Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Moet je de bougies eens zien van een buitenboordmotor die veel op zout water komt. Niet te druk om maken zoals sjefman al zegt. 1 tje zou iets donkerder mogen maar dat kan goed nu verholpen zijn met de nieuwe.
Oke helder, zo leer je steeds weer wat bij 👍

In ieder geval voldoening van deze actie gehad. Toch maar geflikt😄 Alles wat ik heb vervangen én wat er bij komt kijken om er bij te geraken had ik zeg maar 4 weken geleden nooit gedacht ooit, geslaagd, zelf te doen.

Er is nog wel een litteken maar waarschijnlijk laat ik dat maar lekker zitten. Als herinnering 😉
IMG_20200625_220253.jpg
 
Oke helder, zo leer je steeds weer wat bij 👍

In ieder geval voldoening van deze actie gehad. Toch maar geflikt😄 Alles wat ik heb vervangen én wat er bij komt kijken om er bij te geraken had ik zeg maar 4 weken geleden nooit gedacht ooit, geslaagd, zelf te doen.

Er is nog wel een litteken maar waarschijnlijk laat ik dat maar lekker zitten. Als herinnering 😉 Bekijk bijlage 1516438
Anders even langs een schadehersteller. Wss met een spotrepair wel op te lossen. Ben je voor 150 tot 250 wel weer het mannetje. Heb in de omgeving Eindhoven wel een goed adres voor je.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
iemand trouwens LED knipperlichten op het oude model GSX600F? I.v.m lengte van de het knipperlicht bij de voorkuip. deze moeten natuurlijk lang zat zijn.
 
Beste mensen,

Nog een keer een vraag van mijn kant. Ik wil graag een andere einddemper op m'n gsxf 600 uit 98 zetten, maar ik weet nou niet welke einddempers er wel en niet kunnen. Online kom ik ze alleen maar tegen van boven de 150 euro, wat ik een beetje teveel vind. Iemand een idee waar ik een fatsoenlijke kan halen 2e hands? Als ik op marktplaats kijk kom ik van alles tegen, maar deze leek heeft geen idee of zoiets past of niet..
En dan komt daar een 2e vraag bij kijken; her en der lees je over opnieuw afstellen en/of vermogensdip wanneer er een andere uitlaat/demper onder komt, is dit bijna altijd zo of alleen wanneer er bijvoorbeeld een open uitlaat onder komt? Mijne is al teruggeschroefd naar 35 kw, heeft dit ook nog invloed?
 
Waarom wil je een andere einddemper?
Binnen niet al te lange tijd is er apk voor motoren (gok ik) en dan heb je waarschijnlijk een originele nodig.

Als de demper minder of meer weerstand biedt zou je dat kunnen merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Omdat een standaard een beetje saai klinkt... Eerder in het topic wordt de vergelijking gemaakt met een naaimachine waar ik het wel mee eens ben. Beetje meer volume en lagere toon zou ik wel mooi vinden haha.

Over die apk: Gaat zoiets dan niet gelden voor elke motor? Volgens mij heeft meer dan de helft van alle motoren een aftermarket uitlaat er op zitten.
 
Omdat een standaard een beetje saai klinkt... Eerder in het topic wordt de vergelijking gemaakt met een naaimachine waar ik het wel mee eens ben. Beetje meer volume en lagere toon zou ik wel mooi vinden haha.

Over die apk: Gaat zoiets dan niet gelden voor elke motor? Volgens mij heeft meer dan de helft van alle motoren een aftermarket uitlaat er op zitten.
Sorry dat ik het zo zeg en neem het niet te persoonlijk, maar waarom toch altijd die hang naar een 'ander' geluid. En voor wie.. Zelf zitten we met onze helm op en hoor je er geen klap van. Fabrikanten geven kapitale uit aan de ontwikkeling van dempers icm de motor om alles optimaal af te stemmen qua prestaties, emissie en geluidsnormen. Lekker zo laten, iedereen blij. En jij ook als 'straks' de APK een feit is.

Dat gezegd hebbende, laat je hier niet door tegenhouden he. Ik geef enkel even food for thought 😉
 
Omdat een standaard een beetje saai klinkt... Eerder in het topic wordt de vergelijking gemaakt met een naaimachine waar ik het wel mee eens ben. Beetje meer volume en lagere toon zou ik wel mooi vinden haha.

Over die apk: Gaat zoiets dan niet gelden voor elke motor? Volgens mij heeft meer dan de helft van alle motoren een aftermarket uitlaat er op zitten.


Ik wou dat al mijn motoren als naaimachines zouden klinken.

en wat je vraag betreft : gaat dat gelden voor elke motor : ja.
meer dan de helft aftermarktet : ja, en afhankelijk van hoe de wetgeving er uit gaat zien heeft een (groot) deel van hen straks een probleem.

Ik heb nog een motor te koop staan, als die weg is ga ik weer serieus kijken naar een gsx750f. Ik heb maar 2 voorwaarden : weinig km en een originele uitlaat, of op zijn minst een originele uitlaat erbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Ik ga er van uit dat als er al APK voor motoren komt er wordt gekeken naar de geluidsnorm en niet of de uitlaat wel of niet de originele is.
Aftermarket kan immers ook aan de norm zijn echter met een andere "sound". Mijn huidige Tracer klonk met de originele uitlaat als een 2 takt brommer. Met de door Yamaha geleverde Akra klinkt deze als een motor. Geluid is zeker niet harder maar anders. Homologatie voor Duitsland is bijgeleverd. Bij de door Yamaha geleverde Akra is de dB killer niet te verwijderen (vastgelast).
 
Waarom wil je een andere einddemper?
Binnen niet al te lange tijd is er apk voor motoren (gok ik) en dan heb je waarschijnlijk een originele nodig.

Als de demper minder of meer weerstand biedt zou je dat kunnen merken.
Omdat de originele bochten binnen 30k onder de gsx 1100 f uitrotten. 🤗
 
Bedankt voor de reacties heren! Opzich hebben jullie gelijk, het is misschien beter om het zo te laten ivm komende apk en ik hoor hem zelf toch niet als ik rijd...
Ik ga nog eens rustig nadenken of het zin heeft een andere uitlaat te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Het lijkt me dat als je aan de geluidsnorm voldoet het geen probleem moet zijn om een aftermarket uitlaat te hebben? Bij auto's wordt ook niet gekeken naar het merk wat er op staat.

Mijn motor heeft ook een aftermarket demper (zo gekocht). Deze maakt vast iets meer geluid dan origineel maar nog wel beschaafd en zeker met DB-killer er in. Als ik ergens een keer een originele demper voor weinig tegen kom zal ik hem misschien wel kopen en monteren maar ik ben er zeker niet naar op zoek.

Nu heb ik pas ook een tour gereden waar mijn motor de stilste was. Met die jongens voelde ik me wel heel beschaafd. Overigens blij dat de asociale helft afhaakte omdat het ze niet hard/snel/asociaal genoeg ging. Zo niet was ik afgehaakt, dat waren het type wat de dijken doet sluiten....
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Bij APK zal het weinig uitmaken wat voor geluid hij maakt. ze kijken zelfs niet of je een goedgekeurde demper hebt bij een auto. Ze kijken alleen of je een kat hebt ja of nee.
Mijn gsx600f uit 1992 klinkt origineel al wat zwaarder qua geluid. heeft pas 35000 gelopen zoiets dus het komt niet bepaald door een echt ver versleten demper.
Maar wat ik niet snap. Waarom maken fabrikanten de uitlaten dan zooooooo FOEI LELIJK ;(.
En inderdaad ze rotten ook best vaak, en origineel is dan meteen ook duur. Net als dat je bij een auto er imitatie of een goed vervangingsmerk onder zet.

Maar nou vraag ik mij toch af. Ik heb onder de motor van mijn beste vriendin een MIVV uitlaat gezet. Met een vaste db-killer(gepopnagelt). Er zit een pas bij voor homologatie. Kan zij dan alsnog problemen krijgen of zal dit meevallen. Zodra de db's veel te hoog zijn....... Maar hij klinkt netjes en net wat dieper.

Iemand tips voor led knipperlichten voor oude model gsx-f
 
Bij APK zal het weinig uitmaken wat voor geluid hij maakt. ze kijken zelfs niet of je een goedgekeurde demper hebt bij een auto. Ze kijken alleen of je een kat hebt ja of nee.
Mijn gsx600f uit 1992 klinkt origineel al wat zwaarder qua geluid. heeft pas 35000 gelopen zoiets dus het komt niet bepaald door een echt ver versleten demper.
Maar wat ik niet snap. Waarom maken fabrikanten de uitlaten dan zooooooo FOEI LELIJK ;(.
En inderdaad ze rotten ook best vaak, en origineel is dan meteen ook duur. Net als dat je bij een auto er imitatie of een goed vervangingsmerk onder zet.

Maar nou vraag ik mij toch af. Ik heb onder de motor van mijn beste vriendin een MIVV uitlaat gezet. Met een vaste db-killer(gepopnagelt). Er zit een pas bij voor homologatie. Kan zij dan alsnog problemen krijgen of zal dit meevallen. Zodra de db's veel te hoog zijn....... Maar hij klinkt netjes en net wat dieper.

Iemand tips voor led knipperlichten voor oude model gsx-f
Gsx 1100 f oude eraf en kun je ze zo voor zo in het gat van de oude vastzetten. Achter oude eraf vuldopje erin en in de zwarte kap gat boren in de juiste maat en vastzetten. Mijne komen van ome Ali en doen het goed. Heb die audi dingen die naar buiten lopen i.p.v te knipperen. 🤗
Vanavond de boot afgemaakt morgen de carbs nakijken. Wil nog wel ff een ronde maken voor de vakantie👍🏻
 
ja klopt het vastzetten zal geen probleem zijn. Alleen de lengte omdat de kap toch richting de 5-10cm van de kap vandaan zit.
 
Soldeerbout is geduldig... krimpkousjes heeft ome ali ook 🤗
haha sorry. ik bedoel de lengte van het knipperlicht zelf. de meeste zijn vrij kort en moet je direct aan de buitenkant van de kap kunnen monteren :)
Kabellengte is geen probleem. Moet toch allemaal aangepast worden en dan maak ik meteen nieuwe connectors.
 
Dat is toch goed lijkt me
 

Bijlagen

  • 15937172055386880860108617878352.jpg
    15937172055386880860108617878352.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 7
  • 15937172407041073391377792731888.jpg
    15937172407041073391377792731888.jpg
    562,6 KB · Weergaven: 6
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Ik zeg probleem gevonden. Moest er 2 nog een keertje extra aaien mr de bezine blijft weer in de kamer
 

Bijlagen

  • 15937175513382637798666643292856.jpg
    15937175513382637798666643292856.jpg
    795,1 KB · Weergaven: 5
  • 15937230729938383704174216256045.jpg
    15937230729938383704174216256045.jpg
    1 MB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Goed bezig! Maar ik kan er door gebrek aan kennis verder weinig relevants op zeggen 🙃
De vlotter(kunstof ding op de eerste foto drijft op de benzine en duwt de vlotternaald( metalen ding foto 2) omhoog in een opening. Als de benzine op de juiste hoogte staat in de kamer sluit deze de toevoer af waardoor de carburateur niet overloopt. Als een motor lang stilstaat verdampt de benzine waardoor er een gomlaag ontstaat en dan lekt de carburateur.( loopt over) Hier sloten de vlotternaalden wel correct maar de afdichtring van de buis waar de vlotternaald invalt is vergaan dus liep de carburateur toch nog over. De ringen vervangen en nu werkt alles weer naar behoren en sluit alles weer af. 🤗👍🏻
Morgen erop. Afstellen en syncroniseren en dan is ie weer klaar voor de komende jaren.
 
De vlotter(kunstof ding op de eerste foto drijft op de benzine en duwt de vlotternaald( metalen ding foto 2) omhoog in een opening. Als de benzine op de juiste hoogte staat in de kamer sluit deze de toevoer af waardoor de carburateur niet overloopt. Als een motor lang stilstaat verdampt de benzine waardoor er een gomlaag ontstaat en dan lekt de carburateur.( loopt over) Hier sloten de vlotternaalden wel correct maar de afdichtring van de buis waar de vlotternaald invalt is vergaan dus liep de carburateur toch nog over. De ringen vervangen en nu werkt alles weer naar behoren en sluit alles weer af. 🤗👍🏻
Morgen erop. Afstellen en syncroniseren en dan is ie weer klaar voor de komende jaren.

Dank voor je uitleg 🙂 En goed opgelost zo. Altijd leuk. Maar jij hebt dus er dus wel verstand van.. Nou kom ik dikwijls in Mierlo.... 😁 Nee hoor geintje, je ziet me aankomen voor een middagje carburateurs nalopen, haha. Als het tegenzit moet ik met de taxi terug naar Capelle 😅
 
De vlotter(kunstof ding op de eerste foto drijft op de benzine en duwt de vlotternaald( metalen ding foto 2) omhoog in een opening. Als de benzine op de juiste hoogte staat in de kamer sluit deze de toevoer af waardoor de carburateur niet overloopt. Als een motor lang stilstaat verdampt de benzine waardoor er een gomlaag ontstaat en dan lekt de carburateur.( loopt over) Hier sloten de vlotternaalden wel correct maar de afdichtring van de buis waar de vlotternaald invalt is vergaan dus liep de carburateur toch nog over. De ringen vervangen en nu werkt alles weer naar behoren en sluit alles weer af. 🤗👍🏻
Morgen erop. Afstellen en syncroniseren en dan is ie weer klaar voor de komende jaren.

Zo zag het spul er bij mij ook uit na een jaartje stilstaan. Ik vraag me af of E10 hier nu de oorzaak van is.
Tank tegenwoordig maar euro98.
 
Terug
Bovenaan Onderaan