Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

kees_koelkast

Rookie
22 mei 2019
8
1
Helaas moet ik vanwege medische redenen mijn hobby stoppen.

Vandaar dat ik mijn CB-1 moet verkopen.

Bouwjaar 1992

Nette staat
Volledig betrouwbaar

Waterpomp vervangen Incl. alle pakkingen koelsysteem

Dagelijks gebruikt fietsje
Alles doet het

KM-Teller origineel van Honda geplaatst

Enduro met risers gemonteerd (oude stuur aanwezig)
Stalen remleiding.

Scheurtje in frame achter motorsteun (bekend kwaaltje) maar is te lassen zonder motor te demonteren.

Volledig onderhoud / servicebeurt gehad:
Nw. Luchtfilter
Nw. bougie irridium
Nw. olie/oliefilter

Gewoon nette fiets

Geen middenbok

Sportief klinkend carbon uitlaatdempertje

Vraag-prijs: 900,- of TEAB.
 

Bijlagen

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
767
7
38
Zoetermeer
Ik heb ook nog een vraagje. Hoeveel toeren rijdt de cb als hij 100 km per uur rijdt.

Ik heb een andere teller en wil kijken pf deze de toeren wel goed aan geeft
 

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
890
114
52
Succes jongen.

Vraagje: wat gebruik jij als sensor voor de elektronsche snelheidsmeter ?
Standaard is de snelheidsmeteruiteraard aangesloten vanaf het voortandwiel maar dat vervalt geheel lijkt me.
 

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
767
7
38
Zoetermeer
Succes jongen.

Vraagje: wat gebruik jij als sensor voor de elektronsche snelheidsmeter ?
Standaard is de snelheidsmeteruiteraard aangesloten vanaf het voortandwiel maar dat vervalt geheel lijkt me.
Ik heb aan de voorkant zo een magneet en sensor aan mijn voorvork gemaakt om de snelheid te registreren.

Dat werkt goed. Wel na het instellen even naast een auto gereden op de snelweg en kijken of hij klopte.
Twee keer de omstrek iets aangepast en toen klopte hij als origineel.
 

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
890
114
52
Kun je daar eens een paar knappe foto's van maken s.v.p. Inclusief hoe je de kabel vanaf de voorvork naar boven geleid?

Alvast bedankt man.

En succes met je project. Ik ben ook nog steeds met de mijne bezig.😁
 

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
767
7
38
Zoetermeer
Kun je daar eens een paar knappe foto's van maken s.v.p. Inclusief hoe je de kabel vanaf de voorvork naar boven geleid?

Alvast bedankt man.

En succes met je project. Ik ben ook nog steeds met de mijne bezig.😁
Ik heb in de voorvork een beugeltje gemaakt met de sensor en in mijn schijfrem heb ik een twee tal magneet sensoren geplakt. En dan de kabel via de remleiding naar boven begeleid.

En wat voor project ben jij aan het maken.
Ben wel benieuwd.


1400825
 

Bijlagen

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
890
114
52
Lekker bezig gozer.

Ik ben een CBR400RR achterbrug erin aan het zetten, en een voorvork van een Blade.

Met name die achterbrug heeft heel veel aanpassing nodig om het goed werkend en netjes te krijgen.
Ik wil het originele subframe, en ook ook de duosteunen behouden. Maar eigenlijk past de achterbrug er dan niet in qua veerweg.
 

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
767
7
38
Zoetermeer
Lekker bezig gozer.

Ik ben een CBR400RR achterbrug erin aan het zetten, en een voorvork van een Blade.

Met name die achterbrug heeft heel veel aanpassing nodig om het goed werkend en netjes te krijgen.
Ik wil het originele subframe, en ook ook de duosteunen behouden. Maar eigenlijk past de achterbrug er dan niet in qua veerweg.
Heb je ook foto,s van je project of is hij te volgens wegens op het forum.
 

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
890
114
52
Nee geen foto's en ook niet op het forum te volgen.😁.

Is een geheim project, defensie en iets met krijgsraad en zo.😜
 

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
767
7
38
Zoetermeer
Zo de afgelopen dagen lekker bezig geweest en ook voor het eerst dun plaatwerk gelast en een accu bak gemaakt voor de Honda cb1

Dus het schiet lekker op.
 

Bijlagen

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
890
114
52
De as van de achterbrug zit muurvast in de achterbrug. Ik kan de as wel ronddraaien maar zelfs als ik er met een doorslag en een hamer sla krijg ik de as er niet uit.

Momenteel hangt de motor behoorlijk slagzij en heb ik WD40 bij de losgedraaide moer van de as gespoten (aan de rechterzijde van het frame dus). Het lijkt echter niet door te lopen naar binnen.

Nog iemand tips & tricks hoe dit kan worden gefikst?
 

fighterfeytel

Die hard MF'er
21 okt 2008
998
2
40
yerseke
Heel interessant wat je allemaal aan het doen bent .
Heb ook wat ervaring in het aanpassen van een cb1 tje .
Geen verstand van linkjes plaatsen maar zoek maar even op mijn nickname en in het streetfighter gedeelte .
Ook aan het stoeien geweest met een CBR 400 rr achterbrug en pas gekregen.
Voorpartij en wielen ook btw.
Je werk ziet er iig degelijk en betrouwbaar uit dus dat gaat je wel lukken.

Denk dat je achterbrug as of lagering daarin versleten is waardoor je hem niet er door geslagen krijgt.
Zorgen dat je scharnierpunt spanningsvrij komt en rustig blijven proberen tot ie verder gaat.
Het is zeker een doorlopende as en een werkplaatshandboek is je beste vriend.
Heb ik ook nog wel op mn pc staan en kan ik delen aan ieder met interesse hier ..

Hou het topic hier altijd wel bij iig en als ik wat door mijn eigen schade en schande wat bij kan dragen (want zo is en was het )hoop dat je er een mooie fiets van maakt.
Mijn avatar is ook een cb1 tje en heb er veel plezier van .
Succes en goed bezig iig.

Groeten André
 

Coert65

Z650, ZRX 1100 R, ZRX 1200 R.
Donateur
22 apr 2015
6.255
2.810
54
Puttershoek
De as van de achterbrug zit muurvast in de achterbrug. Ik kan de as wel ronddraaien maar zelfs als ik er met een doorslag en een hamer sla krijg ik de as er niet uit.

Momenteel hangt de motor behoorlijk slagzij en heb ik WD40 bij de losgedraaide moer van de as gespoten (aan de rechterzijde van het frame dus). Het lijkt echter niet door te lopen naar binnen.

Nog iemand tips & tricks hoe dit kan worden gefikst?
Gebruik hiervoor echte kruipolie, en geen WD40. Imal is wel goed voor dit soort klusjes, en is een echte kruipolie, WD 40 is dat niet.