Het grote Honda CB-1 Topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
Na bijna 2700 posts is het dan zover.. Deel 2!!

Voordat je een vraag stelt, lees even dit topic helemaal door van begin tot eind, indien je vraag nog niet aan bod is gekomen, stel hem gerust! ;)
 
Laatst bewerkt:
Zow.. net klaar met klussen! Om 08.30 vanmorgen begonnen, heb weer de #100 sproeiers erin gezet, en wou nieuwe remblokken monteren die ik al een jaar heb liggen.

Het omwisselen van de sproeiers ging prima, net even wezen tanken en heb´t gevoel dat´ie veel lekkerder oppakt vanuit stationair. Ook bij het aanremmen en terugschakelen voor een bocht zit ik meteen lekker op het gas bij half tot driekwart gas, met de #105 sproeiers is het altijd een seconde wachten voordat´ie oppakt. Zou dus betekenen dat m´n naalden een standje lager mogen met de #105´s, maar die staan al op de laagste stand. Voorlopig maar ff met de #100´s rijden..

Maar de meeste tijd zat toch wel in de voorrem, het imbus-asje dat de remblokken op hun plaats houdt is afgeschermd door een ´dopje´, deze zat (weer) muurvast. Uiteindelijk met een zaagje een nieuwe gleuf erin gemaakt en met de slagschroevendraaier het kreng eruit gekregen. Klauwen en zuigers schoongemaakt, kopervet erbij, nieuwe blokken erin.. eh... oeps.. Dit zijn blokken voor de achterrem, nu weet ik het weer.. Ach, is m´n klauw tenminste weer schoon!

Pardon, maar nu ga ik me ff omkleden en een potje sturen, dat heb ik wel verdiend! Zal de openingspost t.z.t. aanpassen, CB-1 Style!!
 
hehe idd wel cool dat we al bij deel 2 zijn. Ben vanmiddag ook nog ff weg geweest. Voornamelijk snelweg maar op de tussendoor weggetjes ff lekker kunnen sturen!!! op de snelweg ook nog ff een stukkie volgas geknald maar krijg hem in de standaard "trim" niet in de begrenzer in zn 6!! denk dat ut door je uitlaat komt _P_, daarmee liep ie toch sowieso een stuk lekkerder in het boven gebied??
Ben nog steeds op zoek (naja, aant w8en tot ik er spontaan 1 tegenkom ;) ) naar een komplete originele uitlaat om mee te gaan experimenteren.

Morgen denk ik ook nog maar ff een stukkie sturen.. (al ligt er ook nog een paar kuub zand voor de deur waarmee ik nog moet gaan stoeien in de tuin :X B| )
 
Toevallig dat ik net een paar weken geleden m'n originele kachel verkocht heb..

Afijn, net terug van een potje sturen in de Eifel, behoeft geen commentaar. Is wel ff wennen omdat driekwart van de bochjes 'blind' zijn, maar ik denk dat een paar keer rijden wel wat vertrouwen kweekt.

Ben toch van plan om de carburatie aan te passen, ik merk nu duidelijk verschil. Met de #105's te loom in het middengebied, maar wel binnen 20sec de begrenzer raken in VI. Met de #100's een veel soepelere gasresponse, maar houdt in op topvermogen. #102's maar eens proberen? Of toch verstelbare naalden scoren..

Eerst maar eens nieuwe remblokken monteren, had er nog een paar liggen, dacht ik.. Bleken echter voor de achterrem te zijn, die voor het laatst in 1989 is gebruikt, maar WEL voorzien is van een RVS remleiding! ;) Nog iemand achterremblokken nodig?

[me]_P_ gaat deze week maar eens langs Hein Gericke..
[/me]


24008305
BREMSKLOETZE 2256 SBK3 von Carbone Lorraine Sintermetall
 
ik heb ook een klein probleempje heb vandaag de motor uit de gang gehaald starten loopt ze op twee pitten ik voorzichtig een beetje met het gas gespeeld gaat langzaam cilinder drie en vier meelaten draaien ok denk maar tijdens de eerste meters blijkt al snel dat ze alleen meedraaien als ik hem in de toeren hou en het werdt steeds erger . Terug naar huis van echt##$$%%%^Bougies verwijderd en van de rechter cilinders alles mooi in orde en de twee linker ZWART . Heeft iemand ideen zit zelf te denken aan of kapotte bougies of kapotte spanningsregelaar Mischien bobine . Als iemand wat weet graag want ik wil zsm rijden .
 
ik heb ook een klein probleempje heb vandaag de motor uit de gang gehaald starten loopt ze op twee pitten ik voorzichtig een beetje met het gas gespeeld gaat langzaam cilinder drie en vier meelaten draaien ok denk maar tijdens de eerste meters blijkt al snel dat ze alleen meedraaien als ik hem in de toeren hou en het werdt steeds erger . Terug naar huis van echt##$$%%%^Bougies verwijderd en van de rechter cilinders alles mooi in orde en de twee linker ZWART . Heeft iemand ideen zit zelf te denken aan of kapotte bougies of kapotte spanningsregelaar Mischien bobine . Als iemand wat weet graag want ik wil zsm rijden .

Kan ook zijn dat je compressie nie lekker zit in die cilinders, heeft KabalA! ook gehad weet alleen nie wat de symptomen daarvan waren. Zou het in ieder geval nie alleen in de electronica zoeken. Is het trouwens mogenlijk om je bobines om te draaien zeg maar. dat je zeg maar de aanvoer naar de bobines omdraait en dan dus ook aan de andere kant :) de goeie volgorde aanhoud??? Dan zou het goed te testen zijn. Maar weet nie of dat mogenlijk is. En als het al kan, is het denk ik wel veel werk want die bobines zitten goed verstopt!! Suc6 in ieder geval.
@_P_: Had je nie ff kunnen zeggen dat je je kachel ging verkopen!!!! ;) :P (ow jah... En hoe lang is "even"? Want je site is al een hele tijd 'even' down voor onderhoud *D
 
Ehm, 'even' geen tijd gehad om de data terug te zetten, heb wel de useraccounts teruggezet, dus iedereen kan inloggen. Maar de overige data moet nog ff wachten..
 
nou ik denk dat het niet de compressie is want dan zou van het een op het andere moment de compressie in twee cilinders weg gegevallen zijn terwijl ervoor nog vrolijk zonder problemen is rond geknort. ze draaien wel mee in de hoge toeren geven ook compressie af maar stoppen met puffen als hij laag in de toeren valt

Kan ook zijn dat je compressie nie lekker zit in die cilinders, heeft KabalA! ook gehad weet alleen nie wat de symptomen daarvan waren. Zou het in ieder geval nie alleen in de electronica zoeken. Is het trouwens mogenlijk om je bobines om te draaien zeg maar. dat je zeg maar de aanvoer naar de bobines omdraait en dan dus ook aan de andere kant :) de goeie volgorde aanhoud??? Dan zou het goed te testen zijn. Maar weet nie of dat mogenlijk is. En als het al kan, is het denk ik wel veel werk want die bobines zitten goed verstopt!! Suc6 in ieder geval.
@_P_: Had je nie ff kunnen zeggen dat je je kachel ging verkopen!!!! ;) :P (ow jah... En hoe lang is "even"? Want je site is al een hele tijd 'even' down voor onderhoud *D
 
ZOZO deel 2 :}

Wie weet er misschien nog een andere goed plek waar je
goede spuitverf kan kopen voor de CB1 (blauwe)
Want zit nu bij Japarts te kijken, en ze zijn wel goed maar
ook erg duur, blikkie voor 73,------
Beetje duur voor zon arme student als ik ;)

DUS WIE WEET IETS.....

(of heeft er iemand nog een likky ligge ??? :P )

(PS; het is is om het kuipje te spuiten die nu zwart is)
 
ZOZO deel 2 :}

Wie weet er misschien nog een andere goed plek waar je
goede spuitverf kan kopen voor de CB1 (blauwe)
Want zit nu bij Japarts te kijken, en ze zijn wel goed maar
ook erg duur, blikkie voor 73,------
Beetje duur voor zon arme student als ik ;)

DUS WIE WEET IETS.....

(of heeft er iemand nog een likky ligge ??? :P )





(PS; het is is om het kuipje te spuiten die nu zwart is)

Er zijn diverse bedrijven die zo een spuitbus kunnen maken, ik weet zelf een goed adresje in Purmerend, koste me vorig jaar 15 euro voor een bus metallic-zilver voor onze cb1.

Wolf, Verf & Wand DePeperstr 17-19
1441BH Purmerend
Tel: 0299-421391
Fax: 0299-471476
Website: www.dewolfverf.nl

Rubriek: Verf en lak

Informatie:
* Decoratieve verftechnieken
* Kunstschildersmaterialen
* Eigen kleurmakerij
* Spuitbussen
* Autolakken
* Jachtlakken
* Bouwverven
* Industrielakken

Sikkens - Sigma - Anker Stuy - Wijzonol - Dulux -
Flexa - Histor
 
Hey marco, nog tips voordat ik m'n achterbrug eruit ga rossen komend weekeinde?
 
Tot m'n spijt ben ik zondag verhinderd, heb pas vanaf 14:00u tijd. Nu vind ik't niet zo erg om na te komen, maar:

- m'n achterband is ruimschoots door de slijtnokken heen
- m'n remblokken voor zijn geen lang leven meer beschoren
- m'n ketting kan nog 1 of 2 keer gesteld worden, dan is'ie op

Dat betekend dus, dat ik binnen binnen 4000KM m'n achterband, ketting en remblokken heb weten weg te slijten, geen slechte prestatie dacht ik zo!

- ketting heb ik nog liggen, 108 schakels, ff inkorten en verbindingsschakel scoren
- remblokken dacht ik te hebben, was vergeten dat't achterremblokken waren
- nieuwe remblokken (SBK3) vandaag besteld, levertijd onbekend
- morgen nieuwe BT090 achterband bestellen, zal deze week niet meer lukken qua montage

Zou dus betekenen dat ik met m'n 'afgetrapte' brik 153,2KM af moet leggen tot aan veenendaal, nu is die afstand binnen een niet nader te noemen tijd af te leggen maar prettig is anders. :( Denk dat ik er beter aan doe prozaq.nl snel in de lucht te schoppen met een kalender voor de meeting en wellicht een CB-1 forum, om te voorkomen dat men 2600 posts door moet lezen om iets te zoeken over een achterbrug O-) (zoals ondervonden door ondergetekende)

Feedback, plz?
 
Ok, jammer, ben trouwens benieuwd wie er hier wel naar de meeting komt, lijkt een beetje op een mislukking uit te lopen zo ;(
Misschien moeten we toch maar een keer apart een cb1 meeting houden, ik vind dat er voldoende animo moet zijn en dat lijkt voor komende zondag wederom weinig te zijn.

Ik zal de achterbrugtopic ff voor je opzoeken.
20-12-2004 heb ik in 1 gepost over achterbrugwerk :)
 
mischien is het wel een idee om wel samen naar de mm te gaan met de mensen die zo en zo gaan en toch als klein clubje te gaan zo niet kan men aanhaken met de groep uit de regio.
 
Ok, jammer, ben trouwens benieuwd wie er hier wel naar de meeting komt, lijkt een beetje op een mislukking uit te lopen zo ;(
Misschien moeten we toch maar een keer apart een cb1 meeting houden, ik vind dat er voldoende animo moet zijn en dat lijkt voor komende zondag wederom weinig te zijn.

Ik zal de achterbrugtopic ff voor je opzoeken.
20-12-2004 heb ik in 1 gepost over achterbrugwerk :)


Juh thx, had'm al gevonden op pagina 60 bij mij, je omschrijving + foto's.
 
Hoi allemaal, ik rij nu al 5 jaar op mijn -1 en heb er aardig wat aan zitten sleutelen, nu heb ik alleen een half jaar geleden een ander blok eronder gezet ivm het klappen van de oude bak. Dit is alleen zo'n californisch model. Ik las ergens in het oude topic dat je de air suction valve eraf kan slopen, maar wat is hier het voordeel van?

Fotootje:
87849.jpg


PS ik probeerde te registeren op prozaq maar daar krijg je een sql foutmelding dat de uid al bestaat... :Z
 
Laatst bewerkt:
Lekkere pijp!! :)

Heb je wat meer info over je mods? Ziet er iig gelikt uit!

Zal eens naar prozaq.nl kijken als het weer minder is en ik niet verder kan met m'n CB-1 demonteren.. ;) Vandaag een BT090R(ear) besteld, 14x euro armer..
 
Hoi allemaal, ik rij nu al 5 jaar op mijn -1 en heb er aardig wat aan zitten sleutelen, nu heb ik alleen een half jaar geleden een ander blok eronder gezet ivm het klappen van de oude bak. Dit is alleen zo'n californisch model. Ik las ergens in het oude topic dat je de air suction valve eraf kan slopen, maar wat is hier het voordeel van?

Fotootje:
(Afbeelding)

PS ik probeerde te registeren op prozaq maar daar krijg je een sql foutmelding dat de uid al bestaat... :Z

Leuk ding zeg, weet je wat je moet doen..........
Je kuipy blauw spuiten 8-) dan is hij helemaal TOP!!!

Mooie uitlaat trouwensss, mag zkr wat hebbe gekostttt :?
 
he he ik heb eidelijk dus sleutelruimte gevonden in Den Helder,
maar 1 probleempje de ruimte is 7x7 meter en kost een aardige smak geld in de maand nl 200 euries dus alleen zal t niet lukken. dus waarschijnlijk belandt ik gewoon in mijn schuurtje
 
[me]_P_ heeft een berging bij z'n appartement van 4x5
[/me]


Alleen de 5 treden naar beneden zijn niet zo handig.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan