Het grote "het kan altijd idioter" topic

Egypte... mijn goeie god, dat is wel het toppunt (en heb ook Rome, Milaan, Parijs, Praag, Berlijn en nog meer grote Europese steden gezien). Ik was daar in Hurghada, daar rijden ze in de avond op een onverlichte weg met stadslicht aan, als ze een tegenligger zien knipperen ze een beetje, soms, als je geluk hebt.
Met 10 man op een pickup, auto's zonder deuren (waar dan iemand zich aan een dakrail vast houdt en staat op het stukje verrotte dorpel langs de stoel van de bestuurder. :N*

Heb hier gewoond :) en met een scootertje rond gereden. Dingetje deed 100 en had een toeter :P
Links, rechts langs autos, richtingaanwijzers kennen ze niet, verlichting in het algemeen ook eigenlijk niet...
"Leukste" ervaringen:
- Regen. Iedereen rijdt daar op banden die we hier weggooien. Dus als het daar regent/weg nat is, rijd iedereen maar 1 km/u _O-
- Met nieuwe Ford pick-up 's nachts door de woestijn naar Cairo. (Ik reed niet :+) Opeens uit het niets een politiecontrole. Oftewel 1 agent met een zaklampje midden op de weg. Agentje moest wegspringen omdat wij zonder licht en met 160 aankwamen :o O-) Op de terugweg, zagen we het zaklampje wel. Zijn we maar van de weg af door de woestijn erom heen gereden })
 
De periferique, ik word er nog wel eens zwetend wakker van. Ging een keertje op de motor naar ons kantoor in Parijs. Komt er zo'n clubje voorbij zoeven op de ringweg en ik denk mwaoh dat moet wel kunnen dus hup er achteraan. Zoef zoef door de file heen. Bleek toch wel behoorlijk vlug te gaan allemaal Toen ik op de snelheidsmeter keek en daar het wijzertje bij 150 zag staan en me besefte dat ik ongeveer het driedubbele reed van wat de auto's deden ben ik heel snel afgehaakt. Daarna een stuk rustiger gedaan en flink spiegelen. Die gasten zijn echt levensmoe.


Hmm... onbedoeld terechtgekomen in een Joe Bar aflevering? :]
 
k heb nog niemand gehoord over het oostblok..
romenie..waar een 4 baans snelweg ineens overgaat in een zandweg die 2 baans is..zonder enig bord er bij..

of rusland..wit-rusland..waar de wegen en vooral snelwegen vol zitten met gaten omdat eht asfalt wordt gebruikt om gaten in daken van flats te repareren..


ik me maar afvragen waarom ze schietgebedjes slaan...

Rij je op een 'snelweg' , rond de 120, 2 baans.
Komt er een auto tussen jouw baan en de andere, maakt er dus een 3 baans weg van. Wijk je uit, zie je gewoon fietsers op de snelweg. Schijnt daar heel normaal te zijn :?
 
Napels is toch het verbazingwekkendste wat ik heb meegemaakt.
1 heel druk kruispunt, van alle kanten 2,5 baans weg (asfaltmarkering gebruiken ze niet echt). Er staan wel stoplichten, maar dat is niet de manier om dat kruispunt over te komen.. gebruikelijker is:
snelheid opbouwen, 20 meter van tevoren beginnen met toeteren en dan al toeterend de overkant proberen te halen. En dan nog scooters die overal tussen zitten.
Ik vond het een godswonder dat er niet elke dag iemand doodgereden werd.
 
Naar aanleiding van wat "near death" ervaringen, opgedaan in het Puertoricaanse verkeer dacht ik, "het kan altijd gekker". Dus kom maar op met al die verhalen/filmpjes waarmee deze stelling gestaafd (?) wordt.

Ik trap af:t

1. Op de periferique rond Parijs is het NOOIT verstandig om scooters geen ruimte te gunnen tussen de linker en middelste rijbaan. Dit stukje niemandsland is geclaimd door de scooternatie, en wee je linker buitenspiegel als je de grenzen van dit stukje asfalt niet respecteert.

2. In Puerto Rico is het vaak mooi weer en of de duvel er mee speelt, het asfalt reageert hier omgekeerd evenredig op, oftewel kut! Dat de gemiddelde motorrijder meer respect heeft voor de zon, als voor de sintelbaan die ze snelweg noemen blijkt als ik van allerlei kanten ingehaald wordt in druk (zeg maar 3 banen semi bumper aan bumper met een gangetje of 60mph) verkeer door motorrijders in korte broek, korte mouw die waarschijnlijk wél op tijd zijn gekomen. Het lukte me helaas niet om al handsfree hier een filmpje van te schieten, maar ik moet zeggen: "that'll wake you up in the morning"!!

Ben benieuwd naar nummer 387... })

Wow dat is echt heel erg lastig te begrijpen.
 
In tokyo hebben ze het mooi geregeld... Gewoon een 3 wegen boven elkaar :)

tokyo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nu lijken bovenstaande steden idd druk (heb er diverse mogen meemaken in het verkeer) maar
Delhi (India) slaat alles, fietser en koeien al over the place.
Combineer dit met auto's die in Nederland an 40 jaar geleden APK gekeurd moesten worden en je kunt blijkbaar punten scoren door zo veel mogelijk op je claxon te drukken.......... gekkenhuis!!!!

Dat klinkt leuk! Ik gaat overmorgen op pad daarheen :9
 
thailand bankok

daar hangt naast bijna ieder verkeerslicht een grote klok die aftelt wanneer ut weer groenlicht word staan ze met 40 a 50 scooters en tuktuk's op een rijtje te gassen en dat begint al bij nog 30 sec te gaan overigens maken ze van een 3 baans weg een 6 baans je past er makkelijk tussen door en de file wordt korter :P (zouden ze hier eens moeten proberen)
 
Vind tokyo soieso een vette stad. Lijkt mij wel de vetste plaats op de wereld. En ga er in de toekomst zeker een keer naar toe.

Aangezien het daar zo druk is moeten ze ook wegen in de lucht bouwen. Wat er vet uit ziet.

Boven water.
scaled.php


Ff tellen, 5 boven elkaar ?
image003.jpg


Of wegen die door gebouwen heen lopen.
building-freeway.jpg


JapanHighways6.jpg


JapanHighways7.jpg


353225792_fe3615d39c.jpg


5379209_c2041a9264.jpg


Indrukwekkend !
 
Laatst bewerkt:
Istanbul: lijnen op de weg betekenen niets, wie het hardst toetert mag het eerst, wegrijden doe je plankgas en remmen zo laat mogelijk. Laden en lossen doe je dichtbij de deur of je de zooi nu blokkeert maakt niet uit. Geweldige stad :P

:]
Ah, dat verklaart de Haagse binnenstad ook steeds meer.
 
Dat is het Prins Clausplein een aantal jaar geleden, Ypenburg en Leidschenveen enzo staan er niet eens op. Lijkt wel of het oude vliegveld er nog ligt...
Zitten 2 fouten in waardoor er nog elke dag file staat.
 
Laatst bewerkt:
Egypte... mijn goeie god, dat is wel het toppunt (en heb ook Rome, Milaan, Parijs, Praag, Berlijn en nog meer grote Europese steden gezien). Ik was daar in Hurghada, daar rijden ze in de avond op een onverlichte weg met stadslicht aan, als ze een tegenligger zien knipperen ze een beetje, soms, als je geluk hebt.
Met 10 man op een pickup, auto's zonder deuren (waar dan iemand zich aan een dakrail vast houdt en staat op het stukje verrotte dorpel langs de stoel van de bestuurder. :N

Oh ja, en in Alanya (Turkije) is het zo dat wie het hardste toetert, voorrang heeft *O*

Wat is een dorpel :X :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan