frisco
MF veteraan
mijn smurf wacht geschorst en wel ook op wat TLC in de garageKan ook zijn dat hij geschorst is, de mijne staat nu ook geschorst in de garage tot ons vrouw er weer mee kan rijden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
mijn smurf wacht geschorst en wel ook op wat TLC in de garageKan ook zijn dat hij geschorst is, de mijne staat nu ook geschorst in de garage tot ons vrouw er weer mee kan rijden.
Staat van onderhoud? Eventuele issues? Ik heb er 1 gehad en wil er graag weer 1. Wil wel graag 1 die goed onderhouden is en waar ik geen uren meer aan hoef te sleutelen...Iemand interesse in een smurf, ik ga afscheid nemen van de mijne. Geen tijd en plek meer.
Mag ik misschien vragen waar de tellers vandaan komen? Ik heb een setje km/h tellers van AliExpress gekocht, maar die komen toch niet overeen met de "kleine" km/h aanduiding op de miles teller. (Heb al veel gelezen op het forum, maar niets specifieks kunnen vinden).Iemand interesse in een smurf, ik ga afscheid nemen van de mijne. Geen tijd en plek meer.
Niet kopen. Breng mij maar in contact met jouw collega...Goede morgen,
Afgelopen kreeg ik de cb-1 van een collega van mij aangeboden.
Nu heb ik altijd al een zwak voor dit model gehad.
De motor is echt als nieuw en heeft maar 8000 mile op de teller staan.
Ik ben niet heel goedgelovig maar het zou best eens kunnen kloppen.
Het betekend dus ook dat de motor al jaren stil staat.
Waar moet ik, buiten de gewone dingen en waarschijnlijk de spanningsregelaar nog meer rekening me houden?
En waar kan ik nog onderdelen vinden?
Ik neem aan dat de servicebeurt spullen gewoon bij jappart oid vandaan komen?
Het is niet de eerste motor die ik weer tot leven wek.
Maar wel de eerste cb-1.
Iemand toevallig ervaring met handvatverwarming op de CB1 en specifiek de Daytona 4-traps? Vandaag rijbewijs gehaald en mijn grips zitten een beetje los dus ik dacht goede reden om ze meteen erop te zetten want dat beviel me prima met lessen. Maar heb er nog niet zo veel verstand van of dat dus gaat passen en of de value for money redelijk is, maar ik vind die grips gewoon wel lekker vasthouden.
Bedankt voor je snelle antwoord, dat waardeer ik zeer als nieuwe motorrijder! Ik weet wel dat de Daytona automatisch uitgaat omdat ik dat met lessen had bij het tanken van de motor. Dat inkorten op lengte wordt denk ik lastig, maar volgens een andere post is de lengte van een CB-1 handvat 117 mm dus ik neem aan dat een 120 mm dan redelijk goed past?Passen gaat het vast wel, maar je zal even de tijd moeten nemen om de kabels netjes aan te leggen van je stuur naar je accu. Kwaliteit heb ik geen idee van, maar ik heb wel goede ervaringen met de Handvatverwarming van Oxford. Het voordeel van die is ook dat er een battery saving mode op zit, die de verwarming automatisch uit zet als je dat zelf bent vergeten wanneer je de motor geparkeerd hebt. Ook kan je ze makkelijk in lengte op maat maken, zodat ze altijd netjes op je stuur passen. Dat zijn twee dingen die ik in de omschrijving van Daytona niet zie.
Verder nog een tip voordat je de Grips definitief vastlijmt: de bijgeleverde lijm is zeer sneldrogend en enorm sterk. Zorg dus eerst dat je zeker weet hoe de grips moeten komen te zitten (stand van de kabeluitloop, ook hoe het uitkomt met het opendraaien van de gashendel) en of je ze überhaupt makkelijk over je stuurhelften kan schuiven. Voor je weet zitten ze al muurvast terwijl je pas halverwege met monteren bent.
Rubber wegwerphandschoentjes zijn ook een aanrader, voordat je je vingers vastlijmt.