Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

@Askendo
bocht 1.jpg
bocht 2.jpg
demper 1.jpg
demper 2.jpg
demper 3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thnx. Ik heb nu voor een paar euro extra een complete CB-1 erbij gekocht met goede uitlaat. Gaat een leuk sleutelprojectje worden van 't weekend. Uitlaat, carburateurs en achterschokbreker overzetten. Eens kijken of het wat gaat worden. Daarna de donor compleet strippen. Garage staat nu een beetje te vol. :X
 
Volgende vraagje. Heeft iemand toevallig een set valbeugels liggen? Liefst met driepuntsbevestiging. Maakt niet zoveel uit als ze hun werk al een keer gedaan hebben.

En ik heb van 't weekend een CB-1 gekannibaliseerd. Als iemand iets nodig heeft, stuur maar ff een berichtje.
 
--- VERKOCHT ---
Ik heb een leuke Laser Deeptone uitlaat in nette staat in de aanbieding, bochten plus demper. Mooie volle sound.
Inruil van een beetje nette originele uitlaat is mogelijk.

IMG_20200522_222513.jpg
IMG_20200522_222541.jpg
IMG_20200522_180440.jpg
IMG_20200522_222424.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zojuist weer een motor aangeschaft, een 10 jaar terug al eens een cb1 gehad, we zijn weer terug bij honda :]

Iemand nog een werkend linkje
alle linkjes verwijzend naar prozak zijn dood.
De temeperatuur meter werkt helaas niet, maar de vinnen slaan gelukkig wel aan.
 
Volgende vraagje. Heeft iemand toevallig een set valbeugels liggen? Liefst met driepuntsbevestiging. Maakt niet zoveel uit als ze hun werk al een keer gedaan hebben.

En ik heb van 't weekend een CB-1 gekannibaliseerd. Als iemand iets nodig heeft, stuur maar ff een berichtje.
Toevallig een net schildje + de boutje's voor op het blok.
Ik mis deze :$

WKL_7462.jpg
 
Haha, thx, aan aliexpress had ik nog niet gedacht.
Die klokkenset met KM weergave, is dat iets?
 
Laatst bewerkt:
Nou de eerste ritten zitten erop.
Ondanks dat de zit opnieuw bekleed is, hebben we echt wel zere billen, oud schuim zit er nog in :?

Het rijd zalig,
Ik moet leren dat er toch maar echt 6 versnellingen op zitten :$

De banden zijn nieuwe Michelin power rs 150 achter en 120 voor.
CB1 sportplaatje.nl.jpg

Het vraagt nog wat gewenning.
 
Hallo mede-CB1-fans,*O*
Als starter op het motorforum-platform hoop ik ten eerste dat er niet nog 26 delen van dit Topic bij zijn gekomen en ik ergens in de prehistorie aan het reageren ben.. ;)
Maar, waar ik om zit te springen is een kepdekselpakking!!!
Inmiddels alles gemaild en gebeld wat zich 'de betere onderdelenhandel' noemt en ik ben de hoop aan het opgeven.
Nee, geen japparts dus, geen nr1motor, geen boonstraparts, geen goedhartmotoren, geen blauweplaat, geen cmsnl, geen xlmoto... ik heb ze echt allemaal gehad
Volgende stap wordt AlieExpres maar daar zit ik nog niet om te springen.
Wie o wie heeft voor mij de gouden tip?
groetjes!!
Irene
 
Bij CMSNL hebben ze nog een complete pakkingset waar deze in zit. Laatste exemplaar. En anders gewoon AliExpress, niet ideaal maar voor de kleppendeksel nog wel het proberen waard. De vraag is alleen wanneer je 'm dan hebt.
 
Wanneer je zoek top het parts nummer vind je wel veel hits. Maar ook veel die deze niet meer op voorraad hebben. Alleen vanuit China nog wel zo te zien. Part nummer: 12391-kaf-000
 
Bij CMSNL hebben ze nog een complete pakkingset waar deze in zit. Laatste exemplaar. En anders gewoon AliExpress, niet ideaal maar voor de kleppendeksel nog wel het proberen waard. De vraag is alleen wanneer je 'm dan hebt.

Ja lekker! Voor €208,50 terwijl ik alleen de pakking van €35 nodig heb. Sta daar al maanden op de wachtlijst voor alleen die pakking dus ga toch maar AliExpres proberen. Op hoop van zegen;))
Tnx voor de reactie!
grtz,
Irene
 
Ja lekker! Voor €208,50 terwijl ik alleen de pakking van €35 nodig heb. Sta daar al maanden op de wachtlijst voor alleen die pakking dus ga toch maar AliExpres proberen. Op hoop van zegen;))
Tnx voor de reactie!
grtz,
Irene
Voor die €208,50 heb ik trouwens ook nog wel een pakkingset voor je liggen. Zit alleen nog een motorblok aan vast maar dat krijg je er dan gewoon bij. _O-
 
Is de pakking niet gewoon te hergebruiken? Is toch een rubberen pakking?
Klopt. Bij hergebruik heb je iets meer kans op een beetje lekkage. Op m'n Fireblade had de vorige eigenaar zelfs de gebroken oude pakking teruggezet met een beetje vloeibare pakking. Dat zat ook gewoon dicht. Het is niet chique, maar zelfs dan kun je in ieder geval rijden. En als de oude pakking na 30 jaar het nog dicht houdt bij hergebruik, lekker doorrijden.
 
Vanaf vandaag mag ik me ook de trotse eigenaar noemen van een CB1 (ex van duc of prunes) wat en leuke pretfiets is dat zeg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan