Zo we zijn weer terug van Brno. CB-1 heeft geen klap verkeerd gegeven (behalve toen ik halverwege de baan zonder peut kwam te staan
. In mijn enthousiasme vergeten te tanken.
) ondanks dat ik hem helemaal heb uitgewrongen.
S20 Evo hebben zich ook keurg gehouden. Geen moment grip verloren of rare stuipen. Wel zijn de bandenmaten van de CB-1 wat smal. Ik reed echt op het randje van de banden. Niets wat goed afhangen niet kan oplossen.
Rem heeft perfect werk geleverd. Geen fading of wat dan ook. Altijd voldoende stopkracht, ook toen ik bijna van de baan werd gedrukt door een minder fraaie inhaalactie van een mede rijder en een noodstop moest maken om niet in het decor te eindigen.
Door het vervoer in de bus wel beide voorvork keringen wederom lek
Van een maffe brit de tip gehad om papier onder de stofkappen te proppen om het lekken tegen te gaan. Heeft 3 dagen lang gehouden, behalve bij m`n noodstop. Sta ik nog altijd van te kijken.
Geen grondspelingsproblemen dankzij de Blackbird achterveer (wat een ei van columbus dat ding. echt super) dus ook de steppies en mijn tenen zijn nog heel.
Zwaar vermogen tekort op de rechte stukken. Maar boeit me niet echt: ging mij om de bochtjes. In het begin werd ik ook in de bochten aan puin gereden totdat ik besloot als een malle te gaan hangen naast de CB. Toen ging alles opeens een stuk sneller en bleef ik een stuk beter bij. In de latere sessies mijzelf gedwongen alles een versnelling lager te doen. Op een CB-1 die 13k toeren loopt te krijsen in de bocht hangen met een af en toe klapperend stuur is wel heel erg amusant
en de bochtensnelheid nam aanzienlijk toe. Ook de exits gingen veel vlotter.
Kreeg het waarempel nog voor elkaar een Tuono en ZX 6 R in te halen en voor te blijven in de bochten
I.i.g. heb ik mij zeer goed vermaakt en het was super leerzaam. Dit smaakt wel naar meer.
Leuk detail: maten lopen continu de CB-1 af te zeiken. Maar de mensen die ik daar te plekke sprak vonden het een geweldig machientje en heb zelfs nog wat lof gekregen van een mede naked rijder (op een gestripte Fireblade) voor 'working that thing around like a maniac'
Wat sfeer foto's (waarschuwing: veel ploatjes):
Er is ook wat film materiaal maar dat moet nog bewerkt worden.
Zit ik wel gelijk met de volgende vraag: ik wil, nu de beide voorvorkseals WEER lek zijn, een andere voorkant monteren. Er zitten pitjes in de vorken die de seals snel lek maken. Dus ik blijf dan kampen met regelmatig lekke voorvorkseals. Wil dus van de nood een deugd maken en bijv. een CBR 400 of CBR 600 voorkant erin fietsen als dat zonder al te veel gedoe kan.
Weet iemand welke voorkanten passen in de CB-1 kroonplaat en of de bandenmaten dan nog kloppen en welke andere aanpassingen nodig zijn?