Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Gisteren sinds lange tijd weer een lang ritje gemaakt. Wat een lekkere motor blijft de GSX 750 f toch. Comfortabel maar toch sportief.
Ook vorige week de standaard uitlaat gemonteerd en ik moet zeggen dat dit echt veel fijner en rustiger rijdt. Ik ging me een beetje ergeren aan het constante harde geluid aan mijn hoofd. Toen ik jong was kon het mij niet hard genoeg maar ach we worden allemaal oud he:)
Ik heb het idee dat de motor met de originele uitlaat onderin beter doortrekt maar dat kan ook "tussen mijn oren" zitten
 
Dat kan zeker zo zijn als de sproeierbezetting nooit is aangepast naar de open uitlaat. Mooi dat is bevalt. De dijkbewoners en buren zullen je dankbaar zijn.
 
Gisteren sinds lange tijd weer een lang ritje gemaakt. Wat een lekkere motor blijft de GSX 750 f toch. Comfortabel maar toch sportief.
Ook vorige week de standaard uitlaat gemonteerd en ik moet zeggen dat dit echt veel fijner en rustiger rijdt. Ik ging me een beetje ergeren aan het constante harde geluid aan mijn hoofd. Toen ik jong was kon het mij niet hard genoeg maar ach we worden allemaal oud he:)
Ik heb het idee dat de motor met de originele uitlaat onderin beter doortrekt maar dat kan ook "tussen mijn oren" zitten
Ik had precies de zelfde ervaring toen ik van een sportuitlaat terug naar standaard ging.

Iets soepeler/meer koppel onderin :t
 
Denk dat het hier makkelijker is om te vragen: Heeft er nog iemand toevallig een voor-remklauw over van de eerste generatie GSX-F?

1 van de remzuigers heeft bij mij een pit erin, denk dat het wel goed komt als ik deze monteer, maar als er een nettere in kan hou ik mij graag aanbevolen ;)
 
Een gebruikte remklauw heb ik ondertussen kunnen regelen.

Nog een andere vraag: weet iemand of er ook eindeloze kettingen zijn voor de GSX-F? Ik kan het niet makkelijk vinden :)

Normaal gesproken gebruik ik mijn DID tool om de ketting aan elkaar te zetten.
Nu toch mijn achterbrug eruit ligt dacht ik is dat wel makkelijk.
 
Nee, ook bij Nr1 motor niet. Zijn allemaal klink kettingen.

Bij wat zoeken kwam ik hier op het forum een topic tegen waaruit blijkt dat de eindeloze kettingen niet echt gemeengoed meer zijn.

Denk dat ik een DID Klink ketting bestel en 'm in elkaar klink.
 
Volgens mij kun je bij Jos Smit nog kiezen voor een geklonken ketting.

Overigens worden kettingen niet meer eindloos geleverd, die worden gewoon door de winkelier geklonken. Het enige voordeel is dus dat je geen gereedschap nodig hebt om te klinken, maar verder is er geen verschil met wanneer je het thuis doet. :t
 
Ik wou dkp bedanken dank zij hem start die weer als vanouds :t:t ook dank zij hem op het juiste spoor gezet waar ik moest zoeken . zie zijn bericht
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan simpel zijn, bijvoorbeeld gewoon een slecht contact in de startknop, of het keppelingshendel.

Ik had een tijd geleden ook startproblemen.
Intussen (toen ik nog reed :') ), ben ik erachter gekomen dat het aan het contactje van het koppelingshendel komt.

Als ik die volledig introk, geen reactie op de starter. Startknop en aansluiting ervan al gecheckt, vond ik niks aan. Ik vond het vooral raar dat ik alleen startproblemen heb aan het begin van een rit, en niet wanneer ik bij een stop aan een verkeerslicht wil herstarten.
Ja, ik leg mijn motor bij een verkeerslicht stil áls ik die streek ken, en/of de lichten van de dwarsrichting kan zien. Dat doe ik door bij het stoppen in 1ste te svhakelen, dodemansknop effe omschakelen, en dan de startknop ingedrukt houden. Bij groen, ontkoppeling intrekken, de motor start, en weg ben ik. Gaat altijd goed.

Daarom dacht ik eens, op een andere ochtend, toen de motor niet startte, wat te "spelen" met dat koppelingshendel, en ja hoor, ze startte!

Toen een wat doorgedrevener test;
Koppeling volledig intrekken, startknop indrukken ... niets ...
Terwijl ik de startknop ingedrukt hield, het koppelingshendel kortstondig lichtjes lissen en meteen weer intrekken. Startmotor slaat aan, en meteen weer af, dit meerdere malen geprobeerd. Toen bleek inderdaad dat er iets loos is aan/met dat contactje. Dus, koppelingshendel volledig ingetrokken, geen contact, iets lossen, zelfs maar een milimetertje of zo, en het werkt wel.

Hoe dat komr? Geen idee.
Van zodra ik weer mag en kan rijden, houd ik het in de gaten. Als het erger wordt, doe ik er iets aan, wordt het niet erger, werkt het zo ook wel Switch Assy, Clutch Gsx750f Katana 2003

Na goed schoonmaken en borstelen kon ik weer gewoon de startknop indrukken zonder probleem nu kappen afbouwen dan kan die in de verkoop ;)*O*
 

Bijlagen

  • DSCN7454.JPG
    DSCN7454.JPG
    227,5 KB · Weergaven: 12
  • DSCN7455.JPG
    DSCN7455.JPG
    160,9 KB · Weergaven: 10
  • DSCN7456.JPG
    DSCN7456.JPG
    151,6 KB · Weergaven: 11
  • DSCN7457.JPG
    DSCN7457.JPG
    397,2 KB · Weergaven: 11
  • DSCN7458.JPG
    DSCN7458.JPG
    190,5 KB · Weergaven: 12
  • DSCN7459.JPG
    DSCN7459.JPG
    359,5 KB · Weergaven: 11
Zo vandaag de boel dicht gebouwd en gepoetst mag zeggen ziet er goed uit ;) even wacht op me Alie knipperlichten achter en proefrijden en dan in de verkoop :t
 

Bijlagen

  • IMG_20230426_150739.jpg
    IMG_20230426_150739.jpg
    231 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20230426_150601.jpg
    IMG_20230426_150601.jpg
    215 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20230426_150543.jpg
    IMG_20230426_150543.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20230426_150505.jpg
    IMG_20230426_150505.jpg
    185,9 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20230426_150435.jpg
    IMG_20230426_150435.jpg
    217,3 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20230426_150426.jpg
    IMG_20230426_150426.jpg
    227,4 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20230426_150415.jpg
    IMG_20230426_150415.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 16
Zo, nog een poging tot goede remmen.

De Tsuboss schijven waren goedkoop/duurkoop. Het aanlopen nooit op kunnen lossen en inmiddels zo krom als een hoepel (nog geen 1000km oud).

Nu dus poging twee mee Arashi schijven gezien de goede ervaringen. Eerste indruk: afwerking, uiterlijk, eigenlijk alles voelt een stuk beter dan de Tsuboss variant. Voelt ook lichter in de hand. Gemonteerd met nieuwe blokken en ik heb de geleiders in de klauwen moeten vervangen wegens schuren op de Tsuboss schijven.


Straks eens een rit.

DSC_3669.JPG
 
Arashi schijven
Ik rijd, denk ik, al ruim 85.000km* met die schijven (maar dan wel de 2002-2006 versie) rond, en nog steeds geen klagen van!

* moet het later eens in mijn excell-file nakijken.
 
Ik rijd, denk ik, al ruim 85.000km* met die schijven (maar dan wel de 2002-2006 versie) rond, en nog steeds geen klagen van!

* moet het later eens in mijn excell-file nakijken.
Jouw ervaring was doorslaggevend in de keuze :t

Ik heb er inmiddels 130km op zitten en ze slijten mooi egaal in, vertragen goed en ik heb eindelijk weer plezier op de F na een half jaar rem miserie
 
* excell file bekijkend ... *

@Sjefman , ik blijk mijn schijven op 70.000km gemonteerd te hebben, en met nu 153.669km op de teller, hebben ze 83.669km gediend op dit moment, dus ik zat er niet ver naast met mijn schatting 😁
 
De OEM schijven waren bij mij na 55.000km op (waarvan 22.000km door mij).
En dan niet per sé qua dikte, maar de floaters hadden speling in lengterichting waardoor je bij remmen een soort 'chatter' kreeg, alsof de ABS continu werkt tijdens het remmen.

Zo lang ze goed remmen en niet krom raken vind ik het snel goed, hoe lang ze mee gaan zal me worst wezen, binnen het acceptabele. Ik ga er van uit dat ik op deze motor deze schijven niet meer verslijt.

Dit was het probleem met de Tsuboss schijven:
@Erwin P ik tag je hier even, volgens mij hang je ook regelmatig hier rond, of heb ik dat verkeerd onthouden? Nav. m'n post in het Transalp topic:


Ik heb dus een nieuw probleem met m'n GSX.
Tijdje geleden nieuwe remschijven gemonteerd, intussen eigenlijk nagenoeg niet gereden, op een paar ritjes woon/werk na. 'Inremmen' ging al niet heel lekker, schijven voelden krom (op het zicht niet+ semi foating+ nieuwe schijven.... zou dus gewoon goed moeten zijn.). Totdat ik even fatsoenlijk de tijd nam om te inspecteren.

Blijkt de rechter klauw aan te lopen op de schijf.
Dit puntje, waar dat geleidertje op zit, schraapt tegen de schijf. Blokken zit nog meer dan genoeg vlees op, klauwen zijn niet lang geleden gereviseerd en lopen soepel op de pennen. Geen idee waar het aan ligt. Helaas liggen de originele schijven al bij de oud ijzer boer, dus kan niet vergelijken of de 'schotel' op de juiste plek zit. Ze leken in eerste instantie gewoon goed met een standaard blik. Misschien had ik iets beter moeten kijken bij montage.

Nu dus zoeken wat er fout gaat en wellicht dus nog een setje schijven kopen om het op te lossen.

Bekijk bijlage 1855011

De geleider (nr.7) raakte de schijven, de schijven zijn snel krom getrokken en inmiddels (na een half jaar/1000km) roestig van dit gezeik.

Nu met de nieuwe schijven+blokken+geleiders nergens meer last van. Het remt boterzacht, heerlijk. Alles functioneert naar behoren. Ik ga er van uit dat er met de Tsuboss schijven al iets mis was (licht krom ofzo) vanaf de fabriek, maar heb te veel lopen hannesen om (naar mijn eigen mening) recht te hebben op garantie. Het was een koopje, in de aanbieding voor 60€ per schijf, en dat heb ik geweten.

Achteraf blijken de Arashi's een stuk netter te zijn, al uit de doos. Het slijpen van het frictiegedeelte is veel netter, het hart is lichter, beter afgewerkt, en oogt gewoon een stuk netter dan die van de Tsuboss.
 
Iemand interesse in de rvs uitlaatbochten\collector van delkevic? Ik verkoop waarschijnlijk mijn gsx 750 f. Ik wil een wat kleinere oudere motor voor mijn kleine garage en aangezien ik bijna nooit meer rij, ik kan van iemand een cbr 600 f voor een mooie prijs overkopen.
 
Weet iemand tot hoever de km teller loopt van de GSX650F? ik rij nu z'n 3 jaar met mijn GSX650F wilde vandaag kijken hoeveel er nou op de teller staat, ik rij de motor veel voor woon-werkverkeer en ik zie dat er maar 57000 km op de teller staat ik heb nooit gekeken met welke stand ik de motor gekocht hebt maar vindt deze km stand weinig. kan de km stand hoger dan 100000 km? (ik heb de display normaal op de tijd staan)
 
Vandaag een proefrit gemaakt na een jaar stilstand wel stout geweest ;) zal ik me niet over uitweiden .
 

Bijlagen

  • IMG_20230516_134643.jpg
    IMG_20230516_134643.jpg
    275,5 KB · Weergaven: 16
Weet iemand tot hoever de km teller loopt van de GSX650F? ik rij nu z'n 3 jaar met mijn GSX650F wilde vandaag kijken hoeveel er nou op de teller staat, ik rij de motor veel voor woon-werkverkeer en ik zie dat er maar 57000 km op de teller staat ik heb nooit gekeken met welke stand ik de motor gekocht hebt maar vindt deze km stand weinig. kan de km stand hoger dan 100000 km? (ik heb de display normaal op de tijd staan)
Voor zover ik weet gaat die gewoon door. Ik dacht dat die 6 digits hadden?

Maar ... nooit gekeken naar de km stand bij aankoop??? Dat snap ik toch niet zo goed :P
 
... wel stout geweest ;) zal ik me niet over uitweiden .
Toch benieuwd eigenlijk :P

Beetje (veel) te snel gereden?
Welke dijk heb je onveilig gemaakt?
Of wat zou het nog kunnen zijn? ...

[/nieuwsgierigaardsmodus-uit] :+
 
Welke Nederlander met GSX F kom ik tegen op mijn werk? 😁
Toevallig niemand van hier?
20230523_064036.jpg

20230523_064045.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan