Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Klaar voor ritje

20190920_220704.jpg
 
Nou, ik zou ze er wel bij willen pakken! Leuk projectje, en eventueel leuke "beginnersmotor" voor mijn vrouwtje :t

450€, niet slecht, maar ik zou ter plaatse toch proberen voor 300€, met wat geluk heb je ze mee voor 375€ á 400€ :Y

De problemen die hij opnoemt zijn de typische "lange-stilstand-problemen".

Niet soepel draaien, carburators reviseren.
Door de remcilinder drukken? ... remvloeistof volledig doorspoelen, die heeft nu spons-effect.
Wellicht setje nieuwe banden en remblokken, hoeven niet de duurste te zijn.
Voor de rest een compleet nazicht, maar inclusief inschrijving na onderhoud ben je voor 800€ á 1000€ ermee aan het rijden :t

Tenminste, als je niet de eis hebt dat die er nieuw uitziet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat zie je verkeerd dit is de complete serie van het eerste type ;)

maar serieus: het tweede type heeft mij nooit veel gedaan. met alle respect, vind ík die kuip niet mooi, daarnaast hebben ze minder vermogen dan de eerste types. De 650 daarentegen vind ik wel erg mooi qua vormgeving!

Nu zou ik niet snel meer lichtere fietsjes kopen en zeker geen 650f. Heb mn 6/11 als opgevoerde bromfiets en daar tevreden mee. Als er nog iets bijkomt dan denk ik eerder aan een gsx1300 (busa) of een gsx1400 :)
 
dat zie je verkeerd dit is de complete serie van het eerste type ;)
Zo had ik het nog niet bekeken idd :}
maar serieus: het tweede type heeft mij nooit veel gedaan. met alle respect, vind ík die kuip niet mooi, daarnaast hebben ze minder vermogen dan de eerste types. De 650 daarentegen vind ik wel erg mooi qua vormgeving!
Ja, in die kwestie is het allemaal een kwestie van smaak, en maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, het leven zou saai zijn he ;)
Ik vind daarentegen de kuip van de 1998-2006 dan weer net wel mooi. De oudere types minder, maar zeker niet lelijk.
De 650 vind ik een beetje teveel copy/paste van de GSX R. Dan vind ik de GSX 1250 F weer een pak mooier, maar dat is in mijn ogen dan weer eerder een Bandit, kuipje eromheen, en plak er een andere naam op ...
Nu zou ik niet snel meer lichtere fietsjes kopen en zeker geen 650f. Heb mn 6/11 als opgevoerde bromfiets en daar tevreden mee. Als er nog iets bijkomt dan denk ik eerder aan een gsx1300 (busa) of een gsx1400 :)
Dat klinkt ook lekker :9
 
Inderdaad smaken verschillen gelukkig, de bandit spreekt mij ook aan evenals de gsxr allemaal. Ben echter geen 18 meer en die super sportieve houdingen dat ga ik niet meer redden haha

De reden dat ik wat bij de fjes ben blijven hangen is dat die gewoon spotgoedkoop zijn; veel motor voor weinig. Een 1200 bandit is best aan de prijs, een 1100f weer zeer voordelig. Zo wou ik voor de 6/11 graag een 600 bandit als basis maar kon niet slagen voor weinig (later uiteraard worden ze weer wel aangeboden maar enfin), de gsx600f gekocht voor 150 euro en blok en uitlaat verkocht voor in totaal 200. Klinkt mooi natuurlijk maar een goede basis is uiteindelijk voordeliger dan vanuit het niets met een kaal frame opbouwen (lagertje hier, rubbertje daar). Enige voordeel is dat je dan de kosten wat kan spreiden en uiteindelijk weet dat alles goed/nieuw is. Zo heb ik bij de 6/11 bezuinigd op spuitwerk omdat ik daar niks meer om geef, alles met spuitbusjes van de Action en oogt het ding best cheap, wat ik wel weer leuk vind. Toch technisch is die super en zweer bijna beter dan het gros van wat er rond rijdt. Alles los geweest, vervangen, gereviseerd of minimaal gereinigd en opnieuw ingevet. :)
 
Vandaag maar eens met de 600 naar een rollerbank geweest om te kijken hoeveel vermogen die levert voordat die terug gezet word naar 35kw... het resultaat was teleurstellend
WhatsApp Image 2019-09-23 at 09.39.12.jpeg
 
Ik denk omdat ze dat op de gok hebben bereikt en om kosten te besparen het prima vonden.

Politie en verzekering werken puur met een uitdraai van vermogen op het wiel. Ik spreek uit ervaring. ;)
 
Ik betwijfel dat ten zeerste. Als verzekering flink moet uitkeren en er onderuit kán komen... ding is op kenteken gewoon een zware motor.
 
Correct, daarvoor heb je een aparte '35kw' clausule op je verzekeringspolis, dat als ze de motor bij ongeval op de testbank zetten er gewoon 35kw of minder uit komt.
 
Dat is nieuw voor mij maar kan uiteraard, ik haalde rijbewijs net na de 25kw invoering dus al járen zwaar rijbewijs gelukkig.
 
Dat is nieuw voor mij maar kan uiteraard, ik haalde rijbewijs net na de 25kw invoering dus al járen zwaar rijbewijs gelukkig.
Ik heb nog het geluk gehad in één keer voor vol rbw te gaan *O*

Maar ook mijn vrouwtje mag meteen voor onbeperkt gaan! *O*

Ook al denken sommigen dat ze daar nog te jong voor is _O-

Ik droom er nog steeds van dat ze ervoor wil gaan, ze zegt wel altijd te willen, maar het komt er maar niet van. Oke, dat rbw kost wel wat, maar een (beginners)GSXF ... of andere motor :+ vind je al voor 500 of minder!
 
Ha mensen,

Lang geleden dat ik hier wat gepost heb :)

Maar gisteren heb ik deze mijlpaal behaald:
KM GSX600F.jpeg


Nu zit ik dus met een teller die niks meer bijtelt, het bekende euvel van de GSX600F. Denk dat de ontwerper nooit had gedacht dat ie zo'n km-stand zou behalen :+

Weet iemand een zaak waar ik m weer op nul kan laten zetten in omgeving Utrecht?
 
Ha mensen,

Lang geleden dat ik hier wat gepost heb :)

Maar gisteren heb ik deze mijlpaal behaald:
Bekijk bijlage 1430368

Nu zit ik dus met een teller die niks meer bijtelt, het bekende euvel van de GSX600F. Denk dat de ontwerper nooit had gedacht dat ie zo'n km-stand zou behalen :+

Weet iemand een zaak waar ik m weer op nul kan laten zetten in omgeving Utrecht?
Iemand hier had eens een mail gestuurd naar iemand, en daar een screenshot van geplaatst. Daar had ik dan weer een screenshot van gemaakt om het te bewaren voor als ik het eens nodig zou hebben.
Ik moet eens zoeken of ik die nog op de laptop heb staan. Alvast niet op de tablet of smart phone.
Nu effe geen tijd om te zoeken, maar in de loop van deze week moet dat wel lukken.
Herinner me er desnoods nog eens aan ergens vrijdag of zo :t
Maar moest in tussentijd iemand anders een zaak/adres weten, die mag dat ook meedelen natuurlijk.

Ik zit nu aan ruim 63.000km. Nog een kleine 37.000km te gaan ... ongeveer iets meer dan een jaartje dus ...
 
Iemand hier had eens een mail gestuurd naar iemand, en daar een screenshot van geplaatst. Daar had ik dan weer een screenshot van gemaakt om het te bewaren voor als ik het eens nodig zou hebben.
Ik moet eens zoeken of ik die nog op de laptop heb staan. Alvast niet op de tablet of smart phone.
Nu effe geen tijd om te zoeken, maar in de loop van deze week moet dat wel lukken.
Herinner me er desnoods nog eens aan ergens vrijdag of zo :t
Maar moest in tussentijd iemand anders een zaak/adres weten, die mag dat ook meedelen natuurlijk.

Ik zit nu aan ruim 63.000km. Nog een kleine 37.000km te gaan ... ongeveer iets meer dan een jaartje dus ...

Zou super zijn! 👍

Ik weet ongeveer mn gemiddeld verbruik, dus vanaf nu de km-stand maar bijhouden door de bonnetjes van het tanken goed te bewaren O-)

maar 37.000 in ruim een jaar joh, dat is best een hoop. Ik heb de mijne bij 42.000 gekocht in januari 2013, dus dat is 58.000 in ruim 6,5 jaar tijd.
 
Zou super zijn! 👍

Ik weet ongeveer mn gemiddeld verbruik, dus vanaf nu de km-stand maar bijhouden door de bonnetjes van het tanken goed te bewaren O-)

maar 37.000 in ruim een jaar joh, dat is best een hoop. Ik heb de mijne bij 42.000 gekocht in januari 2013, dus dat is 58.000 in ruim 6,5 jaar tijd.
Ja, ik rijd idd wel vrij veel, maar er zijn er die nog veel meer rijden.
2/3 is dan ook woon werk.
Al mijn GSX F'en kocht ik met pakweg 30.000km, deed meestal rond de 25.000km per jaar, maar woon nu verder van mijn werk, en rijd ook nog redelijk wat om voor mijn plezier.

Als ik me niet vergis, telt je teller "onderhuids" wel door. Bij "reset" kunnen ze dat uitlezen. Bijvoorbeeld, je hebt na die 99.999km nog 1.234km doorgereden op moment van uitlezen, lezen zij 101.233km, en kunnen ze die gewoon op 1.233km zetten ipv op 0km.

Ik heb zelf al wat met speedometer apps geëxperimenteerd om die te gebruiken via GPS op de smart phone. En de volgende vind ik de beste (nauwkeurigste):
20190924_181131.jpg

Elke keer voor vertrek (wel zien dat je location aan staat), op start duwen, en bij bestemming bereikt op stop, en die rit saven. De app telt wel niet zelf een odo stand, maar als je alle save data optelt, heb je een vrij nauwkeurige stand opvolging.

Enig minpuntje, bij ondergronds rijden (tunnel, parkeergarage, ...) telt ie niet. Bij inrijden en uitrijden van een tunnel trekt die later wel een rechte lijn van begin tot einpunt, dus dat valt mee indien niet te bochtig. Maar als je vertrekt of eindigt ondergronds, heeft ie slechts 1 punt, en kan dus geen rekening houden daarmee.
Ik heb dat dus op mijn werk, geen GPS bereikt waar ik parkeer, is pakweg 300m, dus 600m per woon werk rit die verloren gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
fijne ervaring met mlmparts!

krijg mail dat mn pakketje verzonden is of wordt en 1 ding nalevering. gemaild of er nog iets aan toegevoegd kan worden... geen enkel probleem!

onderweg: fris luchtfilter voor de 6/11, olievuldop met temperatuurmeter erin en kleine knippers achterkant, voor de 1100f wielombouw een revisieset remklauw achter en 3 stofhoezen voor tijdens de winterstalling dat mn verwende ratbikes netjes blijven :P
 
@sce600katana , heb het gevonden:
20190925_233807.png

Er staat in dat doortellen niet gaat, enkel op 0 zetten, maar ik meen me te herinneren dat er nog een mail/screenshot volgde waarin hij liet weten dat het tóch gaat. Maar sie ben ik nog niet tegen gekomen.

Is al wel van een hele tijd terug, maar contacteer hem even om na te gaan of ie het nog doet (kan).
En houdt ons op de hoogte, want ik ben wel benieuwd :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan