Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Vast wel ;)

Voordelig; veel motor voor weinig. Beetje saai misschien en niet overdreven sportief. Gok dat je er geen buil aan kan vallen als die netjes is dwz onderhouden en niet overdreven veel roest.
 
Bedankt voor de tips, is het ook een goede beginnersfiets?
Ben er ook op begonnen en leef nog. Hij is een beetje log en dat nodigd minder uit tot de grens op zoeken. Daarnaast is hij vergevingsgezind. Dit zal ook wel komen door de carberateurs ipv injectie. Boven de 7000rpm is er echter niet veel wat je voor blijft. Rijd je wel al snel 100 km te hard. 🤗
Technisch gezien oerdegelijk. Wil je na een jaar wat vlotter dan kun je de vering upgraden, sportsloffen erop, en een dynokit erin zetten dan heb je toch een behoorlijk sportieve fiets met een dikke 150 pk en een dijk van een koppel voor 1500euries.
 
Ben er ook op begonnen en leef nog. Hij is een beetje log en dat nodigd minder uit tot de grens op zoeken. Daarnaast is hij vergevingsgezind. Dit zal ook wel komen door de carberateurs ipv injectie. Boven de 7000rpm is er echter niet veel wat je voor blijft. Rijd je wel al snel 100 km te hard. 🤗
Technisch gezien oerdegelijk. Wil je na een jaar wat vlotter dan kun je de vering upgraden, sportsloffen erop, en een dynokit erin zetten dan heb je toch een behoorlijk sportieve fiets met een dikke 150 pk en een dijk van een koppel voor 1500euries.

Ik denk dat dit nog over de gsx750f van 2001 gaat en die komt niet aan de 150pk ;)
 
Ik denk dat dit nog over de gsx750f van 2001 gaat en die komt niet aan de 150pk ;)
Oeh das idd een dingetje. 115 paarden word dat dan. Das ook niks gewoon op zoek naar een 1100. Prijsverschil is 0😈😎
En aan zijn profielfoto te zien is het een verstandige gast.
 
115 pk volgens de boekjes misschien aan de krukas?

Een 1100 scoort al goed met 125 op het achterwiel met een standaardblok :)
 
Hallo hier ... ik ben wegens wat omstandigheden niet meer zo actief op MF, maar volg nog wel.

Eerst en vooral,
WELKOM aan de nieuwelingen in dit topic! *O**O*

Op de vraag naar goede raad en tips kom ik later nog terug.


Ik heb zelf weer wat zot gedaan.
Maar alvorens daar over uit te wijden, ga ik het over mijn laatste onderhoud hebben, nu iets meer dan 2.000km terug (60.000km onderhoud).
Olie, oliefilter, benzinefilter, bougies*, en voorband vervangen.
Kleppen gesteld.
Remmen onderhoud (pistons en zwevers gesmeerd, lopen niet meer aan nu).
Autonome "dachcamera" met voor- en achterlens gemonteerd. Niet ontevreden van, maar ook niet echt heel tevreden. Maar ach, het is best leuk, en kan indien nodig, wel als bewijsmateriaal dienen.
Ketting en tandwielen had ik ook klaar liggen, maar was verbazingwekkend toch nog niet nodig. Zal wellicht op 65.000km gebeuren.
Geplande ombouw naar dubbele symetrische koplamp is ook nog niet gebeurt, kom ik verder nog op terug.
Ik wilde ook mijn GIVI wingrack van drie GSXF'en geleden plaatsen, maar er zit dus WÉL verschil in de facelift na 2003, dus de passtukken passen niet, daar zijn aanpassingen voor nodig die ik niet zelf kan. Moet eens een metaalbewerker in de buurt opzoeken om te zien wat mogelijk is, en wat het dan zou kosten ...

* de bougies heb ik dit keer vervangen door iridiums, (origineel is NGK CR9EK, nu NGK CR9EIX), om ze 40.000km te kunnen laten zitten (ipv de bij mij gebruikelijke 20.000km). Maar ik heb de indruk dat de ontsteking iets te vroeg gebeurt, namelijk als de pistons nog niet op hun ideale punt zitten (dus nog niet ver genoeg boven hun BDP heen). Mijn motor draait iig minder zuiver, en verbruikt meer, ik haal nu nog maar met moeite 550km per tank, waar dat tegenwoordig tussen 570 en 585 km lag. (1 keer gepiekt op 600km!)
Iemand die kennis heeft van bougies en ontsteking, en mijn gedacht van de te vroege ontsteking kan bevestigen of weerleggen? Indien ik juist ben, is het vergroten van de elektrode afstand (met maar 0,05mm om te beginnen) een oplossing zodat ze net iets later ontsteken?
Maar goed, 550km is nog veel in principe ... (kl*te verbruiks obsessie ook ... :( )
Ik heb er al wel aan zitten denken om even mijn oude bougies er terug in te steken om zo te testen of de motor dan wel weer fijner draait en minder verbruikt.

De koplamp dus ... buiten nog een hoop andere prulletjes van AliExpres, heb ik dus nog steeds die bi-projectors liggen, en de duo-color LED's om daarin te gebruiken, en een goed idee om die dit keer stevig te monteren. Het is er echter nog steeds niet van gekomen, ondanks ik wel mijn extra koplamp al uit elkaar heb liggen, en er zelfs de reflectors helemaal uitgehaald heb, zodat ik er mij eens mee bezig zou kunnen houden. Echter ... heb ik mij, na mijn te veel bestelgedoe op AliExpress, nu ook weer niet kunnen inhouden, en een volledige, doch relatief zwaar beschadigde volledige koplamp uit Engeland te bestellen
Volgende is dus onderweg naar België:
Screenshot_20190905-181224_Samsung Internet.jpg

Nou, waarom? Zou je je kunnen afragen? Het viel mij op dat dit geen Britse koplamp is, want in Engeland gebruiken ze hetzelfde systeem als bij ons, namelijk een H7 als dimlicht (maar dan in RHD), en een H1 als grootlicht. Deze heeft 2 H4 lampen, wat dus maakt dat het een koplamp van een USA versie is.
(Daar heet de GSX F van model 1998-2006 "KATANA" ipv GSX F zoals bij ons, wat er wel eens voor zorgt dat ze hier over een "GSX F KATANA" spreken ...)
Screenshot_20190905-181342_Samsung Internet.jpg

Maar zoals ik al zei, zwaar beschadigd, 2 montagepunten zijn afgebroken (typische beschadiging bij deze koplampen, en waar ze bij deze op amateuristisch wijze fijne lange bouten ingeschroefd hebben), en zware krassen op het front bij de rechter koplamp. Ik moet gelukkig natuurlijk alleen maar de spiegels hebben, die zou ik dan gewoon in mijn huidige koplamp steken, en dan steek ik er gewoon 2 H4 lampen in, en heb ik eindelijk die dubbele en symetrische koplamp waarvan ik droom! Zonder te veel gepruts met projectors en dergelijke ...

Máár! Wat als ze in Engeland toch bij bepaalde jaren de H4 versie gebruikte, dan zit ik met een verkeerde lichtbundel ... en daar dacht ik pas aan ná de bestelling.
Ach ... geen probleem, dan denk ik eraan om zulke LED miniprojectors te bestellen (yep, alweer wat bij Ome Ali bestellen :+ ). Voor het dimlicht dient die miniprojector, voor het grootlicht maken ze echter gebruik van de originele reflector, dus in dat geval maakt het niet uit of het RHD of LHD reflectors zijn.
Alleen ... die LED's die ik heb liggen voor mijn projectors, kan je tijdens het rijden omswitchen van wit naar geel, bij de miniprojectors heb ik nog geen "duo-color-versie" gevonden, en koop je ze dus ofwel in het wit of in het geel. Maar ik heb namelijk een voorliefde voor gele koplampen (liefhebber Franse old timers), maar om er dagelijks mee te rijden weet ik niet, en dat omswitchbare leek me zo "cool" en dus een ideale oplossing (lees: verleidelijk gadget). ..... pffff ..... keuzestress :+
Maar, als die miniprojectortjes effectief het lichtbeeld geven als in dat filmpje, wat ik wel enigszins geloof (mijn huidige peojectors geven ook het fenomenale lichtbeeld als verwacht), zit het sowieso goed, ongeacht of ik nu wit of geel neem!

Verder heb ik dus nog wat "gepruld" aan de motor. Links onderaan mijn dachboard een dubbele USB QC 3.0 charger met batterijspanningsweergave (wat weer onnodig is, maar toch leuk) gemonteerd, blauwe reflecterende wielstripping , en op de linker spiegel een antidode hoek spiegeltje geplakt. Dat laatste kan je stom vinden, maar ik vind het gewoon geweldig! Al kijk ik nog steeds ook eens over mijn schouder hoor :Y

Ohw ja ... en wat ik bedoelde met "zot gedaan", ik doelde dus vooral op mijn koopdrang bij AliExpress :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
115 pk volgens de boekjes misschien aan de krukas?

Een 1100 scoort al goed met 125 op het achterwiel met een standaardblok :)
Volgens de boekjes 100
Mr ik heb de dynojet kit erbij vermeld. Stage 3 levert die extra 15 erbij. Denk niet dat ie dan nog heel lekker rijd. 🤣
 
Ik lees dit vandaag in het AD, weet een van jullie hoe de soes uit 2006 hierop zal reageren?Bekijk bijlage 1425335
2799oo181632753468.jpg

... gevalletje politieke commerce en weer zoiets van "wij zijn de groenste, en wij gaan de wereld redden" ...

Máár! Ik rijd al bijna 2 jaar op E10. In vermogen voel ik geen verschil, en geloof het of niet, mijn motor rijdt er zelfs zuiniger op dan op de Euro 98. Mogelijk is het wel goed om de carbu's eens te reviseren en reinigen vóór de omschakeling, zodat alle belangrijke rubbertjes nieuw zijn. Want de jongste GSX 600/750 F is intussen ook al weer bijna 14 jaar oud. Dus die rubbertjes zijn sowieso al vrij uitgehard.

Bij mijn huidige zijn de carbu's dus ultrasoon gereinigd, gesyncroniseerd en gereviseerd (met nog steeds mijn dank aan @Ivan om mij te pushen daarnaartoe :t ), maar dat was al nodig vóórdat ik ermee begon te rijden en er ooit 1 druppel E10 in ging, want bij de vorige eigenaar had die 5 jaar stilgestaan, dus gestald met de "oude" Euro 95 (of zelfs Euro 98 misschien), en bij de reanimatie op Euro 95 E10 overgegaan. Met allemaal nieuwe rubbertjes in je carbu's (alles wat je daarvoor nodig hebt zit in de revisiesetjes), kan die er weer tegen voor meerdere jaren, ook met E10.

Bij mij zijn de brandstofslangetjes ook lichtjes verduurd/gebarsten (lange stilstand bij de vorige eigenaar dus). Zou geen slecht idee zijn die ook eens te vervangen, maar nu, na 15 maanden en ongeveer 44.000km verder op E10 te rijden, zien de er nog steeds hetzelfde uit en lekken nog steeds niet.
(Op 100.000 km 99.999 km zou ik, als ik blijf doorgaan met deze, die slangetjes best wel eens vervangen, maar in stilte hoop ik dan een GSX 750 F nr.7 aan te schaffen :P )

Dus ... E10 zou slecht zijn??? Bangmakerij! Een nonkel van mij heeft zelfs al met een Citroën 2CV6 op E10 gereden, naar het zuiden van Frankrijk en terug.

Wel is lange stilstand niet aan te raden, en al zeker niet in vochtige ruimtes. Dus geen probleem voor doorrijders. Mijn motor staat zelden stil voor meer dan 3 dagen. November dit jaar ga ik wel voor 3 weken weg, en dan zal mijn motor wél 3 weken stilstaan. Dan ga ik twee tankbeurten vóórheen wel Euro98 tanken, en misschien, als ik het niet te ver van huis vind, in NL de laatste tankbeurt vóór vakantie 102 tanken of nog iets anders wat beter is dan de Euro 98 (want in die laatste zit, óók in NL, reeds 3 tot 6% ethanol, in de E10 verhogen ze dat naar 7 tot 13%).

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Edit: ik vraag me nu vooral af wat er met de benzineprijs in NL gaat gebeuren ...
Overal in dit heelal en daarbuiten waar de E10 ingevoerd werd, kwam de E10 prijs (iets) lager te liggen dan de oude Euro 95. In België natuurlijk niet, daar kwam de prijs juist HOGER te liggen! Met wel ongeveer 10%! Ik denk dan ook dat de "10" in de benaming eerder op de procentuele prijsstijging slaat dan op de procentuele ethanol verhouding B|
... en dáárdoor tank ik nu in B aan de astronomische prijs van 1,289 á 1,345 €/L :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren mijn USA koplamp unit ontvangen.
Ik natuurlijk direct aan de slag, kopkamp open maken, want ik moet enkel die reflektors hebben.

Nou ... kleine tegenvaller ...
Buiten de afgebroken fixatiepennen op de behuizing, en de diepe krassen op het front, is ook een van de stelpunten van de reflektors gebroken -O-
20190911_163105.jpg

Er zijn 3 stukjes afgebroken, waarvan ik er 2 nog in de koplampunit vond. Gelukkig de 2 belangrijkste. Daarmee kan dat bevestigingspunt weer mooi gesloten worden waardoor dat witte element er weer in past (daar komt de stelschroef door).

Nu is mijn vraag, met welk type lijm plak ik dat best?
Het is een soort harde en broze kunststof, heeft wat weg van bakeliet in den ouwen tijd.

Ik zou ook nog een soort "ring" construeren die er buitenlangs rond past en er dus aan vast lijmen, om zo alles nog steviger bij elkaar te houden. Een beetje als het principe van een ring rond een houten vat. Moet ik alleen nog effe uutvogelen hoe, en met wat ik dat ga doen ...
 
Nu is mijn vraag, met welk type lijm plak ik dat best?
Het is een soort harde en broze kunststof, heeft wat weg van bakeliet in den ouwen tijd.

Ik zou ook nog een soort "ring" construeren die er buitenlangs rond past en er dus aan vast lijmen, om zo alles nog steviger bij elkaar te houden. Een beetje als het principe van een ring rond een houten vat. Moet ik alleen nog effe uutvogelen hoe, en met wat ik dat ga doen ...
Toevallig kwam ik hier even aanrollen, maar met alleen een lijmverbinding ga je er niet komen. Een ring of dergelijke versteviging zou in dit geval wel een oplossing kunnen bieden. Lijm is namelijk puur bedoelt tegen afschuiving en niet tegen trekbelasting of zoals ze dat noemen 'pel' (vergelijkbare kracht als bij het pellen van de schil van een mandarijn). Als je dus aan weerszijden van het ophangpunt iets extra erop lijmt als versteviging, zit je zeker goed.
 
Wil ik stukje gaan rijden accu leeg. Twee weken geleden een USB lader geplaatst meteen op de accu. Had niet verwacht dat hij zo snel leeg zou zijn en dat de USB lader nog zoveel stroom zou pakken. Gestart op de autoaccu maar slaat weer uit, mogelijk te weinig stroom voor het elektrische circuit. Bij laatste poging viel de motet steeds uit, zelfs toerenteller en km teller deden het niet meer. Bij 3000 toeren heb ik ongeveer 13,8v laadstroom. Is dat voldoende? Nu maar aan de acculader gehangen en morgen dan maar een ritje. 🤔🤔
Verder heb ik ook last van het verhaal dat het lijkt alsof de dynamo spanning levert aan de accu, maar de koplamp het niet doet op het moment dat de accu leeg is, dus ik zou je hier niet mee kunnen helpen.

13,8 lijkt mij wel enigszins laag op 3000 toeren, maar is ook afhankelijk van de staat van de accu, als hij diep ontladen is, kan het best zijn dat hij bij 13,8 volt hard aan het laden is.

Daarom ook testen bij een volle accu, dan zijn namelijk herhaaldelijke metingen te doen die te vergelijken zijn.
14,8v is ideaal voor AGM accu's. Als het niet hoger wordt niks aan de hand. Ik heb zelf bij Bertha 15,2v gehad. Dat is iets minder. Dit heb ik opgelost door de sensor draad voor de alternator direct (via een contactslot gestuurde relais) aan te sluiten op de accu. Nu is mijn laadspanning een consistente 14,2v. Agh kan ik prima mee leven.
Ik heb altijd geleerd, een laadstroom zou idealiter 14,4V moeten zijn.
Tot voor enkele weken terug had ik een USB lader onder mijn zadel geplaatst, ook rechtstreeks op de batterij, maar met een zekering EN een schakelaartje ertussen. Ben wel een keertje dat schakelaartje vergeten uit te zetten, en na drie dagen startte de motor nog probleemloos. Maar 3 dagen is toch een stuk minder dan 2 weken ...
Als ik dat schakelaartje na het rijden aan zette, maar na het contact uitzetten (en dus alles uit, incl de lichten) gaf die 12,8 tot 13,0V aan. Na een tijdje, tot zelfs 3 dagen stilstand, steeds op ongeveer 12,1 tot 12,4. Hoeveel die gaf bij het rijden heb ik nooit geweten, en ook nooit aan gedacht om tijdens stilstand eens gas te geven om het te bekijken.

Maar sinds enkele weken heb ik een nieuwe dubbele USB lader geplaatst, een QC 3.0 en die laadt idd merkbaar sneller* op! Die zit nu IN mijn dashboard verwerkt, zo hoeven mijn USB kabeltjes niet vanonder mijn zadel te komen, en heb ik voor mijn GPS (voorhysthorische TOMTOM die dringend eens geupdate moet worden, maar ik heb daar geen verstand van ...), genoeg aan een 25cm kabeltje.
Screenshot_20190914-102601_Gallery.jpg

Deze geeft, als ik mijn contact aanzet (waarbij dus ook mijn lichten aangaan, want dit is eentje zonder lichtschakelaar), 11,7 tot 12,0V aan. Tijdens het rijden zónder een accesoire op de USB geeft ie ook 13,8 a 13,9V weer, heel af en toe eens 14,0V, maar echt niet meer. Sluit ik er mijn TomTom op aan, wordt dat plots 13,4V tot de batterij daarvan opgeladen is, dan gaat ie weer naar 13,7 a 13,8V.
Nu ja, deze is aangesloten op de + draad van het standlicht ipv rechtstreeks op de batterij. Geen idee of die meer gaat aangeven als ik die op de batterij koppel. Soms denk ik er wel aan om dat te doen, maar dan wel weer met een schakelaartje onder het zadel.
(je kan ook zonder schakelaartje werken, als er geen Volt meter en/of verlichting in zit, dan heb je geen verliesstroom)
Maar ik vind het zo handig om het op een geschakelde plus aan te sluiten. Een relaitje ipv schakelaartje zou ook kunnen, maar dat relais verbruik dan constant stroom bij contact aan, alwaar de USB lader alleen maar stroom afneemt bij effectief aangekoppelde accesoires. (behalve dan voor de volt meter erin, die verbruikt ook altijd ... ach, het zal wel weer tussen mijn oren zitten denk ik :+ ).
Maar verder heb ik niet de minste problemen met mijn batterij en start de motor nog steeds probleemloos, dus maak mij niet te veel zorgen over die (schijnbaar) lage laadwaarden.

Edit, was mijn *tje vergeten ... dus:
* de tomtom is al zo oud en lange tijd niet meer gebruikt, dat bij afkoppelen van de USB kabel de gps na 2 minuten alweer uitviel. Maar nu, met die QC 3.0, als de batterij van de tomtom weer vol is, kan ik die ruim 30 minuten gebruiken zónder kabel. Dus de vorige USB laadde de batt niet op, die hield gewoon de GPS "in leven."
Ook eens de gsm aangesloten bij 25%, en na 2u rijden stond die nog maar op 30 of 31%.
Bij deze QC 3.0 ook al eens mijn gsm aangesloten, en na 45 minuten ongeveer al bijna 20% bijgeladen! Wat een verschil!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk bijlage 1423805

Soms loop je tegen een klein gelukje aan; Bj 2000, 16000 km gelopen.
2 vorige eigenaren die er natuurlijk veel te weinig op gereden hebben.
Carbs zijn ultrasoon gereinigd en worden alle 4 voorzien van een revisieset. Hopelijk loopt ie weer volgende week weer zoals die zou moeten.

Vraag aan mederijders; iemand nog een bagagedrager met topkoffer waar hij/zij vanaf wil?
Ziet er nog een hele mooie uit ook! :t

Tja, ik heb nog een GIVI Wingrack liggen met 3 bijhorende koffers. Komt nog van een van mijn vorige GSX F'en. Onlangs wilde ik die, samen met het 60.000km onderhoud, op mijn huidige monteren, maar blijkt dat niet te gaan, er zijn te veel verschillen opgetreden na de facelift begin 2003.

Ik moet er de passtukken voor (laten) anpassen.
Anderzijds zou ik ze wel willen verkopen, maar daar zijn ze eigenlijk waardeloos voor, in die zin dat je een aantal bouten en rubbertjes gaat moeten bij aankopen, dat het gehele wingrack gepoedercoat zou moeten worden, en de "tupperware" koffers toch ook een aantal krassen opgelopen hebben ...

Dus ja, als ik ze al zou moeten wegdoen, zou het al gratis moeten zijn, en dan zou ik ze liever zelf houden en eens op zoek gaan naar een metaal bewerkingsbedrijf in mijn buurt, om te zien of ze de passtukken kunnen aanpassen, en voor welke kosten ...

Ik zou nochttans zoooooo graag die lelijke, maar super handige koffers weer op mijn motor willen!
 
Hallo allemaal,

ik ben aan het oriënteren op een leuke beginnersmotor. CBR600, Thundercat etc. Sport en tour.
Nu kreeg ik via een bekende de volgende motor aangeboden.
GSX750F van 2001.

Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten als ik ga kijken?
Is het überhaupt een leuke fiets om mee te starten?
Bekijk bijlage 1423970
Bedankt voor de tips, is het ook een goede beginnersfiets?
En of het een goede beginnersfiets is!
Heeft alles wat een beginner nodig heeft, en nog meer ook..
In de eerste plaats, buiten dat ze geplaatst wordt in het "sport/touring" segment, kan ze ook in het "budgetbike" segment.
Niet te duur in aankoop, niet te duur in onderhoud. Bij beetje goed onderhoud ook zeer betrouwbaar. Rijdt ook best zuinig (ook zónder mijn extremiteiten :+ ). Heeft een comfortabele zithouding. Gaat soepel door de bochten, nee, niet als een SS, maar toch ... accelereert goed, van 0-100 doe je weinig minder dan een GSX R, maar naar de 200 worden de verschillen groter. Remmen zijn goed, alleen de achterrem moet je wat kennen, die vraagt naar mijn mening wat meer druk van je voet.

En nu, belangrijke punten om op te letten; enkele zijn al genoemd, dus vergeef me voor mijn herhaling :P
ROEST! Met name daar waar de collectorbuis de buis van de einddemper ingaat, onder het blok dus. Daar zijn ze heel gevoelig aan!
Slepende achterrem. Bij deze GSX F'en staat die achteraan vanonder, dat maakt ze gevoelig voor "waterschade". Op de middenbok zetten, paar keer remmen, en als dan het wiel nog soepel zelf rondraaid zit het goed. Sleept die lichtjes, dan is licht onderhoud wel voldoende. Sleept die hard, dan moet je die remklauw even naar @Ivan brengen voor een revisiebeurtje ;)
Balhoofdlagers! Veel GSX F'en krijgen na verloop van tijd een dood punt in het balhoodlager. Het is de kost niet, ongeveer 30 a 40€ als je het zelf doet, maar "kost" veel werk. Treed doorgaans op rond de 60.000km. Mijn huidige begint het ook te krijgen nu.
En, indien de motor lang stilstond, en zeker als dat buiten is, roest in de tank, maar vooral, de carburators hebben mogelijk ook een reviesie beurtje nodig. Niet onbelangrijk! Dichtingen van de vlotterbakjes lekken dan wel eens graag.
Maar verder schiet mij niet meteen iets te binnen ...

Edit: wat betreft de carburators, een reviesiebeurtje is, gerekend op de komst van de E10 nu ook in NL, geen slecht idee om preventief te doen. In theorie kan elke GSX F vanaf 1998 ertegen, maar oude verharde rubbertje versus nieuwe rubbertjes ... het maakt een verschil!
Ben er ook op begonnen en leef nog. Hij is een beetje log en dat nodigd minder uit tot de grens op zoeken. Daarnaast is hij vergevingsgezind. Dit zal ook wel komen door de carberateurs ipv injectie. Boven de 7000rpm is er echter niet veel wat je voor blijft. Rijd je wel al snel 100 km te hard. 🤗
Technisch gezien oerdegelijk. Wil je na een jaar wat vlotter dan kun je de vering upgraden, sportsloffen erop, en een dynokit erin zetten dan heb je toch een behoorlijk sportieve fiets met een dikke 150 pk en een dijk van een koppel voor 1500euries.
Ik ben er ook mee begonnen (na mijn 125cc periode), en ben nu aan mijn 6de bezig ;)
Tussendoor nog een BMW K1200S gehad ... snel weer weg gedaan, en weer naar een GSX 750 F overgestapt :P
Voor beter bochtenwerk idd sportsloffen. Ik gebruikte, en gebruik nog steeds, meestal sport/tour banden (lees, Michelin Pilot Road). Gaat, naar mijn gebruik, meer dan goed genoeg.
En jij bevestigd het nog eens, oerdegelijk!
Ik heb zelf ook meer dan genoeg aan 92pk. En idd, als je meer geneigd bent sportief te rijden, houdt je ze wat hoger in touren. En in de regionen van 7000 tot 10500 rpm, dan gáát ze! })
 
Nah Ivan heeft wel genoeg remklauwtjes gedaan het laatste jaar en vindt dat niet de mooiste klusjes ;)

Heb geratel bij achterwiel van mn 1100f, vermoed achterwiellagers dus dat is een goede reden om wat vaart achter die andere wielen te zetten 😂
 
Nah Ivan heeft wel genoeg remklauwtjes gedaan het laatste jaar en vindt dat niet de mooiste klusjes ;)
...
_O-

... maar eigenlijk ook :} zo mooi dat je dat gedaan hebt :t

Zou ik met mijn remklauwen ook eens moeten doen :P

Maar nu eerst die koplamp, ik hoop op 65.000km klaar te zijn daarmee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed nieuws van monteur: mn 6/11 is klaar en trekt als een malle volgens hem. "Streepje gas en ding staat op t achterwiel " 🤣
 
Ook goed nieuws van Bertha. De 1988'er voorzien van 1992 carburateur en luchtfilterhuis. De swap is dan 1 op 1, alleen heb ik nog geen choke palletje om aan het stuur te monteren. Ome Ali heeft daar waarschijnlijk wel een oplossing voor.

Gewoon standaard liep ze een beetje rijk... Inlaatpoort van mijn oudje is kleiner dan de jongere types. Dus de bougies waren ietsjes zwart.

Van:
IMG-20190917-WA0009.jpeg


Naar:
IMG-20190919-WA0020.jpeg


Van OEM 112,5 heb ik er 102 in gedaan. Ineens zat er weer leven in het vrachtschip! Ze heeft in mijn bezit nog nooit zo vlot gelopen. Geniaal. *O*
 
Laatst bewerkt:
Moest ik op dit moment weer aan een volgende motor toe zijn*, zou het nu nog niet haalbaar zijn voor mij om een elektrische motor te kopen, en daarom zou ik dan wel eens een kijkje bij deze willen nemen ...
http://www.swiftmotoren.nl/occasion...ki-gsx-750-f-bj-2006-18500km-inruil-mogelijk#
* maar mijn huidige heeft nog maar 63.000km, dus moet nog 37.000km mee. Ze zou toch 100.000km 99.999km moeten halen. Dat is ehter nog maar een dik jaar aan het huidige tempo.

Zoals ik dus al zei, ik zou graag op elektrisch overschakelen, maar zolang het in totaliteit nog steeds duurder uitkomt dan op benzine zal het er niet van komen.

Die in de gelinkte advertentie, mooie prijs voor een 2006 met minder dan 20.000km!


Edit! ... OEEHHHH!!! Volgende spreekt mij ook wel aan! :o
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousPage=VIP
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan