Diver2000
MF veteraan
Bedankt voor de tips, is het ook een goede beginnersfiets?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben er ook op begonnen en leef nog. Hij is een beetje log en dat nodigd minder uit tot de grens op zoeken. Daarnaast is hij vergevingsgezind. Dit zal ook wel komen door de carberateurs ipv injectie. Boven de 7000rpm is er echter niet veel wat je voor blijft. Rijd je wel al snel 100 km te hard.Bedankt voor de tips, is het ook een goede beginnersfiets?
Ben er ook op begonnen en leef nog. Hij is een beetje log en dat nodigd minder uit tot de grens op zoeken. Daarnaast is hij vergevingsgezind. Dit zal ook wel komen door de carberateurs ipv injectie. Boven de 7000rpm is er echter niet veel wat je voor blijft. Rijd je wel al snel 100 km te hard.
Technisch gezien oerdegelijk. Wil je na een jaar wat vlotter dan kun je de vering upgraden, sportsloffen erop, en een dynokit erin zetten dan heb je toch een behoorlijk sportieve fiets met een dikke 150 pk en een dijk van een koppel voor 1500euries.
Oeh das idd een dingetje. 115 paarden word dat dan. Das ook niks gewoon op zoek naar een 1100. Prijsverschil is 0Ik denk dat dit nog over de gsx750f van 2001 gaat en die komt niet aan de 150pk
Volgens de boekjes 100115 pk volgens de boekjes misschien aan de krukas?
Een 1100 scoort al goed met 125 op het achterwiel met een standaardblok
Ik lees dit vandaag in het AD, weet een van jullie hoe de soes uit 2006 hierop zal reageren?Bekijk bijlage 1425335
Toevallig kwam ik hier even aanrollen, maar met alleen een lijmverbinding ga je er niet komen. Een ring of dergelijke versteviging zou in dit geval wel een oplossing kunnen bieden. Lijm is namelijk puur bedoelt tegen afschuiving en niet tegen trekbelasting of zoals ze dat noemen 'pel' (vergelijkbare kracht als bij het pellen van de schil van een mandarijn). Als je dus aan weerszijden van het ophangpunt iets extra erop lijmt als versteviging, zit je zeker goed.Nu is mijn vraag, met welk type lijm plak ik dat best?
Het is een soort harde en broze kunststof, heeft wat weg van bakeliet in den ouwen tijd.
Ik zou ook nog een soort "ring" construeren die er buitenlangs rond past en er dus aan vast lijmen, om zo alles nog steviger bij elkaar te houden. Een beetje als het principe van een ring rond een houten vat. Moet ik alleen nog effe uutvogelen hoe, en met wat ik dat ga doen ...
Wil ik stukje gaan rijden accu leeg. Twee weken geleden een USB lader geplaatst meteen op de accu. Had niet verwacht dat hij zo snel leeg zou zijn en dat de USB lader nog zoveel stroom zou pakken. Gestart op de autoaccu maar slaat weer uit, mogelijk te weinig stroom voor het elektrische circuit. Bij laatste poging viel de motet steeds uit, zelfs toerenteller en km teller deden het niet meer. Bij 3000 toeren heb ik ongeveer 13,8v laadstroom. Is dat voldoende? Nu maar aan de acculader gehangen en morgen dan maar een ritje.
Verder heb ik ook last van het verhaal dat het lijkt alsof de dynamo spanning levert aan de accu, maar de koplamp het niet doet op het moment dat de accu leeg is, dus ik zou je hier niet mee kunnen helpen.
13,8 lijkt mij wel enigszins laag op 3000 toeren, maar is ook afhankelijk van de staat van de accu, als hij diep ontladen is, kan het best zijn dat hij bij 13,8 volt hard aan het laden is.
Daarom ook testen bij een volle accu, dan zijn namelijk herhaaldelijke metingen te doen die te vergelijken zijn.
Ik heb altijd geleerd, een laadstroom zou idealiter 14,4V moeten zijn.14,8v is ideaal voor AGM accu's. Als het niet hoger wordt niks aan de hand. Ik heb zelf bij Bertha 15,2v gehad. Dat is iets minder. Dit heb ik opgelost door de sensor draad voor de alternator direct (via een contactslot gestuurde relais) aan te sluiten op de accu. Nu is mijn laadspanning een consistente 14,2v. Agh kan ik prima mee leven.
Ziet er nog een hele mooie uit ook!Bekijk bijlage 1423805
Soms loop je tegen een klein gelukje aan; Bj 2000, 16000 km gelopen.
2 vorige eigenaren die er natuurlijk veel te weinig op gereden hebben.
Carbs zijn ultrasoon gereinigd en worden alle 4 voorzien van een revisieset. Hopelijk loopt ie weer volgende week weer zoals die zou moeten.
Vraag aan mederijders; iemand nog een bagagedrager met topkoffer waar hij/zij vanaf wil?
Hallo allemaal,
ik ben aan het oriënteren op een leuke beginnersmotor. CBR600, Thundercat etc. Sport en tour.
Nu kreeg ik via een bekende de volgende motor aangeboden.
GSX750F van 2001.
Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten als ik ga kijken?
Is het überhaupt een leuke fiets om mee te starten?
Bekijk bijlage 1423970
En of het een goede beginnersfiets is!Bedankt voor de tips, is het ook een goede beginnersfiets?
Ik ben er ook mee begonnen (na mijn 125cc periode), en ben nu aan mijn 6de bezigBen er ook op begonnen en leef nog. Hij is een beetje log en dat nodigd minder uit tot de grens op zoeken. Daarnaast is hij vergevingsgezind. Dit zal ook wel komen door de carberateurs ipv injectie. Boven de 7000rpm is er echter niet veel wat je voor blijft. Rijd je wel al snel 100 km te hard.
Technisch gezien oerdegelijk. Wil je na een jaar wat vlotter dan kun je de vering upgraden, sportsloffen erop, en een dynokit erin zetten dan heb je toch een behoorlijk sportieve fiets met een dikke 150 pk en een dijk van een koppel voor 1500euries.
Nah Ivan heeft wel genoeg remklauwtjes gedaan het laatste jaar en vindt dat niet de mooiste klusjes
...