Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

die rammel is op gehoor niet te herleiden waar die vandaan komt?
 
Ja komt uit de buurt van de koppeling, maar deze is al vervangen huis, binnenhuis, platen etc. Alleen daar achter zit de oliepomp ketting nog die vrij slap hangt na mijn idee. Maar kan neegens vinden hoe slap die mag zijn
 
Goedendag CB1 rijders,

Hierbij meld ik mij (na 4,5 jaar al in bezit te zijn) met mijn CB1'tje! :]
Na al een flinke lijst motoren (voor mijn leeftijd dan) naast de CB te hebben gehad, kan ik toch wel zeggen dat dit mijn nr.1 is. De 13.500 miles die ik aan de teller heb toegevoegd en alle -naar mijn mening- upgrades die ik heb gedaan zullen mijn mening vast duidelijk maken, wat een top smurf!😍
Verder had ik geen vraag of comment, ik wou enkel mijn cb1tje delen met de rest van de fans :P
Ik rijd vooral in Groningen met deze 'fake smurf'.

~Marvin
IMG_20200830_174018.jpg
 
Hey!
Ik heb deze week mijn eerste motor gekocht! Een mooie CB-1! Jammer dat het topic wat rustiger is dan een aantal jaren terug maar ik vind het leuk om onderdeel te zijn van de community.

Ik zag deze demper te koop staan voor een Honda NC700/750 en vroeg me af hoe veel werk het zou zijn om deze te monteren ipv mijn AliExpress demper, iemand ervaring met dat soort dingen?
 
GEZOCHT!!!!
Ik ben vrij dringend op zoek naar 1 mengselschroef voor de CB1 carburateurs!! Nieuw of gebruikt maakt mij niks uit, zolang deze maar bruikbaar is.
Die van mij besloot halverwege af te knappen :')
Graag PB als je er een hebt liggen, prijs komen we wel uit!
 
GEZOCHT!!!!
Ik ben vrij dringend op zoek naar 1 mengselschroef voor de CB1 carburateurs!! Nieuw of gebruikt maakt mij niks uit, zolang deze maar bruikbaar is.
Die van mij besloot halverwege af te knappen :')
Graag PB als je er een hebt liggen, prijs komen we wel uit!
PB gestuurd
 
Ik ben opzoek naar het tankrubber links, die aan de buitenkant zichtbaar is.
Artikelnummer: 17516-KAF-000 & 17517-KAF-000
Heeft iemand deze toevallig?
 
Ik ben er een tijd geleden ook een kwijtgeraakt. Heb toen een nieuwe set besteld van Litetek. Kosten 1000 Thai Baht (=€27,61), met gratis verzending via Air mail. Ondanks dat de onderdelen uit Thailand kwamen is de levering vrij snel en de kwaliteit is beter dan de OEM rubbers.
Honda CB-1 NC27 Tank Rubbers
Als je ooit een revisieset voor de carburateurs van je CB1 nodig hebt is Litetek ook zeker aan te raden, erg goede kwaliteit FKM rubbers en o-ringen 👍
 
Thanks voor de tip, was het inderdaad tegengekomen. Dacht vraag eerst of iemand hier er een heeft rondzwerven voor minder :p
 
Goedendag CB1 rijders,

Hierbij meld ik mij (na 4,5 jaar al in bezit te zijn) met mijn CB1'tje! :]
Na al een flinke lijst motoren (voor mijn leeftijd dan) naast de CB te hebben gehad, kan ik toch wel zeggen dat dit mijn nr.1 is. De 13.500 miles die ik aan de teller heb toegevoegd en alle -naar mijn mening- upgrades die ik heb gedaan zullen mijn mening vast duidelijk maken, wat een top smurf!😍
Verder had ik geen vraag of comment, ik wou enkel mijn cb1tje delen met de rest van de fans :P
Ik rijd vooral in Groningen met deze 'fake smurf'.

~Marvin
Bekijk bijlage 1564404
Wat voor velgen heb jij onder je CB-1 zitten als ik vragen mag? Ik moet zeggen dat ik de kleurstelling wel heel gaaf vind zo!

Heb zelf een standaard smurfenblauwe CB-1
 
Dat lijken mij velgen van een NC29, maar Honda heeft deze bij veel andere modellen ook gebruikt, in verschillende kleuren. Heb hier drie voorbeelden staan 😂
IMAG6066.jpg
 
zo, de eerste tank leeggereden met de CB-1! Wat een enorme pretfiets is het toch! het gaat niet heel hard, maar wat een plezier om die dat kleine blokje te horen gillen!
Geweldig leuke motoren zijn het inderdaad. Deze hebben toch wel de hoogste fun factor voor de laagste prijs denk ik! Jammer dat ze tegenwoordig niet meer zoiets maken :(
 
Wat voor velgen heb jij onder je CB-1 zitten als ik vragen mag? Ik moet zeggen dat ik de kleurstelling wel heel gaaf vind zo!

Heb zelf een standaard smurfenblauwe CB-1
Hey bedankt! Achtervelg is CBR F3, voorvelg (en remmerij, vering) CBR F2 met een VF750 spatbord. Voorkant geen aanpassing nodig, achterkant een setje spacers laten maken en klaar. Stuurt nog leuker dan de standaard CB1 door de 120/160 rubbers. Zeker een aanrader!
 
In het kader van, niets te doen, heb ik eens opgezocht hoeveel CB1's er nog rondrijden/verblijven in Nederland.

Dat blijken er as we speak 710 te zijn.

In dit jaar zijn er 31 stuks van eigenaar gewisseld.

Mocht je meer info willen hebben? Bekijk dan even het bijgevoegde Excel-bestand.
Als alle data klopt staat ook jouw kenteken erbij.
 

Bijlagen

  • Data RDW CB1.zip
    13,5 KB · Weergaven: 21
Ik denk niet dat deze lijst heel actueel is. Mijn oude MN-19-KN staat er ook nog tussen, maar die heb ik in februari geëxporteerd naar België.
 
In het kader van, niets te doen, heb ik eens opgezocht hoeveel CB1's er nog rondrijden/verblijven in Nederland.

Dat blijken er as we speak 710 te zijn.

In dit jaar zijn er 31 stuks van eigenaar gewisseld.

Mocht je meer info willen hebben? Bekijk dan even het bijgevoegde Excel-bestand.
Als alle data klopt staat ook jouw kenteken erbij.
Ik kan bevestigen dat 144 nog een soort van rondrijdt. Die staat namelijk bij mij in de schuur netjes te wachten tot ik mijn rijbewijs heb.
 
260 heb ik ooit ook in bezit gehad. Nu denk ik een circuitfiets aangezien er geen verzekering op actief zou zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan