roger_SV
Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
- 5 apr 2015
- 8.724
- 2.473
Mogelijk staan de onderspoten net niet ver genoeg uit elkaar door het niet kunnen bewegen van de glijbus in de onderspoot met de boutjes (rechts?) met als gevolg dat je de poten iets te ver naar elkaar trekt als je de as aandraait en het nokje de remschijf raakt. Ik heb het gehad bij mijn SV. Vergelijkbaar systeem en remklauwen met nu dus een mooi roestspoor op mijn nieuwe remschijven net onder het gedeelte waar het blok aangrijpt. Dat nokje dat je omcirkeld hebt raakte, maar in mijn geval ook het nokje dat eronder zit. Ik maak zo even een fotootje@Erwin P ik tag je hier even, volgens mij hang je ook regelmatig hier rond, of heb ik dat verkeerd onthouden? Nav. m'n post in het Transalp topic:
Ik heb dus een nieuw probleem met m'n GSX.
Tijdje geleden nieuwe remschijven gemonteerd, intussen eigenlijk nagenoeg niet gereden, op een paar ritjes woon/werk na. 'Inremmen' ging al niet heel lekker, schijven voelden krom (op het zicht niet+ semi foating+ nieuwe schijven.... zou dus gewoon goed moeten zijn.). Totdat ik even fatsoenlijk de tijd nam om te inspecteren.
Blijkt de rechter klauw aan te lopen op de schijf.
Dit puntje, waar dat geleidertje op zit, schraapt tegen de schijf. Blokken zit nog meer dan genoeg vlees op, klauwen zijn niet lang geleden gereviseerd en lopen soepel op de pennen. Geen idee waar het aan ligt. Helaas liggen de originele schijven al bij de oud ijzer boer, dus kan niet vergelijken of de 'schotel' op de juiste plek zit. Ze leken in eerste instantie gewoon goed met een standaard blik. Misschien had ik iets beter moeten kijken bij montage.
Nu dus zoeken wat er fout gaat en wellicht dus nog een setje schijven kopen om het op te lossen.
Bekijk bijlage 1855011