Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Teasertje....

IMG_8701.JPG
IMG_8702.JPG
IMG_8703.JPG
IMG_8704.JPG
IMG_8705.JPG
IMG_8706.JPG
IMG_8707.JPG
IMG_8708.JPG
IMG_8709.JPG
IMG_8710.JPG
 
Van dichtbij was ie wat minder mooi hoor.
Maar ik had idd redelijk mijn best gedaan om er iets interessants van te maken.
 
TDM 850. Heb de smurf ingeruild. Rij tegenwoordig redelijk wat snelweg en wilde een 2 of 3 cylinder. Dit ding ziet er gigantisch uit maar rijdt heerlijk sportief. En een vet koppel onderin, groot contrast met de cb-1. Ben helemaal in mijn nopjes!

Screenshot_20190226-101051.jpg
 
Goeden dag mede rijders.

Ik heb een vraagje ik heb op mijn cb1 een universele digitale teller op mijn cb1 gebouwd. Bijna alles werkt. Maar weet iemand of ik ook de versnelling indicator aan het werk krijg. Zit er op een Honda cb 1 een sensor welke dat telt?
 
Haha, nee die zit niet op een CB-1.
Als je elektronische snelheidsmeter werkt zou je het wellicht werkend moeten kunnen krijgen.

Ik weet wel dat er heel veel versnellingsindicators zijn die je "in kunt leren" op oudere motoren.
Op het signaal van het neutraal lampje weet de indicator dat ie in z'n vrij staat en verder deelt ie de snelheid en de toeren waardoor ie weet in welke versnelling je rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Even het topic zomerklaar maken: vandaag iemand gereden? Zag vanuit de vrachtwagen veel motards rijden!
 
Hoi!
Al een tijdje een stiekeme meelezer geweest, maar nadat ik afgelopen week een cb-1 heb aangeschaft toch maar iets van me laten horen!
Het is een heerlijke blauwe smurf uit 93 met 42000 mijl op de teller. Maar hij rijdt nog hardstikke soepel. Tenminste, totdat gisteren de koppelingskabel brak :’)

Bij deze gelijk mijn vraag; waar o waar kan ik deze vinden/bestellen. Heb al de lokale Honda dealer gebeld maar die gaf aan dat deze niet meer in productie was.
Tips en tricks zijn hardstikke welkom :)
 
Op japparts.nl kon ik altijd veel vinden. Of een mailtje sturen naar tenkateshop. Koppelingskabels zijn slijtagedelen dus ik kan me niet voorstellen dat ze niet te vinden zijn.
 
Na lang twijfelen tussen een Hawk en CB-1 heb ik uiteindelijk toch een CB-1tje aangeschaft (een mooie blauwe).
Enige nadeel is dat de carburateurs niet lekker zijn dus deze wil ik reviseren/vervangen. Het betreft een California model met de emissie regulatie, weet iemand of de carburateurs van andere modellen onderling uitwisselbaar zijn of dat het emissie systeem makkelijk te verwijderen is?
 
Hallo allemaal,

Heb nog wat spullen voor een Honda CB-1 liggen. Setje roestige maar dichte uitlaat bochten met een Remus demper met krassen, een ongebruikt voortandwiel en een kofferrek. Iemand interesse?

Het tandwiel heeft 15t en mag voor een tientje incl verzending weg. Het rekje en de uitlaat moeten we maar even overleggen wat het makkelijkst is.

Groet, Ruben
 
Hier gebeurt niet veel. Motormoe?
OK die van mij staat stil, maar dat is omdat ie verkocht is en wacht op afhalen.

Rijden jullie nog?
 
Ik ga komend weekend met mijn smurfje naar de Eifel/Luxemburg.

Eind van de maand komt er een vervangende CB-1 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan