Sjefman
MF veteraan
Ik ben wel een korte bak gewend.... Vind dus de toerentallen ook niet heel raar. Ook in mijn auto (ford focus mk.2 1.6 benzine) heb ik een vrij korte bak. Ik kan daarmee ook rustig in de hoogste versnelling door de stad tuffen, in de derde rotondes nemen enzo.
Qua motoren kom ik van een XJ900, met een 5-bak. De toerentallen op de snelweg ontlopen elkaar niet veel dus ik vind het niet persé raar ofzo.
Op een rustig rondje toeren kom ik amper boven de 5-6000 toeren Meer heb je niet nodig om vlot overal doorheen te komen. Af en toe wil ik hem wel eens doortrekken om me als Jeremy Clarkson te voelen: "POWER!!!".
Mijn eerste was een S, die heb ik toen redelijk verbouwd. Ik was 13 en vond het leuk om te prutsen, rijden mocht ik toch niet. Ik heb er in die tijd een aantal gehad.
Toen ik 16 werd en mijn brommerrijbewijs haalde (ik ben nog jong....) kocht ik een oude VS50L. 2 bak met 'zwabberpook' en terugtraprem. Echt? Ja, echt, een terugtraprem op de brommer.
Na mijn eerste auto-periode (brommerloos) werkte ik op een gegeven moment in mijn eigen stad en mijn vriendin had de auto regelmatig nodig voor school, toen kocht ik er weer een Puch Maxi bij om mee naar het werk te rijden. Vervolgens nog één. Ik heb van die twee samen een goede gebouwd en heb daar een goed jaar met plezier op gereden. 70cc, 15mm carburateur, een tandje lichter op het voortandwiel en een sigaaruitlaat met dikke bocht. Dit was goed voor een 60km/h en goed optrekkend meekomen met het stadsverkeer. (Hij had eerst wat moeite met mijn gestal zegmaar. Origineel zijn ze niet gebouwd op 110kg zware mannen.)
De uiteindelijke brommer van een paar jaar terug, om mee door de stad te tuffen:
En mijn dagelijkse brommer toen ik 16 was. Wat was dat een heerlijk ding!
Qua motoren kom ik van een XJ900, met een 5-bak. De toerentallen op de snelweg ontlopen elkaar niet veel dus ik vind het niet persé raar ofzo.
Op een rustig rondje toeren kom ik amper boven de 5-6000 toeren Meer heb je niet nodig om vlot overal doorheen te komen. Af en toe wil ik hem wel eens doortrekken om me als Jeremy Clarkson te voelen: "POWER!!!".
De eerste Maxi was destijds een Maxi N..., en dat was er dan eentje ZONDER achtervering..., die had je toen nog.
Niet te doen zo'n hobbelding !
Dit was dus de tweede. Een Maxi S. Destijds voor 50 Gulden gekocht, omdat het blok gaar was.
En daarom ging het blok van de N, onder deze S.
Mijn eerste was een S, die heb ik toen redelijk verbouwd. Ik was 13 en vond het leuk om te prutsen, rijden mocht ik toch niet. Ik heb er in die tijd een aantal gehad.
Toen ik 16 werd en mijn brommerrijbewijs haalde (ik ben nog jong....) kocht ik een oude VS50L. 2 bak met 'zwabberpook' en terugtraprem. Echt? Ja, echt, een terugtraprem op de brommer.
Na mijn eerste auto-periode (brommerloos) werkte ik op een gegeven moment in mijn eigen stad en mijn vriendin had de auto regelmatig nodig voor school, toen kocht ik er weer een Puch Maxi bij om mee naar het werk te rijden. Vervolgens nog één. Ik heb van die twee samen een goede gebouwd en heb daar een goed jaar met plezier op gereden. 70cc, 15mm carburateur, een tandje lichter op het voortandwiel en een sigaaruitlaat met dikke bocht. Dit was goed voor een 60km/h en goed optrekkend meekomen met het stadsverkeer. (Hij had eerst wat moeite met mijn gestal zegmaar. Origineel zijn ze niet gebouwd op 110kg zware mannen.)
De uiteindelijke brommer van een paar jaar terug, om mee door de stad te tuffen:
En mijn dagelijkse brommer toen ik 16 was. Wat was dat een heerlijk ding!