Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn stuur trilt sinds de kleine beurt :?

Geen idee wat er kan zijn, verschillende vermoedens.
- Balanslood verdwenen? (nog checken)
- Nokkenasketting? (hoor vreemd geratel als soes draait)
- Achterrem te strak of te los aangedraaid? (deze is met de kleine beurt vervangen, klauw "mishandeld")

Bandenspanning is goed en stuurlood hangt er ook nog aan beide kanten dus dat kan het ook niet zijn.
 
:W vanmiddag een 3 uurtjes gereden. Op de lekdijk was het te druk om lekker door te kunnen rijden. De polders waren wel rustig.
 
Mijn stuur trilt sinds de kleine beurt :?

Geen idee wat er kan zijn, verschillende vermoedens.
- Balanslood verdwenen? (nog checken) Alleen als er veel lood op zat- Nokkenasketting? (hoor vreemd geratel als soes draait) Moertje, boutje, schroefje los :? nokkenasketting hoor je niet zo snel (volgens mijn vaste monteur)
- Achterrem te strak of te los aangedraaid? (deze is met de kleine beurt vervangen, klauw "mishandeld") Zijn de remblokken vervangen of de hele klauw :?Bandenspanning is goed en stuurlood hangt er ook nog aan beide kanten dus dat kan het ook niet zijn.

Balhoofdlager speling (laten) controleren
 
Laatst bewerkt:
Mijn stuur trilt sinds de kleine beurt :?

Geen idee wat er kan zijn, verschillende vermoedens.
- Balanslood verdwenen? (nog checken)
- Nokkenasketting? (hoor vreemd geratel als soes draait)
- Achterrem te strak of te los aangedraaid? (deze is met de kleine beurt vervangen, klauw "mishandeld")

Bandenspanning is goed en stuurlood hangt er ook nog aan beide kanten dus dat kan het ook niet zijn.
Oei! Wat is er dan misgelopen met de klauw?
 
trilt ie met rijden of ook als je stil staan. Scheelt weer een paar mogelijke problemen. Kan ook iets heel simpels zijn zoals een rubbertje niet of verkeerd teruggeplaatst
 
kettingset nog in orde?

hier de stickers er nu aan het afhalen, gaat best makkelijk met fohne, maar de plaklaag blijft stug zitten. Stickerverwijderaar gebruiken? Of tast dat de laklaag erg aan?
 
Bedoel je die wit/oranje stickers? Bah, lastige dingen. Gingen er probleemloos af bij mij, en bleef geen enkel restje lijm hangen. Alleen jammer dat die nu een verkleurde plek nalaat. De sticker heeft er namelijk ruim 12 jaar opgestaan (de tank). :?
 
Bedoel je die wit/oranje stickers? Bah, lastige dingen. Gingen er probleemloos af bij mij, en bleef geen enkel restje lijm hangen. Alleen jammer dat die nu een verkleurde plek nalaat. De sticker heeft er namelijk ruim 12 jaar opgestaan (de tank). :?

bij de koop in 2005 nieuw direct later verwijderen door de dealer
 
weet iemand toevallig de lengte van de achterschokbreker van het oude model?

ik zou er erg mee geholpen zijn

bvd.

jammer dat niemand het wist maar vraag niet meer van toepassing;

ik heb op de gok een 300 mm WP gekocht en hoop nu dat die goed is _O-
 
Vandaag weer getril dus ff gaan testen.
Versnellinkje lager, werd niet erger.
Afremmen, werd minder.
Flink gas bij, werd steeds meer.

Dus maar even de banden opgepompt, achter van 2.3 naar 2.6-2.7 en voor van 2.0 naar +/- 2.4 :+
 
Vandaag weer getril dus ff gaan testen.
Versnellinkje lager, werd niet erger.
Afremmen, werd minder.
Flink gas bij, werd steeds meer.

Dus maar even de banden opgepompt, achter van 2.3 naar 2.6-2.7 en voor van 2.0 naar +/- 2.4 :+
Ja, dat was precies wel erg laag die bandenspanning. Heb ook eens een tijdje rondgereden met vooraan een halve kilo te weinig. Toen ik het door had, en hem bijpompte (2,6) stuurde hij plots weer een stuk beter :Y

Heb nu een compact bandenspanningsmetertje onder mijn zadel gestoken, zodat ik meer geneigd ben de spanning regelmatiger te controleren.
 
Haha over bandenspanning gesproken. De zwarte soes die ik terug reed voelde dweilerig aan. Op t werk meteen maar even gecheckt...
1.3 voor en 1.5 achter... :o
 
Haha over bandenspanning gesproken. De zwarte soes die ik terug reed voelde dweilerig aan. Op t werk meteen maar even gecheckt...
1.3 voor en 1.5 achter... :o
Als je de voorband nog een beetje laat zakken, tot +/. 1,0 - dan zal je 't wel voelen. Dan moet je stevig getrainde armen hebben om nog te kunnen sturen :+
 
:W mijn soes staat bij de dealer wegens het in de steek laten van mij vlak voor de stoplichten ..
Is nog niet helemaal bekend wat er aan de hand is, wel al aantal dogen gecheckt. Jiffy schakelaar is naar de klote en er is 0 vonk >< waarschijnlijk iets met de bobines maar ik word nog gebeld wat er precies aan de hand is.
Weet wel dat zo'n F belachelijk zwaar is om mee te lopen ><
 
:W mijn soes staat bij de dealer wegens het in de steek laten van mij vlak voor de stoplichten ..
Is nog niet helemaal bekend wat er aan de hand is, wel al aantal dogen gecheckt. Jiffy schakelaar is naar de klote en er is 0 vonk >< waarschijnlijk iets met de bobines maar ik word nog gebeld wat er precies aan de hand is.
Weet wel dat zo'n F belachelijk zwaar is om mee te lopen ><

ja die 230 kilo is geen geintje, hopen dat eht snel gefikst is
 
Ja, dat was precies wel erg laag die bandenspanning. Heb ook eens een tijdje rondgereden met vooraan een halve kilo te weinig. Toen ik het door had, en hem bijpompte (2,6) stuurde hij plots weer een stuk beter :Y

Heb nu een compact bandenspanningsmetertje onder mijn zadel gestoken, zodat ik meer geneigd ben de spanning regelmatiger te controleren.
achter 2,9
voor 2.5

http://www.juandiego.nl/motor-banden/motor-banden-spanning/bandenspanning-suzuki.html


GSX750 ('98-) 120/70 ZR17 (58W) BT-014 2,5 170/60 ZR17 (72W) BT-014 2,9
120/70 ZR17 (58W) BT-020 2,5 170/60 ZR17 (72W) BT-020NT (U) 2,9
 
Laatst bewerkt:
:W mijn soes staat bij de dealer wegens het in de steek laten van mij vlak voor de stoplichten ..
Is nog niet helemaal bekend wat er aan de hand is, wel al aantal dogen gecheckt. Jiffy schakelaar is naar de klote en er is 0 vonk >< waarschijnlijk iets met de bobines maar ik word nog gebeld wat er precies aan de hand is.
Weet wel dat zo'n F belachelijk zwaar is om mee te lopen ><
ja je kan ook lid worden van anwb of ik bij me verzekering
komen ze je halen en brengen hem naar de dealer
8-) he
 
Binnenkort na de eifel toch maar eens klepjes meten, iemand handige tips? Zowiezo tank eraf en dan de bougies en dan??
 
Laatst bewerkt:
weet iemand het wattage van het lampje in de snelheidmeter, staat er slecht leesbaar op 1W of 2W :?
 
Laatst bewerkt:
weet iemand het wattage van het lampje in de snelheidmeter, staat er slecht leesbaar op 1W of 2W :?
Voor de wijzerplaten, de benzinemeter (en eventueel het klokje), zijn het 1,7W lampjes (4 stuks), en de verklikkerlampjes voor de knipperlichten, neutraal, oliedruk, en grootlicht zijn 1,2W lampjes (5 stuks).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan