Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Ik ben op zoek naar goede, maar geen al te dure kettingvet spuitbus(sen). Daarbij kom ik op de site van oliewereld.nl uit.

Iemand een idee van deze?

Ben er nog niet uit wat het wordt, maar heb die site alvast gesaved, want misschien bestel ik er ook wel mijn motorolie.
Bij RAD betaal ik 30€ voor 4L, bij oliewereld.nl vind ik 10W40 olie van castrol aan 22,nogeenbeetje € voor 5L! Toch een verschil!
Nou ja, het kan nóg goedkoper, een vat van 208L, en dan heb ik genoeg voor de volgende 59 beurten ... ofte 594.000km :+
Oei, dat is maar 17 jaar aan mijn huidige tempo á 35.000km/jaar 🤔

Edit: ik gebruikte vroeger altijd S100, á18€/400ml. Vond ik wel goede, maar die is nu vervangen door S100 2.0, zelfde prijs, maar die vind ik merkbaar minder goed. Heb dan eens de iets duurdere dry lube van hetzelfde merk geprobeerd, maar bevalt mij al even slecht. Het bijkomend probleem met die s100 2.0 bussen is, moeilijk te doseren, spuit veel te hard.

Momenteel gebruik ik WD-40. Nee, niet de kruipolie :P
Maar wit lithiumspuitvet, ook 400ml, á 11€. Het vet zelf lijkt me niet slecht, maar nog moeilijker doseerbaar dan de voornoemde. Door dat moeilijk te doseren zijn ze veel te snel leeg ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben op zoek naar goede, maar geen al te dure kettingvet spuitbus(sen). Daarbij kom ik op de site van oliewereld.nl uit.

Iemand een idee van deze?

Ben er nog niet uit wat het wordt, maar heb die site alvast gesaved, want misschien bestel ik er ook wel mijn motorolie.
Bij RAD betaal ik 30€ voor 4L, bij oliewereld.nl vind ik 10W40 olie van castrol aan 22,nogeenbeetje € voor 5L! Toch een verschil!
Nou ja, het kan nóg goedkoper, een vat van 208L, en dan heb ik genoeg voor de volgende 59 beurten ... ofte 594.000km :+
Oei, dat is maar 17 jaar aan mijn huidige tempo á 35.000km/jaar 🤔

Edit: ik gebruikte vroeger altijd S100, á18€/400ml. Vond ik wel goede, maar die is nu vervangen door S100 2.0, zelfde prijs, maar die vind ik merkbaar minder goed. Heb dan eens de iets duurdere dry lube van hetzelfde merk geprobeerd, maar bevalt mij al even slecht. Het bijkomend probleem met die s100 2.0 bussen is, moeilijk te doseren, spuit veel te hard.

Momenteel gebruik ik WD-40. Nee, niet de kruipolie :P
Maar wit lithiumspuitvet, ook 400ml, á 11€. Het vet zelf lijkt me niet slecht, maar nog moeilijker doseerbaar dan de voornoemde. Door dat moeilijk te doseren zijn ze veel te snel leeg ...

Ben vaak hier een beetje aan het mee lurken. Nee heb geen gsxf maar een fireblade _O-

Maarja, @grrtjuhh had gekke Bertha en het leest wel leuk mee*O*

Nu zag ik dat je op zoek was naar goedkope olie, bestel zelf altijd in Duitsland mijn olie. Vol synthetisch uiteraard! In de fireblade doe ik altijd 10w50 van Castrol, de Power1 variant.

Kost €26,-- voor 4 liter. Weet niet of het wat voor je is, maar wilde het je niet onthouden:Y

Enne verder lees ik weer rustig meeO-)

Edit: moet ik de link wel toevoegen|(

Duitse olie!?
 
Laswerk klaar, mooi werk als je dat zelf niet kan :)

Remstang met hap eruit weer dicht gelast

20200120_230955.jpg


En mn remklauwhouder heeft 2 mm meer verzet

20200120_230831.jpg


Eerdaags ff netjes spuiten en klaar :)
 
Ergens wel gaaf zo'n Mad Max motor, alleen wil ik lekker sturen ..met die voorband? :]

Het is karate maar dan als Capoeira.
Sex zonder kick.

Gelukkig is iedereen anders. ;)

Met The Gentlemans Ride wil ik hem wel even uit Frankrijk over hebben hoor.
Ben wel benieuwd hoe lang ik dan mee mag met die uitlaat. _O-
 
Stuurgewichtjes ff materiaal dingetje tot ik mn rizoma sierdopjes bedacht nog te hebben. Zullen geen trilling dempen maar passen wel dus proberen tzt. Waren nieuw en glans maar dat kan niet natuurlijk 🤣

20200122_232133.jpg
 
De 750

20200125_145850.jpg


Keering schakelas lijkt het lekje dus daar komt andere in, olieslangen naar klepdeksel zweten ook wat. Misschien die ook maar vervangen.

Ding stuurt wel weer ff super met nieuwe achterband 👍

Verder kort ritje maar genoten. Zo ff (tijdelijke?) knippers erop want hand uitsteken is ook niet alles 🤣
 
Knippers erop

20200125_210604.jpg


Had voor de 600 twee setjes gekocht omdat ze zo goedkoop waren. Nu laat het setje voor de 750 wel erg lang op zich wachten dus het overbodige setje erop gemaakt. Geeft goed licht en vind ze niet onaardig

20200125_210624.jpg


En mn passagier 😎

20200125_210646.jpg
 
Goedemorgen mannen. Kan iemand mij vertellen hoe de spacertjes en dergelijk op de as door het achterwiel horen te zitten? Wph laat wel wat zien, maar heb het idee dat ik een spacer aan de tandwielzijde mis....
 
Goedemorgen mannen. Kan iemand mij vertellen hoe de spacertjes en dergelijk op de as door het achterwiel horen te zitten? Wph laat wel wat zien, maar heb het idee dat ik een spacer aan de tandwielzijde mis....
Kan een schematische tekening van op CMSNL.COM je helpen?
Deze is wel van 2004, geen idee meer van welk jaar de jouwe is, en dat is wel belangrijk, er kunnen kleine verschillen op zitten.
 
Gister mn verzameling onderdelen wat opgeruimd en kwam de rf600 velg tegen, 4.5J. Ik denk dat die tzt in mn 6/11 komt. Heb nu een 150 band op de originele 3.5J velg, waar je eigenlijk een 4J voor moet hebben. Op de rf velg komt een 160 en die past daar beter op dan de 150 op de 3.5J velg. Kan de originele tandwieldrager behouden als t goed is dus kan niet heel ingewikkeld zijn ;)
 
1994. Er lijkt daar een afstandsbus te zitten tussen tandwiel en achterbrug.... bij mij dus niet
Dat is raar ...
Ben je hem zelf per ongeluk kwijt geraakt? Of misschien kwijtgeraakt bij de vorige eigenaar?
Het kán zonder, maar lijkt mij niet aan te raden. Die voorkomt namelijk dat je de achterbrug "te dicht" trekt, waardoor je de tandwieldrager ook te sterk in die rubbers perst. Het tandziel zou daarmee uit zijn lijn kunnen zitten, niet goed voor de ketting
 
Kan zonder? Dan draait je wiel toch niet meer 🤣
Er zit nog een spacer tussen tandwieldrager en de brug. Die voorkomt dat je wiel vastloopt. Als die spacer tussen wiel en tandwieldrager ontbreekt is het een kwestie van de wielas niet te hatd aan te draaien, maar ten zeerste af te raden! Draaien zal je wiel wel, maar de moer staat niet erg vast, en alles is een tikkeltje uit lijn. Draai je de moer wel goed vast, trek je alles bij elkaar. Je wiel draait wel, maar het effect van die rubberen dempers is weg, en nog veel erger, alles is uit zijn lijn.
 
Volgens mij gaat het om die spacer.

Die vult de ruimte tussen de brug op, spacer, lager, lagerbus, wiellager, lagerbus, wiellager spacer en remklauwanker. Als daar 1 van ontbreekt en je draait de boel aan dan klemt het. Met die spacer weg dan klemt de brug op de rubber afdichting van het tandwiel drager lager. Een as niet vast zetten resulteert in speling en dan zwabbert wiel ook met die seal tegen de brug ;)
 
Kijk aan

20191212_222614.jpg


2e op foto van bovenaf is lagerbus tandwieldrager die andersom hoort met korte kant in lager
 
Terug
Bovenaan Onderaan