Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Osco zegt dat hij in je kettingbeschermer moet zodat hij boven op de ketting druppelt,hij zal er niet af vliegen want smeren moet tot 15kmpu.
Ik heb het nu ook op deze manier gedaan. Kettingkast en swingarm schoongemaakt met diesel en daarna ontvet met Dasty. De olieslang is nu bijna helemaal weggewerkt. Bedankt voor de tips, ben erg tevreden met het eindresultaat!

Binnenzijde kettingkast
full


Binnenzijde swingarm
full


Eindresultaat
full
 
Heb nog wel een ander vraagje. Zaterdagmiddag een rondje gereden over de Lekdijk, vanaf Culemborg richting Ede en bij Ede de Lek overgestoken, bij Heteren weer terug en via dezelfde dijk helemaal terug richting Culemborg. Uiteindelijk wilde mijn motor bij 90 miles op reserve. Ik kreeg 9.51 liter er in tijdens het tanken.

Komt er op neer dat ik 1 op 15.2 heb gereden. Hierbij wel veel testrondjes (15 miles?) gedaan op deze tank en maar 1 goede lange rit. Vind het desondanks een heel hoog verbruik voor dit kleine ding. Reed de lange rit de hele tijd tussen de 6.000 en 10.000 toeren. Wat vinden jullie hiervan?
 
15 miles? Is prima. 15 km niet goed.
Ik rij ook stevig door en in km is verbruik 1 op 20 of beter.

Heb je een andere uitlaat en of carburatie bezetting? Dan kan het verbruik anders zijn, maarstandaard verbruikt de cb niet zo veel.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand al eens zelf de kleppen gesteld van zijn CB-1?
Is dat een beetje te doen, of moet dan het blok half worden uitgebouwd?
 
15 miles? Is prima. 15 km niet goed.
Ik rij ook stevig door en in km is verbruik 1 op 20 of beter.

Heb je een andere uitlaat en of carburatie bezetting? Dan kan het verbruik anders zijn, maar standaard verbruikt de cb niet zo veel.
Standaard uitlaat. 1 op 15.2 is in km's, het is dus ongeveer 1 op 10 miles. Hij loopt voor mijn gevoel soepel maar dan denk ik dus dat iemand de carburateurs moet nakijken. Kut.
 
Ik ben nog op zoek naar een kunststof achterdeel in nette staat. Liefst gewoon een standaard blauwe. Momenteel ook niets op MP.
Wie kan me hieraan helpen?
Alvast bedankt. Groeten.
 
I
Ik ben nog op zoek naar een kunststof achterdeel in nette staat. Liefst gewoon een standaard blauwe. Momenteel ook niets op MP.
Wie kan me hieraan helpen?
Alvast bedankt. Groeten.
ik heb nog wel een achterdek voor je leggen in blauw. Zitten echter wel een paar kleine beschadigingen op.

Hoef er niks voor te hebben want heb een ander kontje op mijn cb 1 gemaakt. Dus voor de verzendkosten en een speciaal biertje zijn ze voor jou
 
Dankzij Psycho ben ik nu in het bezit van een behoorlijk deftig achterkuipje.

Nu zoek ik nog een perfecte benzinetank in de oorspronkelijke blauwe kleur.
Dat hoeft niet voor een speciaalbiertje natuurlijk...😉
 
Dat vindt ik nogal aan de prijs voor die 2 klemmen.maar zeker mogelijk. Er zijn ook andere klemmen te koop waarbij je 2 gaten kan boren in je kroonplaat(ca 10 mm)wel zorgen dat je aan de onderzijde wat draagoppervlak hebt dmv een carrosserie ring oid. Of even kijken bij een motorsloop of er iets is waar je mee uit de voeten kan.
 
De goedkoopste oplossing is twee losse steunen kopen inderdaad. De mooiste is een kroonplaat van bijvoorbeeld een NTV650
 
Goedkoopste is on een kroonplaat van een Honda hawk the kopen en daar dan een superbike stuur op te zetten

Heb ik ook gedaan en werkt perfect en koste bijna niks
 
Laatst bewerkt:
Even het frame wat bijspuiten.
Met dank aan Psycho is een passende kleur nu gevonden. De Motip 55320 is echt heel netjes.
 

Bijlagen

  • IMG_6923.JPG
    IMG_6923.JPG
    1 MB · Weergaven: 15
Is het makkelijk om een cbr600 achterbrug te monteren op de CB-1, heeft iemand van jullie dit misschien al gedaan? En is dit eenvoudig of heb je er dan heel veel werk aan? De vorige eigenaar van mijn CB heeft in de originele achterbrug een cbr600 wiel gemonteerd maar dit is niet helemaal zoals het hoort daarom zou ik er ook een achterbrug van een 600 in willen.

Met vriendelijke groet,

Rick Hoogendorp
 
Hoi, zelf heb ik intussen redelijk wat ervaring met de CB-1 en ook qua achterbrug, achterwielen etc. Ik heb wel een technisch oog en mogelijk (als het niet al te ver rijden is) wil ik bij je komen kijken om samen met je te kijken wat er aan scheelt en hoe er een verbetering kan worden gemaakt.

Groet, Duc
 
Hoi Duc, Het zit zo de vorige eigenaar heeft dus om het zo maar te zeggen het cbr600 wiel er maar een beetje in gebeund. Toen ik vorige week mijn CB-1 naar de garage bracht om er nieuwe banden op te leggen kwam de monteur er achter dat het wiel niet op een goede en helemaal 100% veilige manier is vastgezet. Toen hij de velg uit de brug haalde vielen er allerlei ringetjes tussenuit om alles goed op zijn plek te houden. (dit was voor hem ook een hele klus om het weer terug te zetten)

Om dit probleem op te lossen zou ik dus een achterbrug van een CBR600 kunnen gebruiken (die heeft hij toevallig nog een liggen) maar dan moet ik wel weten of dit past en als dat niet zo is of het mogelijk zou zijn om dit passend te krijgen (en of het veel werk is). Heb jij ook aanpassingen gedaan aan de achterbrug of een andere gemonteerd? dan ben ik wel nieuwsgierig
 
Terug
Bovenaan Onderaan