Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Ga je voor treinbestuurders?
Buiten mijn passie voor de luchtvaart, heb ik ook een passie voor treinen.
Ik woon sinds anderhalf jaar vlak bij te spoorweg, de belangrijkste lijn door België, en 200m verder een stationnetje.
En weet je wat, ik vind het gewoon leuk! Echt waar!
Ja ik ben in opleiding voor machinist bij NS, vandaag hopelijk mijn laatste theorie examen gehad (wacht nog op uitslag daarvan🤞🏻)
Leuk, vlieg je ook?
 
Leuk, vlieg je ook?
Nee, dat jammer genoeg niet ... iets met niet zo een ideale jeugd gehad, en nu iets met budget '(

Maar ik heb binnen mijn werk wel een "vliegende functie" ... alleen is dat vliegen niet letterlijk :+

Het "kortst bij" met het vliegen was toen wij ook de winter operations op Brussels Airport hadden. Ik reed toen met een dikke vette sneeuwruimer (en niet eens een C rijbewijs :+ ), en later met de sproeiwagens voor de-icing de runways. Dan stond je in contact met de verkeerstoren, dan voel je je letterlijk een deel van de luchtvaart. Ik mis het nog steeds!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat jammer genoeg niet ... iets met niet zo een ideale jeugd gehad, en nu iets met budget '(
Ach schijnt dat het vlieg wereldje ook niet zo fantastisch is hoor zoals iedereen maar denkt, wij hebben heel veel ex piloten die nu machinist zijn of in opleiding zijn ervoor.
Maar ik heb binnen mijn werk wel een "vliegende functie" ... alleen is dat vliegen niet letterlijk :+
Hahaha tog nog een beetje een vorm van "Vliegen"🤣
Het "kortst bij" met het vliegen was toen wij ook de winter operations op Brussels Airport hadden. Ik reed toen met een fikke vette sneeuwruimer (en niet eens een C rijbewijs :+ ), en later met de sproeiwagens voor de-icing de runways. Dan stond je in contact met de verkeerstoren, dan voel je je letterlijk een deel van de luchtvaart. Ik mis het nog steeds!
Cool, dat kan ik begrijpen ja.
 
die nu machinist zijn of in opleiding zijn ervoor.
Ik weet niet hoe het in België zit. Of je op je 45ste nog voor treinbestuurder kan gaan ... anders, ik zou wel willen.

Wist je dat we een topic op MF hebben dat opgestart is voor treinbestuurders? Eigenlijk oogestart door/voor treinbestuurders, maar iedereen kan er terecht die in enig opzicht wat med te maken heeft, if er gewoon interesse in heeft.

 
Dit is mijn ervaring met vliegen... Het wereldje is inderdaad niet fantastisch

dfec736c-8ae6-11ea-9a27-02d1dbdc35d1.jpg


En nu hou ik weer op met deze ongein hoor, gewaardeerde ex-GSXFvriendjesenvriendinnetjes

:+
 
Ik weet niet hoe het in België zit. Of je op je 45ste nog voor treinbestuurder kan gaan ... anders, ik zou wel willen.
Je kan het altijd proberen en trouwens ze mogen niet op leeftijd discrimineren als je geschikt ben je geschikt😉
Wist je dat we een topic op MF hebben dat opgestart is voor treinbestuurders? Eigenlijk oogestart door/voor treinbestuurders, maar iedereen kan er terecht die in enig opzicht wat med te maken heeft, if er gewoon interesse in heeft.

Haha grappig, nee dat wist ik niet bedankt
 
@sGSXF Welkom hier!
Leuk een motorrijdster in de groep erbij.
Sleutelen jullie ook zelf of laten jullie dat doen?
Ikzelf heb een oudere GSX600F uit 1992, maar ik vind het heerlijk om er zelf aan te sleutelen.

@DKP Leuk dat je weer actief bent en weer als vanouds, leuke lange verhalen en berichten typt om te lezen.

Momenteel moet ik zelf ook nog met wat remklauwen aan de gang. Vorige week nog een "vervangende" remklauw ontvangen voor een Honda Manga van 1983 van een vriend. Die remklauw gemonteerd en ontlucht, vervolgens zat het voorwiel volledig vast. Wat bleek 3 zuigers helemaal vast. Zelfs de "nieuwe"remklauw had 1 zuiger vast zitten. Maar weer alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt, daarna bewoog alles weer soepel.

Daarna begonnen aan de Honda Shadow 1985 van mijn vriendin. Waarvan ik de voorvork heb gereviseerd en gespoten. Bij terug monteren van de remklauwen, ook 1 remklauw vast. Daar ga ik volgende mee aan de slag. Alleen heel voorzichtig zijn met de nieuwe lak.

Mijn suzuki rijd nog steeds geweldig. Wel een nieuwe accu gemonteerd en maar meteen voor Motobatt gegaan. Nu is het starten zonder problemen.
 
@sGSXF Welkom hier!
Leuk een motorrijdster in de groep erbij.
Sleutelen jullie ook zelf of laten jullie dat doen?
Ikzelf heb een oudere GSX600F uit 1992, maar ik vind het heerlijk om er zelf aan te sleutelen.
Dankje wel😊
Uhm nog niet echt zelf sleutelen als in onderhoud (word wel de bedoeling zelf een onderhoudsbeurt doen aan de motor, moet nog in de leer bij man lief @BanditFS😇). De remblokken werden door de garage ondekt toen ze mijn banden gingen doen dus naar gelijk laten vervangen uiteraard.
Zelf wel wat kleine dingen veranderd aan mijn motor.🏍️
 
@sGSXF geniet er nog maar even van zolang het duurt.. uiteindelijk, wees gerust, zal je tot het besef komen dat een BMW toch echt de betere optie is.

:+
Hahaha nee helaas gaan we het niet over eens worden, als ik ooit een andere motor neem word het een kawasaki ninja maar dan de hele zwarte uitvoering😍😜
 
kawasaki ninja maar dan de hele zwarte uitvoering😍
Deels mee eens ... waarom deels? Omdat ik de 400 juist zou nemen. Lekker licht, zuinig en wendbaar, goed voor mijn woon werk!

Maar nog liever zou ik dan weer wél naar BMW gasn. En nee, niet dat ruimteschipachtig R 1200 RT, masr de lichte(re) F 800 ST of GT. En een van de belangrijkste aspecten in die keuze buiten de zuinigheid, is toch wel de riemaandrijving, wat voor woon-werk echt wel ideaal is.

Tja, je ziet het he, bij mij is de motor er vooral voor woon werk, en dan liggen de keuzes natuurlijk heel anders ...
 
Hahaha nee helaas gaan we het niet over eens worden, als ik ooit een andere motor neem word het een kawasaki ninja maar dan de hele zwarte uitvoering😍😜
Gewoon de GSX-F. Ik heb hem nou 8 jaar bijna, en hij blijft ook.
Maar de mijne heeft nu pas 45000 gelopen zoiets.

Opzich kun je qua onderhoud bijna alles vinden op internet en anders kun je met een "werkplaats handboek" zoals hey haynes boek voor de gsx-f ook aardig uit de voeten.
 
Opzich kun je qua onderhoud bijna alles vinden op internet
:^
Bijkomend: ook qua onderdelen zal je nog decennia lang probleemloos wisselstukken kunnen vinden, zowel nieuw als tweedehands. Omdat herl veel onderdelen die in de GSX F worden gebruikt, ook veel voorkomen in andere Suzuki modellen (en bepaalde onderdelen zijn zelfs uitwisselbaar met onderdelen van andere Japanse merken).
 
Deels mee eens ... waarom deels? Omdat ik de 400 juist zou nemen. Lekker licht, zuinig en wendbaar, goed voor mijn woon werk!

Maar nog liever zou ik dan weer wél naar BMW gasn. En nee, niet dat ruimteschipachtig R 1200 RT, masr de lichte(re) F 800 ST of GT. En een van de belangrijkste aspecten in die keuze buiten de zuinigheid, is toch wel de riemaandrijving, wat voor woon-werk echt wel ideaal is.

Tja, je ziet het he, bij mij is de motor er vooral voor woon werk, en dan liggen de keuzes natuurlijk heel anders ...
Ja dan zijn inderdaad de keuzes heel anders.
Ik toer er eigenlijk alleen maar mee en misschien een enkele keer voor mijn werk voor een cursusdag maar nee, ik vind de BMW gewoon geen mooie motor totaal niet mijn style en smaak🤷🏼‍♀️
 
Gewoon de GSX-F. Ik heb hem nou 8 jaar bijna, en hij blijft ook.
Maar de mijne heeft nu pas 45000 gelopen zoiets.

Opzich kun je qua onderhoud bijna alles vinden op internet en anders kun je met een "werkplaats handboek" zoals hey haynes boek voor de gsx-f ook aardig uit de voeten.
Voorlopig gaat mijn GSX-F ook helemaal nergens heen daar wil ik eerst nog wel heel veel meer kilometers op gaan maken. 🏍️
Ben ook echt helemaal verliefd op zijn mooie blauwe kleur😍

Onderhoud komt wel goed, lang leven YouTube en old skool via je handboek inderdaad.
 
Precies en een beetje technische aangelegd zijn en de rest gaat vanzelf.
Ik leer van iets bekijken of uit elkaar halen, direct de werking, en vaak weet ik dan meteen hoe ik iets kan verbeteren of herstellen.
En de GSXF rijd heerlijk. Ik weet niet hoe die nieuwere rijd maar mij 1992er rijd heerlijk oldskool.
 
Over het sleutelen ... bougies vervangen ...
Daarvoor moet de tank eraf, dat kan zonder te ontkuipen, maar beter doe je dat wel. Ook de dwarsbar eraf. Dus best wel wat werk* ...

Ik dacht altijd dat dat best gecompliceerd was ... maar het is gelukkig geen Toyota V6 ... :X


* anyway, bougies vervang je doorgaans tijdens een groot onderhoud, dus dat ontkuipen komt er sowieso wel bij, dus ...
 
Mijn GSX600F '92 (Katana, Californië model met het ventilatortje) valt uit bij (stevig) remmen. Ik kan niet vinden wat het is. Motor loopt verder heel goed, carburateurs/sproeiers zijn schoon, klepspeling zit prima binnen de toleranties.
Na wat Googlen kwam ik op een aantal oude posts, hierin staat dat dit een bekend kwaaltje is en dat dealers destijds hier een modificatie voor deden. Echter kan ik nergens vinden wat die modificatie nou is... Wie weet hoe ik dit op kan lossen?
 
Mijn GSX600F '92 (Katana, Californië model met het ventilatortje) valt uit bij (stevig) remmen. Ik kan niet vinden wat het is. Motor loopt verder heel goed, carburateurs/sproeiers zijn schoon, klepspeling zit prima binnen de toleranties.
Na wat Googlen kwam ik op een aantal oude posts, hierin staat dat dit een bekend kwaaltje is en dat dealers destijds hier een modificatie voor deden. Echter kan ik nergens vinden wat die modificatie nou is... Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Ik had dit alleen voor een stoplicht soms. Als ik dan begon met optrekken en direct weer wilde remmen, viel de motor uit.
Achteraf was het een "slecht"wordende accu. Maanden later moest ik de accu vervangen omdat hij kapot was en toen was dit probleem ook direct volledig verholpen. Het remlicht trok dan icm de rest net te veel stroom weg waardoor de motor uitviel. Starten etc was geen probleem. Ik heb het daarna ook nooit meer gehad. Ik vond het maar een vreemd probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan