Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Traanplaat nu dubbel met bedrading ertussen

20191109_233457.jpg


En braaf reflector weer erop :)

20191109_233444.jpg
 
Eens geïnformeerd of mn las-kennis het ziet zitten om mn dempers omhoog te zetten, volgens mij inzagen, ombuigen en weer dichtlassen dusdanig dat ze parallel lopen aan het subframe. Zou optisch wel een enorme verbetering worden.

Olielekje naar opzoek, altijd lastig, ik vermoed dat het de carterpan is waar de pakking van vervangen mag worden. Om wat meer op safe te spelen eerst nog wat schoonmaken en ritjes maken :)
 
Ding in Doel eens mooi op de foto zetten :)

Citaat uit het artikel:
... het zoveelste onderdeel van een filmset voor een slechte B-film. ...
Slechte B-film? Ik weet niet of er meer dan 1 film gedraaid is? Wel heb ik de film "de bowling balls" gezien, vooral geacteerd door leden van het "Antwaarps Theater", en (grotendeels) in Doel opgenomen idd. Ik vond dat net wel een goede film. Maar ja, ik ben dan ook wel van Antwerpse komaf, en je moet van het Antwerpse acteer talent houden. Het is maar net waar je van houd.

Maar ik zit er eigenlijk ook al lang mee in mijn hoofd om daar eens een "fotoreportage" te gaan maken met mijn motor ...

Jouw motoren zouden ook wel helemaal passen in dat "decor"! :}
En zelfs onderdeel kunnen zijn in een of andere "spookachtige" film! 8-)

Misschien moeten we mekaar daar maar eens ontmoeten :]

Maar tot eind deze maand zit ik nog op de Filipijnen ;)
 
Moet wel beetje lekker weer zijn hoor, ben mooi weerrijder geworden 😇

Vond ook nog Immerath in DLD, iets verder met een kleine 300 km vanaf hier maar denk ze beide wel te bezoeken.
 
Moet wel beetje lekker weer zijn hoor, ben mooi weerrijder geworden 😇
Haha, geen zorgen hoor! Als ik een plezier tochtje maak wil ik natuurlijk ook wel goed weer ;)
Lijkt me wel een beetje logisch ... ik wil diegene wel eens ontmoeten die opgewonden uit zijne zetel springt, zeggend, "whaaah! Het regent pijpestelen! En een strakke koude wind! Ik ga motorrijden!" _O-
Vond ook nog Immerath in DLD, iets verder met een kleine 300 km vanaf hier maar denk ze beide wel te bezoeken.
Daar had ik nog niet van gehoord. Maar voor mij blijkt het tussen 200 en 240 km te zijn, afhankelijk van de gekozen route.

Spookstadjes, verlaten (hystorische) gebouwen, ... , het trekt wel mijn aandacht!
 
Staat ie dan zonder olie, carterpan, uitlaat etc. Pakking keihard en gebarsten dus geen overbodige luxe om te vervangen na die jaren en kilometers, lekte ook.
20191115_175652.jpg
 
Carterpan er weer onder met nieuwe pakking en zwart gespoten. Frisse olie erin met filter resteert de uitlaat die wacht op pakkingen 😔

Wou uitlaat eigenlijk bijspuiten maar geen goede verf en wel een emmer afgelopen olie dus dat er met kwast op gesmeerd 😇

Achterlichten zinnen me niet. Ze zijn grappig, werken prima maar te opvallend ofzo, ze staan m niet zo. Los daarvan maken ze de hoge achterkant ook erg breed en is het een kwestie van tijd voor ze stuk gaan of ik me eraan bezeer ofzo.

Slijp de uitstekende delen hoekprofiel eraf en komt een lamp boven het kenteken. Ik denk aan onderstaande die dan deels ingepakt wordt met traanplaat. Knippers los ervan omdat die anders slecht zichtbaar zijn en te dicht op elkaar.

Screenshot_20191118-001726_AliExpress.jpg


Lampje zojuist in kleur smoke besteld op aliexpress :)
 
Laatst bewerkt:
Had voorste deel spatbord verwijderd met hoge spatbord, dat gaf nu toch wat opspattende modder nu hoge spatbord weg is duzzz

20191123_164816.jpg

20191123_192642.jpg


En ff rondje gereden om te checken, tot nu toe lekt het niet bij de carterpan, olieplug etc.

20191123_154915.jpg


Vermoede met deze voorkant wat minder op te vallen maar helaas. Continue aanspraak, bekijks en ja hoor zelfs complimenten die m écht mooi vinden 😳
 
Laatst bewerkt:
Mn olielek is nog niet opgelost helaas, neig naar de keering van de schakelas, later maar eens goed bekijken/uitzoeken. Blijf het iritant vinden als er olie zweet cq lekt 😏
 
Iemand een suggestie mbt knipperlichten voorkant?

De bevestiging van de originele vind ik lastig, nare stekkertjes en geen alternatief omdat ze door de moer van bevestiging moeten kunnen. Nu dacht ik boor een gat in de arm van de knipper en trek de draden daar doorheen maar dat is mislukt.

Nu zag ik onderstaande, aardig maar net niet helemaal

Screenshot_20191126-212734_Marktplaats.jpg


Wil ze sowieso 1 met de kuip hebben en nette stekkertjes eraan.

Nu had ik eerder op de 750 van die inbouw dingen, leuk maar van voren zag je die amper.

Als beginsel de originele gaten dicht gemaakt met geperforeerd aluminium, oogt niet slecht straks in kleur gok ik. Maar wat nu?

In de openingen van de kuip waar diegene op de foto voor zit? 🙄
 
Ik heb niet direct een idee voor je pinkers ... -O-
Maar kan ook niet veel opzoeken, want ik zit nu in Davao op de luchthaven, te wachten op onze vlucht naar Hong Kong.

Ruim 2.200km bijeen gereden met 2 verschillende 125cc'ertjes ... morgen (of overmorgen) weer op die dikke grote 750 ... dat gaat weer wennen worden _O-

Toch even bijvoegen, een van de laatste foto's daarmee gemaakt, op een hoogte van iets meer dan 1.200m:
20191126_165951.jpg
 
das wel mooi daar!

maar mocht je een suggestie hebben van iets kan en klaars van schat 5 bij 3 cm wat een bak licht geeft... ;)
 
Ff bijspuiten leidt tot kleurverschil helaas dus kapjes met beter weer ff opnieuw doen. Gaasje erachter wel naar wens 👍
20191127_172107.jpg
 
Kwam net mn 5.5 velg tegen met zelfde model spaak als de 750 heeft. Wil eens bekijken of die in de originele brug (1 cm smaller) te krijgen is. Uitbuigen 11 mm is geen optie voor mij, hoop met aangepaste remklauw houder er een 180 band in te kunnen krijgen 😎
 
Vandaag, na 3 weken op vakantie te zijn geweest, alwaar ik bij temperaturen van 30+ met lekkere lichte "gooi-en-smijt" motoren heb gereden, terug de GSX 750 F opgekropen om naar het werk te rijden ...

Wtf ... groot lomp zwaar ding ... precies een stoomtrein die zelfs op rails amper door de bocht te krijgen valt 8)7 ... om nog maar van de kou te zwijgen :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan