Het grote 'hoe onderhoud ik mijn filter' topic

nielsCR500

MF veteraan
25 jul 2005
7.573
2
Somewhere over the rainbow
Voor alle vragen over hoe te reinigen, tips, afspuitkapjes en welke olie enzovoorts.

twin-air-filter.png


www.twinair.com


Ik flikker hem in benzine, daarna in een sopje, en nieuwe olie er in.

Klaar.. :)
 
Eerst in de ontvetterbak, daarna in een emmer met water en dreft. En als laatst schoonspoelen in een emmer water.
 
Men zegt dat benzine je lijm naden aan tast...
Ik was al 3jaar met benzine en gaat perfect en filters zijn nog niet losgelaten bij de lijmlaag.
Dus ik ga er lekke rmee door :)
 
http://www.kandpengineering.com/technicalhighlights.shtml

*kucht*
ja, je hebt wel meer van die rvs filters, maar ik voel er meer voor om die filters met alle zooi er in gewoon weg te gooien. Kan me ook niet voorstellen dat zon rvs filter net zo goed filtert als een papieren.

Oh, en ik was niet serieus trouwens net ;P
 
Men zegt dat benzine je lijm naden aan tast...
Ik was al 3jaar met benzine en gaat perfect en filters zijn nog niet losgelaten bij de lijmlaag.
Dus ik ga er lekke rmee door :)

Uiteindelijk wel, maar goed.. dan praat je over 4 jaar ofzo.
Want zo lang doe ik met m'n filters, tot ze scheuren.

Ik was ze eerst uit in euro 95, daarna een dagje in een emmer met biotex handwas (die groene) laten trekken.. nog een keer laten trekken in heet water

daarna drogen en klaar.. zo doe ik het nu 20 jaar
 
Laatst bewerkt:
haha, nee elke 1 a 2 uur ff mien filtertie schoonmaken met mien bo-oil filterpakkettie.
binnenkort nog eem een extra filtertie metnemmen. wel zo makkelijk.
 
nee serieus blijven!

als iedereen nou zijn manier van wassen post, dan heb je 180 dezelfde manieren en iets meer posts..

Ja ik verwacht hier serieuze tips&tricks...

Ik wil het natuurlijk wel op de factory manier doen! _O-
 
ik heb van die spuitbussen
1tje om het filter schoon te maken,inspuiten
en daarna in keuken papier schoon en droog wrijven
1 dagje laten drogen
en dan de volgende spuitbus om het filter weer in te spuiten met filterolie
daarna weer een dagje laten drogen
op meer daagse trips neem je exstra filters mee die al bewerkt zijn
thuis doen we de afwas wel
 
Ik pis er overheen, laat m inweken, dan uitwringen, in de zon laten drogen, dan cum er overheen, goed inmasseren. Et voila! En t kost niks! behalve een beetje moeite
 
tip

was je hem uit met diesel of benzine.
was hem daarna uit met soort van ontvetter.
anders is hij te vet en trekt het olie niet mooi in het filter
 
Die benzine laat je er dan toch eerst gewoon uitdampen?

Ik doe hem nooit in een sopje eigenlijk. Het is zo'n gedoe voor hij weer droog is.... en meestal kom ik er ook veel te laat achter dat ik eigenlijk nog even mn filters moet doen.
 
Eerst in de ontvetterbak, daarna in een emmer met water en dreft. En als laatst schoonspoelen in een emmer water.

Ik doe het 't zelfde maar mik ze voor de zekerheid daarna nog ff in de wasmachine.
Ik heb eens een keer na alleen het schoonmaken in ontvetter en een soppie het filter uitgeklopt boven een papiertje, dan schrik je nog wat er voor zooi uitkomt!
 
Ik doe het 't zelfde maar mik ze voor de zekerheid daarna nog ff in de wasmachine.
Ik heb eens een keer na alleen het schoonmaken in ontvetter en een soppie het filter uitgeklopt boven een papiertje, dan schrik je nog wat er voor zooi uitkomt!

Dat spul wat er dan uitvalt (wat bij mij overigens echt minimaal is) blijft weer vast plakken als jij je filter inolied de volgende keer.
Dus komt uiteindelijk niet in je motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan