Het Grote GSX-R1000 Topic Deel 5: Gixxer Lifestyle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met een voetsteunversteller verstel je alleen de voetsteun (duuuh). De schakelset blijft op dezelfde afstand. Hiermee creeer je dan toch een rare verhouding tov de schakelset of vergis ik mij..?
Indien je wilt bewerkstelligen dat je benen/voeten iets meer naar voren zitten, zul je toch behalve een voetsteunversteller ook de schakelset(pookje) moeten kunnen verstellen...? :? :? :? Hoe werkt dat vanaf het K7 model eigenlijk ?

hey ,

bij de K7 zit er een langer staafje bij om de afstand van versnelings as op te vangen
als je deze dus wilt verplaatsen

grtz
 
Btw, voor me zelf wil ik wellicht deze nemen, lijkt me een originele Suzuki demper van Yoshimura die op de Yoshimura edition van K5/K6 zat:

[afbeelding]

Toch?

Eigenaar wil er 375,- voor hebben. Is dat de moeite waard voor een 2de handse?

lekker uitlaatje hoor :9~ :9~ :9~ was ik zelf ook naar opzoek, had die ook gevonden op inet, maar ga nu zeer waarschijnlijk k5 invoeren waar pijpie al opzit!
nog wel een aardige prijs maar uitlaat is nieuw 899e
http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/nl/nl/catalogs/product/7096
 
Met een voetsteunversteller verstel je alleen de voetsteun (duuuh). De schakelset blijft op dezelfde afstand. Hiermee creeer je dan toch een rare verhouding tov de schakelset of vergis ik mij..?
Indien je wilt bewerkstelligen dat je benen/voeten iets meer naar voren zitten, zul je toch behalve een voetsteunversteller ook de schakelset(pookje) moeten kunnen verstellen...? :? :? :? Hoe werkt dat vanaf het K7 model eigenlijk ?


De gehele schets plaat word verzet. Dus dat is incl. alles.

Er zit een verlenger bij voor het schakelpook stangetje en dat is daardoor weer hoger en lager te verstellen.


Maat van me heeft de verstel plaaten onderste boven gezet. Zo kon hij ze op gelijke hoogte houden maar de voetsteunen en alles een stukje naar achter kunnen zetten. Zo kreeg hij minder druk op zijn knieen.
Je kunt dus ook de rem/schakel set hoger monteren voor meer grondspeling. Je kan dus iedere kant op , zelfs de goede ;)

Het doet hetzelfde als een rem/schakelset van diverse aftermarket merken het is enkel 200 euro goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
idd, heb gelezen dat zo'n wide band wel beter is, heb nu de O2 eliminator van dynojet erin dus hij doet niks meer met die lamba sensor.
Motor is netjes afgesteld en loopt als een trein :}

Andor, dikke K7 word dat zo he :9~ Potver man goed bezig, ik zal de foto in de SP zetten.

Marc, ik wil best het volgende deel openen, mijn 1000 blijft toch nog wel een tijdje, ben nu wat minder online ivm verhuizen etc maar probeer dagelijks even te kijken hier :)


Doe jij het maar John, bij mij thuis doet het internet het weer eens niet B|
Kan als het tegen zit nog wel 2 maanden duren '(
 
lekker uitlaatje hoor :9~ :9~ :9~ was ik zelf ook naar opzoek, had die ook gevonden op inet, maar ga nu zeer waarschijnlijk k5 invoeren waar pijpie al opzit!
nog wel een aardige prijs maar uitlaat is nieuw 899e
http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/nl/nl/catalogs/product/7096
Was ie onder 300 euro geprijsd, dan had ie er al onder gezeten. Moet er nog even over nadenken.

BTW, Kan ik deze demper zonder problemen voor de motorwerking monteren? Ik heb geen PC of wat dan ook en de motor draait gewoon op de originele mapping. Ik heb geen zin veel aan te passen aan de motor ( lees $$$) voor een iets andere look.
 
Was ie onder 300 euro geprijsd, dan had ie er al onder gezeten. Moet er nog even over nadenken.

BTW, Kan ik deze demper zonder problemen voor de motorwerking monteren? Ik heb geen PC of wat dan ook en de motor draait gewoon op de originele mapping. Ik heb geen zin veel aan te passen aan de motor ( lees $$$) voor een iets andere look.

onder de 350e zul je er niet snel 1 vinden denk ik! Ben nu zelf bezig met motor invoeren van uit Engeland waar al een yoshi opzit, maar als die niet doorgaat, en ik koop er 1 met een originele uitlaat pik ik hem zeker voor je neus weg ;) had hem zelfs al bijna door een vriend van mij laten ophalen, maar toch een beetje raar om een uitlaat te gaan kopen als de motor er nog niet eens is!
ik persoonlijk vind het gewoon de uitlaat voor de gsxr 1000 k5/6 heb nog geen ander model/merk gezien waarvan ik dacht van wauw, behalve bij die yoshi!
gewoon die extra 75e aftikken voordat ie als kunstwerk bij mij thuis aan de muur komt te hangen!
extra motivatie:

 
Deze ziet er ook handig uit:

Foto-R36QOZS4.jpg


Bron:

Alles op het gebied van motoren | Kalsbeek Motoren
 
onder de 350e zul je er niet snel 1 vinden denk ik! Ben nu zelf bezig met motor invoeren van uit Engeland waar al een yoshi opzit, maar als die niet doorgaat, en ik koop er 1 met een originele uitlaat pik ik hem zeker voor je neus weg ;) had hem zelfs al bijna door een vriend van mij laten ophalen, maar toch een beetje raar om een uitlaat te gaan kopen als de motor er nog niet eens is!
ik persoonlijk vind het gewoon de uitlaat voor de gsxr 1000 k5/6 heb nog geen ander model/merk gezien waarvan ik dacht van wauw, behalve bij die yoshi!
gewoon die extra 75e aftikken voordat ie als kunstwerk bij mij thuis aan de muur komt te hangen!
extra motivatie:

Het is idd wel de shiznit. Maareh..., weet je dan waar ik het wilde halen? :( Niet voor mijn neus wegkappen he -O-
 
_________________________________________________________________-

ik heb em dr ook onder bevalt super
als ik er eentje in carbon vindt mag hij
groetuuuu
Moest je er iets voor aanpassen? Die uitlaatklepmechanisme is gewoon over te zetten, toch (p&p)?
 
Moest je er iets voor aanpassen? Die uitlaatklepmechanisme is gewoon over te zetten, toch (p&p)?

_______________________________________________
klep staat gewoon open kabels er afgehaald
kabeltje op de re (computer) door geknipt (grijs zwart geloof ik)
maar hij past ook normaal moet je wel de kabels afstellen
en niet op kontact zetten als alles los ligt dan trekt hij de kabels in
groetuuuuu
 
De gehele schets plaat word verzet. Dus dat is incl. alles.

Er zit een verlenger bij voor het schakelpook stangetje en dat is daardoor weer hoger en lager te verstellen.


Maat van me heeft de verstel plaaten onderste boven gezet. Zo kon hij ze op gelijke hoogte houden maar de voetsteunen en alles een stukje naar achter kunnen zetten. Zo kreeg hij minder druk op zijn knieen.
Je kunt dus ook de rem/schakel set hoger monteren voor meer grondspeling. Je kan dus iedere kant op , zelfs de goede ;)

Het doet hetzelfde als een rem/schakelset van diverse aftermarket merken het is enkel 200 euro goedkoper.

Vergeet niet dat je voor die 200 euro meer wel een veel mooier ogende rem schakelset heb :) en als je dan zwart kiest past het perfect bij het frame/achterbrug.

Vind dat trouwens bij veel motoren fout gaan kwa styling , vaak is alles zwart alleen die verrekte remschakelset en de hendels aan stuur blinken. De meeste fabriekanten kunnen beter een voorbeeld aan Kawasaki nemen. Daar is standaard de remschakelset, hendels en duo stuenen zwart gespoten c/q in de zelfde kleur als de rest. Veel mooier in mijn optiek.
Enige reden waarom mensen dat nu niet vervangen is omdat de aftermarket zooi zo schreeuwend duur is. Kijk naar een knap setje van VM ben je zo 420euroveder , hendels van pazzo 109 per stuk en die van titax 86 per stuk. Zijn best hoge aanschaf prijzen al krijg je er best wat moois voor terug :)

Vraag me niet waarom ik me nu zo in 1x uitlaat over dit onderwerp maar had er even zin in :)
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat je voor die 200 euro meer wel een veel mooier ogende rem schakelset heb :) en als je dan zwart kiest past het perfect bij het frame/achterbrug.

Vind dat trouwens bij veel motoren fout gaan kwa styling , vaak is alles zwart alleen die verrekte remschakelset en de hendels aan stuur blinken. De meeste fabriekanten kunnen beter een voorbeeld aan Kawasaki nemen. Daar is standaard de remschakelset, hendels en duo stuenen zwart gespoten c/q in de zelfde kleur als de rest. Veel mooier in mijn optiek.
Enige reden waarom mensen dat nu niet vervangen is omdat de aftermarket zooi zo schreeuwend duur is. Kijk naar een knap setje van VM ben je zo 420euroveder , hendels van pazzo 109 per stuk en die van titax 86 per stuk. Zijn best hoge aanschaf prijzen al krijg je er best wat moois voor terug :)

Vraag me niet waarom ik me nu zo in 1x uitlaat over dit onderwerp maar had er even zin in :)

Ik vind aftermarket rem/schakelsets vaak nadelig kwa kwaliteit.
Valtermoto remschakelsets zit bij. erg veel zijwaartse flex in.
De sato sets zijn bijvoorbeeld wel weer erg erg goed.

Maar veel rem/schakelsets hebben ook vaste voetsteunen wat ik nadelig vind.
Liever dat ze in klappen ipv dat remschakelset breekt en/of frame en/of achterbrug beschadigd.

Maar niet te spreken over een valpartij waarbij een vaste voetsteun een fijn iets is om in je been te krijgen of om achter te blijven haken.

Sommige dingen zijn voor het circuit ontworpen en moet je op het circuit houden in mijn optiek. :)


Gelukkig 1001 meningen over 1001 onderwerpen, helaas op dit forum 1001 bekrompen zielen daarbij opgeteld , bedoel ik jou niet mee overigens ;)


Ieder moet maar doen wat ie het beste vind :)
 
Was ie onder 300 euro geprijsd, dan had ie er al onder gezeten. Moet er nog even over nadenken.

BTW, Kan ik deze demper zonder problemen voor de motorwerking monteren? Ik heb geen PC of wat dan ook en de motor draait gewoon op de originele mapping. Ik heb geen zin veel aan te passen aan de motor ( lees $$$) voor een iets andere look.


Nee je hoeft niks extra's te doen voor alleen een demper. Kan je gewoon erop schroeven en klaar. Als je hem wel laat remappen kost dat je 100,- euro en win je paar pk, maar is nergens voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Lijkt me ook zeker handig, maar er kan toch niemand meer bij mij achterop O-) Monoseat all the way. Helaas van al die chicky's die willen mee rijden, want die moet ik allemaal nee verkopen. ;( Maar waarschijnlijk schijten ze dan toch hun broek vol als ze wel mee achterop konden. :')
Ik ga zo een ding bestellen denk ik, stuur jij de lekkerste even door hiernaartoe dan, ok? :]
 
er heeft in 28000 km nog niemand bij mij achterop gezeten op de gix.
Makkelijk dat pa en ma een eigen motor hebben, en nagenoeg iedereen in de vrienden groep ook.

Als ik met duo moet rijden pak ik de VFR van mijn Pa, meer comfort en toch leuk en snel genoeg :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan