toen die toch weer begon te schommelen in de toeren. Toch binnenkort nog maar even wat meer tijd erin steken. Ik merkte ook meteen op de binnenkant van de tank erg smerig was en zal die dus ook binnenkort goed schoonmaken. Waarschijnlijk loopt die dan ook al een stuk beter als er schone benzine door het hele gebeuren gaat.
 
Na lang dubben de simpelste weg gekozen, laat m zo aan mekaar lassen
received_219630438927432.jpeg
 
Dooie boel hiero, niemand die wat prutst aan zn fje??

Hier de benzine meter sensor van mn 750 vervangen. Had er nog 1 van een 600, wel iets ander ding maar neem aan dat ie werkt... als ding goed is.

Werd wat flauw van de huidige; leeg aangeven bij vol, uit eindelijk met half vol omhoog komen en dan weer afzakken naar leeg. Hoop nu een wat logischere variant te hebben erin ;)
Vakantie kerel. Maar.... zondag de red rocket weer terug. Had op vakantie een motor gehuurd. Honda nc 750. Ok voor een dagje maar ben blij als ik weer op mijn eigen machine zit.
 
Oh... en ik heb olie bij de onsteking staan..... krukaskeering neem ik aan. Iemand enig idee of dit kwaad kan. Zo te zien was het al ff zo.
 
Dag meneer,

Welkom op het forum. Natuurlijk is dat mogelijk! Ik ga exact hetzelfde kunstje doen voor Bertha de Challenge gsx600f. Momenteel ben ik nog bezig met 89-97 carbs reviseren om op m'n '88 motor te zetten. Dus kan je er later echt meer over vertellen.

Begrenzen kan op 2 mogelijkheden; TÜF of testbank. De eerste moet ik nog onderzoeken of ze beschikbaar zijn voor de gsx-f. De 2e optie daarintegen heb ik meerdere malen gedaan. Hierbij krijg je een vermogensuitdraai als bewijs van begrenzen.

Beide methoden zijn NIET op kenteken. Daarvoor moet je 400 ish euro doneren aan de RDW voor een herkeuring. Echter accepteren veel verzekeraars de vermogensuitdraai of TÜF-papieren en gedoogd de politie het. (Als je je niet als een mongool gedraagt, dat spreekt voor zich).

De kosten van het begrenzen; in beide gevallen zal je tussen de 150 en 200 euro kwijt zijn. Veel verschil maakt het dus niet. ;)

Ik heb mijn gsx600f teruggezet naar 25 kW. Ik heb wel geprobeerd aan een 35 kW kitje te komen. Er is 1 handel die ze zegt te verkopen op de site, maar toen ik de order plaatste kreeg ik een reactie dat ze hem alsnog niet verkochten, met de opmerking dat ze nergens te verkrijgen zijn 😑.
Verder heb ik terugzetten zelf gedaan, en ga ik hem komende week op de rollerbank zetten voor een uitdraai. Het 25 kW kitje heb ik van een kennis gekregen, dus heeft mij niks gekost. Een vermogensuitdraai kost 50 euro hier in de buurt.
 
Topsnelheid hier is gruwelijk hard 😳

20190807_192503.jpg


210/220 op de teller en heel kalm in toeren blijft maar doortrekken, vond t voor nu ff hard zat haha
 
Het "plug en play" van bv 1100r velgen is wel als je accepteert dat je achterwiel 5 mm uit lijn/naar rechts staat. Vind ik best veel dus tandwielhouder 2 mm af laten draaien evenals de bus daarvan tot de achterbrug/nieuwe van rvs. Aan de remschijf kant 1 ring van 7 mm ertussen en zit de boel er erg strak in slechts 2 mm uit lijn en 3 mm tussen band en ketting.
20190807_205704.jpg


20190807_213818.jpg


Remstang klaar om gelast te worden

20190807_213801.jpg
20190807_213958.jpg
 
Spuit de losse deeltjes vooraf dat de meeste verf er al op zit voor montage. Beschadigingen bijwerken is zo gedaan en dan is ook echt alles matzwart inc de lastige hoekjes enzo ;)

20190810_223450.jpg


Velgbed bijna kaal gehad vanwege afbladderende originele verf. Lekker rat-achtig maar ben ik te pietje precies voor. Spuiten is makkelijk met de oude band erop, pasvlakken remschijf netjes afgeplakt. Velg en tandwieldrager moeten nog nieuwe lagers in tzt

20190810_223504.jpg
 
Ivan waar haal je de tijd en het budget vandaan kerel. Mooi werk dat wel 💪

Tijd valt wel mee hoor, ben er graag mee bezig maar zeker niet dagelijks ofzo. Budget is tot op heden niet relevant. Wielen eens gekocht voor de schijven, compleet 7 tientjes, busjes draaien e.d. is knakenwerk. Spuit met busjes en omdat de motip er in grote hoeveelheden doorging overgestapt op de action. De lagers en banden moeten straks wel ff wachten maar wil de rest alvast klaar hebben. Voorvelg is klaar met nieuwe lagers. Pasbus rechts een langere met originele ring voor het lager. Links een bus (in telleraandrijving) met kraag om de rf900/gsx1100r etc telleraandrijving op de dunne originele as te krijgen. Klauwen voor ook klaar als nieuw met busjes 9 mm dat ze meer naar binnen komen. Achterwiel uitgelijnd en wat verf op aan het doen resteert: remstang laten lassen en spuiten, remklauw achter op de kop tikken en als nieuw maken. Ander remschijfje achter met voldoende dikte en dat wat lagers achter en de bandjes. 👍
 
in losse onderdelen valt de lelijkheid best mee ;)

Ik sta geregeld versteld van oprechte complimenten. Rij in de buurt met de 750 en veel aanspraak van mensen die m serieus echt mooi vinden 🙄

De 1100 valt minder op, zeker na recent de hoorns afgezaagd te hebben "hellboy-stijl", vond ze wat te opzichtig ;)

20190809_092322.jpg


Wil der nu een gele ledbar voorop net boven de koplamp

Screenshot_20190811-003518_AliExpress.jpg

Kan die motor minder extreem maken omdat ik de kuipen wil houden vanwege het comfort, gebruik m als tourmotor met langere stukken snelweg enzo.
 
Weet iemand de dikte van de achteras van een nieuw type gsx600/750f? 20 mm??

Edit... 17 mm zie ik :)
 
Laatst bewerkt:
Lichte twijfel of mn rf achtervelg wel goed kwam mbt afstand ketting en band dus ff proberen maar ziet goed uit. Zo snel te meten 5.6 mm speling met originele tandwieldrager en 170 band. Eerst maar eens nieuwe lagers erin, tzt nieuwe bandjes en dan zien of ik de originele tandwieldrager hou of de afgedraaide variant met vermindere afstand tussen band en ketting :)
20190821_182844.jpg

20190821_190626.jpg
 
Verzamel her en der eerst alles compleet en dan van de winter ergens een keer omwisselen. Voorkant compleet op band na, achter mist nog een goede klauw om te reviseren, dikkere schijf, band en lagers.
20190821_210740.jpg


En ding voorlopig nog ff op originele wieltjes :)

20190821_205131.jpg
 
Dusss.. ik vandaag aan het rijden, mooi rondje over de veluwe. Laat ik de motor uitvallen door te snel koppeling op laten komen, kan ik hem daarna niet meer starten. Motor langs de kant van de weg, hoor alleen het startrelais ratelen. Startrelais overbrugt met een schroevendraaier, gelukkig tikt de startsolenoid dan wel. Vervolgens wel startend gekregen door de motor aan te lopen, ben net thuis. Dan wordt vanavond de vraag: spanningsregelaar, dynamo of slecht contactje ergens....
 
De oude accu kon meteen de accubak in want daar zat geen sjoege meer in. Nieuwe accu er op en meten maar:

De laadspanning van de accu is bij 2000 toeren 14,5 volt en bij 5000 toeren en hoger, 14,8 volt. Volgens de haynes manual zou die spanning boven de 13,5 moeten liggen. Dan zou 14,8 volt moeten kunnen.

Heeft iemand anders eerder laadproblemen gehad met een gsx600f oud model?
 
Vandaag ouwe 180 bt016 pro op mn velg gehad maar die valt met 185 mm te breed uit, heb dan de ketting tegen de band dus blijft bij 170 zoals ik al verwachte :)
 
Thanks!!! Ik ga het morgen even doormeten met nieuwe accu en verlichting aan!
Wil ik stukje gaan rijden accu leeg. Twee weken geleden een USB lader geplaatst meteen op de accu. Had niet verwacht dat hij zo snel leeg zou zijn en dat de USB lader nog zoveel stroom zou pakken. Gestart op de autoaccu maar slaat weer uit, mogelijk te weinig stroom voor het elektrische circuit. Bij laatste poging viel de motet steeds uit, zelfs toerenteller en km teller deden het niet meer. Bij 3000 toeren heb ik ongeveer 13,8v laadstroom. Is dat voldoende? Nu maar aan de acculader gehangen en morgen dan maar een ritje. 🤔🤔
 
Wil ik stukje gaan rijden accu leeg. Twee weken geleden een USB lader geplaatst meteen op de accu. Had niet verwacht dat hij zo snel leeg zou zijn en dat de USB lader nog zoveel stroom zou pakken. Gestart op de autoaccu maar slaat weer uit, mogelijk te weinig stroom voor het elektrische circuit. Bij laatste poging viel de motet steeds uit, zelfs toerenteller en km teller deden het niet meer. Bij 3000 toeren heb ik ongeveer 13,8v laadstroom. Is dat voldoende? Nu maar aan de acculader gehangen en morgen dan maar een ritje. 🤔🤔
De stroom die getrokken wordt door de usb lader kan je even meten met de multimeter, een kleine stroom (meer dan 0,05 A zegmaar) is genoeg om over een periode de accu diep te ontladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan