Het grote GSX-F topic - deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
oi oi
flux heeft zn nieuwe spiegels erop zitten..... nieuw 1 spiegel kostte origineel suzuki....... 171 €...
dealer heeft voor besparing van mijn portemonnee maar imitatie besteld die op 56 euro PER SET uit kwam.. alleen is wel breder/langer het stuk om vast te zetten dus sluit niet perfect aan op de kappen.. maar ik kan iig weer veilig spiegelen en zien of er cops achter me rijden
 
oi oi
flux heeft zn nieuwe spiegels erop zitten..... nieuw 1 spiegel kostte origineel suzuki....... 171 €...
dealer heeft voor besparing van mijn portemonnee maar imitatie besteld die op 56 euro PER SET uit kwam.. alleen is wel breder/langer het stuk om vast te zetten dus sluit niet perfect aan op de kappen.. maar ik kan iig weer veilig spiegelen en zien of er cops achter me rijden

zet er eens een foto bij. welke imitatie heb jij nu. want de mijne(ook imitatie) sluiten wel mooi aan.
 
Hoi GSXF rijders,

Ben een meelezer op dit forum (ben actiever op het GSXF forum zelf ;)), maar zou graag ook jullie hulp willen vragen mbt het monteren van een sportuitlaat! Topic staat ook in de algemene motorpraat, maar hier nog een keer, speciaal voor jullie ;) !

Na een zoektocht naar een geschikte uitlaat voor m'n GSX600F (<97) ben ik net trotse eigenaresse geworden van een mooie Laser Deeptone demper *D !

Nu rijd ik nog rond met het orginele 4 in 2 systeem, hetgeen nu of vervangen moet worden door een 4 in 1 systeem of moet worden aangepast voor de Laser. Daarom ben ik ben dus opzoek naar:

--> Adresjes (liefst in buurt van Schiphol e.o.) waar ze uitlaatbochten kunnen aanpassen en dit uiteraard netjes doen.

Of

--> Een 4 in 1 bochtenset om het systeem zelf te kunnen vervangen

Of

--> Handige mede-forum leden die zelf zo handig zijn om deze Laser te kunnen monteren op het huidige 4 in 2 systeem.

Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen! Bedankt alvast voor de tips en hulp, dan kan ik straks het nieuwe seizoen lekker in knallen :] met m'n nieuwe blerpijpje *D !

Groetjes,
Maris
 
oi oi
flux heeft zn nieuwe spiegels erop zitten..... nieuw 1 spiegel kostte origineel suzuki....... 171 €...
dealer heeft voor besparing van mijn portemonnee maar imitatie besteld die op 56 euro PER SET uit kwam.. alleen is wel breder/langer het stuk om vast te zetten dus sluit niet perfect aan op de kappen.. maar ik kan iig weer veilig spiegelen en zien of er cops achter me rijden


heb net m'n linkerspiegel opgehaald en schrok al van de prijs: € 100. Is ook origineel Suzuki. Vorige keer (lag de rechter er vanaf) was het veel minder. Hij dacht dat ie dan vorige keer imitatie had besteld terwijl hij dat normaal alleen op verzoek doet omdat imitatie nogal eens de neiging hebben om te trillen. Maar ik had ook nog olie nodig en die heeft hij er nu gratis bijgedaan. Hij vond het zelf ook nogal prijzig en heeft de faktuur er nog bijgezocht om te controleren of de prijs wel goed in de computer stond. Ik heb oude model GSXF jij soms het nieuwe? 171 euro......
 
goede middag ik ben hier niew op dit forum even voor stellen.
ik ben patrick ben 27 jaar en kom uit almelo en rij al 4 jaar op een gsx 600f bj 90.
ik heb al zo'n beetje de hele motor vervangen (schade motor gekocht) frame, fork, stuur. achter brug en velgen zijn nog orgineel de rest is vervangen.
ik heb de voor veren vervangen voor powerplay veren en ik heb er een slag dikkere olie in gedaan(werkt perfect) maar mijn vraag is voor de achter schokbreker wat kan ik hier aan veranderen of is er een ander soort voor te verkrijgen.
wie kan mij helpen alvast bedankt
 
goede middag ik ben hier niew op dit forum even voor stellen.
ik ben patrick ben 27 jaar en kom uit almelo en rij al 4 jaar op een gsx 600f bj 90.
ik heb al zo'n beetje de hele motor vervangen (schade motor gekocht) frame, fork, stuur. achter brug en velgen zijn nog orgineel de rest is vervangen.
ik heb de voor veren vervangen voor powerplay veren en ik heb er een slag dikkere olie in gedaan(werkt perfect) maar mijn vraag is voor de achter schokbreker wat kan ik hier aan veranderen of is er een ander soort voor te verkrijgen.
wie kan mij helpen alvast bedankt

Als eerste. Welkom.

In iedergeval is de voorspanning van de veer te veranderen, en ik meen ook de in en uitgaande demping, maar helemaal zeker weet ik dat ook niet voor dit model. :$

Ik moet nodig ook eens opzoek naar een wphb van het oude model. :(

Nu we het er toch over hebben, heeft er nog iemand een digitaal bij voorkeur nederlands, engels of duits.(in die volgorde) werkplaats handboek?
 
goede middag ik ben hier niew op dit forum even voor stellen.
ik ben patrick ben 27 jaar en kom uit almelo en rij al 4 jaar op een gsx 600f bj 90.
ik heb al zo'n beetje de hele motor vervangen (schade motor gekocht) frame, fork, stuur. achter brug en velgen zijn nog orgineel de rest is vervangen.
ik heb de voor veren vervangen voor powerplay veren en ik heb er een slag dikkere olie in gedaan(werkt perfect) maar mijn vraag is voor de achter schokbreker wat kan ik hier aan veranderen of is er een ander soort voor te verkrijgen.
wie kan mij helpen alvast bedankt


gsxr 750 bj 92 achterveer. Allen komt je achterkant dan wel iets hoger uit. Iets wat je bochtengedrag ten goede komt.
 
Vandaag even 1,5 uur over de Utrechtse Heuvelrug gereden, voorafgegaan door een stukje Lekdijk... Was erg lekker weer... Ik merk alleen wel dat m'n bochtentechniek nog wat bijgeschaafd moet worden. Zat op een gegeven moment op een rotonde bijna in de berm, omdat ik niet goed keek en m'n snelheid niet goed had.

Ik heb bij m'n rijlessen geleerd om de snelheid te regelen met de achterrem voor langzame, scherpe bochten (bijv. halve draai), maar de achterrem op deze motor is nogal zwak. Ik moet echt ver doortrappen om echt merkbaar een remwerking te krijgen. Ik vemoed dat dat komt omdat ik gewoon nieuwe remblokken nodig heb, of is de achterrem op de gsx-f hoe dan ook wat zwakjes?

En ik moet nog een keer een goed plekje vinden om dingen als halve draai een beetje te oefenen, want ik merk dat ik nog niet genoeg vertrouwen in mezelf en de motor heb voor dat soort verrichtingen.
 
Vandaag even 1,5 uur over de Utrechtse Heuvelrug gereden, voorafgegaan door een stukje Lekdijk... Was erg lekker weer... Ik merk alleen wel dat m'n bochtentechniek nog wat bijgeschaafd moet worden. Zat op een gegeven moment op een rotonde bijna in de berm, omdat ik niet goed keek en m'n snelheid niet goed had.

Ik heb bij m'n rijlessen geleerd om de snelheid te regelen met de achterrem voor langzame, scherpe bochten (bijv. halve draai), maar de achterrem op deze motor is nogal zwak. Ik moet echt ver doortrappen om echt merkbaar een remwerking te krijgen. Ik vemoed dat dat komt omdat ik gewoon nieuwe remblokken nodig heb, of is de achterrem op de gsx-f hoe dan ook wat zwakjes?
En ik moet nog een keer een goed plekje vinden om dingen als halve draai een beetje te oefenen, want ik merk dat ik nog niet genoeg vertrouwen in mezelf en de motor heb voor dat soort verrichtingen.

Volgen mij moet je zeker al op lagere snelheden een goede vertraging kunnen opbouwen met je achterrem. Het is ook gewoon een schijfrem. Als de remblokken versleten zijn dan hoor je het wel. (piepgeluiden van staal op staal remmen.) Ik zou eerder denken dat je mischien wat lucht in de remleiding heb zitten.
 
Laatst bewerkt:
hallo dirk130
is dat een gewone veer net als een 600f of heeft die een aparte regel module aan het frame hangen net als een gsx 750r uit 94 en past die er gewoon onder of moet je nog wat aanpassen
en dat de kont iets hoger staat maakt mij niks uit heb de voorkant ook al 1,5 cn laten zakken en dat was een enorm verschil met sturen in positieve zin
 
mijn achter rem werkt gewoon goed en hoef hem niet hard in te trappen (is wel leuk op rechte stukken ) maar om eerlijk te zijn ik gebruik hem nooit heb 3 jaar met versleten blokken gereden en toen pas vervangen
 
hallo dirk130
is dat een gewone veer net als een 600f of heeft die een aparte regel module aan het frame hangen net als een gsx 750r uit 94 en past die er gewoon onder of moet je nog wat aanpassen
en dat de kont iets hoger staat maakt mij niks uit heb de voorkant ook al 1,5 cn laten zakken en dat was een enorm verschil met sturen in positieve zin

Hierbij mijn verbouwingstopic:

Kawasuki ZXGSXF

Je hoeft er voor de rest niets aan te veranderen. Het is gewoon 1 op 1 inbouwen. De achterveer dan he ;)
Verbouwing van de usd is wat meer werk _O-

Voor de liefhebber heb ik nog een zxr vork liggen O-)
 
Vandaag even 1,5 uur over de Utrechtse Heuvelrug gereden, voorafgegaan door een stukje Lekdijk... Was erg lekker weer... Ik merk alleen wel dat m'n bochtentechniek nog wat bijgeschaafd moet worden. Zat op een gegeven moment op een rotonde bijna in de berm, omdat ik niet goed keek en m'n snelheid niet goed had.

Ik heb bij m'n rijlessen geleerd om de snelheid te regelen met de achterrem voor langzame, scherpe bochten (bijv. halve draai), maar de achterrem op deze motor is nogal zwak. Ik moet echt ver doortrappen om echt merkbaar een remwerking te krijgen. Ik vemoed dat dat komt omdat ik gewoon nieuwe remblokken nodig heb, of is de achterrem op de gsx-f hoe dan ook wat zwakjes?

En ik moet nog een keer een goed plekje vinden om dingen als halve draai een beetje te oefenen, want ik merk dat ik nog niet genoeg vertrouwen in mezelf en de motor heb voor dat soort verrichtingen.
Toen ik mijn rijbewijs en motor net had, ging ik zon 3x per week een groot verlaten parkeerterrein op (industrieterrein) en oefende daar gewoon een minuutje of 20, langzaam rijden, zeer langzaam rijden, halve draai, complete cirkels noodstop, etc etc.
De ene x was het droog, de andere keer regende het pijpestelen, maar ik ging toch oefenen. Zal er wel raar hebben uitgezien, maar ik ben er wel een heel stuk zelfverzekerder door geworden.
Dus ik zou zeggen, gauw doen, is voor je eigen bestwil ;)
 
Ik heb bij m'n rijlessen geleerd om de snelheid te regelen met de achterrem voor langzame, scherpe bochten (bijv. halve draai), maar de achterrem op deze motor is nogal zwak. Ik moet echt ver doortrappen om echt merkbaar een remwerking te krijgen. Ik vemoed dat dat komt omdat ik gewoon nieuwe remblokken nodig heb, of is de achterrem op de gsx-f hoe dan ook wat zwakjes?

Gewoon ervoor zorgen dat je VOOR de bocht klaar bent met remmen, remmen in bochten is not done. De achterrem van de F is nou niet echt wat je zegt ehh... remmend zeg maar :Z
 
zo ik ben ook weer even bijgelezen... het word nog druk hier...

alle nieuwe welkom *O*

Maar even over die remmen enzo... De remmen van mijn gsx werkten super, mijn achterrem ook :Y maar je moet ze natuurlijk wel onderhouden. Remschijven schoonmaken en ontvetten, niet bezuinigen op de goedkoopste blokjes, remblok houders netjes in de kopervet. Dat is super belangrijk allemaal en als ik hier lees dat de remmen niet goed zijn... dan ligt dat echt niet aan het soort motor, maar aan jullie onderhoud...

En bok001 waarom is remmen in de bocht not done? zolang je zachtjes bijremt en niet vol die rem inknijpt is er toch niets aan de hand... tuurlijk je hoort voor de bocht klaar te zijn, maar soms heb je weinig keus en moet je wel bijremmen...

wij hebben een doos in het oost topic die dacht dat je niet mocht remmen in de bocht... ze reed een ritje achter mij... ik heb nog nooit zo vaak moeten uitwijken in een bocht omdat ze anders op mijn kont knalde... ze remde niet, maar echt sturen kon ze ook niet... :+
 
En bok001 waarom is remmen in de bocht not done? zolang je zachtjes bijremt en niet vol die rem inknijpt is er toch niets aan de hand... tuurlijk je hoort voor de bocht klaar te zijn, maar soms heb je weinig keus en moet je wel bijremmen...
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;) Voor de bocht hoor je klaar te zijn met remmen, ideale lijn in, wachten.... gas erop :] :9~ :} Dat je soms van die Jan doedels hebben die geen bochten kunnen pakken is irri. In het groepje waar ik altijd mee reed was er eentje die geen bocht normaal kon nemen. Een dijkje pakken bestond uit bochten nemen en weer een twee minuten rustig aan doen, dan kon die gozer weer bijkomen :(
 
Als ik moet remmen dan moet ik remmen. En dat kan dus ook in de bocht zijn. Je rijd wel wat rustiger in de blinde bochten. Maar als er plots iets onverwachts gebeurt "een wegrijdende auto of zo." Dan kan je ook moeilijk in de kofferbak op visite komen.
Het is de kunst op te weten hoever je kunt gaan. Ik heb zelf hiermee nog liever een natte weg waar ik op kan rekenen, dan een schone droge weg met bulten of andere hoogte verschillen. Één ding is een feit, als het rubber niet langer aan de onderkant van de motor zit dat ben je te ver gegaan. :X

maar goed het ging in dit geval over het remmen bij lage snelheid. En hierbij moet je toch een goede remvertraging kunnen opbouwen met je achterrem.
Als ik zelf moet straatje keren doe ik dit eigenlijk op de koppeling. Ik weet ook wel dat het eigenlijk niet goed is. Maar zie maar iets af te leren wat je al jaren op een bromfiets hebt gedaan. :$

:W
 
Welkom aan alle nieuwe mensen:D
Natuurlijk staat voor de nieuwe mensen hier ook de uitnodiging om mee te gaan met de GSXF toerrit!!!!!!

En over die achterrem gesproken, ook mijn achterrem is niet echt heel vertragend....

Ben tot de ontdekking gekomen dat mijn gsx momenteel nogal wat olie verbruikt! Echt veel meer als hij gedaan heeft. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En natuurlijk hoe dit valt op te lossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan