Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja ik ben in opleiding voor machinist bij NS, vandaag hopelijk mijn laatste theorie examen gehad (wacht nog op uitslag daarvan)Ga je voor treinbestuurders?
Buiten mijn passie voor de luchtvaart, heb ik ook een passie voor treinen.
Ik woon sinds anderhalf jaar vlak bij te spoorweg, de belangrijkste lijn door België, en 200m verder een stationnetje.
En weet je wat, ik vind het gewoon leuk! Echt waar!
Nee, dat jammer genoeg niet ... iets met niet zo een ideale jeugd gehad, en nu iets met budgetLeuk, vlieg je ook?
Ach schijnt dat het vlieg wereldje ook niet zo fantastisch is hoor zoals iedereen maar denkt, wij hebben heel veel ex piloten die nu machinist zijn of in opleiding zijn ervoor.Nee, dat jammer genoeg niet ... iets met niet zo een ideale jeugd gehad, en nu iets met budget
Hahaha tog nog een beetje een vorm van "Vliegen"Maar ik heb binnen mijn werk wel een "vliegende functie" ... alleen is dat vliegen niet letterlijk
Cool, dat kan ik begrijpen ja.Het "kortst bij" met het vliegen was toen wij ook de winter operations op Brussels Airport hadden. Ik reed toen met een fikke vette sneeuwruimer (en niet eens een C rijbewijs ), en later met de sproeiwagens voor de-icing de runways. Dan stond je in contact met de verkeerstoren, dan voel je je letterlijk een deel van de luchtvaart. Ik mis het nog steeds!
Ik weet niet hoe het in België zit. Of je op je 45ste nog voor treinbestuurder kan gaan ... anders, ik zou wel willen.die nu machinist zijn of in opleiding zijn ervoor.
Je kan het altijd proberen en trouwens ze mogen niet op leeftijd discrimineren als je geschikt ben je geschiktIk weet niet hoe het in België zit. Of je op je 45ste nog voor treinbestuurder kan gaan ... anders, ik zou wel willen.
Haha grappig, nee dat wist ik niet bedanktWist je dat we een topic op MF hebben dat opgestart is voor treinbestuurders? Eigenlijk oogestart door/voor treinbestuurders, maar iedereen kan er terecht die in enig opzicht wat med te maken heeft, if er gewoon interesse in heeft.
Ik zie net dat ik dit forum niet kan zien omdat ik nog geen 30 dagen lid ben en nog geen 30 berichten heb post
Ah, effe geduld danIk zie net dat ik dit forum niet kan zien omdat ik nog geen 30 dagen lid ben en nog geen 30 berichten heb post
Dankje wel@sGSXF Welkom hier!
Leuk een motorrijdster in de groep erbij.
Sleutelen jullie ook zelf of laten jullie dat doen?
Ikzelf heb een oudere GSX600F uit 1992, maar ik vind het heerlijk om er zelf aan te sleutelen.
Dan gaat dat zeker goed komenmoet nog in de leer bij man lief @BanditF
Dank je voor deze waardering!@DKP Leuk dat je weer actief bent en weer als vanouds, leuke lange verhalen en berichten typt om te lezen
Hahaha nee helaas gaan we het niet over eens worden, als ik ooit een andere motor neem word het een kawasaki ninja maar dan de hele zwarte uitvoering@sGSXF geniet er nog maar even van zolang het duurt.. uiteindelijk, wees gerust, zal je tot het besef komen dat een BMW toch echt de betere optie is.
Deels mee eens ... waarom deels? Omdat ik de 400 juist zou nemen. Lekker licht, zuinig en wendbaar, goed voor mijn woon werk!kawasaki ninja maar dan de hele zwarte uitvoering
Gewoon de GSX-F. Ik heb hem nou 8 jaar bijna, en hij blijft ook.Hahaha nee helaas gaan we het niet over eens worden, als ik ooit een andere motor neem word het een kawasaki ninja maar dan de hele zwarte uitvoering
Opzich kun je qua onderhoud bijna alles vinden op internet
Ja dan zijn inderdaad de keuzes heel anders.Deels mee eens ... waarom deels? Omdat ik de 400 juist zou nemen. Lekker licht, zuinig en wendbaar, goed voor mijn woon werk!
Maar nog liever zou ik dan weer wél naar BMW gasn. En nee, niet dat ruimteschipachtig R 1200 RT, masr de lichte(re) F 800 ST of GT. En een van de belangrijkste aspecten in die keuze buiten de zuinigheid, is toch wel de riemaandrijving, wat voor woon-werk echt wel ideaal is.
Tja, je ziet het he, bij mij is de motor er vooral voor woon werk, en dan liggen de keuzes natuurlijk heel anders ...
Voorlopig gaat mijn GSX-F ook helemaal nergens heen daar wil ik eerst nog wel heel veel meer kilometers op gaan maken.Gewoon de GSX-F. Ik heb hem nou 8 jaar bijna, en hij blijft ook.
Maar de mijne heeft nu pas 45000 gelopen zoiets.
Opzich kun je qua onderhoud bijna alles vinden op internet en anders kun je met een "werkplaats handboek" zoals hey haynes boek voor de gsx-f ook aardig uit de voeten.
Mijn GSX600F '92 (Katana, Californië model met het ventilatortje) valt uit bij (stevig) remmen. Ik kan niet vinden wat het is. Motor loopt verder heel goed, carburateurs/sproeiers zijn schoon, klepspeling zit prima binnen de toleranties.
Na wat Googlen kwam ik op een aantal oude posts, hierin staat dat dit een bekend kwaaltje is en dat dealers destijds hier een modificatie voor deden. Echter kan ik nergens vinden wat die modificatie nou is... Wie weet hoe ik dit op kan lossen?
Hele mooie foto!Heerlijk weer om een ritje te maken op mijn Blue Beauty